Oh zo herkenbaar…
Hier 3 meiden en zwanger van een 4e kindje.
En jawel hoor, als het over mijn zwangerschap gaat, gaat het vrijwel standaard ook over het geslacht. De meest vreemde vragen en opmerkingen komen naar voren.
De gekste opmerking was nog wel dat het zielig voor mijn man zou zijn als het weer een meisje zou zijn :shock:
Wij weten inmiddels wat het is, en houden het geheim. Het had ons niet uitgemaakt als het een ander geslacht zou zijn geweest, en dat is wat telt.
Dus niet verantwoorden hoor! En over pakkende opmerking om terug te geven… ik vind die golden retriever opmerking van mamamarije een goed alternatief! :thumbup:
…ik was nog zwanger van Jesse en wist dat het een jongen was en mensen mochten dit ook weten, zegt een buurvrouw, oh en daarna verder voor een meisje? :shock: :evil: :naughty:
Wat een opmerking zeg! Notabene nog zwanger van mijn kleine moppie, echt ongelofelijk hoe sommige mensen denken…
Cin, idd vermoeiend! En je hoeft je niet te verantwoorden hoor! Laat ze lekker :roll:
Natuurlijk is het leuk dat je ook weet hoe een dochter van jullie samen eruit zal zien, maar dat zegt idd niet dat je van een jongen minder zal houden of dat dat minder leuk is.
@mamaMarije wrote:
Tijdens de 3e zw.schap heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel ‘je hoopt zeker wel op een meisje’ ‘zou wel leuk zijn als het nu een meisje was’ tot tegen mijn man ‘nou het zou wel egoistisch van je zijn als je nu weer een jongetje hebt gemaakt’ :shock: .
:shock:
Je man had natuurlijk op dat moment ook kunnen zeggen: had vrouwlief de benen maar bijelkaar moeten houden
Ik herken het ook wel hoor. Krijg hier ook vaak te horen dat ik nu dan toch zeker op een jongetje hoop? En nadat elin geboren werd ook vaak hoor, gaan jullie nu door tot je een jongetje hebt?
Sommige mensen snappen het niet dat ik echt totaal geen voorkeur heb, ik zal oprecht met beide even blij zijn.
Mijn ervaring is als ik als reactie aangeef dat het me geen bal uitmaakt wat het is, mensen meteen zoiets hebben van “ow ja natuurlijk maakt het ook niet uit” (met een ondertoon van, wat was dat een stomme opmerking van me) Misschien de overtuiging waarmee ik het breng ofzo, geen idee. Stoor me er dan ook niet echt aan, weet dat mensen zo kunnen denken en weet ook dat er mensen zijn die daadwerkelijk wel een voorkeur zouden hebben. Nou hier is dat niet het geval en zo is ieder mens anders.
@Memmie wrote:
Natuurlijk is het leuk dat je ook weet hoe een dochter van jullie samen eruit zal zien, maar dat zegt idd niet dat je van een jongen minder zal houden of dat dat minder leuk is.Tja en zelfs dat gaat niet op, hier 2 meiden en echt geen kopietjes van elkaar hoor. Hier is de verrassing voor een 3e meid net zo groot hoe die eruit zal gaan zijn als dat het een jongen zou worden (al zijn sommige uiterlijke kenmerken natuurlijk wel bepaald al )
@nachtvliinder wrote:
@miranda79 wrote:Ik kon (kan) daar ook nooit tegen. Wat ik nooit zo goed begrijp is dat wanneer iemand zegt wat ze krijgen, ze zo ontzettend blij reageren… Alsof het andere geslacht minder gewenst was… (Zoals met ATWT, toen bleek dat Katie en Brad een zoon verwachten, reageerde iedereen zo blij, dat het mij gewoon verbaasde alsof een meisje anders was ofzo… maargoed, das een soap…)
Toen we wisten dat de derde wederom een jongen was, heb ik best veel reacties gehad dat Ãk wel graag een meisje had gewild zeker… En heel eerlijk gezegd? Bij de tweede hoopte ik op een jongen, en bij de derde maakte het me echt niks uit: een jongen vond ik al leuk, dat wist ik, en een meisje kende ik nog niet, dus daarom leek mij dat ook wel leuk…
Toen we de 20w echo kregen, vroeg ze meteen of we wilden weten wat het was. Ik zei dat we het best wilden weten, maar nog veel liever of alles er goed uitzag… Dus bij mij gold dat wel: "als het maar gezond is’…
Begrijp mij niet verkeerd. Ik wil alles behalve dat mijn kindje gezond is.
