Waar doen jullie boodschappen?

Eens per week bij de Lidl de basis dingen en kleine dingen zoals brood en melk haal ik bij de Vomar ( ik woon er tegenover, dus zo makkelijk) :wink:

Overigens haal ik sommige dingen zoals koffie dan wel weer bij de AH.

Het enige nadeel van op zaterdag wekelijkse boodschappen doen is dat wij vaak naast de aanbiedingen vissen. Vaak zijn bepaalde dingen al uitverkocht, omdat de aanbiedingen ingaan vanaf zondags of maandags.

Maar helaas pindakaas! Scheelt me een hoop geld! :smiley:

Meestal gaan we 1x in de 14 dagen naar de Aldi

voor de grote boodschappen

Op zaterdag meestal even naar de markt voor Groente en Fruit

en brood plus evt vergeten dingetjes halen we bij de Jumbo

(dicht bijzeinde supermarkt)

Wij gaan ook steeds vaker naar de Lidl, en wat we daar niet kunnen krijgen (of wat we daarvandaan niet geweldig vinden, zoals koffiepads en cola) halen we bij de super de boer, of de AH.

Het scheelt een hoop geld, en wij gaan meestal op maandagavond, dan is er niemand!

Ook een groot voordeel vind ik, dat ze eigenlijk altijd alles in huis hebben, je grijpt nooit mis!

lidl, plus, super de boer, ah … :oops: ren alle aabiedingen af, ga dus zo’n 3 tot 4 keer boodschappen halen.

brood bij de sdb is het lekkerst, snoep voor de meiden is bij ah en lidl het goedkoopste, soepballen weer bij de sdb, melk bij de lidl (Lange houdbaarheidsdatum) yoghurt en vla maakt niet zoveel verschil. Ontbijtkoek bij de plus… zo kan ik nog wel even doorgaan :mrgreen:

C1000, Jumbo en de Aldi. Lidl hebben we sinds een tijdje maar daar ben ik nog nooit geweest. Zo te lezen wel een aanrader. Dus daar ga ik binnenkort ook maar is even neuzen.

ik mis de Plus… daar doe ik de weekboodschappen en de kleine boodschapjes doe ik vaak bij de Coop.

Een leuke website, elke maand doen ze een boodschappentest en zie je precies wat er bij welke winkel betaald is:

http://www.supers.nl/prijsvergelijking.php

Ik haal eigenlijk alles bij de AH. De enige supers hier in t dorp zijn AH en een kleine Aldi, die erg rommelig is. De AH is hier echt super. Ook met van die zelfscan apparaten, echt ideaal.

Als ik in de stad verderop boodschappen doe ga ik meestal naar de jumbo, hebben ze een groter assortiment.

Voor verjaardagen enzo doe ik een mix aldi/lidl en jumbo/ah. Net waar ik dan ben.

We hoeven er gelukkig niet echt op te letten hoeveel we aan boodschappen uitgeven. Toen we nog niet samenwoonden haalde ik de meeste boodschappen bij aldi eigenlijk.

Onze winkel staat er niet tussen maar wij gaan altijd naar de Boni.

vind dat een erg fijne winkel kan daar alles halen wat ik nodig heb.

Bij ons is de AH niks kwa vlees afdeling vind het te weinig.

En vind de AH duur.

Ga 1x in de week boodschappen doen en ben echt geen typ die dit daar en dat daaro gaat halen.

@SusanneB wrote:

Een leuke website, elke maand doen ze een boodschappentest en zie je precies wat er bij welke winkel betaald is:

http://www.supers.nl/prijsvergelijking.php

Vind het toevallig wel een erg stom lijstje wat ik nu zie…

Daar staat C1000 als goedkoopste, maar dat komt alleen door de bier die 2 euro goedkoper is. VOor de rest zijn ze bij elk artikel duurder dan de rest…

Dan vind ik dus gelijk zo’n lijst niet meer geloofwaardig he… :angel:

Ik weet het, ik ben een trutje, maar ik doe dus boodschappen bij de ah omdat de c1000 bij mij om de hoek gewoon veel te duur is, dan zie ik zo’n lijstje waarvan ik weet dat mensen alleen anar het eindoordeel kijken en dan gaan mijn haren overeind staan…

Ja, dat is wel typisch, Madre.

