Waar ben je allergisch voor?

Hoi!



Waar zijn jullie allergisch voor?



Ik voor pollen en koemelk. Van pollen moet ik niezen en van koemelk krijg ik buikpijn en een extreem droge huiduitslag. Mjammmm, lekker onderwerp! :wink:

Ik vermoed dat ik allergisch ben voor aardappelsap :think:

Aardappeltjes schillen gaat bij niet meer omdat ik daarna met een bijtende rode en jeukende plekken op mijn vingers en arm zit.

cherry tomaten…als ik die eet dan zweld mijn hele mond op…

make- ups en shampoos moet ik echt opletten en uittesten wat. maar als ik verkeerde heb te pakken dan zwelt alles op en begin ik daarna te vervellen.

en ammoniak als ik dat gebruik of inhaleer dan ben ik echt zo benauwd voor min 2 dagen :?

pollen… (bomen en grassen)

hierdoor ook gevoelig voor peer en appel



paracetamol… erg lastig…





vroeger was mijn lijstje langer :mrgreen: je kan er dus overheen groeien :mrgreen:

Heb mega hooikoorts



en ben ontzettend alergisch voor konijnen en cavias… dan zwel ik helemaal op, en ik hoef ze niet eens aan te raken, pets place kan ik niet in lopen zeg maar…



verder heb ik het gevoel dat ik niet goed tegen meloen kan, dan krijg ik jeuk in mijn mond…



en ik ben voor amoxiline (antibiotica ) allergisch!



eerder ook voor katten , maar daar ben ik over heen gegroeid sinds we ze hebben, dus soms denk ik misschien een konijn nemen, maar ja ook zo sneu als dat beessie dan weer weg zou moeten

Chloor en ammoniak, cirtusvruchten hoef ik sinds anderhalf jaar ook niet meer te eten, evenals ei en koffie. Tenzij ik al dagen verstopt zit, dan neem ik een paar bakken koffie, en kan ik vervolgens weer lekker!!! :silenced: :lol:

Daarnaast kan ik ook niet tegen antidepressiva en slaapmiddelen.

katten, honden, hooikoorts en huisstofmijt allergie :-S

Sta ook stijf van de medicijnen die gelukkig wel goed helpen, zonder medicijnen heb ik luchtwegproblemen en niesbuien, loopneus en ogen enz enz…



Verder kan ik heel slecht tegen drop, daar krijg ik erg veel pukkels van… helaas want het is zo lekkerrrrrrrr

@MamaMarianne wrote:

make- ups en shampoos moet ik echt opletten en uittesten wat. maar als ik verkeerde heb te pakken dan zwelt alles op en begin ik daarna te vervellen.




Hier precies hetzelfde!!! :frowning:



En ik heb hooikoorts en huisstofmijt allergie

@MamaMarianne wrote:

make- ups en shampoos moet ik echt opletten en uittesten wat. maar als ik verkeerde heb te pakken dan zwelt alles op en begin ik daarna te vervellen.


Ow ja en er dus ook net vorige maand achter gekomen dat ik ook hooikoorts heb :?

@mariska89 wrote:

@MamaMarianne wrote:
make- ups en shampoos moet ik echt opletten en uittesten wat. maar als ik verkeerde heb te pakken dan zwelt alles op en begin ik daarna te vervellen.




Hier precies hetzelfde!!! :frowning:



En ik heb hooikoorts en huisstofmijt allergie




Hebben ze bij jou ook testen gedaan?

hier wel maar daar kwam niets uit :wall:

dus heb het toen maar laten zien in het ziekenhuis maar ja de oplossing die producten niet meer gebruiken en voor de rest konden ze niets :cry:

Minpunt is dus wel als ik make-up koop ik meteen weer een tig aantal tientjes kwijt ben :?

Echt een allergie is het niet denk ik maar ik kan niet zo goed tegen kiwi en aardbei. Als ik er teveel van eet zie ik er zelf uit als een aardbei :roll:

Latex, en dan zou je zeggen: dat valt wel mee…maar geloof me ik kom het tegen in de mafste dingen!



Oh ja en de schil van een courgette…daar krijg ik zo’n vreselijke uitslag van!

De standaard allergieen, pollen, huisstofmijt, wol en haren maar helaas ook voor bijen en wespen steken. Draag dus een epi pen bij me voor het geval dat.



Ook hoef ik niets te eten waar tomaat in verwerkt zit. Verse tomaat geeft geen probleem maar verwerkt dus wel. Dan breekt het zweet me uit en zwel ik helemaal op.

In mindere mate geldt dat ook voor Fe tsin ( chinees zout), paprika, komkommer en augurk.



Van sinaasappels, kiwi en zuurkool krijg ik blaren in mijn mond.



En dan zijn nog er nog een aantal saaie E- nummers die ik niet verdraag.

Verrast vast niet dat ik ook op moet passen met schoonmaakmiddelen, douche schuim en cremepjes enzo. :angel:

hooikoorts en dan vooral bloeiende kastanjeboom, konijnen maar eigenlijk het stro/hooi/mot waarin ze zitten, katten, nooit geweest altijd katten gehad maar de laatste twee jaar is de allergie op komen zetten, het is niet zo erg dat ik ze weg doe, maar hierna komen er geen katten meer in huis, met mooi weer als ik veel buiten ben en de deur staat lekker open is het minder maar in de winter dan heb ik er echt last van.



bepaalde geurtjes wordt ik echt beroerd van, geurkaarsjes bv. krijg er hoofdpijn van, misselijkheid.



verder valt het wel mee.

Ik ben niet allergisch maar reageer wel overgevoelig…



Ik krijg jeuk en blaren van geparfumeerde schoonmaakmiddelen of water…



Ik heb klachten die lijken op een neus allergie, maar dan zonder de histamine…



Mijn mond zwelt op van sommige noten… :roll:

Kiwi,s :cry: en die vindt ik zo lekker :?





gr melanie.

@mariska89 wrote:

@MamaMarianne wrote:
make- ups en shampoos moet ik echt opletten en uittesten wat. maar als ik verkeerde heb te pakken dan zwelt alles op en begin ik daarna te vervellen.




Hier precies hetzelfde!!! :frowning:



En ik heb hooikoorts en huisstofmijt allergie




idem



Heel veel douchegel kan ik ook niet verdragen, en wasverzachter ook niet…

voor de zon :frowning: maar met flink smeren en langzaam opbouwen gaat het wel en als ik eenmaal een kleurtje heb is het ergste leed wel geleden :thumbup:

Voor pleisters, … best lastig. Krijg er enorme jeuk en huiduitslag van.