Dat is mijn enige wens geweest ook…
Maar ik begrijp niet waarom je je moet verantwoorden als je stiekem hoopt op een jongen/meid??
Er wordt niet gezegd dat ik minder van mijn kind hou als het niet het geslacht heeft wat ik hoopte…
Mensen hebben eenmaal een ideaal beeld van een koningskoppel jongen meisje…
Ik zou voortaan zeggen… Nou een vis of hond zou ik ook wel leuk vinden hoor
mee eens
Ik snap wel dat mensen het zouden willen ik zou als ik zwanger zou worden van de 3e een jongen geweldig vinden ben benieuwd hoe de jongens variant eruit ziet :lol:
MAAR een meisje is ook geweldig :inlove: 3 meiden lijkt me helemaal geweldig heerlijk zusjes van elkaar :inlove:
maar kan me wel voorstellen dat mensen zo iets denken maar is niet leuk om je steeds te moeten “verantwoorden”
3 jongens lijkt me ook super :inlove:
maakt me dus niks uit ik hou van me kindjes en ben gek met Lizz ook als ze een jongen had geweest maar ben super blij met me meiden :inlove:
een 3e meid :inlove: :inlove: :inlove:
lijkt me top
nu hub nog overhalen :think: hij mag kiezen of ie een x of y geeft :mrgreen:
Drie jongens zijn super! :mrgreen:
@miranda79 wrote:
Drie jongens zijn super! :mrgreen:
ja dat ga ik dus nooit weten :lol:
of het moet een 3 ling worden
@bianca&? wrote:
@miranda79 wrote:Drie jongens zijn super! :mrgreen:
ja dat ga ik dus nooit weten :lol:
of het moet een 3 ling worden
dat soort dingen moet je hier op het forum niet al te hard roepen he… dat soort dingen komt hier namelijk weleens uit :lol: (op de 1e blz. wie gaat er voor een 4e bijv).
Enne… 4 jongens is geweldig :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: [/b]
Mij lijken 3 jochies ook :inlove:
Enne wij maken kei mooie kindjes, ongeacht of ze een pielie hebben ja of nee :inlove:
Mijn nichtjes hopen wel allemaal op een meisje, maar ja och dat is logisch haha. Daar zie ik nog steeds de humor van in.
Het is hier nu wat rustiger geworden qua vragen, komt wel weer een keer denk ik. Mensen om mij heen kennende :roll:
hier zeggen ze standaard: nu hoop je zeker op een jongen.
en dan zeg ik: nee op een meisje want ik ben een meisjes-moeder en het lijkt me veel leuker om 3 meiden te hebben, zo zielig als de derde dan een jongen is
Of: nee want dan moet ik een nieuwe kast inde woonkamer, meisjesspeelgoed past er precies in, jongensspeelgoed past er niet meer bij
:roll:
Heb zo nog wel meer opmerkingen die ik dan roep zoals: nee hoor alles is roze en tis net zo handig als het roze kan blijven
Ik hoop nergens op, vind het leuk als het een meid is, want ik bén ook gewoon een meiden mama, maar voor hub zou ik een jongen leuk vinden, hij heeft heel veel speelgoed van zichzelf bewaard van lego en echte jongensdingen. Al is hij ook niet minder blij als het een meid is hoor!
Hier de zelfde ervaringen, echt waar bemoeien mensen zich mee???
Heb daarom bij de laatste zwangerchap ook tegen iedereen verteld dat het een jongetje werd.
