Ik denk dat je vraag alleen voor moeders die meteen met de fles zijn begonnen was bedoeld en per ongeluk heb ik pyschische redenen ingevuld. De mijne moet je er vanaf trekken dus (ik stopte de laatste 2x met bv omdat ik het niet trok met een aandachtvragend ouder kind om me heen, werd me te druk).
Ik vind het dus gewoon helemaal niets, borstvoeding geven.
Van te voren had ik er uiteraard goed overnagedacht en wou ik het toch proberen, maar toen Sebastiaan was geboren, heb ik het wel 1 1/2 dag volgehouden… Hij heeft 1x goed gedronken en daarna helemaal niet meer. Ik was daar eigenlijk zo enorm blij om, dat ik gelijk een fles erin heb gestopt. Met Sebastiaan ging het gelijk een stuk beter en met mij ook!
Liever een relaxte moeder die fv geeft, dan een gestresste moeder die bv geeft.
Groetjes,
Heleen
Ik heb na 3 dagen geen bv meer gegeven. Lana was op haar geboortedag al door haar reserves heen en heeft 3 dagen en nachten lang gehuild omdat ze honger had.
Ik kon het niet aanzien om haar honger te laten hebben en heb toen kv gegeven. De bv kwam (naar mijn idee) te langzaam op gang en had op dag 1 al grote kloven. Ik ben ook gaan kolven in die 3 dagen, maar het hielp niet om de bv sneller op gang te krijgen.
Ook zat ik in een rollercoaster qua gevoelens. Dus een bewuste keuze gemaakt om te stoppen met bv en over te stappen op de fles.
En als ik nu terug kijk, heb ik er geen spijt van. Op dat moment wel hoor! Maar nu… mocht er een tweede kindje komen twijfel ik nog over het geven van bv of kv.
Ik slik medicatie die niet met bv samengaat. Ik mocht er wel zwanger mee worden, maar bv geven vond de kinderarts niet zo’n goed idee. Ik vond het eerst heel erg jammer, had me verdiept in bv en had er echt zin in, dus was wel erg teleurgesteld. Maar ik wilde m’n kind ook niet onnodig blootstellen aan mijn medicijnen met alle risico’s van dien, en stoppen met de medicijnen was ook echt geen optie.
Maar toen ik eenmaal bevallen was was ik er niet meer rouwig om eigenlijk. Ik had een ks gehad en alles deed ontzettend zeer, moest er toen echt niet aan denken op dat moment om m’n kind aan te leggen, dus toen was ik wel ‘blij’ dat ik toch geen bv mocht geven. Bij iedere beweging ging ik door de grond, dus ik had me niet echt kunnen ontspannen waarschijnlijk met aanleggen.
vanwege borstverkleining
(de kans op mislukken was te groot)
kiddo als ik opnieuw mag kiezen,
is het weer kv…zou nooit beginnen aan bv.
bedankt voor jullie eerlijke antwoorden…
En zie je wel dat we niet altijd negatief reageren…
groetjes Patricia
Vind het altijd jammer dat je, als jet geen BV geeft, je jezelf bijna moet gaan verdedigen. Ikzelf kon geen BV geven vanwege medicatie, maar vond dat niet iedereen dit hoefde te weten maar een reactie die je soms krijgt! Laat iedereen toch in zijn waarde en laat ieder zijn eigen keus maken.
boom, ik begrijp je opmerking, maar de vraag was over de redenen die vrouwen hebben om te kiezen voor kv. Niet om de bv-kv discussie weer aan te zwengelen…
Hallo,
Ik heb er er lang over getwijfelt om bv te gaan geven ik had altijd gezegt ik ga het niet doen.Maar tijdens de zwangerschap heb ik toch besloten om het te gaan proberen.
Ik ben diabeet en heb een te hoge bloeddruk.
Dus de zwangerschap verliep al niet zo als normaal.
En Mariano is ook met een ks gehaalt ik lag toen al 2 week in het ziekenhuis aan infuus.
