Waar hangen jullie de kerstkaarten aan op?

Ieder jaar is het weer hetzelfde liedje. De eerste kerstkaarten zet ik op de kast, als die kast vol is wordt de tweede kast volgestapeld met de mooiste kaarten en als er dan echt geen ruimte meer is plak ik ze met plakband aan elkaar en hang ik ze aan de kast.



Ieder jaar denk ik, ik moet iets creatiefs bedenken om die kaarten mooi op te kunnen hangen. Maar tot op heden…



Dus ik ben heel benieuwd hoe doen jullie dat?

Hier hangen we boven de openhaard een mooi lint en daar hangen we de kaarten aan op. Op het laatst worden het vaak kaart op kaart, maar het ziet er altijd gezellig uit. Ik zal even zoeken of ik een foto heb…

Wij hebben een kerstman met touwtjes aan de handen en die prik ik vast met een punaise en dan hang ik de kaartjes daar aan op met knijpertjes.



Beetje moeilijk uit te leggen maar ik plaats wel een foto als ik wat kaarten heb ontvangen :wink:

Wij plakken altijd alle kaarten op de deur van de huiskamer naar de hal. :mrgreen:

Wij plakken ze ook altijd op die deur :mrgreen:

Hoi hoi



Wij hangen ze aan een draadje met wasknijpertjes en dan langs de afscheiding kamer/keuken een die steunbalk die daar zit.



Vriendin legt alle kerstkaarten in de boom.Die heeft geen tot weinig ballen,maar wel kleurrijk door al die kaartjes die erin liggen.

Niet. Ik heb niets met kerstkaarten en stuur ze zelf ook niet, behalve één aan mijn opa.



Ik krijg ook echt elke jaar weer kaarten van mensen die ik echt al jaren niet gezien of gesproken heb en vraag me echt af waarom ze mij een kaart sturen (terwijl ze er ook nog eens nooit een terug krijgen).



Als compensatie van ons “a-sociale” gedrag schenken we nu elk jaar 50 euro aan een goed doel. Het geld wat we anders ongeveer kwijt zouden zijn aan deze kaarten.

aan de trap met plakband :oops: :mrgreen:

Ik plak de deuren vol en gebruik gewoon plakband.

Is het makkelijkst en goedkoop…

wij hangen ze aan de deur in de huiskamer

met een lint aan de kast, kaarten met paperclip er aan…



dit jaar gaan we voor het eerst geen kaarten versturen… :oops: . hopenlijk krijgen we er dan ook niet zoveel terug… :mrgreen:

Ik heb bij de Xen*s voor Celies haar geboorte een ‘‘ijzeren’’ slinger met knijpers eraan gekocht,2 stuks aan elkaar,die had ik toen in de slaapkamer gespannen maar die doe ik nu in de huiskamer en dan krijg je een slinger van kaarten eraan,staat erg gezellig! :thumbup:

Voor het derde jaar nu in een kaartenhouder van de trekpleister…een soort van doorzichtige tule,in ong. 2 m. lang,met allemaal vakjes voor de kaarten,ideaal…

Wij zetten de kerstkaarten op de schouw.

Sinds jaar en dag, net als velen van jullie, aan de kamerdeur.

wij hebben een kaartenhouder hangen…Een stoffen… erg leuk

@MammaCellie wrote:

wij hebben een kaartenhouder hangen…Een stoffen… erg leuk




fotootje misschien :mrgreen:

ja ja dat was te verwachten natuurlijk

in her vorige huis plakte ik ze op het raam tussen de woonkamer en de gang :smiley:

in dit huis op de trapkast deur :mrgreen:

aan een slinger met knijpers en waar … moet ik nog even verzinnen maar ik denk boven de schouw