Waar hechten jullie meer waarde aan?

Wij willen binnen niet al te lange tijd (1 á 1,5 jaar) onze badkamer aan gaan pakken.



We hebben een beetje een gemiddelde badkamer qua ruimte.

Weet niet de exacte maten.



In onze huidige badkamer hebben wij een bad, geen aparte douche, maar douchen we in bad.



Zelf vinden wij dat heel onprettig, en ik ben ook niet zo’n fan van zo’n douchewand op het bad. Hebben we nu niet, maar ik kan me die van ons thuis vroeger nog herinneren… :sick:



We willen dus graag een aparte douche.



Nu hebben wij alleen een beetje een vreemde vorm badkamer (beetje L-vormig), een een ongunstige ligging van de deur, waardoor een aparte douche én een bad waarschijnlijk heel krap gaat worden/lijken.

Het zal wel passen, maar het word wel een beetje een drukke boel zeg maar. Waarschijnlijk gaat het kleiner lijken, en word het een beetje propperig.

We hebben een hele grote wastafel, maar die willen we qua ruimte niet inleveren.

Alles word nieuw, maar de groote van de wastafel willen we behouden.

Dus geen enkele wastafel zeg maar.



Nu hebben we ook al eens zitten denken om een hele luxe inloopdouche te maken.

En dus geen bad. Voor het oog hou je dan veel meer ruimte over en zo’n douche kun je vrij luxe maken.





Ik vind een bad erg fijn, maak er ook wel gebruik van, maar voor mezelf vind ik een lekkere douche ook prima.

Alleen voor de kinderen denk ik dat een bad wel heel erg prettig is.



Ook verkooptechnisch vraag ik me af of een bad meer meerwaarde heeft (ookal is het dan een volgepropte badkamer), of dat een luxe douche net zoveel waarde heeft?



Waar hechten jullie meer waarde aan, een luxe douche is prima, gewoon helemaal sjiek en compleet, of toch dat bad erbij, ookal heb je dan dus een kleinere badkamer, en een simpelere douche omdat het anders niet past?



En als jullie een huis zouden kopen, letten jullie er dan op of er een bad bijzit, of is dat geen eerste (of 2de/3de, enz) prioriteit?





Gooi er even een poll tegenaan.

voor mij hoeft een bad niet perse, maar vind het voor de kinderen wel heel prettig dat wij die hebben!!

Ik zou bij eenhuis kopen het daar niet om laten. Dan maar een douche!



Ik ben weer van niet alles op elkaar proppen maar dat is mijn mening. soms misstaat dat ook helemaal nog niet!



Wij hebben een hele grote badkamer dus wij hebben het er allebei in

Mijn keuze staat er niet bij …



Maar wij hebben een aparte douche en bad, onze badkamer is ook niet super groot maar ik ben wel blij dat het er beide in zit.

De jongens gaan altijd in bad, en zelf douche ik meestal maar als ik me echt wil ontspannen ga ik lekker in bad.

Als wij een ander huis gaan kopen/bouwen dan wil ik er zeker een ligbad in en als het kan ook een aparte douche, maar is dat niet mogelijk dan komt er zeker een bad, want daarin kun je beide :stuck_out_tongue: badderen en douchen.





In ons vorige huis hadden we een hele kleine badkamer, maar ik wilde toen perse een bad en dat was al passen en meten, maar we hebben toen gekozen voor een kleiner hoek bad en dat paste daar prima, we douchte toen wel in bad omdat dat de enige mogelijkheid was.

Ik ga even voor je zoeken of ik een plaatje kan vinden van dat bad.

ik vind het persoonlijk met kinderen wel heel erg fijn om een bad te hebben…

Wij douchen ook in bad… Heb daar geen problemen mee…



gr patricia

Meningen zijn verdeeld zie ik, was er wel een beetje vanuit gegaan dat een bad echt de voorkeur had.



Een hoekbad word ook wel lastig denk ik.



Badkamer is niet heel erg klein, alleen door die L-vorm krijg je 2 smallere gedeelten.



