waarom luisteren ze niet naar wat ik zeg op kdv

charity drinkt niet graag melk ze krijgt wel smorgens nog een fles pap met 250 ml melk en nog wat yoghi dus ze krijgt wel genoeg binnen .



ik heb dit meteen de eerste dag aan gegeven op kdv.



als ik haar ga halen en ze komt thuis heeft ze altijd dorst heel erg dorst ze drinkt zo 1 of 2 beker sap op.



vandaag ging ik haar halen zaten ze nog aan tafel charity had een beker melk die ze niet leeg wou drinken ze mocht niet eerder van tafel voor hij leeg was. ik zeg dus nou ze drinkt niet graag melk.waarop de leidster zegt ja dat weet ik ze krijgt ook altijd maar een half bekertje en dat drinkt ze altijd wel leeg soms duurt het wat langer maar wel leeg.



zegt een ander leidster nog ja op het papier staat idd geen melk maar ze drinkt ht wel hoor.



ik ben er niet op ingegaan maar nu bedacht ik me thuis tuurlijk dat ze die melk opdringt als ze anders niks krijgt en ook n maar een half bekertje zelig toch dan zou ik het ook drinken als ik dorst had daaro heeft ze miss altijd z’n dorst als ze thuiskomt.



zielig toch!!! en ik vroeg me ook meteen af zou dat dan ook het enige zijn wat ze krijgt op een ochtend een half bekertje melk dat ze maar opdrinkt omdat ze anders niks krijgt.



miss overdrijf ik wel maar ik vind het ziekig en niet normaal



ik heb toch gezegd dat ze het niet lust waarom geven hun het haar dan toch en mag ze ook nog niet van tafel voor dat het op is?



ik ben toch de moeder en als ik zeg dat ze het niet lust en ik wil dat ze sap krijgt dan hren ze dat toch te doen ofniet?

ik vind dit eruuuug lomp hoor van het kdv … :think: ha als ik als gastouder zoiets zou flikken wordt ik direct de laan uitgestuurd , dus ik vind dat dat net zo goed geldt voor een kdv!

het kdv heeft zich te houden aan wat JIJ wil

JIJ betaalt ze om voor je kindje te zorgen

Dus als jij wil dat ze iets anders krijgt dan moeten ze dat geven lijkt mij en geen melk opdringen. Die kun je zelf 's ochtends geven met yoghi zoals je nu doet.

Ik heb hetzelfde een aantal jaren terug gehad met mijn dochter.

Dit was de redenatie die ze daar gaven.



Bij de meeste KDV geven ze tijdens de maaltijden alle kinderen standaard hetzelfde (behalve kinderen die allergisch zijn)

Anders gaan andere kinderen die melk niet zo lekker vinden maar het wel lustenook protesteren, en dan kunnen ze voor de ene diksap, voor de ander sojamelk, voor de ander melk, voor de ander roosvicee, voor de ander appelsap, enz enz gaan maken.

Vaak is het zo dat iets zien drinken ook betekent dat de kids het gaan drinken. En dan krijgen de kinderen tussendoor gewoon zoveel water als ze lusten, dat is geen probleem.



Dus ik snap jouw bezorgdheid, maar wellicht zou je het ook vanuit het KDV kunnen bekijken. Je plaatst daar nu eenmaal moeilijk kinderen in een uitzonderingspositie qua drinken of eten. En ze vinden bij het KDV terecht waarschijnlijk dat melk gezonder is dan sap.

Esther ik volg de redenatie wel, maar dat doet niets af aan het feit dat jij als ouder gewoon het recht hebt aan te geven wat jij wilt dat er gebeurt met jouw kind (en trouwens, als je de diksap in een ondoorzichtige beker doet ziet geen kind dat Charity iets anders drinkt :wink: )



Mijn zoon heeft geen koemelk-allergie, maar neigt er wel naar overgevoelig te zijn (m.n. als hij verkouden is wil hij nog weleens gaan spugen als hij melk-producten drinkt). Die melkproducten geef ik hem dus liever zelf (zoals ook Charity dat liever zelf doet, op haar manier).

Hier dus gewoon heel duidelijk naar het kdv gecommuniceerd dat Julien 's middags geen melk krijgt, maar gewoon diksap.

Hier is het probleem van het drinken aan tafel trouwens niet aan de orde. Ik heb met hen afgesproken dat hij zijn fles diksap mee naar bed neemt na het eten.



