En dan bedoel ik het seizoen/temperatuur.
Ik heb zelf al sinds een paar dagen een longsleeve aan. Vind het soms net wat te frisjes buiten, en dan vind ik het lekkerder om bedekte armen te hebben en niet te bibberen in een t-shirt.
Ik heb alleen kniebroeken nu (positiekleding), omdat het sowieso normaal al een hel is om een (spijker)broek op lengte te kopen (heb korte beentjes), en met positiekleding is de keuze natuurlijk al een stuk beperkter.
Dus die draag ik met lekker weer met ballerina’s, en vandaag heb ik er een paar laarzen onder gedaan.
Robin heeft al een tijdje een spijkerbroek aan, ipv een korte broek, en sinds vandaag heb ik hem ook een longsleeve aangegeven ipv een t-shirt.
Het oogt gewoon niet lekker buiten, en met dat windje af en toe…bbrrr.
Maar dan breng ik hem 's ochtends naar school en dan komen er kindjes de klas in met korte broeken/rokjes, t-shirts en hempjes en zomerjurkjes.
Inclusief crocks of sandalen.
Het frapante is dat moeder of vader vaak wel gewoon een lange broek aanheeft met een jas erboven…
Maar ik heb soms het idee dat mensen denken: Het is zomer, dus ik doe ook zomerkleding aan!
Al zou het bij wijze van, gaan sneeuwen.
Zag de buurman net ook al voorbij komen in een korte broek en t-shirt (hij heeft vakantie… 8) ).
Zo hadden wij vroeger in de straat ook een man die standaard als het officieel zomer was, ook een korte broek aandeed, al was het 10 graden buiten.
En in de supermarkt zie ik ook gewoon mensen rondlopen met zomerse kleding aan, terwijl ik het daar echt geen lekker weer voor vind.
Dus vandaar de vraag, kijken jullie naar seizoen: zomer is zomer, dus korte kleding, of houden jullie rekening met de temperatuur?
(Heb even pauze van mijn poetswerkzaamheden, en dan ga je je dat soort dingen afvragen… 8) )
ik heb zelf ook een longsleeve aan maar geen jas charity krijgt een t-shirt aan met een dun jasje.
Soms is het smiddags warmer en dan kan het jasje gewoon uit ik heb het dan warm maar kan het beter hebben dan haar ze heeft ook een lange broek aan maar beentjes kunnen veel hebben dus ook een kniebroek kan vind ik.
Ik heb ook een kniebroek aan ook positiebroek haha
Wij houden rekening met de temperatuur. Zoals vandaag heeft melissa korte mouwen aan (en ik ook) in huis is het namelijk nog best warm, maar as we naar buiten gaan neem ik een jasje mee voor de zekerheid. Kijk absoluut niet naar zomer/winter. Wij hebben het gauw (te) warm. Ook melisa zweet gauw. Dus ook in bed hebben wij weinig aan. terwijl een vriendin van me, het liefst met dikke geiten wollen sokken naar bed gaat!
ach ik kwam vorige week in de winkel iemand tegen met een winterjas aan… :roll:
maar wbt de kids, die dragen wat ik draag, nu dus een lange broek en een longsleeve, maar als het weer zo blijft komen de truien binnenkort weer uit de kast.
groeten Louwina
ik vind de zomer echt moeilijk, wdb, dat kan ik je wel melden. ik gok voor mezelf ook wel eens verkeerd, maar daar heb ik mezelf dan mee. maar voor nano vind ik het toch een beetje zielig als ie de hele dag in te warme of te koude kleren zit. ik heb deze zomer bij de go vaak een longsleve aangegeven en dan met een shirtje in zijn tas voor als het te warm zou zijn, of andersom. en 's morgens op het weerbericht kijken…
ben blij als het weer winter is en gewoon duidelijk: lange broek, lange trui 8)
en als je het wil weten: vandaag is mijn zoon gekleed in een tuinbroek en een tshirt, ik in een rokje met legging en een tshirt.
