waar willen jullie graag bevallen?

Ik zou heel graag thuis willen bevallen op een natuurlijke manier.

Gewoon lekker in mijn eigen bed en in mijn eigen vertrouwde omgeving.

Nu was onze verloskundige daar verbaads over volgens hem (is ind een man :wink: ) komt het steeds minder vaak voor dat mensen vooral bij de eerste thuis willen bevallen.

Ook vriendinen verklaren me voor gek en zouden nooit thuis willen bevallen, volgens hun kan er thuis van alles mis gaan.

En sommige vinden het zelf onverantwoordelijk omdat ik mijn eigen gemak voor de gezondheid van mijn kind stel.



Ben ik nu echt zo onverantwoordelijk bezig, door heel graag thuis te willen bevallen??

(mocht er nou een medische verwijzing zijn dan ga ik natuurlijk niet eigenwijs doen)



Nu ben ik erg benieuwd waar jullie willen bevallen en waarom?

Bij mijn eerste wilde ik inderdaad zeker in het ziekenhuis bevallen, i.v.m. de veiligheid. Uiteindelijk bleek dat het niet anders kon: stuitligging en hoge bloeddruk…



En nu…nu ik een ziekenhuisbevalling heb meegemaakt, lijkt het me juist fantastisch om thuis te kúnnen bevallen. Gewoon lekker bij jezelf onder de douche, na de bevalling niet meer hoeven te verplaatsen maar gewoon in je eigen bed.



Je kunt het niet voorspellen hoe het loopt, maar als je voor een thuisbevalling wil gaan, dan moet je je niet om laten praten hoor!!!

thuis :smiley: als alles goed blijft gaan wil ik juist niks liever dan thuis.

ik ben echt een beetje mensenschuw en ben bang dat ik me teveel ga inhouden als ik allemaal vreemde lui om mijn bed heen krijg dus laat mij maar lekker in mijn eigen vertrouwde omgeving blijven,ook lekkerder met alle huisdieren die we hebben,kunnen we die er gelijk bij betrekken.

THUIS!! En heb nu groen licht omdat er met rick complicaties waren, tja kan natuurlijk altijd anders lopen maar als ik niet naar het zh hoef blijf ik liever thusi

hier ook 2 keer thuis bevallen nooit getwijfels om een zkh bevalling

ik had 3 keer thuis willen bevallen, helaas moets ik bij alle drie naar het ziekenhuis (waar ik overigens ook met een fijn gevoel op terug kijk :inlove: )

In het ziekenhuis bij de eerste.

Mijn man wilde dat, want dat vond hij veiliger. Ik ben dus van loek poliklinisch bevallen en

Loek is om 07.50 geboren en we waren om 10.00 thuis.

We hadden geen rotzooi thuis en kon dus met verse beeb in n schoon bed :mrgreen:

IN het ziekenhuis i.v.m. complicaties gedurende de vorige bevalling.

Zou heel graag thuis willen bevallen jammer genoeg is dat niet weg gelegt ivm medische indicatie.



Moet zeggen dat ik ook goed kan terug kijken op me vorige ziekenhuis bevalling.

Hopelijk kan ik dat over tijdje ook van de tweede uk zeggen.

bij de eerste wilde ik thuis…maar ja meneer bleef te lang zitten waardoor het automatisch een zk bevalling werd…

(thuis had ik het niet gered achteraf)



maar nu wil ik zk …echt niet anders

Thuis. Eerst zeer overtuigd, en alleen in geval van nood naar een ziekenhuis. Nu ben ik er nog steeds van overtuigd, maar zie ik het niet meer als ramp als ik eventueel wel naar een ziekenhuis zou moeten.