Vind het best wel moeilijk.

@Mama_jeanet wrote:

Mijn keuze staat er niet bij …




Welke is dat, dan kan ik die er eventueel ook nog even bijzetten.

Een bad zou ik heel handig vinden nu met de kleine meid, maar persoonlijk heb ik liever een mooie, luxe douche dan een bad.



Bij mijn ouders thuis moest ook altijd in bad gedouched worden en dat vond/vindt ik nogsteeds zeer onprettig.

Terwijl ze toch een mooie whirpool hadden, stond ik altijd onder de douche (in bad dus).



Nee, ik zou dus liever een mooie grote luxe inloopdouche maken.

Ik vind een bad nu belangrijk omdat de kids er zo lekker in kunnen rommelen en spelen :mrgreen:

Zelf lag ik er ook vaak in, maar na de geboorte van merel niet meer :think: , misschien weer eens doen nu met die koude avondjes :mrgreen:



Wel zou ik een andere ruime douche willen en de wc moet ook blijven :roll: maar dan past de ruimere douche niet…



Dus voorlopig vind ik het bad belangrijker voor de kinderen dan voor ons een ruimere douche 8)

Ik vond het vroeger ook heerlijk in bad, lag ik met mijn Barbies te spelen (of ze te verzuipen 8) ), tot ik echt rimpelig was en het water koud werd.



Robin vind het ook fijn in bad. Hij mag 1 keer in de week (zondag) lekker in bad en kan dan gerust een half uur spelen, en de rest van de week gewoon even onder de douche.



En tja, nu zijn ze nog klein, waarschijnlijk willen we over een jaar of 5/6 toch weer iets groters kopen.



Vind het zo moeilijk.



Op tekening lijkt het me ook heel moeilijk te zien wat je daawerkelijk aan ruimte overhoud.

Op papier oogt het toch anders, dan dat je er in werkelijkheid in staat.

Met 2 kleine kinderen vind ik een bad errug fijn. Wijzelf douchen meer. Toen we gingen verhuizen was een badkamer met bad én douche een voorwaarde waar we niet op wilden toegeven.



Ook voor het wassen van lammelen en gordijnen is een bad ideaal :thumbup: En het schoonmaken van de kattenbak :wink:

@Anneke wrote:

@Mama_jeanet wrote:
Mijn keuze staat er niet bij …




Welke is dat, dan kan ik die er eventueel ook nog even bijzetten.

ik wil het liefste beide een bad en douche

Ik heb alleen je topic gelezen, dus niet de antwoorden:



Maar voor mij was een bad een vereiste. Dit huis had geen bad toen we erin kwamen, én een kleine badkamer. Het zag ernaar uit dat het niet ging passen, en dan hoefde ik het huis niet… Tja, ik vind het heerlijk om ontspannen in bad te kunnen liggen, lekker met een paar tijdschriften erbij vermaak ik me wel.



Maar na navraag, mochten we er dus een bad in bouwen (huurhuis) het was zelfs woningverbetering, dus die hoefde we er ook niet uit te halen als de volgende bewoners die niet zouden willen.



We hebben nu dus een bad, daar douchen we ook in, en een wastafel met kast ernaast. En dan is het ook vol, dus geen wc boven helaas…



Ã?ls wij al een huis zouden kopen, zou dat voor mij een vereiste zijn ja: er moet een bad inzitten…

@Mama_jeanet wrote:

@Anneke wrote:
@Mama_jeanet wrote:
Mijn keuze staat er niet bij …




Welke is dat, dan kan ik die er eventueel ook nog even bijzetten.

ik wil het liefste beide een bad en douche


Staat er bij:

-Ik wil persé een bad (daar bedoel ik ook met douche bij, en dat het niet uitmaakt of de ruimte dan beperkter word), óf;
-Ik wil wel een bad (met douche, maar niet als ik daardoor een kleinere ruimte heb).