Misschien is dat nog een optie Charity? (Ik weet alleen niet of jouw meisje 's middags nog slaapt).



Hoe dan ook; ik zou niet akkoord gaan met deze situatie. Als jij hebt aangegeven dat je niet wilt dat ze melk krijgt op het kdv (maar bijv. diksap) dan horen zij er gewoon voor te zorgen dat ze dat krijgt.



Groetjes,

Martine

Bij ons op het KDV houden ze als een soort regel dat als je geen melk wil dat je dan water mag. Maar sap doen ze ook niet graag ivm de voorkeur van andere kinderen. Lucas lust graag melk maar als hij mag kiezen wil hij ook sap. Ik zou het dus juist niet leuk vinden als hij zomaar mag kiezen voor sap en daardoor geen melk neemt. Dus ergens snap ik het wel.

Ik denk ik als ik jouw was afspreken met kdv dat ze dan water drinkt ipv melk.

Ik werk op een KDV, en ik kan het van beide oogpunten uit bekijken en snappen.



Op een KDV zit je kindje in een groep, en er wordt groepsgewijs gewerkt tijdens eetmomenten. Er zijn regels, er is een algeheel pedagogisch beleid en van daaruit wordt er gewerkt. Een regel kan bijvoorbeeld zijn: bij de boterham wordt melk gedronken. En indien een kind dat echt niet lust is het alternatief water (zoals hierboven al werd genoemd). Daar ‘moeten’ alle kids (en indirect hun ouders) zich aan houden.



Jouw kindje lust geen melk. Maar een ander kindje lust geen bruin brood. En het volgende kindje wil eigenlijk geen hartig broodbeleg (ik citeer een ouder: ‘Ja, ik ben zelf ook groot geworden van chocolade-pasta’) terwijl ouder nummer 4 vraagt om zijn kind totaal geen zoetigehid te geven.



En dan heb ik nog maar 4 dingen genoemd. Van de 12 kinderen die er per dag in mijn groep zitten, zijn er misschien wel 12 verschillende ‘wensen’. Helaas kan ik als leidster daar niet aan voldoen.

Ik denk dat hier ook de ‘fout’ zit, die veel mensen maken: ‘Ik betaal het KDV toch, dan hebben ze maar te doen wat ik zeg!’.

Zo werkt het namelijk niet helemaal. Als je als ouder perse de touwtjes helemaal in handen wilt houden, is gastouderopvang waarschijnlijk een betere optie. Daarin wordt vaak met kleinere groepjes of 1 op 1 gewerkt en is meer mogelijk. Op een kinderdagverblijf kan zoiets niet (vanwege het groepsgebeuren, maar ook bijvoorbeeld vanwege budget, of vanwege een bepaalde visie die nageleefd wordt).

Ik denk dat er veel ouders zijn, die zich vooraf niet verdiepen in het ped. beleid van het kinderdagverblijf waar hun kindje naar toe gaat. Ze kiezen eerder het kinderdagverblijf omdat het dichtbij is of er leuk uitziet, of omdat de overbuurkinderen er ook heen gaan. Dat kan, en dat mag, maar ook de handvaten waar mee gewerkt wordt zouden zwaar moeten wegen in een keuze. Er zijn ouders die daar pas na een tijdje tegenaan lopen, en dan gaan lopen mopperen, terwijl het beleid er op die manier al die tijd al is geweest.



Dat er op het KDV van je dochter geen alternatief voor de melk wordt aangeboden is jammer, en misschien iets om eens te overlgeen met de leidsters, of met andere ouders (als er bijvoorbeeld een ouderraad bestaat, hebben zij ook in spraak in het beleid).

Verder zou ik informeren of het inderdaad zo is dat je dochter slechts die halve beker melk krijgt, en ook aangeven dat zij met dorst thuis komt. Misschien kan je tot een compromis komen: eerst wat melk drinken en daarna nog wat water.



Er zijn overigens ook ouder die ontzettend blij zijn met het feit dat hun kindje op het kinderdagverblijf wel melk dinkt, terwijl ze dat er thuis niet in krijgen. Er zijn ook kindjes die thuis geen pannekoeken lusten en bij ons wel. Ergens anders is het namelijk altijd lekkerder! :wink: :roll:

En zien eten, doet eten (zien drinken trouwens ook!)



Ik zou het in elk geval bespreekbaar houden, dat werkt vaak het beste!

Kiz bedankt voor je uitleg. Ik was me voordat Lucas naar het KDV ging ook bewust van het iets minder individuele karakter.

