Waarom onderhand moeten verantwoorden?

hahaha wat een opmerkingen soms allemaal he! Waar mensen zich niet druk over kunnen maken :roll:

Get a life denk ik weleens…

Op mijn werk ook wel ‘leuke’ reacties gehad.

Maar ik heb al een aantal keer teruggebeten.

Hoeveel tijd zit er tussen je oudste en deze? Zo dat is wel vlot!

Als we een 3e overwegen zal ik het eerst met jou overleggen goed?

Zo wat een buik zeg!

Ik hoef de mijne tenminste niet in te houden! :stuck_out_tongue:

over het algemeen werkt het ook heel goed om zelf ‘dol enthousiast’ te reageren… en ze daarmee elk potentieel negatieve volgende reactie vrijwel onmogelijk te maken.

Doe ik ook met de bv: geef je nou nog bv (dat begon al met een half jaar, maar voed onderhand nog)?

Ja, goed he? :mrgreen:

Echt, nog niemand gehad die er dan nog een (negatief) oordeel over durft te vellen hoor.

Kan me er inmiddels een stuk minder over opwinden/ aan ergeren als bij de oudste 2 destijds.

Enige die bleef dat was gewoon de ‘oh door voor een meisje zeker’ opmerking. Die bleef irritant en had ik op een bepaald moment echt een bak met antwoorden voor.

De golden retriever of ‘als dit weer een jongetje is dan gaan we over 10 jaar voor 4 meisjes’ bleven het goed doen :angel: .

Maar in de laatste zw.schap waren het alleen mensen die wat verder van ons af stonden die dergelijke opmerkingen nog maakten. Mensen die mij goed kenden waren er allang mee opgehouden.

Kijk ik vind een vraag als ‘zou je het leuk vinden als het een meisje/ jongen zou zijn?’ helemaal niet erg. Dat is een vraag, daar kan je antwoord op krijgen… maar dat iets in de mond leggen wat ik zelf helemaal niet voel dat vind ik super irritant… dat ZIJ liever een meisje hadden gehad, niet 3/4 kinderen zou willen hebben, er niet aan moet denken om met slechts 18 maand er tussen 2 kinderen te krijgen etc etc’… dat is hun probleem en echt niet het mijne en daar kon en kan ik niet van wakker liggen (en een echte dooddoener is dan altijd nog en de opmerking: gelukkig dan maar dat ik/ wij dit kind ‘krijgen’ en niet jij/ jullie he?’ :angel: ).

Ik heb een discussie geopend, ben benieuwd naar jullie meningen:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=5331970#5331970

tsja hoe dat toe te passen op uiterlijk; het viel mij wel op dat vooral vrouwen die zelf dikkig zijn, opmerkingen maakten over mijn buik, dan heb ik ook echt wel eens gezegd; ‘kijk naar jezelf!’. best bot, maar ja, wat willen ze nou! En nu zeg ik; ‘de 1 vindt het groot, de ander klein, zolang de vk’s maar tevreden zijn’. haha, rijmt ook nog