Waar zijn wij? in het buitenland! dezelfde regio als waar we vorig jaar zijn geweest maar nu kennen we mensen daar, dus het zal best speciaal worden!
I.t.t. als we thuisblijven; van de ouders is er nog maar eentje over en die is zelf ook weg. Geen reden dus voor ons om zelf thuis te blijven. Schoonvader is jaren terug met de kerst ziek geworden en vrij snel daarna overleden; dus kerst haalt bij ons niet echt leuke herinneringen naar boven
En als we weg zijn heeft iedereen het naar zijn/haar zin. Dus deze manier is voor ONS de beste.
(we zijn wel eens thuisgebleven en dat was op z’n zachtst gezegd geen succes)
We kijken er allemaal al naar uit, in positieve zin de voorpret en het zoeken van leuke uitjes e.d. is al weer begonnen! Heerlijk er even tussen uit na een drukke herfst- en sinterklaasperiode.
Wat een gedoe is dat toch altijd he, die verplichtingen met dat soort dagen.
Wij zijn dan op vakantie. We hebben te maken met veel families (ivm scheidingen enzo). Nu ga ik met mijn man, onze kinderen, de kinderen uit zijn eerste huwelijk en zijn ex vrouw lekker naar Oostenrijk. Mijn m’n en zijn ex zijn hele goede skiërs en zij gaan dus helemaal los met de kinderen. Ik geniet dan lekker van de rust in het hotel, en mijn eigen meiden. Die gaan trouwens dit jaar voor het eerst in een klasje, dus ben benieuwd ! Voor mij is het echt een moment tot rust komen, heerlijk. Heel wat anders dan al die stress van de andere jaren!
Wij eten op kerstavond altijd met vrienden, ene jaar bij hun en ander jaar bij ons. Altijd super gezellig en pakken dan ook culinair graag uit.
De overige kerstdagen nog niet ingevuld, ik vind het altijd fijn om naar familie te gaan. Voor ons geen verplichting. Misschien dat we het wel weer combineren, dat alle ouders bij ons komen eten. Hebben we al vaker gedaan en is altijd leuk en lekker ;).
Nou, wij hadden dus via de plaatselijke afdeling van het ouderenfonds begrepen dat je ook gewoon als gezin een eenzame oudere uit de wijk te eten kon uitnodigen… dus wij ons opgegeven. Nu blijkt het zo te zijn dat je alleen een donatie kan doen om een eenzame ouder van een gezamenlijk kerstdiner te voorzien. We hebben 2 zitplaatsen gedoneerd. Maar jammer vind ik het wel.
Volgens mij moet zoiets bijvoorbeeld via het leger des heils of een andere plaatselijke helpende instantie toch wel mogelijk zijn.
Maar goed. Morgenochtend ga ik ook langs bij mijn vader en dan hoop ik nog een paar ouderen die daar wonen even gezelschap te kunnen houden.
Ik vind het zo jammer dat het niet goed is aangegeven hoe ze dat precies wilde doen… maar goed…