Waar zit jullie bel..?

Je zou eigenlijk een poll moeten openen…nu moet je alles lezen 8)

Hier zit hij voor de aanbeller rechts. Het maakt totaal niets uit waar de bel zit…vaak zit het bij die belletjes-bel de ‘trekker’ links (bij een aantal vriendinnen van mij).

@mamaMarije wrote:

@juulke wrote:
wij hebben geen bel.

Heeeeel soms klopt er iemand op het raam, maar 99,9 % van degenen die hier komen, weet dat ze door de achterdeur kunnen.

hier klopt 99% van de buurt aan, omdat ze rekening houden met eventueel slapende kinderen.

Als er aangebeld wordt weet ik dus zeker dat het niet 1 van de buren/buurkinderen is.

Denk trouwens dat Cell ‘gelijk’ heeft… dat de bel in de meeste gevallen daar zit waar de deur opent en niet bij het scharnier.

Grappig bij ons is dat dus wel het geval… de bel zit links op de deur terwijl rechts de deurknop zit. Maar wij hebben nog zo’n ouderwetse bel waar batterijen in moeten en met een draadje van de voordeur naar de ontvanger. De bel (ontvanger zeg maar) zit dus in de woonkamer (foeih lelijk).

@mamaMarije wrote:

@juulke wrote:
Denk trouwens dat Cell ‘gelijk’ heeft… dat de bel in de meeste gevallen daar zit waar de deur opent en niet bij het scharnier.

Bij ons zit de bel bij de scharnierkant van de deur en is zo origineel van de eerste bouw…dus tja

Hier ook de bel aan de scharnierkant hoor. Bij zus, broer en buren overigens ook. :slight_smile:

hier ook aan scharnierkant… bij ouders ook

Rechts, maar dat is omdat wij aan de linkerkant naast de deur nog een raam hebben, en daar staan altijd planten voor, of een mand met planten ofzo, dus dan moet een kleiner iemand die bij de bel moet altijd zo op de tenen staan, daarom zittie rechts :slight_smile:

Aan de schanierkant, voor de aanbeller links. De meterkast zit ook links in de gang, daar zal het wel mee te maken hebben ofzo

Aan de schanierkant, voor de aanbeller links. De meterkast zit ook links in de gang, daar zal het wel mee te maken hebben ofzo

hier net zo

Links aan scharnier kant, en al bijna 100 jaar.

@inge wrote:

hier net zo

Hier ook!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je man hem niet links wil …

Hier zit ie ook links, en scharnieren rechts :mrgreen:

EH, beneden op een bellenbord, boven links, daar zat ie al

als je voor de deur staat zit de bel aan de rechterkant. De scharnier van de deur zit ook rechts.

Hier rechts, maar dat is omdat aan de andere kant de schuur zit, bij de buren precies andersom.

@Ninanien wrote:

idem, heeft het zeker mee te maken, zo is het de korste weg.

Voor de beller links, niet aan de scharnierkant maar wel aan de kant van de meterkast.

@Cell wrote:

Onze deur is rechtsdraaiend naar binnen en de bel zit links…

Bij onze overburen is de deur linksdraaiend naar binnen en zit de bel rechts…

Ik heb het idee dat de meest gebruikelijk plek voor de bel niet persee links of rechts moet zijn, maar aan de kant waar ook de deur opent… De meeste bellen zitten niet aan de kant waar de deur scharniert in elk geval.

Maar het zou me geen biet uitmaken, als er alleen plek is links, dan zou ik hem dus gewoon links doen.

whaha, ik zit net te lezen of iemand hier al een opmerking over heeft gemaakt, en natuurlijk, cell well :mrgreen:

Onze bel zit rechts, en de deurknop links. Dat links en rechtsdraaiend daar kom ik niet uit hoor haha :lol:

@Bella wrote:

Voor de beller links, niet aan de scharnierkant maar wel aan de kant van de meterkast.

ha, dat is ook nog een goede reden, de meterkast :mrgreen: die zit bij ons net als de bel rechts 8)

@WoLa wrote:

@Bella wrote:

ha, dat is ook nog een goede reden, de meterkast :mrgreen: die zit bij ons net als de bel rechts 8)

Een wijsheid die ik zojuist in dit topic heb opgedaan hoor. Heb het ook niet van mezelf.

Mijn meterkast zit links. Mijn bel zit rechts. Het kastje wat bij de bel hoort zit boven de meterkast.