(we waren oprecht verbaasd bij de 20 weken echo omdat we allebei een derde meisje verwacht hadden).
Maar de opmerkingen waren ook niet normaal hoor nadat we hadden verteld dat het een jongen werd. Was natuurlijk vooral erg leuk voor papa :roll:
Heb duidelijk gemaakt dat we met alletwee erg blij waren geweest!
De reden om het al te vertellen was echt omdat ik vervelende opmerkingen in mijn kraamweek wilde voorkomen, zou ik namelijk echt niet kunnen hebben…
(zijn jullie nu voor een jongen gegaan…en wat leuk nu een jongen enzenz)
Ja hoor ook soms de opmerking dat je dan niet compleet zou zijn, zonder beide geslacht.
Voor mijn gevoel heeft dat niks met compleet zijn te maken, voor mij persoonlijk he!
Als dit een 3de jochie zou zijn; nou geweldig en dan zullen we alsnog compleet zijn hoor :inlove:
Ik snap wel dat je daart moe van wordt. Net alsof het belangrijk is wat het wordt?? :snooty: :wall:
Als het maar gezond is!
:-*
Nou net vroeg iemand aan mij: waar gaat je voorkeur naar uit?
Wilde bijna boos worden, maar zei toen: ik hoop op een labrador.
Heb nog nooit iemand zo zien staan, met een bekkie vol tanden :lol: 8)
@Cin. wrote:
Nou net vroeg iemand aan mij: waar gaat je voorkeur naar uit?
Zo erg is het toch niet om een (lichte) voorkeur te hebben? Deze persoon vraagt ten minste nog om hoe jij het zelf ziet. De meesten hebben zelf al voor je ingevuld wat jij zou willen…
Misschien is het in het geval dat het om een wildvreemde gaat wel een beetje erg direct om te vragen, maar ik denk dat zeker 75% van de vrouwen in meer of mindere mate wel een lichte voorkeur heeft toch?
@Marda wrote:
@Cin. wrote:Nou net vroeg iemand aan mij: waar gaat je voorkeur naar uit?
Zo erg is het toch niet om een (lichte) voorkeur te hebben? Deze persoon vraagt ten minste nog om hoe jij het zelf ziet. Misschien wel een beetje erg direct om te vragen in het geval dat het een onbekende van je was, daar ben ik het wel met je over eens.
Ik denk dat zeker 70% van de vrouwen in meer of mindere mate wel een lichte voorkeur heeft toch?. Ik denk dat deze persoon misschien alleen maar interesse wilde tonen?
Deze persoon weet dat ik geen voorkeur heb en dat ik persoonlijk echt een hekel heb aan dat soort vragen.
Dat het mij echt werkelijk waar helemaal niks uit maakt. Iedereen die mij kent, weet dit.
En deze persoon kent mij behoorlijk goed
Ik had hem nog even aangepast
Weet je zeker dat die persoon het van je weet. Ik bedoel, voorkeur hebben is vaak toch taboe waar mensen niet zo snel over spreken, misschien was het gewoon interesse?
Zo niet is het wel een beetje lomp inderdaad.
@Marda wrote:
Ik had hem nog even aangepast
Weet je zeker dat die persoon het van je weet. Ik bedoel, voorkeur hebben is vaak toch taboe waar mensen niet zo snel over spreken, misschien was het gewoon interesse?
Zo niet is het wel een beetje lomp inderdaad.
Heb het gelezen haha.
Nee maarre deze persoon weet het 100% zeker!
Heeft ze bij alle zwangerschappen mee gemaakt, en van te voren hebben we het daar ook vaak zat over gehad.
Daar ben ik heel open over, precies hetzelfde dat mijn zus er heel open over was dat ze teleurgesteld was dat de 3de een jochie was, terwijl ze liever nog een meid er bij wilde hebben.
Daar zijn wij altijd allemaal heel open over.
Als ik inderdaad een voorkeur zou hebben, zou ik dit ook aangeven. Dit is bij mij wel algemeen bekend, en bij de mensen die mij echt kennen