Bij ons zit die links… maar als ze op drukken doetie het niet.
links maar hij doet het hier ook niet :mrgreen: lekker rustig
Links en het huisnummer/naambordje zit rechts.
Maakt echt niet uit hoor, links of rechts, ik heb nog nooit iemand gehoord die mijn bel niet kon vinden ofzo.
Wij hadden vroeger thuis ook zo’n ouderwetse trekbel en die zat ook links en vrij hoog. Niet iedereen snapte hoe hij werkte maar ze vonden hem wel altijd!
Voor de gene die aanbelt zit de bel rechts…al doet ie het bijna nooit (en dat is niet omdat ie stuk is :lol: )
Het zou me echt niet uitmaken of ik rechts of links moet aanbellen en als er geen bel zit klop ik wel op een raam :lol:
Links.
links
vorige huis ook links
bij mijn moeder ook links
bij schoonmoeder rechts
voor mij maakt het totaal geen verschil
@Kwakje wrote:
Bij ons zit die links… maar als ze op drukken doetie het niet.![]()
Hier hetzelfde :lol:
tijd voor nieuwe batterijen…wacht, de hond is onze bel :mrgreen:
Beneden :lol: (Flat).
Maar boven is hij … recht!
links
links
bij ons rechts, bij de buren links… gespiegelde huizen tot aan de deurbel aan toe (iets met hangigste met aanleggen waarschijnlijk).
Bij mijn ouders zit die links en even heel hard denken… de klingelbel van mijn broertje zit eh eh eh :oops: oh wat erg… eh maxi cosi op de rechterarm hoefde er niet af, de klingelbel van mijn broertje zit links.
Ben benieuwd of deze vraag nou echt over een bel ging of niet .
De bel zit bij ons links…
…net als de lamp, het naambordje en het sleutelgat…maar dat vroeg je niet :mrgreen:
Ik ben benieuwd wie er dit jaar een ontbijtje van je krijgt
@Kwakje wrote:
Bij ons zit die links… maar als ze op drukken doetie het niet.![]()
Hier hetzelfde :lol:
Dus onze bel zit beetje laag in het midden van de deur nu (gewoon klepperen met de brievenbus

als je voor de deur staat zit hij rechts…maar die van de buurjongen zit links…
dus blijkbaar maakt het niet zoveel uit
die van ons zit voor degene die belt ook rechts
Onze deur is rechtsdraaiend naar binnen en de bel zit links…
Bij onze overburen is de deur linksdraaiend naar binnen en zit de bel rechts…
Ik heb het idee dat de meest gebruikelijk plek voor de bel niet persee links of rechts moet zijn, maar aan de kant waar ook de deur opent… De meeste bellen zitten niet aan de kant waar de deur scharniert in elk geval.
Maar het zou me geen biet uitmaken, als er alleen plek is links, dan zou ik hem dus gewoon links doen.
hier links. bij mijn buurmannen rechts.
wij hebben geen bel.
Heeeeel soms klopt er iemand op het raam, maar 99,9 % van degenen die hier komen, weet dat ze door de achterdeur kunnen.
@juulke wrote:
wij hebben geen bel.
Heeeeel soms klopt er iemand op het raam, maar 99,9 % van degenen die hier komen, weet dat ze door de achterdeur kunnen.
hier klopt 99% van de buurt aan, omdat ze rekening houden met eventueel slapende kinderen.
Als er aangebeld wordt weet ik dus zeker dat het niet 1 van de buren/buurkinderen is.
Denk trouwens dat Cell ‘gelijk’ heeft… dat de bel in de meeste gevallen daar zit waar de deur opent en niet bij het scharnier.