altijd het kleinste onderdeeltje van de stal?
door kwijtraken van het kiribbetje sliep ie al een paar nachten op de koude vloer, maar nu staan maria en jozef een beetje naar niks te staren…
leuk die titel zo… lang leve het censuur!
:mrgreen: sorry, maar ik moet er wel een beetje om lachen eigenlijk…
Maar ik heb geen antwoord op je vraag! Waarschijnlijk omdat hij ook het kleinste was? :eh:
hmmmm…goede vraag… ik denk omdat j.ezus nou eenmaal als baby erg raar had gelegen in die kribbe als hij hetzelfde formaat als al die volwassenen had gehad
maar het herinnert me er wel aan waarom ik een stalletje heb waarin j.ezus vast zit aan het kribje, terwijl ik dat normaliter wat storend vind, want ik kan hem immers niet in de kerstnacht (zoals mijn oma altijd deed voor mij) pas in de kribbe leggen…
Ja, ik ben ook zo gek dat ik de koningen elke dag een stukje dichter bij de stal zet, tot ze er op 6 januari echt naast staan en dan ruim ik alles weer op :oops:
ik snapte het al niet wat je nou bedoelde :mrgreen: je hebt hem toch niet opgezogen?
ik moest ook direct denken: omdat een volwassen kerel in een luier waarschijnlijk nog raarder is :lol:
Hier ook een (heel simpel) stalletje waarbij J.ezus aan de kribbe vastzit… wel zo makkelijk.
Volgens nummer 3 zijn trouwens de 3 wijzen 2 sinterklazen en een zwarte piet :mrgreen: .
Op zoek naar J.ezus dus, je hebt nog 10 dagen .
Hier zijn Jozef en Maria omgedoopt tot opa en oma en idd, 2 van de wijzen zijn sint en piet, aldus onze jongens…
Heb je bijenwas? Of een paar lapjes stof? Bolletje maken (hoofd) lapje erom wikkelen en klaar
Hij verdwijnt hier vrijwel ieder jaar
ja hoor de eerste de beste neger wordt weer uitgemaakt voor zwarte piet :shock: :mrgreen:
jezzus is overigens weer terecht, nu zijn kribbe nog.
en jullie hebben gelijk: die kribbe (die er dus niet is maar ik weet wel hoe ie er uit zag) is veel te klein om iemand zo groot als jozef in te leggen. En ik weet niet precies hoe dat met onbevlekte ontvangenis gaat qua geboorte, maar ik kan me voorstellen dat het voor maria anders ook geen pretje was geweest, als ie meteen groot genoeg was om niet kwijt te raken in huize klophout…
@fiep klophout wrote:
ja hoor de eerste de beste neger wordt weer uitgemaakt voor zwarte piet :shock: :mrgreen:
ja sorry, uit ervaring weet ik dat het over gaat als ze zo’n jaar of 5 zijn :mrgreen: .
@fiep klophout wrote:
jezzus is overigens weer terecht, nu zijn kribbe nog.
Dan voor nu misschien maar even een mini-draagdoekje knopen...? :angel: :wink:
Gni gni nu een nieuwe kribbe knutselen van een luciferdoosje? 8) Ik mag voor zoonlief nog een ster knutselen want die wil hij bovenop zijn eigen minikerstboom. :shifty:
Hier komt totdat de kids groot genoeg zijn geen ‘echte’ kerststal maar de versie van Little People eronder want oh zo’n kerststal nodigt zo uit om mee te spelen. En eigenlijk vind ik het ook wel een lief idee spelen met Jozef en Maria en de hele groep. :inlove: Hij begint nu zelfs te vragen hoe iedereen heet (doet ie ook bij onbekende mensen op straat die goeiemorgen zeggen enzo). Dus ik mag me gaan verdiepen in de koningen ed. Iets met Baltazar ed meen ik dus maar even Kraamschudden in Mariaparochie opzetten.
@Rhiannon wrote:
Dus ik mag me gaan verdiepen in de koningen ed. Iets met Baltazar ed meen ik dus maar even Kraamschudden in Mariaparochie opzetten.
De andere 2 heten Caspar en Melchior, maar Kraamschudden in Mariaparochie kijken is altijd leuk :lol: !
@Amy82 wrote:
ik snapte het al niet wat je nou bedoelde :mrgreen: je hebt hem toch niet opgezogen?![]()
nlu ja als je dan een dyson hebt zit ie in elk geval nog in de draaimolen :lol:
@kristalkindje wrote:
@Amy82 wrote:ik snapte het al niet wat je nou bedoelde :mrgreen: je hebt hem toch niet opgezogen?![]()
nlu ja als je dan een dyson hebt zit ie in elk geval nog in de draaimolen :lol:
ach dan heeft ie nog wat lol ook zo gewikkeld in doeken :lol:
@Yvonne Z. wrote:
@fiep klophout wrote:jezzus is overigens weer terecht, nu zijn kribbe nog.
Dan voor nu misschien maar even een mini-draagdoekje knopen...? :angel: :wink:
:inlove: :inlove:
rhi, hier is de stal juist om te spelen. ik heb die stal ook gekocht in mijn nesteldrang rond nanos geboorte. Voor mezelf zou ik niet zo snel een stalletje opzetten maar met kinderen vind ik dat wel heel leuk. En ja, dan mogen ze er ook aankomen.
Mijn moeder had vroeger van stof een kerststal gemaakt, en ik kan me nog wel herinneren dat we daar ook vaak mee speelden (en dat al die poppetjes in krantenpapier zaten en dat het superspannend was wie in welk krantenpapier zat)
mijn oma had ook altijd zo’n stalletje, en ik verstopte jezzus altijd :lol:
dit uiteraad tot ergenis van oma, en grootste lol van mijn vader
Bij m’n ouders vroeger lag hij in een mooi pennendoosje :lol: M’n moeder was ooit in een vlaag van verstandsverbijstering begonnen aan het maken van een stoffen Dick Bruna kerststal dus geen kant en klaar kribje erbij, het werd een pennendoosje dus :mrgreen:
Voordeel was wel dat het flinke poppen waren (of zijn, ze hebben ze nog) dus zelfs het kindje raak je niet makkelijk kwijt, en ze schaapjes zijn heeeeeel schattig :inlove:
Hier in huis de little people stal met kribje aan kindje…soms het geheel een keer onder de bank uitvissen, dat wel :mrgreen:
hier is het stalletje ook om mee te spelen hoor.
We hebben dus een low budget versie en geen duur iets.
Maar hij doet het nog steeds prima, dus ze spelen er maar lekker mee.
Hij is toch nog niet geboren?
Logisch dat hij nog kwijt is…
Vroeger pakte ik het kribje altijd in met alu folie, want anders kreeg Jezus het koud…
En ik zette de koningen ook altijd steeds een beetje dichterbij.
Waarom kan ik nu geen lachende kerstsmiley er bij zetten?