Ik wil ook een bad én douche, maar weet niet of ik ga voor meer ruimte (dus toch alleen een douche), of toch dat bad ookal krijg ik dan een volgepropte badkamer.
Dat is dus mijn vraag eigenlijk.

Snappie?

I LOVE MY BAD!



dat zegt genoeg denk ik?

ik zou absoluut niet zonder kunnen ookal douchen wij nu ook in bad en hebben we evt. wel ruimte voor een aparte douche (we hebben geen wastafel in de badkamer :mrgreen: want het de badkamer zit aan de keuken vast dus poetsen we daar altijd onze tanden en wassen we onze handen)

dus ik zou evt. bij de aankoop van een huis toch echt wel kijken of er een bad is of kan komen doormiddel van verbouwen.

Nee hoef niet perse een bad… heb het nooit gehad dus mis het niet… de kinderen zet ik in de douchebak en stop een washandje in het putje… dan loopt ie ook aardig vol… :mrgreen:

Ik geloof best dat als je de ruimte hebt, het zou moeten doen…

In jouw geval zou ik het niet doen… je hebt ook van die bibi/buba/bibo nog wat badjes… die kan je opzetten… Voor de kids… doe je ze 2x per week in bad en de andere keren onder de douche…

Als je nu de ruimte kleiner gaat maken, daar zou ik me aan storen… ik heb dus liever een grotere ruimte met 1 douche… dan een douche en bad die eigenlijk kiele kiele passen… En een bad waarin je moet douchen vind ik ook niks… dan liever alleen een douche…

Bij een huis kopen heb ik daar ook niet op gelet… huis wat we nu op t oog hebben heeft ook zo’n bad/douche combi… jammer… er is wel plaats voor een douche en bad maar denk ook net als bij jou dat t te krap wordt…

wij hebben net zelfde dilemma gehad in ons nieuwe huis.

Wij hebben gekozen voor een ruimtebesparend bad en wastafel en douchen straks in bad.

Ik zal mijn douchecabine erg missen. We hebben nu een erg grote badkamer in het oude huis. Dus we hebben flink moeten inleveren.



Maar de eerstkomende jaren zullen we het badnog vaak gebruiken. De kinderen gaan iedere avond in bad eigenlijk. Dus over een jaar of 5 kunnen we altijd nog verbouwen en het bad eruit gooien.

Verbouwen is ook mogelijk.



Robin heeft eem mega slaapkamer, en kan best een stukje inleveren. Hebben de buren ook gedaan, is best mooi.



Maar als we daaraan moeten beginnen, dan zet ik de boel te koop, en koop ik liever wat anders.



Willen we hier voor eeuwig blijven was het geen probleem, maar uiteindelijk willen we toch een keer een ruimer huis gaan kopen.

Wij hebben die afweging twee jaar geleden ook gemaakt en gekozen voor die luxe inloopdouche.

Tot op de dag van vandaag hebben we daar geen spijt van gehad.



Onze douche is zo groot dat we er makkelijk met zijn vieren onder kunnen en ook spelen kunnen de kids prima in de douche.

Toen de jongste nog echt klein was, zetten we gewoon het babybad in de douchecabine.



Een paar weken geleden hebben wij ons huis laten taxeren en volgens de taxateur, deed het ontbreken van een bad niks met de prijs. Dus daar hoef je het ook niet voor te doen denk ik.



Voorheen hadden we trouwens wel een bad en daar maakte ik best wel gebruik van. Alleen als ik dan het bad uitkwam, sprong ik nog snel even onder de douche…om me af te spoelen en mijn haar te wassen.

Wat dat betreft is ons waterverbruik nu behoorlijk afgenomen :mrgreen:

wij hadden het gelukkig makkelijk

wij hebben de badkamer uitgebroken dus was oorspronkelijk 2,1x2,1 ofzo en nu is die 3,1x2,1 en hebben we er een bad en douche in



ik wou perse een bad en douche apart :oops:

We kunnen niet zonder bad. Zelf vinden we het heerlijk om af en toe uitgebreid te badderen en met kleine kinderen is het ideaal.