Vaak is er wel een oplossing voor ‘problemen’ zoals met de melk als je het bespreekt.

Lucas moest ivm onderzoeken tijdelijk (aantal weken) glutenvrij en dat werkte prima. De leidster gingen zelfs zelf op zoek naar glutenvrije vervangers ipv de gebruikelijke cracker en dan lieten ze mij eerst de verpakking zien voor goedkeuring voor ze iets gaven. En dat terwijl ik zelf glutenvrij spul meenam maar ze vonden het hun ‘taak’ om daarin mee te denken als hij daar was. Nou helemaal super vindt ik dat!

Kiz, je hebt aangegeven wat de kern van mijn berichtje was.

Bij mijn KDV eten de kids eerst hartig en daarna zoet, zoals we thuis ook doen. Maar mijn mannetje zou het liefst alleen zoet eten, met diksap.

Hij weet echter wat de regels zijn, hetzelfde als thuis, dus eerst hartig daarna zoet, en met melk (tenzij hij verkouden is of keelpijn heeft, want dan geef ik geen melk, maar water of diksap, en geef ik dat ook door aan het KDV, dan krijgt hij daar ook water)

ik werk zelf ook op een kdv

waarbij er zeker 3 kindjes zijn die thuis geen melk lusten en bij ons

zonder meer 1 beker leeg drinken en soms nog om meer vragen!



wij hebben geen doorzichtige bekers maar kinderen merken het echt al een ander kindje iets anders krijgt ze ruiken het gewoon hihi

Natuurlijk als eenkindje een allergie heeft zien ze dat ook en dan snappen ze het ook want je legt aan de kindjes uit dat het kindje anders buikpijn krijgt enzo!



misschien een idee om verdunde yoghurt te vragen

dit doen wij ook weleens geen kleurverschil maar soms vind een kindje dat lekkerder!



dat lange aan tafel zitten alleen vind ik ook een beetje apart

stimuleren tijdens het eten vind ik een beter idee maar goed

en wij hebben 4 a 5 drink momenten op 1 dag dus iedereen krijgt genoeg binnen daar letten we sowiezo op!



ik zou dit gewoon even bespreken!

Nou nou…



ik ben dan wel erg gevoelig voor kdv-verhalen maar ik vind het bezopen…!!!



Ik zou uit mijn vel springen als Wessel zou MOETEN blijven zitten totdat z’n melk op was… (ik ben faliekant tegen “dwingen” bij eten…). Als je dat niet hebt afgesproken dan hebben ze dat niet te doen!!!



En wat een ongelofelijke onzin is het dat je niet 12 kinderen kunt “bedienen” in hun individuele wensen/behoeften.

Sorry hoor…

De regel is “er wordt melk gedronken”… Uit welke tijd is dat???

Is het beleid niet gericht op het begeleiden van de ontwikkeling van het kind??? En hoort daar dan niet bij “je eigen ik, persoonlijkheid mogen ontwikkelen en ontdekken wat jouw behoeften zijn”…

De hospitalisatie lijkt weer hoogtij te vieren.



Wat is erop tegen dat kinderen verschillende dingen eten??? wat maakt het uit of de een chocopasta en de ander pindakaas wil??? Dat de derde dat dan ook wil??? ja En???

Leren ze dan juist niet wat lekker is, en leren ze dan niet kiezen…



Door regels als “eerst hartig dan zoet”, “eerst een boterham, dan drinken”, “we drinken melk”… ontneem je de eigenheid van het kind…

Je creeert op die dagen eenheidsworsten… die straks niet meer kunnen aangeven wat ze willen…



Vreemd beleid…



Maar goed…

ik vind dat je wat dit betreft… zo’n duidelijke individuele wens… niet hoeft te kijken vanuit de belangen van het kdv.

