waar willen jullie graag bevallen?

Ik zou heel graag thuis zijn bevallen, maar helaas moeten wij verplicht het ziekenhuis in.

Wel jammer want het lijkt me heerlijk om lekker thuis te zijn als je kind geboren wordt. Aan de andere kant ook wel lekker aangezien we een tweeling krijgen en er snel iemand bij is mocht er iets mis gaan.

Bij Bo moest ik worden ingeleid, ik ging behoorlijk over tijd. Dus het zh en dat was voor ons prima.



Bij Nikkie wilde ik erg graag thuis bevallen en dat is ook gebeurd. Tijdens de bevalling maakte mij het niet eens zoveel uit, maar vooral daarna. Lekker relaxed heb ik een uur met Nikkie bij me kunnen liggen. Pas daarna werd ze nagekeken, gewogen en aangekleed. De kraamhulp die snel de rotzooi opruimt, je kunt heerlijk onder je eigen douche staan. Met m’n man over me wakend vanaf de wc (klep dicht uiteraard :lol: ), terwijl ik in het zh een verpleegkundige naast me had. Ondertussen een heerlijk schoon bed en dan glij je zo je eigen bedje in. Niks kind in Maxi Cosi, in de auto naar huis etc. Héérlijk!

@ dragon,



tja dat inleiden is zo omdat je echt een afspraak maakt wanneer je gaat bevallen. Misschien is het overdreven, maar ik heb met een paar vroedvrouwen gepraat, toen ik nog overwoog om die opleiding te volgen en zij zeiden dat het soms zo ver ging dat een gyn nog niet helemaal klaar was of nog even wilde rusten en koffie drinken en dat een zwangere vrouw daarom remmers toegediend kreeg.



Dat kan allemaal niet echt kwaad, maar waarom zou het zo moeten gaan als het ook vanzelf kan gaan?



je kan wel thuis bevallen in België, mijn stiefmoeder heeft het gedaan, maar dan moet je echt op zoek naar een vroedvrouw die het risico wil nemen en je wordt dan ook een beetje met de nek aangekeken als je toch nog in het ziekenhuis belandt, zo van ‘zie je wel, wat had je gedacht’…



Het is gewoon not done.

Dat gezegd zijnde, ik heb ook respect voor ieders wens, en dat is net wat zo leuk is aan het Nederlandse systeem, hier heb je de keuze.