Waar in Nederland op vakantie?

We zouden graag onze vakantie in Nederland doorbrengen :slight_smile: , een paar dagen en is niet te ver :wink:



We twijfelen tussen Catzand of de buurt van Drenthe of de Waddeneilenden…

Welke richting gaan we best? Waar is het het rustigst? Waar is er in de buurt veel te doen voor de kids? enz…



bedankt alvast voor jullie ervaren tips :-*

wij gaan naar hutteheugde in drenthe eind augustus

drenthe is erg mooi en er veel te doen

ok, 1 punt voor Drenthe dus :wink:

Ja Drenthe is leuk (en rustig)!



Dagje naar:

openluchtmuseum van ellert en brammert in schoonoort gaan, is een aanrader, ben er zelf ook geweest, erg leuk! :thumbup:

hunebedden bezoeken; er zit een hunebedcentrum in borger

sterrenwacht dwingeloo (planteron cinedrome)

plopsaland in coevorden

kamp westerbork

de ruiner schaapskudde

nationaal park dwingelerveld

boomkroonpad





Dit is wat ik zelf zo kan bedenken of zelf gedaan heb (en ik woon er zelf niet eens!) Google nog maar een op vvv en drenthe en je komt nog meer leuke (actuele) dingen tegen!

Vlieland!! Zee, duinen, strand, autovrij, gezellig klein, geweldige camping (Stortemelk) met leuke animatie, fietsen, wandelen, relaxte sfeer… Wij gaan al jaren en hebben nu ook weer een weekje in augustus geboekt.

Ik hoor vele positieve reacties over Drenthe, de Huttenheugde geloof ik :think:

Texel is ook leuk, ook met kinderen.



Maar drenthe is ook leuk! Het is dan maar net wat je liever hebt, wandelen in bossen of naar het strand.

Wij gaan naar Breskens! Zijn we al eerder geweest en we zijn verliefd geworden op Zeeuws Vlaanderen! Heerlijk!



We hebben nu voor de 2e keer het huis Strandheuvel gehuurd. Heerlijk en kindvriendelijk!

Burgh Haamstede in zeeland is ook hardstikke leuk en mooi; zeker voor gezinnen met jonge kinderen en in de buurt is heel veel te doen/bezoeken.



Drenthe is ook mooi, maar zou dan niet naar een CP park gaan. Vaak gaan mensen dan het park amper af, CP is grotendeels eenheidsworst en peperduur.



De omgeving van Appelscha op de grens van Drenthe/Friesland is ook hardstikke leuk.

Heb gelezen dat Texel bv autovrij is? niet zo makkelijk als je bagage en 2 kleine kids bijhebt denk ik… :think:



liever bossen dan strand denk ik… bestaat er een combinatie? :wink:

Vlieland is auto vrij, maar je kunt je bagage heel makkelijk op plek van bestemming af laten leveren. Fietsen kun je huren of zelf meenemen. Daar heb je ook een mooie combinatie van strand en bos. Net zoals op Terschelling trouwens :thumbup: .

Als je naar Drenthe wilt, kan ik de berenkuil in Grolloo aanbevelen. Een bijzonder leuke kinder camping :thumbup:

Texel is zeker niet autovrij hoor.

Wij gaan dit jaar weer naar Texel echt een topeiland.

Ik meen dat je naar Texel voor 35 euro je auto mag meenemen. Je hebt er zelfs een 4 baans weg :wink:



Texel moet super zijn voor kids! Ik denk dat dit wel eens onze vakantie volgend jaar kon worden :wink:

Wij wonen in Drenthe (helemaal in t noorden, kom gezellig langs :P, als M.ea dan van Berend Botje gaat zingen weet ze precies waar Z.u.i.d.l.a.r.e.n. ligt :wink: )!

Maar wij gaan deze zomer op vakantie naar Vlieland!

Dat is echt mijn favoriete eiland en ik ging er als kind al heen!

Als je op de boot staat heb je het gevoel alles echt achter je te laten en is het echt vakantie!

Heerlijk rustig, veel natuur, zee dichtbij, dorp dichtbij, bos, duingebied… En wordt het saai dan ga je eens voor een dagje naar Terschelling of Texel of dingen doen op/rond t Wad, naar de Vliehors met de Vliehors expres (heeeeel veel zand!), museum bekijken, shoppen of iets op de camping doen. Verder is Vlie een heel muzikaal/creatief eiland dus in de zomer zijn er vaak optredens van bands/zanggroepen of het Vlielander Zeemanskoor.

Wij gaan altijd camperen met de tent.

Vlieland is inderdaad autovrij (nou jaaa… de bewoners mogen dus wel een auto, alleen de gasten niet) maar bij de boot is een bagagekar/treintje waar je je spullen op legt, op Vlie komen ze er weer af en kun je ze (voor een klein bedrag) op de kar van Wietze de Boer leggen en zij brengen het dan naar camping/huisje/hotel.

Ik vind t goed te doen in mn eentje met 2 kids. 8)

Cadzand is leuk!



Heerlijke stranden, je zoekt zelf op wat je leuk vind druk of rustig, er is voor elk wat wils. Leuke strandtenten!

Als je een camping zoekt vind ik Groede (strandcamping groede) top, wel duurder maar echt een superplek. Markt groede moet je eigenlijk ook geweest zijn.



Strand, fietsen, wandelen, dichtbij te doen:

vogelpark knokke, kusttram belgie vanaf knokke station, groede podium, breskens met het bootje naar vlissingen (arsenaal, slecht weer voorziening)

Brugge ligt aan de achterdeur van Cadzand (leuke stad ook voor kinderen, wel oppassen dat je niet aan de markt gaat eten (duur!)

Groede podium erg leuk en gratis!!

Breskens bootjes kijken

Visserijmuseum

Retranchement en Sluis: wandeling over de wallen, ook met kinderwagen.

Vind persoonlijk retranchement het leukst (rustiger)

Varen vanaf Breskens met de festijn(zeehondjes kijken)



als je nog meer tips wilt vraag maar raak.



natas

Thanx voor de tips Natas! Zullen we vanuit Breskens veel aan hebben! Ben er helemaal blij mee!

nederland heeft best heel veel mooie gebieden om op vakantie te gaan, maar ik vind de waddeneilanden toch het meeste vakantiegevoel geven :inlove: Alleen al door het boodtripje erheen. en hoewel ik dat autovrije dus juist heerlijk vind (i love schiermonnikoog!), kun je als je dat te veel gedoe lijkt dus ook idd voor een eiland kiezen waar je wél je auto mee kunt nemen.

Schier is ook leuk! Zelfs voor een daggie :wink:



Zeeuws Vlaanderen geeft je dat gevoel ook, maar dan toch op het vaste land! Ik vind het echt genieten!

En Limburg?

Door de heuvels en het leuke accentje heb ik meteen een vakantie-bijna-buitenland gevoel :smiley:



Drenthe gaan we ook regelmatig heen en de waddeneilanden vind ik ook erg leuk.

Wij gaan ook al sinds jaar en dag naar Zeeland, zelfs voor de kinderen er waren.



Heb daar echt mijn hart verloren.



Maar wat wil je precies, een huisje, ga je met een caravan/tent?



Mijn vader gaat ook regelmatig naar Texel, dus dat wil ik ook nog wel een keer.

Of een ander eiland. Lijkt me ook heel erg leuk.



Maar tot nu toe wint Zeeland het altijd.