Een ouder heeft 1 belang…

En zolang het niet vraagt om gouden tandborstels en iedere dag een 3-gangendiner… is er volgens mij veel mogelijk… met de juiste visie en inzichten.



grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

ik ben pas overgestapt naar een ander kdv dan voorheen… om dit soort dingen…en heus hoor… het kan echt individueel afgestemd!!!



nog even dit…



als je zelf geen melk lust… drink je dan zelf ook uit plicht een halve fles per dag???

dacht ut niet!!! Waarom een kind dan wel…



En Kiz…

Natuurlijk wil een ouder de touwtjes in handen houden… en ik zou nu wel wantrouwend zijn aangezien dus 2 dingen niet volgens afspraak doen.

a. Ze geven haar melk terwijl ze weten dat ze het niet lust

b. Ze laten haar alleen aan tafel zitten totdat de melk op is… gadverdamme!



nou Charity… ik vind dat je alleminst overdrijft…

dit is een peanut om hieraan te voldoen… en ik zou het eisen… Ze leren haar dus nu iets te doen wat ze niet wil…

Goh… als dat haar gedragspatroon moet worden…

@Kiz wrote:

I

Jouw kindje lust geen melk. Maar een ander kindje lust geen bruin brood. En het volgende kindje wil eigenlijk geen hartig broodbeleg (ik citeer een ouder: ‘Ja, ik ben zelf ook groot geworden van chocolade-pasta’) terwijl ouder nummer 4 vraagt om zijn kind totaal geen zoetigehid te geven.




Ja en? Wat is het probleem? Of je nou pasta op een boterham smeert of er kaas op doet, het is toch evenveel werk? En of je nou melk in een beker doet of er thee in doet? Ht is toch evenveel werk? Behalve dat je even de moeite moet nemen om aandacht te geven aan het individuele kind en even luistert naar wat dat zegt. Dat lijkt me heel natuurlijk.



En dan heb ik nog maar 4 dingen genoemd. Van de 12 kinderen die er per dag in mijn groep zitten, zijn er misschien wel 12 verschillende 'wensen'. Helaas kan ik als leidster daar niet aan voldoen.


Waarom niet? Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is als het gaat om groepsactiviteiten zals met zijn allen naar buiten gaan. Maar zeggen dat het aan tafel zo moeilijk is, lijkt me vooral een niet willen.

Op een kinderdagverblijf kan zoiets niet (vanwege het groepsgebeuren, maar ook bijvoorbeeld vanwege budget, of vanwege een bepaalde visie die nageleefd wordt).


Dat is dus niet dat het niet kan, dat is de onwil van het kinderdagverblijf.


Er zijn overigens ook ouder die ontzettend blij zijn met het feit dat hun kindje op het kinderdagverblijf wel melk dinkt, terwijl ze dat er thuis niet in krijgen. Er zijn ook kindjes die thuis geen pannekoeken lusten en bij ons wel. Ergens anders is het namelijk altijd lekkerder! :wink: :roll:
En zien eten, doet eten (zien drinken trouwens ook!)


Maar dat werkt duidelijk niet altijd, en dan is dwang dus ok?

[/quote]

Waarom niet? Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is als het gaat om groepsactiviteiten zals met zijn allen naar buiten gaan. Maar zeggen dat het aan tafel zo moeilijk is, lijkt me vooral een niet willen.


met groepsactiviteiten vind ik het juist wel kunnen,
wij bieden altijd verschillende dingen aan dus kunnen ze kiezen uit activiteiten


Ja en? Wat is het probleem? Of je nou pasta op een boterham smeert of er kaas op doet, het is toch evenveel werk? En of je nou melk in een beker doet of er thee in doet? Ht is toch evenveel werk? Behalve dat je even de moeite moet nemen om aandacht te geven aan het individuele kind en even luistert naar wat dat zegt. Dat lijkt me heel natuurlijk.


hoe oneerlijk zal een peuter van 3 jaar het vinden als pietje wel 2 boterhammen mag met pasta en jou kind moet eerst een boterham met worst. als een kind mag kiezen wat hij wil zou hij dan niet altijd voor de pasta of hagelslag gaan ondanks dat ze een plakje worst ook lekker vinden.
daarom zijn er ook zulke regels vast gesteld, zodat alle kinderen een gelijke keus hebben want een keus hebben ze echt wel, ze kunnen een keuze maken uit minstens 6/7 verschillende gezonde dingen
en dan tweede boterham totaal eigen keus, hartig of zoet!
en zoals dat melk drinken tussendoor is vaak op dagverblijven vastgesteld met het consultatiebureau en als een kindje het echt niet lust of mag dan kan er altijd voor een andere oplossing gekeken worden

ten tweede merk ik heel vaak dat ouders zelf de moeite niet nemen om een kind te stimuleren om bv melk te drinken maar de makkelijke weg nemen met bv yogi
:hand: je hoort mij absoluut niet zeggen dat dat hier ook het geval is of dat mensen dat hier om deze reden ook doen
maar uit werkervaring gebeurd dat erg vaak en zijn ouders daar naar ons toe ook heeel eerlijk in en die zijn zo blij dat het bij ons wel lukt om 2x per week een glaasje melk te laten opdrinken

over dat dwingen ben ik het absoluut mee eens dat dat niet kan
je bereikt er toch niets mee!

wij houden zo veel mogelijk rekening mee wat de behoefte is van het kind en natuurlijk kijk je ook altijd naar het individuele kind

maar ik denk niet dat er thuis met bv 3 kids hebt en een man dat je dan ook voor 5 personen verschillend kookt ipv van 1 maaltijd voor het hele gezin omdat iedereen zijn individuele keuze wil hebben!

