Waar ben je allergisch voor?

MUGGEN :evil: Nou ja, voor stekende muggen…



En voor bepaalde etenswaren; prei, rode kool (laat ik die nou vandaag hebben gegeten :sick: ) en vooral: verse spinazie…



En dat laatste vind ik zo vreselijk lekker… :frowning:

Voor een bepaald wasmiddel.

Robijn is daar 1 van.





Krijg ik overal jeuk en uitslag !!

Tot de zwangerschap van B’Elanna en nu sinds twee wkenen ben ik weer allergisch voor aardbeien :cry:



Mijn vriendin bleek tijdens haar zwangerschap niet allergisch voor onze katten, dus ik gokte erop dat ik weer aardbeien zou kunnen eten.

Dat ging en het ging acht jaar goed, maar sinds twee weken is het in alle hevigheid weer terug.

En het is zo heftig dat als hub aarbeienthee heeft gedronken en mij zoent, ik er uitslag van krijg!!!

eieren ! dat verdraagt mijn lever dus niet en als ik het toch at in het verleden: :sick: :sick: en naar toilet. Ik blijf dus van de eitjes af !

aardbeien : dat was als kind heel erg, maar daar heb ik al jaren geen uitslag meer van. Gelukkig maar, want eet ze graag.



Ben momenteel verkouden (neusloop, niezen, hoofdpijn, sinussen ontstoken, spierpijn,…), maar vraag me af of het geen hooikoorts is. What’s the diffrence??? :think:

Heb dat in het verleden al gehad, maar niet jaarlijks zoals de meeste mensen met hooikoortsproblemen.

Herkennen jullie dat??? Af en toe hooikoorts, maar niet jaarlijks terugkerend???



liefs

Gerda

hooikoorts

parkieten

coniferen (als ik die aan raak word die plek helemaal rood)

Voor bepaalde stoffen in cremes e.d. Ik blijf dus hartstikke trouw aan de hypo-allergene cremes die ik nu gebruik.

citrusvruchten

caffeine en theine

noten

koolzuur

bepaalde soorten antibiotica (weet nietmeer welke, ergg handig!!)

bepaalde kleurstoffen



vooral citrusvruchten is lastig, in bijna alle sappen zit sinaasappel of citroen :wall:

Hier sinds mijn geboorte voor vogels en sinds een paar jaar voor hondenroos (heb zelf een hond en altijd honden gehad :roll: ) en huisstofmijt.

Gelukkig is het allemaal redelijk onder controle te houden met neusspray, maar leuk is anders.

vicryl (hechtdraad), gelukkig wist ik dat voor mijn bevallingen al, en heb ik me toen laten hechten met monocryl., Ik krijg er hele slechte wondgenezing, met ontstekingen en uiteindelijk enorm lelijk littekenweefsel van.

bruine pleisters, ontdekt bij de ruggeprik bij de bevalling van de jongste.