Waarom onderhand moeten verantwoorden?

ik word er een beetje moe van…dat ik de neiging heb (of de drang) dat ik mijzelf moet verantwoorden als mensen aangeven dat ik nu zeker wel hoop op een meisje en ik aan geef dat het mij niet zo veel uitmaakt.

Hoe raar mensen het vinden, dat ik ook erg blij ben met een jochie, dat ik 3 jochies enorm top vind :inlove:

De leidster van Levi zijn PSZ die verontwaardigt tegen mij zegt: tja jij hebt ook alleen maar 2 jongens he. Uhm pardon :eh:

Ja ik ook jammer genoeg, en mijn 1ste kleinkind is een jongen en die nu op komst is ook weer een jongen, echt zo jammer.”

Dat vind ik zo’n vervelende nare opmerkingen he :hand:

Wordt er gewoon moe van, en heb eigenlijk ook nooit een pakkende opmerking terug omdat ik dan te pissed ben :angel:

Zo vermoeiend!!!

tja ik kan mij goed voorstellen hoor dat mensen teleurgesteld kunnen zijn.

En ik kan mij goed voorstellen dat jij het prima vind dat je 3 knullen krijgt en dat het je ook niks uitmaakt.

Zo heb jij het idee dat je je moet verantwoorden, en zo voelt de andere kant het ook als je toch stiekem hoopt op een ander geslacht.

Ik heb dus mijn hoop niet kunnen uitspreken omdat ik dus altijd een blik krijg of de opmerking “Als het maar gezond is”

Maar mijn kind is echt niet minder geliefd of gewenst omdat het niet is wat ik had gehoopt dat het was…

Sorry ik denk ook een beetje oud zeer bij mij :wink:

antwoord is vrij simpel cin.

je hoeft je niet te verantwoorden

ik zeg eerlijk dat ik bij onze laatste vurig op een meisje hoopte, dit met een medische achterrond, maar toch…ik had net zo veel van een jongen gehouden hoor

maar in mijn geval zei iedereen…nou je hebt van alles al eentje dus maakt t nu niks uit he…en ik zei meestal gewoon niks, knikte vriendelijk en zei zelf braaf, als t maar gezond is

ik snap wel dat je er wat overgevoeli voor raakt maar ik zou me er niet zo druk over maken, je moet je ook voorstellen dat mensen vaak gewoon niet weten wat te zeggen…ik vraag zelf NOOIT naar t geslacht als ik iemand tegenkom die zwanger is, ik vraag meestal gewoon hoe t gaat, of er geen vervelende kwaaltjes zijn, en wens ze veel geluk

maar de standaard praatjes zijn toch …weet jij wel zeker dat je geen tweeling krijgt. …je draagt van voren o dan wordt t een…

etc etc

mooi laten waaien :-*

Ik kon (kan) daar ook nooit tegen. Wat ik nooit zo goed begrijp is dat wanneer iemand zegt wat ze krijgen, ze zo ontzettend blij reageren… Alsof het andere geslacht minder gewenst was… (Zoals met ATWT, toen bleek dat Katie en Brad een zoon verwachten, reageerde iedereen zo blij, dat het mij gewoon verbaasde alsof een meisje anders was ofzo… maargoed, das een soap…)

Toen we wisten dat de derde wederom een jongen was, heb ik best veel reacties gehad dat ík wel graag een meisje had gewild zeker… En heel eerlijk gezegd? Bij de tweede hoopte ik op een jongen, en bij de derde maakte het me echt niks uit: een jongen vond ik al leuk, dat wist ik, en een meisje kende ik nog niet, dus daarom leek mij dat ook wel leuk…

Toen we de 20w echo kregen, vroeg ze meteen of we wilden weten wat het was. Ik zei dat we het best wilden weten, maar nog veel liever of alles er goed uitzag… Dus bij mij gold dat wel: "als het maar gezond is’…

@miranda79 wrote:

