Waar heb jij nu echt een ontzettende hekel aan?

@Fleur wrote:

De w.c.'s schoonmaken! Dat vind ik echt het aller, aller, allerergste wat er is. En altijd als ik er weet ik hoe lang tegenaan gehikt heb en ik ben in 10 minuten klaar denk ik, “nou, zó erg as het toch ook weer niet?” Totdat hij weer schoongemaakt moet worden (en dat gebeurt dus echt niet dagelijks bij ons…)




Ik ook en helemaal als er een feestje is geweest :?

aan blaffende honden de hele dag… bijna iedereen heeft hier een hond of twee in de straat en die beesten blaffen om alles wat langs komt… :?

mensen die snachts of savonds laat toeteren als ze wegrijden by iemand

Dekbed hebben wij ook vaak last van. Ons dekbed is 2 meter lang en bijna alle hoezen zijn 2.20. Dan heb je onderaan 20 cm over en dat verschuift in de loop van de week zodat je dus een flapje "niks’ over houd bij je hoofd. Héél irritant ook…

@nijntje wrote:

mensen die snachts of savonds laat toeteren als ze wegrijden by iemand




Ik deed het laatst per ongeluk om 22:30. Ik schrok er zelf van! :oops: Ik doe dat nooit en heb er ook een vreselijke hekel aan als mensen dat wel doen. Mijn vriendin die naast me zat zei ook “wat doe je nou?!”

Afzakbh’s. Helemaal als ik paard aan het rijden ben en ik ben vergeten een sportbh aan te doen. Dan zakken die bandjes super irritant van je schouders en ben ik niet altijd meteen in de gelegenheid om ze weer goed te doen… Meestal kan je dan ook aan het terugdoen blijven…



Voor de dekbedhoes gebruik ik veiligheidsspelden in de hoeken en 1 in het midden boven. Daar hoef ik me nu dus niet meer aan te ergeren. :lol:

@marloes vip wrote:

@Fleur wrote:
Dekbed hebben wij ook vaak last van. Ons dekbed is 2 meter lang en bijna alle hoezen zijn 2.20. Dan heb je onderaan 20 cm over en dat verschuift in de loop van de week zodat je dus een flapje "niks’ over houd bij je hoofd. Héél irritant ook…




Kan je er dan niet met een naaimachine een extra naad in zetten met opening zodat je dekbed er nog wel in past?



ik heb ooit een overtrek gekocht en daar zat geen instopstrook aan. Daar heb ik een oude kussensloop voor open geknipt en die er aan vast genaaid. Dus geen koude voetjes meer in bed. :mrgreen:




Ik heb geen naaimachine :slight_smile: En ik heb een keer gezien bij mensen dat ze linten van katoen aan het dekbed en het overtrek hadden genaaid, maar dat heb ik dus nog nooit gedaan, ondanks dat het niet moeilijk is :oops:

Bedankt voor het aanbod! (ik woon in H.oogezand, dus onderin Groningen). Ik zit er al wel een tijdje aan te denken om ook een naaimachine te nemen. Het lijkt me zo leuk om ook zelf rokjes en jurkjes voor mijn meisjes te maken. Heb zoveel leuks voorbij zien komen. Maar ja, dan moet ik ook meteen les, want het is lang geleden dat ik iets heb gemaakt, op school was dat tussen 1989 en 1993 :mrgreen:

hier idd ook lusjes en lintjes… lusjes aan het dekbed en lintjes aan elke hoes. Ook erg makkelijk met opmaken.

Minder handig voor de kraamverzorgsters… die trekken zich altijd een ongeluk de eerste keer, tot ze bovenaan die lintjes ontdekken :lol:



Ik erger me als mijn kinderen bij de tuindeuren spelen met duplo en ik toch echt in de keuken op een enkel loeischerp blokje ga staan :silenced:



En bejaarden op de weg, mwoah, die mensen moeten toch ook ergens kunnen komen en mijn coordinatie zal op mijn 70e vast ook minder zijn.

Maar ik vind jonge vrouwen die in de auto overduidelijk aan het beppen zijn met een vriendin en niet opletten (staan te wachten op groen, als het al groen is enzo) en moeders met kinderen die met 30 km per uur een rotonde over gaan en optrekken alsof ze nergens heen moeten een grote ergernis.

Den roep ik dus echt foeterend in de auto “je gaspedaal zit rechts!, trap hem in muts”

enzovoort :oops:

Vaak is iedereen allang om hen heen en weg en dan moeten ze nog beginnen… vreselijk!

Ik erger me aan trekkers op de weg tijdens spitsuur :evil:

Mensen die 60 rijden op een 80 km weg en 80 of een 100 km weg :evil:

dan zit ik ook geregeld te mopperen :wall:



En als ik midden in de nacht moet plassen, lig ik weer in bed, merk ik dat de wc doorloopt. Kan ik er nog een keer uit.



Mensen die hun hond niet aan de lijn doen, ik vind dat echt eng.