Je creeert op die dagen eenheidsworsten... die straks niet meer kunnen aangeven wat ze willen...
en eenheidsworsten hebben ik op mijn groep niet hoor ondanks dat er bepaalde regels zijn dit vind ik wel een beetje onzin, sorry!

@Simba83 wrote:



Je creeert op die dagen eenheidsworsten… die straks niet meer kunnen aangeven wat ze willen…

en eenheidsworsten hebben ik op mijn groep niet hoor ondanks dat er bepaalde regels zijn dit vind ik wel een beetje onzin, sorry!




ik zeg ook niet dat JIJ ze creeert…

ik zeg dat als je behoeften en wensen van kinderen structureel negeert omdat “wij het hier zo doen”… je eenheidsworsten creeert…



Nogmaals… het zit 'm niet in de melk of het beleg… het zit 'm in de attitude en het willen ingaan op het kind zelf.



Goh… volgens mij ben ik het een keer eens met Gerry :lol: :lol:

ik weet ook wel dat zien eten maakt eten vind ik ook prima



maar ze gaat nu de melk drinken omdat ze niks anders krijgt tja logisch toch dat ze dan melk drinkt maar zielig toch ook???





en zoals ik al zei krijgt ze hier ook nog een fles van 200 of 150 ml melk en wat yoghi dus melk krijgt ze genoeg.



maar goed ik moe zoiezo eens gaan praten want ik ben het met meer dingen niet eens.



charity gaat trouwens niet nar bed daar ik ga haar om half 1 weer halen en ze gaat dus thuis naar bed.nadat ze eerst wat gedronken heeft omdat ze z’n dorst heeft.



ik snap ook wel dat melk gezonder is maar dat is toch altijd nog mijn keus vind ik. ik kan mijn kindje het beste.



en ik vind dwang echt niet kunnen

@charity wrote:



en ik vind dwang echt niet kunnen




Precies… en hoe dan ook… DAAR hebben ze zich wel aan te houden vind ik!!!

niet omdat je betaald

niet omdat melk gezonder is

niet omdat ze DAN wel melk drinkt…



Maar gewoon: OMDAT JULLIE DAT HEBBEN AFGESPROKEN!!!



Waarom maak je anders afspraken met elkaar!



Zet 'm op hoor… ik zou zeker nog even het gesprek aangaan… ook richting de toekomst, dat je dit soort initiatieven niet op prijs stelt zonder, vooraf, overleg hierover te hebben.



En laat ze het dan maar hardop uitspreken dat iets niet kan!!!

Ik wil even vermelden, dat het er mij niet om gaat of het wel of niet evenveel ‘werk’ is om een boterham met worst of met pindakaas te smeren (vind het trouwens erg naar dat je suggereert dat het te veel werk zou zijn!), maar dat het erom gaat dat niet alle ouders het met elkaar eens zijn wat (het hele brede begrip) opvoeding betreft.

Er zijn ouders die roepen: ‘geef hem maar een tik hoor, als ie niet luistert’ (ja heus waar!), maar ik kan me niet voorstellen dat ALLE ouders ervan gecharmeerd zouden zijn, wanneer wij zouden dat doen (ik ga nog even verder in op dit extreme voorbeeld: stel dat we gehoor zouden geven aan dit verzoek bij desbetreffende kind, dan weet ik ook zeker dat andere ouders er tegen zullen gaan protesteren. En zo werkt het ook met ander broodbeleg/drinken aanbieden bij 1 kind, en bij de rest niet. Ouders zien of horen dat en gaan vragen en eisen stellen).

Dit is een heel cru voorbeeld, maar zo werkt het ook met eten.

Ik snap jullie standpunten, en jullie visie en ik snap ook de heftigheid van jullie reacties, maar (echt waar) niet alle ouders zijn zoals jullie, en niet alle ouders denken zoals jullie. Er zijn heel veel ouders die er helemaal anders tegenover staan.