Overigens, zo’n lijstje vind ik voor mezelf weer zinloos, ik haal het meeste bij de Aldi en kom alleen bij de C1000 voor wat bij de aldi niet lekker is of niet te krijgen. En dat zijn dan weer andere dingen dan op dat lijstje.

Wij krijgen er de komende maanden twee supermarkten bij in het dorp… Een verdubbeling dus, vraag me af of ze het allemaal volhouden :think: . maar wel meer keuze en ook weer een bij ons in de wijk, dat is natuurlijk leuk :thumbup: .

Hier trouwens elke twee weken grote boodschappen en tussendoor nog af en toe voor vers en brood.

In principe altijd Jumbo, maar voor sommige dingen gaan we naar de AH (AH heeft bv. suikervrije hazelnootpasta van hun eigen merk en de AH verkoopt Chiquita bananen). Mijn man vindt de Jumbo een fijnere winkel (en dat was hij eerst ook, maar sinds de AH verbouwd is, is er meer ruimte bij de kassa’s en zijn er meer kassa’s open, wat bijzonder prettig is) en volgens mij is ie ook wel goedkoper dan de AH, maar de Bas is volgens mij goedkoper (maar dat vinden we allebei dan weer geen fijne winkel).

Hier bij de Boni (bij ons in de buurt) de meeste boodschappen.

Als ik ergens anders ben en er is daar een super mart dicht bij dan ga ik daar heen.

Meeste bij de Lidl, de rest bij de Boni of de Ah

Altijd C1000, gewoon omdat wij enigzins lui zijn aangelegd, hij zit nl. het dichtste bij. Groeten en fruit haal ik altijd op de markt, omdat de kwaliteit van de groenten en fruit van de C1000 hier niet echt top is.

De AH want die zit hier om de hoek. Wel vind ik het momenteel een mindere winkel nu ze allemaal zeer jeugdige vakkenvullers hebben aangenomen die alleen maar met elkaar zitten te klooien en geen rekening houden met anderen… maar ja, het zal wel het personeelstekort zijn…

Het gros halen we bij de lidl, en ja er zijn een aantal producten die ik daar koop ivm de prijs of de kwaliteit :thumbup: (luiers, luierdoekjes, wc-papier, wasmiddel, maandverband+tampons, kip, friet en vloeibare boter :thumbup: )

De tussendoor boodschappen bij de AH, en de merkdingen zoals bambix, nasi-macaronisaus en broodbeleg.

@Huggie wrote:

@Cell wrote:
80% lidl en 20% c1000 of AH

Voorheen haalde ik alles bij C1000 of Ah en nu dus het gros bij lidl… scheelt me per week ongeveer 35 euro voor soortgelijke items in de kar.

Hier was ik dus inderdaad benieuwd naar of dat daadwerkelijk zo is en ja dus! Wat haal je zoal bij de Lidl? Ik denk dat ik daar het beste heen kan voor sauzen, vruchtensap, groente…?

Is het vlees goed? Vleeswaren?

Hier dus ongeveer hetzelfde als cell…ook het verschil in bedrag per volle kar wel :thumbup:

Groente is er meestal goed, aardappelen ook :thumbup: Vlees: de blinde vinken zijn lekker :drool: en ik heb nooit geen andere kip dan de diepvrieskip van de lidl, die blijft veel sappiger :drool: :thumbup: zuivel is er ook goed :thumbup: brood hebben we bij periodes van de lidl en als we zijn uitgekeken weer van de AH…De appelsap is erg lekker (altijd de 100% sap) en voor de kids de vruchtenmix (soort van dixap/cevitam :wink: ) ook de ranja is goed. En ik vind persoonlijk de cola wel lekker. Alleen jammer dat door die grote flessen de prik er snel uit is. Dan werken die kleine flesjes beter, maar die zijn wel weer iets duurder.

Aldi en C1000 hier

superdeboer, Aldi, lidl en C1000