Ik zag dit bericht op hyves en leek me een goed idee omdat hier neer te zetten.
AAN ALLE MENSEN DIE UITDEEL KINDERROZIJNTJES VAN HET C1000 EIGEN MERK IN HUIS HEBBEN. Deze rozijntjes zijn VERGIFTIGD.
Maar wat er word aantroffen in de rozijntjes is te ziek voor worden.
Ze zitten vol met eitjes en wormpjes en dat terwijl ze goed zijn tot eind 2012. Wij zijn hier mee vandaag naar de c1000 gegaan en wat blijkt?
Het zit in alle uitdeelzakkjes. Ze zijn dus door de keuringdienst van waarden al uit de winkel gehaald.
Er hebben dus meerdere mensen al geklaagd. Ik vind dat de C1000 briefjes had moeten ophangen toen de eerste persoon al kwam klagen.
Want als ze nog goed zijn tot eind 2012 wat met al die kinderen die het nu nog gaan eten? En al helemaal over een half jaar.
Ik wil niet weten wat je dan aantreft.
Dus bij deze iedereen als je dit leest stuur dit dan door naar je vrienden die ook kinderen hebben
en die dit ook eet heb vernomen dat er al 1 kindje heel erg ziek is en vol met de eitjes en worpjes zit dus a.u.b stuur dit naar iedereen toe
Artikel uit Hardenberg nieuws:
HARDENBERG – De C1000 in de Hardenbergse wijk Baalderveld heeft dinsdagmorgen per direct alle kinderrozijntjes van het eigen huismerk uit de schappen gehaald. In de rozijntjes zouden wormen zitten waarvan kinderen ziek kunnen worden. De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) erkent dat de rozijntjes van de C1000 besmet kunnen zijn. Er is echter geen gevaar voor de volksgezondheid. “Het fenomeen is bekend�, aldus een woordvoerder. “Door het warme seizoen vliegen er veel motjes rond, die in bepaalde winkels op zoek gaan naar voedsel dat niet vacuümverpakt is. Deze motjes zetten eitjes en dat worden later wormen.� De VWA doet op dit moment onderzoek op bepaalde verkooppunten. Ook wordt onderzocht of de verkopende partij nalatig is geweest. Een woordvoerder van de C1000 in Baalderveld laat weten dat in de winkel een waarschuwing komt te hangen. Uitdeelzakjes van de bewuste rozijnen zijn maandag nog uitgedeeld als traktatie op kinderopvanglocatie ’t Hummelhonk in de Hardenbergse wijk Baalder. De leidsters besloten na een tip van een bezorgde moeder uit die wijk de kleine lekkernij echter weg te gooien.
Bron
bah ik gooi gelijk alles weg
ik weet niet wanneer ze gekocht zijn maar alleen het idee al
ik lees op meerdere sites dat er getwijfeld wordt of dit wel echt waar is… meerdere c1000’s zijn gebeld en die weten van niks
Hoe zien die doosjes er ook al weer uit; een druif met zonnebril erop (geloof ik :think: ?), groen?
Ik heb namelijk verschillende hier in de kast liggen :? . Bah, wat een vies idee!
Ik zie soms ook nog van die stokjes eraan, lijkt me trouwens ook niet zo lekker .
Maar ik heb nu hele goeie ontdekt, weet het merk zo niet maar ze zitten in een rood doosje met een gele smiley erop 8) . Zijn wat groter en niet zo uitgedroogd/ hard. Die van kikker (zonnatura) zijn ook goed :thumbup: .
@klavertje4 wrote:
ik lees op meerdere sites dat er getwijfeld wordt of dit wel echt waar is… meerdere c1000’s zijn gebeld en die weten van niks
Ik was net ook gaan zoeken en kwam dit ook inderdaad tegen :think:
Vergiftigd klinkt wel heel erg extreem.
En ik werk in een winkel, zodra er ook maar een vermoeden of twijfel is, gaat álles met spoed de winkel uit.
Dit is een hoax hoor, Google geeft alleen maar treffers op hyves en zwangerschapspagina oid en op de site van de vwa staat niets
Het bericht zelf klinkt al niet erg serieus.
