http://www.hardenbergnieuws.nl/141442_paniek_door_besmette_rozijntjes.html
Vandaar dat ik hem eerder niet vond, artikel stond er twee uur later pas.
Ik heb hem met link toegevoegd aan de openingspost.
Ook vandaag staat er een heel stuk in de TCTubantia.
Ook in Enschede is er een geval. Ik ga even kijken of ik hem online kan vinden
Ik zie nog niks staan
de afgelopen maand is er niet één bericht op het ANP verschenen over de C1000 of over rozijntjes…iets zegt me dat dat toch een beetje raar is
en hardenbergnieuws, dat klinkt ook niet echt als een site waar een stel topjournalisten het nieuws verzorgen en checken en zo
Hoe herken je een hoax?
De meeste hoax-berichten zijn eenvoudig te herkennen. Ze roepen op om het bericht door te sturen naar alle contactpersonen. Indien een oproep met een dergelijke strekking aanwezig is moet u waakzaam zijn.
Dit bericht werd als eerste door Hyves verspreid.
En het lijkt me dat de VWA er dan toch ook wel flink bovenop zit. Dan zouden ze dit bericht toch via de media naar buiten brengen en niet alleen via hyves ofzo. :think:
http://www.vwa.nl/actueel/waarschuwingen-food
Denk ook niet dat de C1000 de eerste is die ze uit de schappen zal halen.
Ben niet zo bang voor zulke dingen, ik kijk nogal eens naar wat mijn kind zoal in zijn mond stopt. Dat helpt al aardig. En hij zal het zelf ook echt niet eten wanneer er iets in rondkruipt. 8)
Vergiftiging of beestjes vind ik nogal een euhm significant verschil, vergif kun je niet zien, beestjes wel.
die met die smilies erop zijn geloof ik van de Wibra en heten Sundrops
Nou, als het allemaal klopt en er is geen gevaar voor de gezondheid dan geeft de vwa geen waarschuwing uit inderdaad dus dat is logisch.
Maar goed, ik heb het artikel er in ieder geval bijgezet in de openingspost, het is al heel anders dan ‘giftige rozijntjes’ :mrgreen:
Denk niet dat er iets van waar is.
Anders was het al lang en breed in de media geweest!
@Rooike wrote:
Denk niet dat er iets van waar is.
Anders was het al lang en breed in de media geweest!
Ik zei dus vanmorgen ook al dat er een heel groot stuk van in de TC Tubantia staat van vandaag.
In dit geval gaat het om een meisje uit enschede dat heel ziek is geworden na het eten van deze rozijntjes!
Even googlen leverde dit op:
http://www.distrifood.nl/web/Nieuws/Formules/Formules-artikel-pagina/141217/C1000-in-maag-met-wormrozijnen.htm
@Tante Soesa wrote:
Even googlen leverde dit op:
http://www.distrifood.nl/web/Nieuws/Formules/Formules-artikel-pagina/141217/C1000-in-maag-met-wormrozijnen.htm
Dat is dus inderdaad het verhaal uit de krant!
Kijk, en toen ik riep dat het een hoax was, was dit nog niet te vinden op het net, dat kwam een paar uur later pas.
Tja en als er mensen zijn die echt zeggen dat het wel zo is waarom dan blijven roepen dat het een hoax is?
@Krabje wrote:
Tja en als er mensen zijn die echt zeggen dat het wel zo is waarom dan blijven roepen dat het een hoax is?
Maar waarom geen officiele waarschuwing vanuit de media dan?
Niet iedereen Google-ed toch?
En niet iedereen leest de TC Tubantia… :mrgreen:
@Krabje wrote:
Waar zie je dat staan dan? Er wordt over dat Hyvesbericht gezegd dat het een hoax is en de vwa is aan het onderzoeken hoe of wat volgens de krant toch? Dus daar zal uitkomen of het uiteindelijk schadelijk is of niet.
Ik geloof sowieso niet wat een geinterviewd persoon in een krant zegt, teveel dingen gezien die pertinent niet waar zijn. (denk aan conducteur die een oud vrouwtje uit de trein gegooid zou hebben bijvoorbeeld)
Ik wacht echt af tot de vwa met onderzoeksresultaten komt en tot die tijd is het uiteraard logisch dat de rozijntjes uit de schappen gehaald zijn.
@Rooike wrote:
@Krabje wrote:Tja en als er mensen zijn die echt zeggen dat het wel zo is waarom dan blijven roepen dat het een hoax is?
Maar waarom geen officiele waarschuwing vanuit de media dan?
Niet iedereen Google-ed toch?
En niet iedereen leest de TC Tubantia… :mrgreen:
Niet??? :mrgreen: :mrgreen: De TC Tubantia is zo’n goede krant :mrgreen: :mrgreen:
Maar je hebt gelijk, sorry van mijn kant.
Melanie: Je hebt gelijk, dat hyves bericht kan het wel zijn maar daar doelde ik dus niet op…
@~Melanie~ wrote:
@Krabje wrote:Tja en als er mensen zijn die echt zeggen dat het wel zo is waarom dan blijven roepen dat het een hoax is?
Waar zie je dat staan dan? Er wordt over dat Hyvesbericht gezegd dat het een hoax is en de vwa is aan het onderzoeken hoe of wat volgens de krant toch? Dus daar zal uitkomen of het uiteindelijk schadelijk is of niet.
Ik geloof sowieso niet wat een geinterviewd persoon in een krant zegt, teveel dingen gezien die pertinent niet waar zijn. (denk aan conducteur die een oud vrouwtje uit de trein gegooid zou hebben bijvoorbeeld)
Ik wacht echt af tot de vwa met onderzoeksresultaten komt en tot die tijd is het uiteraard logisch dat de rozijntjes uit de schappen gehaald zijn.
Helemaal mee eens. Ik had ook iemand die mij het bericht op Hyves had gestuurd gezegd dat het waarschijnlijk niet waar zou zijn. Toen mailde zij dat ze iemand tussen haar vrienden had waarvan het kindje ziek was geworden. Maar het is altijd afwachten, misschien was het wel ziek geworden van iets anders.
Er was toen toch ook zo’n bericht dat er glas in potjes babyvoeding zat? Dat klopte volgens mij ook niet, althans niet in NL wel in Frankrijk meen ik.
Van mijn schoonouders heb ik ook nog niks gehoord en die hebben een C1000.
Ik kwam deze tegen:
http://www.babybytes.nl/answers/1319545543
Maar ik weet natuurlijk niet of het echt een reactie is van C1000