Ik kon (kan) daar ook nooit tegen. Wat ik nooit zo goed begrijp is dat wanneer iemand zegt wat ze krijgen, ze zo ontzettend blij reageren… Alsof het andere geslacht minder gewenst was… (Zoals met ATWT, toen bleek dat Katie en Brad een zoon verwachten, reageerde iedereen zo blij, dat het mij gewoon verbaasde alsof een meisje anders was ofzo… maargoed, das een soap…)

Toen we wisten dat de derde wederom een jongen was, heb ik best veel reacties gehad dat ík wel graag een meisje had gewild zeker… En heel eerlijk gezegd? Bij de tweede hoopte ik op een jongen, en bij de derde maakte het me echt niks uit: een jongen vond ik al leuk, dat wist ik, en een meisje kende ik nog niet, dus daarom leek mij dat ook wel leuk…

Toen we de 20w echo kregen, vroeg ze meteen of we wilden weten wat het was. Ik zei dat we het best wilden weten, maar nog veel liever of alles er goed uitzag… Dus bij mij gold dat wel: "als het maar gezond is’…

Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil alles behalve dat mijn kindje gezond is.

Dat is mijn enige wens geweest ook…

Maar ik begrijp niet waarom je je moet verantwoorden als je stiekem hoopt op een jongen/meid??

Er wordt niet gezegd dat ik minder van mijn kind hou als het niet het geslacht heeft wat ik hoopte…

Mensen hebben eenmaal een ideaal beeld van een koningskoppel jongen meisje…

Ik zou voortaan zeggen… Nou een vis of hond zou ik ook wel leuk vinden hoor :wink:

@nachtvliinder wrote:

@miranda79 wrote:

Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil alles behalve dat mijn kindje gezond is.

Dat is mijn enige wens geweest ook…

Maar ik begrijp niet waarom je je moet verantwoorden als je stiekem hoopt op een jongen/meid??

Er wordt niet gezegd dat ik minder van mijn kind hou als het niet het geslacht heeft wat ik hoopte…

Mensen hebben eenmaal een ideaal beeld van een koningskoppel jongen meisje…

Ik zou voortaan zeggen… Nou een vis of hond zou ik ook wel leuk vinden hoor :wink:

Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde het juist andersom: Dat ik mij moest verantwoorden omdat ik géén voorkeur had, veel mensen dachten dat omdat ik twee jongens had, dat ik nu wel een meisje wilde. Soms werd zelfs gezegd dat we voor een derde gingen omdat we nog voor een meisje gingen! En dát vind ik erg, dat voor mij wordt gedacht… En dan het ongeloof als je zegt dat het je niks uitmaakt, of nog een jongetje eigelijk wel heel leuk lijkt (toen we het nog niet wisten)

Ik heb serieus een reactie gehad toen ik net een week was bevallen: "oh, en nu meteen door voor een meisje’? Komop zeg! Ik was net een week bevallen van een geweldige zoon, ipv mij te feliciteren wordt dit gezegd? Ik ben dus ook zo weggelopen…

Maar andersom, dus wat jij zegt, kan ik mij juist wel heel goed voorstellen hoor! Mijn vriend heeft dit dus wel, dat hij graag een meisje had gehad. En spreekt dat ook nog steeds uit. Het is niet zo dat hij 1 vd jongens zou willen omruilen, maar toch had hij graag een meisje ertussen gehad… En als hij zeker wist dat een vierde een meisje werd, dan wilde hij daar wel voor gaan, maar die zekerheid heb je natuurlijk nooit. Dus gaan we ook niet voor een vierde… (ik wil namelijk echt gaan voor nog een kindje dan, en niet omdat je graag nog een bepaald geslacht had gewild. Bovendien vind ik drie kids in onze situatie even genoeg :wink: )

Je hoeft je lekker niet te verantwoorden hoor.

Wij hebben een jongen en een meisje en weten het geslacht van de derde nog niet, wat vragen ze dan… oprecht verbaasd… zeker de oma-generatie: waarom wil je dan een derde? Je hebt alles / alle soorten al.