Er zullen vast en zeker kdv’s zijn die echt met ALLES in spelen op de behoeften van het individuele kind. En dat zijn dan waarschijnlijk kdv’s die ook beter voldoen aan jullie behoeften.



Wat ik wilde doen, was geen discussie ontketenen, maar aangeven hoe het er bij mij op het werk (en op waarschijnlijk meer kdv’s) aan toe gaat.

De kern van mijn bericht was eigenlijk: Wat je visie ook is: kijk goed of deze wel aansluit bij die van het KDV. Dat voorkomt een hoop frustratie’s en irritaties. Jammer dat deze boodschap een beetje gemist werd.

kis je heb helemaal gelijk hoor

het gaat ook helemaal niet om het hoeveel werk het is

daar gaat het absoluut niet om!



maar op elk kdv hebben ze een ped.werk en beleidsplan daar staat

precies in welke visie een dagverblijf heeft en of die aansluit met jou visie van opvoeden!



maar ik begreep ook uit je laatste berichtje dat er meer dingen zijn waar je het niet helemaal mee eens bent dus ik zou zeker een gesprek aangaan!

wie weet is er wel een hele simpele oplossing voor!

Ik begrijp je helemaal kiz

Ik denk dat het tegenwoordig niet meevalt om alle eisen en wensen in te willigen.

De ts geeft echter aan dat zij dit heeft afgesproken met het kdv. En dan vind ik afspraak is afspraak.



Hoewel ik me niet voor kan stellen dat een kdv nuanceverschillen gaat afspreken het lijkt mij een onwerkbare situatie als je daar allemaal rekening mee moet gaan houden.

@Kiz wrote:

Er zijn ouders die roepen: ‘geef hem maar een tik hoor, als ie niet luistert’ (ja heus waar!), maar ik kan me niet voorstellen dat ALLE ouders ervan gecharmeerd zouden zijn, wanneer wij zouden dat doen



maar dat staat waarschijnlijk ook niet in jullie pedagogische visie…


en zo werkt het ook met ander broodbeleg/drinken aanbieden bij 1 kind, en bij de rest niet. Ouders zien of horen dat en gaan vragen en eisen stellen).

Maar wie bepaald het nou dan???? Dat eerst hartig dan zoet verhaal.. het is toch een visie van iemand ... of iemanden... die dus kennelijk belangrijker zijn dat de moeder die vind dat een kind zelf mag kiezen.
En volgens mij is dat prima uit te leggen naar ouders... toch?
maar inderdaad.. als het de regels zijn van het kdv... dan is het zo... maar dan moeten ze daar wel duidelijk in zijn vind ik...

Wat je visie ook is: kijk goed of deze wel aansluit bij die van het KDV. Dat voorkomt een hoop frustratie's en irritaties. Jammer dat deze boodschap een beetje gemist werd.


ja klopt.. die boodschap had ik gemist (maar ik ben zo emo als het om kdv gaat...sorry daarvoor).

En niet om over kdv's in het algemeen te klagen hoor.. als je duidelijk bent in wat je doet, en je doet het ook, is het de keuze aan ouders... daar heb je gelijk in.

Simba83
maar op elk kdv hebben ze een ped.werk en beleidsplan daar staat
precies in welke visie een dagverblijf heeft en of die aansluit met jou visie van opvoeden!

EN ik vind ook dat kdv's heel duidelijk moeten zijn in hun "visie"... en vooral dus in hun "regels", prioriteiten... Want de visie is vaak prachtig opgeschreven, en het ggd-rapport is allemaal goed... maar de uitvoering van de visie, en de echte bezetting,benadering,veiligheid om te huilen...

Ach weet je... heb gewoon een rotervaring achter de rug die ik veel te lang heb laten duren... al sinds oktober was ik aan de praat met de manager over de dingen waar ik tegenaan liep... Steeds weer kreeg ik gelijk en beloftes, maar uiteindelijk, toen ik Wessel ophaalde met 39.5 koorts terwijl de leiding zei dat het heel goed met hem ging.... :evil: :cry: (en hij gedroeg zich ook heel anders hoor... je hoefde hem niet eens te kennen wilde je zien dat hij doodziek was...).

Overstappen naar een ander kdv is ook niet gemakkelijk hoor.. maar Wessel heeft het allemaal heel goed doorlopen.. en ik ben meer dan dik tevreden!!!! (met dank aan de Antroposofie)