waarom is jezus

wij hebben een kerststal voor in de kerstboom gekocht dit jaar… of nou ja, dat heeft sophie uitgekozen als haar jaarlijks kerst-uitkies-ding.

eigenlijk wil ik ook een mooie kerststal. weet nog hoe leuk wij dat vroeger vonden om de beelden uit de kranten te wikkelen in afwachting welk figuur je had :inlove: en natuurlijk hopen dat je dan jez.us had :inlove:

maar als ik dan een kersgtstal wil, wil ik ook echt een mooie grote, en daar heb ik het geld nog niet voor )(over)…

Ah dus hij is al om mee te spelen. Wel erg leuk idd! Vond ik ook altijd 1 van de mooiste onderdelen van de kerstboom. En dan precies zorgen dat recht boven de stal een kerstlampje van de kerstboom uitkwam als zijnde de ster. :mrgreen: Maar die groten zijn idd best prijzig, misschien kun je iets vinden in de uitverkoop na de kerstdagen Ellen?

pw ja, een lampje recht boven de stal :inlove: wat een leuke herinneringen kun je aan de kerststal hebben he :slight_smile:

meestal komen de mooie kerststallen hier niet in de opruiming helaas :cry:

@Ikke31 wrote:

Hij is toch nog niet geboren?

volgens mij heb je iets gemist, das zo'n 2000 jaar geleden toch al gebeurd? :wink:

@fiep klophout wrote:

@Ikke31 wrote:
Hij is toch nog niet geboren?

volgens mij heb je iets gemist, das zo'n 2000 jaar geleden toch al gebeurd? :wink:

:lol:

Owwww, ik wil ook een stal, klinkt leuk:)

Nou eerst nog de kerstboom scoren:P

Wat is een leuke goedekope stal, weet iemadn dat?

Liefs Suzanne

Wat een grappig topic :lol: (waarom is dit hier nog een sint eigenlijk :think:)

Ik las in een andere topic dat ik op F5 moest drukken voor een kerstbanaan, en die heb ik nu dan ook.

Ik ben al jaren een prachtige kerststal bij elkaar aan het sparen. Het is een kersstal van Ostheimer. Hij is prachtig, maar ook ontzettend,verschrikkelijk duur… Het leuke is wel dat we ieder jaar 1 onderdeel erbij kopen. Ik heb ooit jozef, maria en jezus voor kerst gekregen, het jaar erna de stal met de os en de ezel. Ik krijg meestal een ding van sint of voor mijn verjaardag en 1 ding kopen we als kerstkado. Het jaar erna koos Noud een herder uit met een schaap, het jaar daarna koos Marlot de koning en kreeg ik een kameel voor mijn verjaardag en vorig jaar kochten we een engel. Nu zijn Noud en Marlot al dagen aan het bedenken wat we er dit jaar bij zullen kopen :inlove:

Hier loopt Lotte de halve dag met Maria en de os rond in haar handen die dan uiteindelijk weer ‘ergens’ belanden in de woonkamer. Laatst zag ik Josef en Maria staan, niet in hun kerststal waar ze eigenlijk horen, maar in het roze poppenhuis tussen de little people poppetjes en beestjes… :shifty:

Niet heel erg on topic, maar wel erg JEEEEEE :slight_smile:

Wij reden hier op het eiland laatst langs een huis waar blauwe vlaggen hingen, dus ik zei tegen die meiden “kijk meiden daar is een jongetje geboren!” Zegt Lola (de middelste); " weet je ook hoe hij heet mama?"

Dus ik zeg ietwat verbouwereerd;" nee, jij wel?"

Haar antwoord; " ja mama, hij heet je-zus en zijn moeder maria" :mrgreen:

Misschien een stomme vraag, maar waarom mag je geen jezus typen??

Oh het wordt ook meteen gewijzigd zie ik…

@Ikke31 wrote:

Misschien een stomme vraag, maar waarom mag je geen jeeee typen??

Oh het wordt ook meteen gewijzigd zie ik…

het wordt gewijzigd omdat het in het verleden wel eens als vloekwoord werd gebruikt hier :wink:

Oh wij hebben een hele foute stal. Met lichtjes er in, alles goed vast gelijmd, alleen het mos ligt altijd overal, vul ik elk jaar wel weer bij.

Bij de action hebben ze een houten stal om mee te spelen, was iets van vier euro dacht ik.