Met het slapen heeft Robin alleen een broekje en hemd aan, want dan heeft hij het inderdaad vaak te warm.
En in huis is het hier ook nog wel wat warmpjes ja.
Hij ging vandaag ook spelen bij de BSO, en dan zijn ze vaak buiten, heb daar ook wel rekening mee gehouden.
Ik heb het zelf ook liever te warm als te koud denk ik.
Maar het is ook maar vreemd weer, want het kan ineens met de zon erbij best warm worden.
Zo heb ik afgelopen week met een t-shirt en een vest rond gelopen en dan ging ie steeds aan en weer uit…
Ik vandaag in T-shirt met 3/4 broek voor binnen… buiten met jas. Vanochtend had ik een spijkerbroek aan met een longsleeve,maar toen had ik t te warm.
Kaylee heeft het snel koud, die heeft een longsleeve aan en een rok met legging.
Jayden ook een broek met een longsleeve.
Ik kijk gewoon naar de temperatuur en naar wat ik zelf draag
Als luca naar het kdv gaat en het is wat minder weer trek ik hem toch vaak een t’shirt en korte broek aan.
Hij is daar zo actief en loopt daar zo te rennen en te spelen dat hij met een lange broek en long sleeve flink zou lopen zweten.
Ik houdt dus niet zozeer rekening met het weer maar meer met zijn activiteiten van die dag.
Klopt Fiep, in de winter is het gewoon lekker duidelijk.
Moet zeggen dat ik dan ook nooit het weerbericht kijk, en in dit seizoen dagelijks.
Zag gister ook al iemand met een das op het schoolplein staan en dat vond ik dan ook wel weer overdreven.
Denk dat men gewoon niet goed weet wat te doen met dit weer.
Idd ik ben ook een kouwkleum, zit dus vandaag bv met een trui en een spijkerbroek, heb Rivano een spijkerbroek aan gedaan en een longsleeve
Maar zoals John, die heeft t nooit koud, loopt dan gerust vanmiddag in een shirt met korte broek op straat…
Het ligt er idd ook aan of je kind t snel warm heeft of niet
Ik kijk naar het weer en tempratuur, zoals vandaag heeft mathijs een spijkerbroekje aan, met een t-shirt, en als we naar buiten gaan krijgt mathijs zijn zomer jas aan, nu is het wel zomer dus qwa lange broekjes let ik wel op dat het dunne broekjes zijn, mathijs is van zich zelf al snel warm, dus die hoeft van mij nog geen lange mouwen shirts aan, vanmorgen had mathijs wel zijn sandaaltjes aan, (maar dat was omdat het makkelijker aan te doen is :oops: :oops: ) maar als ik niet snel hoef, en bv naar het centrum ga krijgt mathijs zijn dichte schoentjes aan.
Ik kijk gewoon naar wat ik zelf prettig vind aan te trekken, dat trek ik mathijs ook aan, zoals vandaag heb ik ook een korte mouwen shirt aan met een spijkerbroek.
Het kan wel zomer zijn maar als ik het geen weer vind voor korte broek trek ik die mathijs niet aan en mezelf ook niet.
Vandaag hebben we allemaal een longsleeve aan. De kids zelfs een romper of hemd eronder. Maar hier regent het de hele tijd, en is de lucht ook koel. Jayden heeft dan wel weer een regenjasje (= dun) aan naar buiten.
Verder geef ik naar het KDV altijd extra kleren mee, dus t’shirt als ie longsleeve aanheeft en andersom.
Hé Miranda, wat zie ik nu??!! :shock:
Gefeliciteerd!! :mrgreen:
Hier hebben we de zomerjassen ook aan buiten.
Zouden mannen warmbloediger zijn, Tristan heeft ook een t-shirt aan steeds.
Mijn zwager loopt het hele jaar in een t-shirt, die heeft het echt nóóit koud.
En ik krijg het dan al koud als ik hem zie zitten.