Maar thuis is lekker mijn veilige plekje, mijn eigen bed, eigen badkamer. Dat lijkt me zo fijn! Een nadeel hier is, dat we veel trappen in huis hebben, dus áls er iets mis is, en we alsnog weg moeten, ik wel heel zielig al die trappen af moet. Maargoed, dat zien we dan wel weer :smiley:

Bij de eerste wilde ik in het ziekenhuis bevallen omdat je daar alle medische voorzieningen bij de hand hebt mocht er iets misgaan. Uiteindelijk moest ik in het ziekenhuis bevallen omdat ik een te hoge bloeddruk had en ons meisje er niet uitwilde en ik ingeleid moest worden. Bij deze moet ik ook in het ziekenhuis bevallen omdat mijn dochter via een keizersnee er uit is gekomen (ontsluiting schoot ook na ruggeprik niet op). Het is me goed bevallen, dus ook als het niet moest zou ik het weer doen. Heel veel meisjes van mijn pufclub die thuis wilden bevallen, zijn uiteindelijk verplicht in het ziekenhuis bevallen omdat ze een te hoge bloeddruk hadden of de kleine te laat was, dus vaak heb je geen keuze.

in het ziekenhuis omdat daar verdoving bij de hand is :shifty: (en niet voor de pijn hoor maar door mijn angst heb ik bij Luna 20 uur op 1 cm ontsluiting gezeten ofzo :wall: )

ik wou ook thuis, mijn vk stond daar juist voor 100% achter.



Achteraf werd het ziekenhuis, was ook prima. En het voordeel was dat ik er al was. Anders had ik alsnog naar het ziekenhuis gemoeten. Maar goed dat risico heb je altijd met een thuis bevalling.



Komt er een 2e, dan wordt het denk ik ziekenhuis, maar dat zie ik dan wel weer.

ik ben bij de eerste thuis bevallen en wil dat nu ook weer.

Het is me heel goed “bevallen”

Onze vk stimuleert juist de thuisbevalling. En het is zo dat wanneer er iets niet goed is tijdens de bevalling, de vk alsnog de beslissing maakt om samen met jou naar het ziekenhuis te gaan.

Bij al mijn kinderen wil(de) ik dolgraag thuis bevallen. Alleen de oudste is in het ziekenhuis geboren omdat ik er erg lang over deed (ruim 33 uur) en geen kracht meer had. Het is me niet slecht bevallen.

Toch koos ik de tweede keer weer voor thuis en dat was heerlijk! Gewoon rustig met z’n tweeën de weeën opvangen en lekker in mijn eigen bed bevallen. Na de bevalling vrijwel meteen gedoucht en toen ik daarmee klaar was, was alles opgeruimd en kon ik zo in een schoon bed duiken met mijn prinsesje naast me :inlove: Ik hoop ook echt dat ik dit keer weer thuis kan bevallen.

Ik wilde bij Mik graag thuis bevallenmaar dit werd uiteindelijk een ziekenhuisbevalling.



Ook dit keer wilde ik graag thuis bevallen, maar door zoveel medische complicatie smoet ik nu in het ziekenhuis bevallen en dat vind ik nu ook wel net zo fijn, vandaar dat ik dit keer voor een ziekenhuis bevalling heb gestemd.

Voor de eerste dacht ik altijd dat ik thuis wilde bevallen. Aangezien ik in Duitsland woonde, kon dat niet.



Achteraf was ik blij dat ik in het ziekenhuis beviel. Ik besefte hoe snel iets mis kan gaan en hoe snel er ingegrepen moet worden dan en dat haal je never en nooit als je thuis bent en daarbij viel het me ook erg tegen wat voor “rotzooi” je krijgt … vruchtwater, bloed, urine, ontlasting … en dat alles samen is best een zooi. :shifty:



En bij nummer twee was het een ks, en dat gaat sowieso niet thuis.



Wel wilde ik na de bevalling zo snel mogelijk weer naar huis. Bij de eerste was dat na een paar uur, bij de tweede na 3 dagen. Herstellen doe je gewoon sneller in je eigen omgeving.

Ik heb voor thuis gestemd.

Bij Jesse ben ik ook thuis begonnen. Helaas met 10 cm ontsluiting en in de persweeen kreeg Jesse wat last met z’n hartslagje (kwam niet genoeg terug). En omdat het er naar uitzag dat hij er niet 1-2-3 uit zou zijn, moest ik alsnog naar het ziekenhuis.

Daar is hij zonder verder ingrijpen geboren.



Nu voor de tweede ga ik weer voor een thuisbevalling. Niet dat het in het ziekenhuis niet goed gegaan is, maar er is niets zo lekker/makkelijk als thuis bevallen in je eigen bed.

Hopelijk gaat het dit keer wel lukken!

Ik kies voor thuis maar twijfel ook want onze huizen heel erg gehorig! Dus ik twijfel nog even.