Op het inschrijfformulier van de psz en de basisschool?
Ik vraag me het nut daarvan af?
Het opleidingsniveau en je beroep, wat is daar de toegevoegde waarde van?
Ik zit net de formulieren voor Sanna in te vullen en ik heb het open gelaten.
Het slaat weer nergens op natuurlijk maar ik wordt daar een beetje dwars van.
Is het in het kader van onderzoek? Is het zodat mijn kind al een ‘label’ krijgt nog voordat ze op school zit?
Waarom :think:
(Komt het doordat ik ongesteld ben :evil: )
toevallig dat ik vanmorgen ook die papieren in heb gevuld en hetzelfde dacht
hahaha dat dacht ik laatst ook bij een formulier wat ik in moest vullen… heb hem toen ook open gelaten…
gaat ze niets aan was totaal niet aan de orde…
Hahaha, ik ben dus niet de enigste.
Ik ga het formulier straks even inleveren en vraag ze op school ook even waarom dat is
Ik denk dat dat ‘nodig’ is voor statestieken.
Je kind krijgt echt geen bordje om met “mijn mama’s hoogst genoten opleiding is HBO”
De pedagogisch medewerkers die met je kind werken, weten daar dus niks van.
Ik denk dat het is om in kaart te brengen welke groepen hun kinderen hoevaak naar de opvang brengen.
Zou me er niet druk om maken
dan weten ze alvast naar welk opleidingsniveau je kind straks moet :mrgreen:
nee geen id ik heb het toevallig wel ingevuld maar dacht ook wat is het nut ervan om dat te weten :think: :roll:
Volgens mij heeft dat te maken met hoeveel geld de basisschool krijgt per kind…
De redenatie daarachter is dat als je kind heel laag geschoolde ouders hebt de kans groter is dat die leerling ook minder zal presteren en daardoor extra begeleiding nodig heeft en dus meer kost…
Of dat een eerlijke redenatie is weet ik niet.
maar kan mij nog goed herinneren dat ik een jaar of 2 terug een brief kreeg van de school met zo’n formulier en in de brief werd op een nogal grappige manier verteld of je je alsjebleift niet een HBO opleiding wilde toe-eigenen als je een LTS opleiding als hoogstgenoten opleiding hebt. Want daardoor zou de school geld mis lopen
@Frank@ wrote:
Volgens mij heeft dat te maken met hoeveel geld de basisschool krijgt per kind…
De redenatie daarachter is dat als je kind heel laag geschoolde ouders hebt de kans groter is dat die leerling ook minder zal presteren en daardoor extra begeleiding nodig heeft en dus meer kost…
Of dat een eerlijke redenatie is weet ik niet.
maar kan mij nog goed herinneren dat ik een jaar of 2 terug een brief kreeg van de school met zo’n formulier en in de brief werd op een nogal grappige manier verteld of je je alsjebleift niet een HBO opleiding wilde toe-eigenen als je een LTS opleiding als hoogstgenoten opleiding hebt. Want daardoor zou de school geld mis lopen
klopt; dit is mij ook verteld op de school van Milou.
Klopt…
en in Rotterdam gaat het nog 1 verder…
De kids krijgen dus een soort van “label”…
kinderen van niet- of laagopgeleiden krijgen b.v. een 3,
mbo en hbo een 1…
Ze hebben dus op sommige scholen 2 wachtlijsten omdat ze een balans willen houden in drietjes en eentjes.
Tsja… je kunt er iets van vinden!
:shock: :shock:
dus zo fout zat ik niet eens met mijn gedachte dat ze er alvast vanuit gaan dat een kind “dom” is als die laaggeschoolde ouders heeft :naughty:
@Angel & Luna wrote:
dus zo fout zat ik niet eens met mijn gedachte dat ze er alvast vanuit gaan dat een kind “dom” is als die laaggeschoolde ouders heeft :naughty:
Erg he, ik vindt het wel schandalig hoor :evil:
dus weer worden er mensen in hokjes geplaatst "doen ze hier in nederland toch al zo graag "
Maar goed ,ik kan er boos om worden ik kan er HELAAS niets aan veranderen :thumbdown:
@Angel & Luna wrote:
Nou daarin zit je wel fout denk ik… Want een school zal een kind natuurlijk nnooit als dom bestempelen
Ts ook niet iets wat verzonnen is door de school he, dit is verzonnen door het rijk…
Ik denk dat je als ouder vooral blij mag zijn dat er extra geld is voor de kinderen die dat nodig hebben. Als tigo extra begeleiding nodig zou hebben zou ik blij zijn dat mogelijk is op school omdat daar geld voor is…
EN of het nu “eerlijk” is of niet,en of het nu wel of niet leuk is om te horen, ik denk dat de cijfers wel hebben uitgewezen dat kinderen van laagschoolde ouders vaker extra begeleiding nodig hebben dan kinderen van hooggeschoolde ouders. Dat zullen ze heus niet uit hun duim hebben gezogen
@Frank@ wrote:
@Angel & Luna wrote::shock: :shock:
Nou daarin zit je wel fout denk ik… Want een school zal een kind natuurlijk nnooit als dom bestempelen
Ts ook niet iets wat verzonnen is door de school he, dit is verzonnen door het rijk…
Nou dat denk ik niet hoor, testen zijn ook niet altijd wat ze wezen moeten.
als je de testen moest geloven en leerkrachten had ik nooit kunnen bereiken wat ik nu bereikt heb
Iedereen plaatst maar graag in hokjes, BAH nederland :sick:
noujaaaa echt waar? :shock:
tygo mag pas op zijn 2de worden ingeschreven op de psz waar ik heen wil maar zal er wel op letten
ben zelf niet erg hoog opgeleid en mijn man niet dus dan zou tygo automatisch ook laag opgeleid worden?
ik zeg altijd tegen iedereen " - + - = + heb ik altijd geleerd op school" :mrgreen:
@melanie:
Je hebt het nu over testen???
Het gaat toch helemaal niet over testen
(ik heb mijn vorige post trouwens wat uitgebreid)
Ok ik vindt het niet kloppen maar waarom dan ook beroep?
Ik heb vier jaar HBO-V gedaan maar ben niet afgestudeerd, momenteel werk ik in een cafetaria :lol:
Wordt een lastig ‘hokje’ :eh:
@Frank@ wrote:
Je hebt het nu over testen???
Het gaat toch helemaal niet over testen
(ik heb mijn vorige post trouwens wat uitgebreid)
Ja , het gaat er toch over welk opleidingsniveau ouders gehad hebben, ik bdoel alleen maar te zeggen dat ze door dat soort dingen mensen in hokjes plaatsen en niet terecht :naughty:
Ik ga naar je uitgebreide post kijken :mrgreen:
Het heeft inderdaad met geld te maken.
Voor kinderen met laagopgeleide ouders krijgt de school meer geld.
Of dat ook afhankelijk is van uit welk land je vandaan komt weet ik niet, dat zal ook wel meespelen denk ik zelf.
Dat van Rotterdam is schandalig, ik dacht eigenlijk dat een school verplicht was om iemand aan te nemen, of niet?
en toch vind ik het niet kunnen dat ze er alvast van uit gaan dat een kind extra aandacht nodig heeft
natuurlijk prachtig hoor dat er extra geld is voor extra hulp maar dat bestempelen nee :naughty:
ik ben laaggeschoold en niet omdat ik nou zo dom ben hoor (alhoewel :lol: ) ik was zo stom om te vertellen dat ik kapster wou worden :wall: :wall: ja dan is vbo genoeg dat ik uiteindelijk slapend mavo niveau heb gehaald ja was eigenlijk niet nodig want voor kapster hoef je niks te kunnen :doh:
Snap trouwens niet waarom het zo heeeeel erg is om mensen in hokjes te plaatsetn, zolang je zelf maar blijft zien dat je een individu bent…
Klein voorbeeldje: een kind met 2 ouders, vader is chirurg, moeder advocaat.
Ander kind met 2 gescheiden ouders, vader is vuilnisman, moeder is bijstandsmoeder…
Ik denk dat statistisch gezien kind 2 een grotere kans heeft om later wat extra begeleiding nodig te hebben.
Statitisch gezien dan he, het betekent natuurlijk niet automatisch dat kind 2 het slechter zou doen dan kind 1.
En als men doormiddel van die redenatie nu wat extra te besteden heeft op school is dat toch mooi…
Er moet toch ergens een rekensom achter hangen, het rijk kan niet zomaar aan iedere school een paar tonnentjes meer geven voor het geval dat… Het moet ergens op gebaseerd zijn…
En er wordt volgens mij helemaal niemand bestempeld, ik denk niet dat de school een lijst bij houdt hoor. En al deden ze dat wel… dat zou mij werkelijk totaal niet boeien