John loopt midden in de winter als ik dus in dikke jas, muts, sjaal en hadschoenen loop…gewoon in een trui met daaronder een shirt…en hij is nooit ziek…ik snap t ook niet hoor
Mijn meisje loopt al dagen in een longsleeve
Daarbij een spijkerbroek/langebroek.
Sokken en dichter schoentjes.
Gisteren had ze een t-shirtje aan met een gebreide vest en een lange broek.
Kleintjes zijn sneller koud dat wij.
En omdat wij een schuifpui hebben (die bijna altijd opstaat) loopt ze in en uit en dan vind ik een t-shirt nog even te koud.
Als we weg gaan een dun jasje aan.
Ik hou het volgende altijd aan, is het buiten onder 20 gr. dan een longsleeve 21 gr. of meer (en dan geen harde wind) en t-shirtje.
Voor een rokje met blote beentjes moet het echt wel 23 gr. of warmer zijn
Mijn ervaring is juist andersom Greetje14. Kleintjes hebben het sneller warm dan wij.
Maar ik trek de kinderen aan wat ik zelf ook het liefst aan heb.
Nu is dat een lange broek en een Tshirt met lange mouwen. En bij wandelen en fietsen een jas aan.
Geen sandalen maar dichte schoenen.
Zodra het zonnetje schijnt en het 22+ graden is gaan de korte broeken, rokjes en sandalen aan.
Ik doe ze gewoon hetzelfde aan als ik zelf aan heb … ik korte mouwen, zij korte mouwen etc. Ik heb het eerder koud dan zij, dus vaak heb ik juist nog wat meer aan … ze lijken op hun vader. Hier dus ook de ervaring dat kleintjes het eerder warmer hebben dan hun moeder.
De kleinste is 4 weken maar die heeft het ook eerder te warm als de koud.
Toevallig wilde ik hier ook een topic over gaan openen.
Het viel me eergisteren en gisteren op dat bijna alle gastkindjes bij mij een longsleeve en een lange broek aan hadden. Ik denk dan, het is zomer hoor, midden augustus! Maar blijkbaar zijn er hier dus heel veel die hun kinderen een longsleeve en lange broek aantrekken. Hier echt niet hoor! Gewoon een T-shirt. Hemd komt echt pas als het kouder is, want als je nu al 2 lagen en lange mouwen aantrekt, wat moet je dan in de winter?! Wel hebben mijn kinderen vandaag voor het eerst een lange (zomer)broek aan en sokken. Als we naar buiten gaan hebben ze hun vest of zomerjas aan. Ik kijk wat ik zelf aan wil (kort/lang/dik/dun) en dat trek ik mijn kinderen ook aan.
Mijn graadmeter is wat mijn moeder me vroeger ook zei, boven de 18 graden blote benen, maar dan wel kijken of het niet erg bewolkt/winderig is. Vandaag vind ik het bijvoorbeeld dus géén blote benenweer maar als ze even naar buiten lopen kan dat best in T-shirt.
@oessie wrote:
Wij houden rekening met de temperatuur. Zoals vandaag heeft melissa korte mouwen aan (en ik ook) in huis is het namelijk nog best warm, maar as we naar buiten gaan neem ik een jasje mee voor de zekerheid. Kijk absoluut niet naar zomer/winter. Wij hebben het gauw (te) warm. Ook melisa zweet gauw. Dus ook in bed hebben wij weinig aan. terwijl een vriendin van me, het liefst met dikke geiten wollen sokken naar bed gaat!
Hier sluit ik me bij aan: bovendien is het op ons kdv altijd zooooo warm dat een t-shirtje(soms alleen een rompertje of juist geen romper) ook al genoeg is :mrgreen:
Hier heeft Jayden ook een longsleeve aan en een lange broek (jeans) en als we naar buiten gaan een bodywarmer eroverheen :thumbup: vind het ook niet echt lekker weer nu, en heb zelf ook een jas aan :mrgreen: