Waar hechten jullie meer waarde aan?

Wij hebben een breder en korter bad dan gemiddeld.



Het verhaal:

Wij hoeven zelf geen bad maar voor de kinderen hebben we er toch voor gekozen om een bad te plaatsen. Onze ruimte in de badkamer is ook redelijk beperkt. We kunnen geen standaard bad qua lengte plaatsen, we kunnen niet apart nog een douche installeren,dus hebben we gekozen voor een hoekbad waarvan het vloeroppervlak breder en dieper is dan normaal.

Ons bad is 160x90 en heeft rechte randen. De meeste baden lopen naar binnen in een kommetje en dat gaat ten koste van het vloeroppervlak. Het eerste stuk is 90x90 en loopt dan taps toe. Het geheel is uiteindelijk groter dan een luxe douchecabine.



We hebben het bad bij de Hornbach gekocht voor 250 euro. Het bad konden we bijna nergens kopen in dit formaat, alleen hier.



We hebben een grote glazen vouwdeur met 3 deuren erbij gekocht, deze was best prijzig maar deze is wel lekker breed en hoog waardoor je heel veel ruimte hebt om te douchen en te spetteren :thumbup: Bovendien is alles goed schoon te maken.

Ziet er netjes uit Karin! :thumbup:



Ook handig dat je die wand dicht kan maken als de kinderen in bad zitten.

Even uitgaande van Robin en zijn badrituelen… Na het badderen ligt het meeste water op de vloer ipv het bad…



Maar mijn ervaring is ook dat zo’n douchewand snel vies word.

En dan bedoel is dus de bewegende delen, zeg maar.

In de randjes, hoekjes en kiertjes.



Wij hadden vroeger thuis zo’n douchewand die kon je in- en uitschuiven. Gewoon recht vooruit.

En op het punt waar hij niet meer verder kon, zaten die wanden nog langs elkaar, beetje moeilijk uit te leggen… Maar daar ging dus kalkaanslag tussen zitten, en vocht, en omdat je er niet bij kon ging dat schimmelen.



Dus vandaar dat ik geen fan ben van douchen in bad, wij hebben nu een douchegordijn en dat is helemaal drama.

Veel te koud, alles word toch nat, hoe goed je ook denkt alles afgesloten te hebben.





Vroeg me af of je een bad ook op maat kunt laten maken?

Want ik weet dat ze bij een bouwmarkt bijv vaak standaardmaten hanteren.

Maar zou je bij een sanitairwinkel bijv een bad uit kunnen zoeken, en dat dan op maat laten maken?

Zo’n diep bad als jij hebt Karin is dan ideaal.

Is het wel wat kleiner, maar dan is het tenminste wel diep.

@Anneke wrote:





Wij hadden vroeger thuis zo’n douchewand die kon je in- en uitschuiven. Gewoon recht vooruit.

En op het punt waar hij niet meer verder kon, zaten die wanden nog langs elkaar, beetje moeilijk uit te leggen… Maar daar ging dus kalkaanslag tussen zitten, en vocht, en omdat je er niet bij kon ging dat schimmelen.




Ja die deuren ken ik, die wilde ik ook perse NIET!

Ik moet zeggen dat deze deur heel gemakkelijk schoon te houden is. Er zit een rubberen lijst tussen de deuren welke helemaal glad is. En ik moet erbij zeggen dat de laatste die doucht, ook de ramentrekker erover heen haalt hoor. En verder houd ik de naden en kieren schoon met mijn elektrische tandenborstel als ik deze weer moet vervangen.
Hier dus geen gele/zwarte naden of kieren.

En bad op maat lijkt mij heul duur :o. Geen idee of dat mogelijk is.

ik wil eigenlijk best wel een bad als we gaan verhuizen.



Ik heb altijd gezegt met een kleine wil ik een bad… dus toen ik 20 weken zwanger was ebben wij de badkamer verbouwd. Ik heb de laatste weken van mijn zwangerschap zo ong. in bad gewoond, heeerlijk.

Als je het woord bad zegt gaat mischa stralen, hij vind niets leuker dan in bad spetteren.



Wij douchen wel in bad, hebben een douchescherm op de badrand, maar niet zo’n schuifding zeg maar. Deze klap je open… ik vind het ideaal.



Een volgend huis moet echt veel pluspunten hebben wil ik accoord gaan zonder bad (1 daarvan is dat ik dan de badkamer moet kunnen verbouwen en er een bad in kwijt wil denk ik…)

ziet er mooi uit karin, en je kunt zo het raam open doen en de voortuin besproeien? :mrgreen:

Wij hebben nu een douche en willen over een aantal jaar de badkamer verbouwen en dan wil ik een bad en een douche.



mis het bad nu wel heel erg.

@oessie wrote:

ziet er mooi uit karin, en je kunt zo het raam open doen en de voortuin besproeien? :mrgreen:




Heb ik al geprobeerd, wil niet :evil:



Haha op de foto lijkt het kleiner dan het is hoor!

Wij hadden een oude badkamer,met wasbak,wc en bad…

Toen we gingen verbouwen zagen we al snel dat een bad en douche en wc teveel werd voor het kamertje…

Dus hebben wij gekozen voor een ruime inloopdouche…met een massage douche aan de wand…ook hebben we in het plafond een radio in gebouwd…de kids missen het bad niet eens zo omdat douchen hier een feest is met de muziek aan…

dus wij kozen voor ruimte…en luxe…en denken ook dat de woning dan makkelijker weer verkocht kan worden als we dat ooit willen…

Voor mij is een bad echt een must.

Heb dat altijd al gehad hoor, heerlijk met een boekje in bad.

Ook de kinderen vinden het geweldig dus hier zal nooit een badkamer komen zonder bad.