:wall:

die vraag kreeg ik ook regelmatig

we hebben ook van alle 2 en toen ik dus zwanger was van nummer 3 kregen wij die vraag ook.

Vervelend dat soort vragen… bij mij stijgen de horen dan recht overeind. :x

Misschien moet je dan antwoorden: tsja als het een jongetje wordt dan stoppen we hem gewoon terug. :oops: En dan die blikken en vragen die je dan kunt verwachten. :wink:

Wij verwachten ons 1e kindje en als we dan een baby of een dreumes waar we op moeten passen krijgen we als opmerking: kunnen jullie alvast oefenen. :wall:

Zo zeg, lees hier opmerkingen :shock:

Zijn eigenlijk gewoon echt not-done he…

Ook inderdaad het verantwoorden als je eventueel wel hoopt op een jongen of meisje.

Maarre de opmerking waarom je een 3de wilt, omdat je toch al een jongen en meisje wilt vind ik echt shocking hoor!

Ja haha Kwakje! Zullen we dat zeggen… :mrgreen:

@Cin. wrote:

Maarre de opmerking waarom je een 3de wilt, omdat je toch al een jongen en meisje wilt vind ik echt shocking hoor!

mijn oma schijnt zo gereageerd te hebben toen mijn ouders na mijn broer en mij nog een 3e keer zwanger waren… waarom? je hebt toch al 1 van allebei?

Hier kregen we bij de 2e al een kaartje met de tekst ‘2 jongens, ook wel leuk’ :? . Niet ook wel… hartstikke leuk!

Tijdens de 3e zw.schap heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel ‘je hoopt zeker wel op een meisje’ ‘zou wel leuk zijn als het nu een meisje was’ tot tegen mijn man ‘nou het zou wel egoistisch van je zijn als je nu weer een jongetje hebt gemaakt’ :shock: .

Ik ben die zw.schap wel duidelijk genoeg geweest geloof ik :angel: , want ik had de laatste zw.schap veel minder last van dat soort opmerkingen (er werd wel gespeculeerd en dat mag, dat is ook wel leuk, maar het gaat om de manier/ de toon waarop).

Hier in eerste instantie wel geroepen dat ik een golden retriever wilde, maar dat we op de echo al hadden gezien dat het weer een kindje was.

Werd trouwens ook niet geloofd dat ik werkelijk geen voorkeur had. Maar dat was dus echt zo. Het leek me alle keren allebei leuk. Wel heb ik vanaf jongs af aan mezelf een jongens gezin zien krijgen.

Als er een meid bij had gezeten was ik waarschijnlijk het meest verbaasd geweest van allemaal :lol: en had ik er waarschijnlijk ook wel aan moeten wennen… niet omdat ik dat niet leuk zou hebben gevonden, gewoon omdat het niet in me op was gekomen dat ik een meisje zou (kunnen) krijgen.

@mamaMarije wrote:

Hier in eerste instantie wel geroepen dat ik een golden retriever wilde, maar dat we op de echo al hadden gezien dat het weer een kindje was.

wahahaha :lol:

Wij hebben al een zoon en krijgen nu een meid en dat mag iedereen van van ons weten.

Toen iemand er naar vroeg en ik vertelde dat het een meid was kreeg ik de opmerking Ow wat zullen jullie een vreugde dans hebben gemaakt toen jullie dat horden! De droom van elk mens :roll:

Vondt dat zo’n rare en nare opmerking, ons maakte het echt niet uit en die vreugde dans hadden we al gemaakt toen de zw.test positief was en niet bij het geslacht…

@dragon wrote:

Wij hebben al een zoon en krijgen nu een meid en dat mag iedereen van van ons weten.

Toen iemand er naar vroeg en ik vertelde dat het een meid was kreeg ik de opmerking Ow wat zullen jullie een vreugde dans hebben gemaakt toen jullie dat horden! De droom van elk mens :wink:

Vondt dat zo’n rare en nare opmerking, ons maakte het echt niet uit en die vreugde dans hadden we al gemaakt toen de zw.test positief was en niet bij het geslacht…

oh dat doet me denken aan ‘terugkomochtend’ van de zw.schapsgym groep bij de 2e.