Ik slaap echt zelden uit, doe ik dat eens, besluit de buurman om te gaan spitten voor het huis (en die ziet altijd bekenden dus hele tijd gebep)

of de gemeente besluit om 8 uur het grasveldje voor te maaien of er word aangebeld voor een pakketje of of of :roll:



Ik ben nu momenteel ongesteld en kan de tv wel aanvliegen als die reclame van ‘have a happy period’’ erop komt :wall: :wall:



Momenteel erger ik me overal aan, hormonen he :wall: 8)

@marloes vip wrote:

@Fleur wrote:
Dekbed hebben wij ook vaak last van. Ons dekbed is 2 meter lang en bijna alle hoezen zijn 2.20. Dan heb je onderaan 20 cm over en dat verschuift in de loop van de week zodat je dus een flapje "niks’ over houd bij je hoofd. Héél irritant ook…




Kan je er dan niet met een naaimachine een extra naad in zetten met opening zodat je dekbed er nog wel in past?



ik heb ooit een overtrek gekocht en daar zat geen instopstrook aan. Daar heb ik een oude kussensloop voor open geknipt en die er aan vast genaaid. Dus geen koude voetjes meer in bed. :mrgreen:




Dat heb ik (mijn moeder :mrgreen: ) al gedaan met 1 overtrek, maar dat helpt dus ook niets. Hij zakt toch wel weer :?



Ik ga denk ik ook eens aan de slag met lintjes en lusjes :thumbup:

Nou, de grootste irritatiebronnen dan maar:



mensen voor me die met 60 invoegen op de snelweg en rokende zwangeren.

@Cell wrote:

:



En bejaarden op de weg, mwoah, die mensen moeten toch ook ergens kunnen komen en mijn coordinatie zal op mijn 70e vast ook minder zijn.


Ja maar als de coordinatie/verkeersinzicht/concentratie/zicht van bejaarden zo veel minder is dat het een gevaar voor anderen kan opleveren, dan lijkt me dat ze toch maar een alternatief moeten zoeken om van a naar b te reizen. Jongeren van 16 moeten ook van a naar b, dan zeg je ook niet: laat ze dan maar gewoon rijden...
(ben twee weken geleden of zo met mijn fiets aangereden door een bejaarde dame die totaal de verkeerde kant op keek, stilstond bij haaientanden en op het moment dat ik langs reed opeens gas gaf. Had mijn zoontje achterop gezeten, dan was het wslk niet bij fiets-schade gebleven (en vervolgens is de dame dus gewoon doorgereden he.... :evil: :evil: ).

Ontopic: ik erger me nooit :angel:

helemaal van zolder komen om de telefoon op te willen pakken die dan net ophoud als ik beneden ben

Ik erger me aan het feit, dat als mijn kinderen de hele dag thuis zijn (zoals nu, vakantie) ik de hele dag niets anders hoor dan "mama, mama, mama, mama, mama, mama, mama, wat ik ook doe, of ik nou op zolder sta (dan wordt het “MAMMAAAA!”) of even rustig ga zitten met een kop thee, ze zijn weer in hun mama-modus. Echt, het zijn schatten, ik hou van ze en ik geniet van ze… maar dat gemama wordt ik af en toe gek van!

Ik erger me aan de meubelzaak waar we onze nieuwe meubelen hebben gekocht die morgen zouden worden geleverd. Net heb ik een telefoontje gehad dat het nog wel 3-4 weken gaat duren. :evil: En laat ik nou net al de oude verkocht hebben… :wall: :wall:

@oessie wrote:

helemaal van zolder komen om de telefoon op te willen pakken die dan net ophoud als ik beneden ben


Daarom hebben wij op elke verdieping 1 telefoon :mrgreen:

(ook op zolder dus omdat ik daar mijn knutselhoek heb en geregeld er zit, hub zit dan daar tv te kijken)

@Jenni wrote:

Ik erger me aan het feit, dat als mijn kinderen de hele dag thuis zijn (zoals nu, vakantie) ik de hele dag niets anders hoor dan "mama, mama, mama, mama, mama, mama, mama, wat ik ook doe, of ik nou op zolder sta (dan wordt het “MAMMAAAA!”) of even rustig ga zitten met een kop thee, ze zijn weer in hun mama-modus. Echt, het zijn schatten, ik hou van ze en ik geniet van ze… maar dat gemama wordt ik af en toe gek van!




Haha dit heb ik ook op mijn werk :inlove: Nu hebben de kids idd vakantie en hebben dus de hele dag opvang. En dan constant mijn naam. soms zeg ik wel eens: Ik luister niet meer naar mijn eigen naam, maar ik heb een nieuwe naam! Raad maar en als je goed raad luister ik weer :angel:

En dan hoor je minutenlang allerlei namen haha

Aan mensen die te laat komen en dan praat ik niet over 5 of 10 min.



Of iets afspreken en dan smssen dat het anderhalf uur later word Zit jij al helemaal klaar. :wall: :wall: :wall:

Helemaal vergeten… Ik erger me aan de belastingdienst!!!



Netjes onze aangifte op tijd ingediend, goed ingevuld, maken zij een fout. Het is nu oktober en waarschijnlijk kan ik mijn geld op zijn vroegst half november pas verwachten. Dat dus alleen als ze niet nog een keer een fout maken of wat dan ook…



Fouten maken oké, maar dit duurt wel heel erg lang om het op te lossen.