Na de ks duurde het al 4 uur voor ik bij Mariano mocht zijn en ik kon echt niks dus kreeg hij de fles,ik mocht ook geen bv geven vanwege de medicijnen maar was er ook niet rouwig om eerlijk gezegt.Na 3 dagen kwam de ka om te zeggen dat ik bv mocht gaan geven maar dat hoefde echt niet van mij.
Bij een 2e sta ik wel weer open voor bv maar ik denk niet dat ik me dan een betere moeder ga voelen hoor.
Vind het vaak erg akelig om te lezen hier dat bv moeders zich beter vinden dan bijv mij
Ik sta achter mijn keus en wat hun doen moeten ze toch ook zelf weten.
Esmie
ik ben heel goed geinformeerd over bv,maar ik wil het gewoon niet!Ik voel me er niet prettig bij(bij de 1ste wel geprobeerd)
Daarbij vindt ik PERSOONLIJK de fles prettiger,en iedereen kan het geven,dus ook bv mijn dochtertje die daar erg naar uitkijkt en mijn man,ook vindt ik dat je in onze stad niet echt verwelkomt wordt als je ergens borstvoeding geeft,dus vandaar…
@m@lieke wrote:
Ik heb bewust gekozen om geen bv te geven…
Mijn redenen:
- na 10weken moest ik weer aan het werk,
zag het niet zitten om voor die paar weken al die moeite te doen…
*kan mijn vriend er ook uit snachts
*zag het niet zitten om met de voedingstijden, verplicht
thuis te zijn, ga echt niet in het openbaar voeden…
*weet precies hoeveel hij gedronken heeft, als hij dan huilt,
kon ik daar niet onzeker van worden…
*vond het fijn dat mijn lichaam weer van mij was, en
het niet nog eens moest delen…
je lichaam heeft al 9maanden hard genoeg gewerkt,
( wou weer herstellen, zodat ik kon gaan werken…)
De kraam die ik had wou me over halen, heb haar toen gevraagd om er over op te houden en anders ging ik bellen voor een andere kraamverzorgster…
Ik heb bewust voor fv gekozen om exacte dezelfde redenen. Zie het gewoon echt niet zitten, bij een 2e zou ik weer voor de fles kiezen , want het is ons ontzettend goed bevallen.
@Heksje wrote:
deze hoordd ik laatst als reden…
¨ik heb gevoelige tepels¨
:roll:
Nou moet je daar nou zo :roll: over doen ??? :evil:
Ik heb een heel gevoelige huid, wilde dolgraag borstvoeding geven maar ik rukte beide kinderen steeds van de borst af,echt heel sneu !
Ik ben een enorme bikkel als ik dat van mezelf mag zeggen, heb het nodige meegemaakt (…) maar deze pijn kon ik niet absoluut niet verdragen hoe graag ik ook wilde. Ik gilde het uit van de pijn en bv geven werd een frustratie voor mij en de baby.
Ik heb het bij Christan weer geprobeerd, want ieder kind hapt anders. maar de lactatiedeskundige zei ook dat beide kinderen ook fel aanhapten.
Ik heb er veel verdriet van gehad hoor, dat ik het niet kon geven en ik vind jouw opmerking behoorlijk lullig.
Hrm… dit topic had ik geopend om redenen te horen
Meningen over het wel dan niet lukken/goed zijn van bv/ zich gekwetst voelen liever per PB?
Sjee sorrie hoor
@Kiddo wrote:
Hrm… dit topic had ik geopend om redenen te horen
Meningen over het wel dan niet lukken/goed zijn van bv/ zich gekwetst voelen liever per PB?
Mischien dan ook even in je post vermelden dat: :roll: <---- dit ook niet hoeft?
Iemand zegt iets kwetsends en dat mag wel?
Dankje Mel, dat wilde ik net nog even zeggen.
Ik geef bovendien aan waarom ik flesvoeding heb gegeven en ja, dat doe ik dmv een opmerking van iemand die het niet eens over zichzelf heeft en anderen kwetst :?