Docente was in de war blijkbaar, want toen ik binnenkwam met onze 2e zoon zei ze: gefeliciteerd he met je koningskoppel! Dat is toch zo mooi, van alles wat.

Dus ik ‘nou we hebben nu 2 jongens en zijn daar erg blij mee’ schoot het schaamrood haar op de kaken en stamelde ook iets in de trant van ‘ja tuurlijk is dat ook leuk’.

Na ja zeg. Ik zeg dan wel tegen je vast een meisje maar dat is meer omdat ik dat denk n.a.v. dat je testen gewoon zo vroeg postief waren. Dat kan alleen een eigenwijs meisje veroorzaken hoor :slight_smile:

Maar dat anderen het zeggen omdat je nu 2 jongens hebt dus nu vast een meisje wil :hand: jij wil een gezond kindje en dan nog op dit moment wil je vooral zwanger blijven gezien jouw geschiedenis (al zit dat denk ik hartstikke goed omdat je nu al groeit).

Je niet meer verantwoorden hoor meid!

Jongen, meisje, wat maakt het uit! Ik ken jou en ik weet dat het jou echt niets uitmaakt.

:hug: :hug: :hug:

in mijn omgeving heeft nog niemand een opmerking gemaakt. alleen de vraag of we al weten wat het wordt.

Meggie. Ja haha inderdaad, maar dat is gewoon leuk flauwekullen etc. niet negatief.

En ja dan zeg ik op mijn beurt inderdaad ook; als het een meisje is, moet ik echt wel wennen (na 2 jochies) en dan ga ik ook los hoor met het rose :lol:

Maar mensen verwachten echt inderdaad (behalve de mensen die mij goed kennen) dat ik vurig hoop op een meisje nu, omdat ik 2 jochies heb.

En snappen niet, dat ik dat dus eigenlijk helemaal niet heb…

mamaMarije. Ja ik zie mezelf ook echt als jongensmama inderdaad :mrgreen:

Haha die golden retriever opmerking is top! :lol:

@Cin. wrote:

En ja dan zeg ik op mijn beurt inderdaad ook; als het een meisje is, moet ik echt wel wennen (na 2 jochies) en dan ga ik ook los hoor met het rose :lol:

Voor de 20 weken echo zei ik ook tegen mijn man: mocht het nou ‘per ongeluk’ toch een meisje zijn… dan gaan we direct door de stad in, want ik wil wel zelf het eerste roze kopen dan.

En nu gingen we alsnog direct de stad in voor een nieuw echt jongenssetje :lol:

@mamaMarije wrote:

@Cin. wrote:

Voor de 20 weken echo zei ik ook tegen mijn man: mocht het nou ‘per ongeluk’ toch een meisje zijn… dan gaan we direct door de stad in, want ik wil wel zelf het eerste roze kopen dan.

En nu gingen we alsnog direct de stad in voor een nieuw echt jongenssetje :lol:

:lol: haha

Enne nu shoppen voor een nieuw echt jongenssetje is ook super! :inlove:

He Cin en anderen!

Ben ook zwanger van de derde, en heb twee jongens, en tot nu toe iedereen aan wie ik het vertelde zei wel iets in de trant van ‘Oh en nu leuk een meisje’. Leuk voor hun, zeker :wink:

Dit keer maakt het me echt weinig. uit, een meid er bij lijkt me super, maar drie jongens ook, lekker stoer!

Kan me best voorstellen dat mensen wel een voorkeur hebben, had ik bij de eerste ook, maar dat ANDERE mensen een voorkeur hebben voor ONS kindje, ja, dat vind ik wel een beetje bizar. Wat kan jou dat nou schelen, denk ik dan. Tsssss.

Groetjes,

LaBruja