Een kindje dat vól met eitjes en wormpjes zit na het eten van rozijntjes.
Wat voor wormen zijn dat?
@ingemamavan2 wrote:
bah ik gooi gelijk alles weg
Op basis van een Hyves doorstuurding?
Er is een reden dat ik mijn Hyves inbox nooit opende toen ik er nog opzat, die doorstuurberichten zijn er één van :oops:
scheelde al weer heb nog niks weg gegooid wel alles verzameld uit alle tassen jassen enz … ik ga vanavond wel even een inspectie doen of ik hier wat kan vinden
@~Melanie~ wrote:
@ingemamavan2 wrote:bah ik gooi gelijk alles weg
Op basis van een Hyves doorstuurding?
Er is een reden dat ik mijn Hyves inbox nooit opende toen ik er nog opzat, die doorstuurberichten zijn er één van :oops:
*zoekt het vind ik leuk knopje * :mrgreen:
Inderdaad hyves zit zo vol met door stuur mailtjes, echt vervelend!
Maar wat een walgelijk idee zeg :sick: Wij halen ze sowieso alleen van zonatura

Dat rode pakje met een gele smiley erop, die hadden we vroeger altijd :mrgreen:
Ik lees die doorstuurmailtjes ook nooit worden ongelezen verwijdert :mrgreen:
Dit stond in de wie wat waar van iemand en vond het wel schokkend.
Had ik meteen even gezocht dan had ik meteen geweten dat het onzin is.
Normaal ben ik niet zo schrikkerig maar wel als het om kinderen gaat vandaar dat ik het hier snel plaatste.
Bij het lezen van alleen al “de keuringsdienst van waarde” wist ik dat er iets niet klopt aan dit bericht :mrgreen:
het is dus niet waar?
Kan dit topic dan verwijderd worden? Schrik me lam… :thumbdown:
@mamy wrote:
Bij het lezen van alleen al “de keuringsdienst van waarde” wist ik dat er iets niet klopt aan dit bericht :mrgreen:
dito
Eitjes zitten in heel veel producten, vooral meel, pasta etc. Meestal eet je het op voor de eitjes uitkomen en merk je er dus niks van, anders kun je het invriezen om te zorgendat de eitjes niet uit kunnen komen.
Hier staat dat:
HARDENBERG – De C1000 in de Hardenbergse wijk Baalderveld heeft dinsdagmorgen per direct alle kinderrozijntjes van het eigen huismerk uit de schappen gehaald. In de rozijntjes zouden wormen zitten waarvan kinderen ziek kunnen worden. De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) erkent dat de rozijntjes van de C1000 besmet kunnen zijn. Er is echter geen gevaar voor de volksgezondheid. “Het fenomeen is bekend�, aldus een woordvoerder. “Door het warme seizoen vliegen er veel motjes rond, die in bepaalde winkels op zoek gaan naar voedsel dat niet vacuümverpakt is. Deze motjes zetten eitjes en dat worden later wormen.� De VWA doet op dit moment onderzoek op bepaalde verkooppunten. Ook wordt onderzocht of de verkopende partij nalatig is geweest. Een woordvoerder van de C1000 in Baalderveld laat weten dat in de winkel een waarschuwing komt te hangen. Uitdeelzakjes van de bewuste rozijnen zijn maandag nog uitgedeeld als traktatie op kinderopvanglocatie ’t Hummelhonk in de Hardenbergse wijk Baalder. De leidsters besloten na een tip van een bezorgde moeder uit die wijk de kleine lekkernij echter weg te gooien.
klavertje, dat is nou een typische post waarbij een bronvermelding wel handig zou zijn
Ik heb google losgelaten op oa rozijntjes, c1000 en de vwa en ik kreeg geen hits met dit artikel.
vast een niet geruststellende mededeling maar ik heb een keer in doosjes rozijntjes beestjes aangetroffen. Die liepen gewoon onderin het doosje :sick: Was bij iemand thuis, hebben ze netjes in de prullenbak gesmeten…