Die smiley hoefde inderdaad ook niet
En verder: ik heb nu een aardig idee van de redenen die mensen zo kunnen hebben om kunstvoeding te geven dus bij deze iedereen die heeft gereageerd, ook per pb, dankjewel.
ik heb bewust voor FV gekozen
ik ben heel misselijk geweest tijdens mijn zwangerschap ik ben gaan samen wonen met mijn ex toen ik 3 maanden zwanger was na 3 maanden ruzie en bijna slaan ben ik bij mijn oudes gaan wonen we waren wel nog samen raar genoeg. na 2 maanden heb ik een woning gekregen had nogaltijd veel ruzie met de vader maar wou het toch proberen voor de kleine. ik was al die tijd ziek alleen maar overgeven ik was echt op na 3 verhuizingen .
ook wou ik wel dat de vader een band zou krijgen met de kleine omdat hij verder niet veel heeft meegemaakt van de zwangerschap.en omdat hij strontjaloers was en ik wist dat we alleen ruzie zouden krijgen als hij haar de fles niet zou kunnen geven. en ik wel.
ik was een alleenstaande moeder en ik wist dat ik veel alleen moest doen en nu kon ik het voeden wel uit handen geven ook snachts met BV niet.
ik heb nooit voorlichting gehad en had vooral veel gehoord over tepelkloven en andere pijnlijke dingen die bij BV kunnen voorkomen.
kindjes die niet willen drinken of te weinig drinken nooit voordelen van borstvoeding gehoord.
ik heb geen spijt dat ik geen BV heb gegeven en zou deze keuze weer maken in die situatie.
maar bij de volgende overweeg ik het wel om BV te gaan geven ik wil me iig beter laten informeren maar zeg niet met zekerheid dat ik het ga doen.
mede door heonprettige gevoel maar omdat het zo goed is voor kids wil ik het wel overwegen.
@marg248 wrote:
Ik wilde borstvoeding geven.
Ik heb heel veel geprobeerd, maar Britt weigert!
We hebben een moeilijke start gehad, ik heb 4 maanden full-time gekolfd en toen was het over met de melk.
Hier precies hetzelfde. Ik had gelukkig wel genoeg melk met fulltime kolven en dat heb ik 8 maanden gedaan. Daarna overgegaan op KV omdat ik het kolven zat was. We hadden een vakantie gepland waar ik niet kon kolven omdat we geen vaste plek hadden waar we verbleven. Ik moest toen kiezen om te stoppen of thuis te blijven. Heb gekozen om te stoppen, maar de volgende keer zou ik geen vakanties meer plannen.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor BV en ben dus overgestapt omdat ik het kolven zat was (veel moeite, onpraktisch, lichamelijke ongemakken).
Maar... toen ik net zwanger was zag ik die hele BV niet zitten. Pas na een hoop voorlichting besloot ik dat ik er gewoonweg niet onderuit kon om het op zijn minst te proberen. Misschien dat je ook wat kunt met de redenen die ik in het begin had om niet te willen?
* ik was bang dat het pijn zou doen. Had veel horrorverhalen gehoord over kloven, ontstekingen etc.
* ik dacht dat het alleen nut had als je kind een verhoogde kans had op allergieën. Van de andere gezondheidsvoordelen of van de ontbrekende voedingsstoffen in KV wist ik niks.
* ik wilde dat mijn man ook zou kunnen voeden
* ik zag op tegen de lichamelijke ongemakken en dacht dat ik na zwangerschap en bevalling 'mijn lijf terug' zou willen.
* ik was bang dat ik BV zo naar zou vinden dat ik er tegenop zou zien dat mijn kind wakker werd, of dat ik een hekel aan haar zou krijgen omdat ze me pijn deed (ja wist ik veel, ik had geen kind :oops: :mrgreen: )
* ik wilde geen 'gedoe' aan mijn borsten.
* niet willen kolven en niet in het openbaar willen voeden waren ook wel punten, maar ik wist dat die 'omzeilbaar' waren, dus dat woog niet zo zwaar.
Veel succes met je opleiding Kiddo.