Vtech Mobigo?

Over een aantal weken wordt onze meid alweer vijf. Ik heb mijn oog laten vallen op de Vtech Mobigo met Hello Kitty-spel. Ik zit alleen een beetje te twijfelen of het wel geschikt is qua leeftijd. Er moet wel uitdaging in zitten. En bij de bekende speelgoedzaken lijkt het of er weinig games bij te krijgen zijn. Zoiets is alleen een optie als je het kunt blijven uitbreiden met nieuwe spellen.

Hebben jullie ervaring met de Vtech Mobigo? Is het een aanrader of zou je liever voor iets anders kiezen?

Hier zijn alle DS-en, V tech smiles en dergelijke het huis uit. We hebben voor elk kind een tablet (Aniek heeft als enige een I pod) gekocht, geen dure van samsung of iets, maar gewoon max 145 euro en dan een middenmoter met android software. Heb gemerkt dat ze daar een stuk makkelijker van alles mee doen dan met wat voor apart ding ook. Voordeel is dat je voor weinig allerlei leuks apps kunt installeren en ook leerzame spellen. Zo hebben we letterleggers, dieren en kleuren herken spellen voor de jongste enz. Spellingstrainers voor Peet, tafeltrainers voor Niek en peet en ook allerlei coördinatie trainende appjes. Niek speelt graag sudoku puzzels en dat doet ze ook op de tablet.

Geen haar op mijn hoofd die nu nog, in de tablet tijd een handcomputer voor kinderen zou kopen waar je allemaal losse dure spellen voor moet aanschaffen.

Volgens mij ben je dan duurder uit en ze groeien uit de doelgroep.

oh hahaha… leest wel heel decadent zo… we hebben er wel een jaar of over gedaan… Niek heeft sinds 1,5 jaar een I pod, we hadden zelf al een I pad en die gebruikt Mies vrij veel. Peet heeft een vage non merk tablet en Suus heeft nog niks, maar zit af en toe ook op de I pad of op mijn laptop… via united consumers komt er hier in maart een samsung galaxy tab, die blijft van ons want de I pad is inmiddels wel wat beschadigd (mies heeft hem x laten vallen) maar zolang hij het doet, mag hij erop… En de I pod van NIek… daar heeft ze zelf voor gespaard… :wink:

Wij hebben Joon vorig jaar voor zijn 4e verjaardag een Mobigo gegeven, maar het ding ligt voornamelijk op de kast :shifty: De jongens zaten steeds op onze Ipad en toen we dat zat waren hebben ze beiden de keuze gekregen, zelf de helft van een tablet betalen en wij de andere helft OF geen spelletjes meer op een tablet… Ze hebben allebei gekozen voor een eigen tablet. Ze komen van Intertoys vandaan en zijn van Q-Ware, ze waren € 99,- per stuk vorig jaar.

Maar wat Cell ook zegt, ik zou in dit tijdperk ook niet meer kiezen voor zo’n game console, maar voor een tablet met android :thumbup: Veel meer opties voor de kids.

hier hebben we (nog) geen tablet maar een ds, daar wordt veel gebruik van gemaakt!!

Tim heeft hem ook,

alvanaf zijn 4de jaar,

Hij wilde ook eerst altijd op een DS van de oudste,

maar sorry daar vond ik hem te jong voor.

Hij speelt er al een jaar mee, en leuke leerzame spelletjes.

Tellen, rekenen, kleurtjes, vormpjes…

Hij heeft mickey mouse club huis, dora, en cars.

Vind het een super ding, en er wordt ook veel gebruik van gemaakt! :thumbup:

Ik laat terror tim trouwens niet achter een tablet, en of laptop :mrgreen:

Bij een kennis had hij al snel wat bestanden gewist,

en op mijn telefoon mijn contacten gewist. :wall:

Ik wacht ermee totdat ie 6 is :mrgreen:

ik denk dat ik een beetje een ouderwetse gedachtegang heb misschien, maar ik vind het dus totaal niet nodig dat een kind van 4-5 al een ipad of tablet heeft…

en ja, ik zou dus eerder de vtech mobigo kopen. in mijn belevenis is dat wat meer voor kinderen bedoelt.

als je al zoiets wilt aanschaffen, dan idd een tablet. Onze dochters hebben er een Arnova childpad. Prima dingetje voor kinderen en handig dat ze ermee zijn.

Waarom geen kindertablet (want we hebben het niet persee over een I pad, die hadden wij al, voor onszelf, de kinderen mogen er ook op, maar hebben wij niet perse voor hen gekocht) maar wel een mobigo?

Je hebt al voor pakweg 99 euro, hele leuke tablets die gemaakt zijn voor gebruik door kinderen en waar je gewoon veel meer mee kan dan met een mobigo of storio.

Ik zie het verschil niet zo eigenlijk… als je vind dat een kind niet op tablet zou moeten spelen, dan ook ook niet op een mobigo of iets anders. In the end is het allemaal technologie om kinderen te vermaken.

Dus in die zin, ja vind ik het wel een ouderwetse gedachtengang ja…

Mij ging het voornamelijk om het idee dat ik geen dief ben van eigen portmonnee… elk leuk spel voor de DS die de kinderen ooit al eens hadden gekocht a 129 euro, kostte per spel ook nog weer 25 of 40 euro… zo tel uit je winst.

Een I pod, waar ons meisje dus zo’n 120 euro zelf voor bijeen heeft verzameld, de DS verkocht en de opbrengst er ook bij, heeft 180 euro gekost, maar omdat we al een I pad hebben konden alle spellen die we al hadden gedownload via I stream zo bij haar op de I pod. Het is niet groter dan een telefoon en ze speelt er de leukste spellen op voor weinig.

School kwam vervolgens met tafeltrainers en letterlegger apps en dan is het toch wel erg fijn dat ze dat ook kunnen doen. Dat zie ik op een mobigo of storio nog niet gebeuren… dus in die zin ook erg beperkend. Tenzij je bereid bent om alle spellen los aan te schaffen. Dure hobby… :shifty:

Eigenlijk wat Cell ook zegt, op een Mobigo zijn de mogelijkheden redelijk beperkt, vooral op de lange termijn en qua prijs zitten een simpele tablet en een nieuwe Mobigo niet ver uit elkaar. En bij de Mobigo moet je dan weer nieuwe spelletjes kopen als ze uitgekeken zijn op hetgeen je hebt. Op een tablet download je simpel een nieuw spelletje (vaak gratis en max 2 of 3 euro). Je kunt er ook RomPomPom en MaanRoosVis apps op zetten, erg leerzaam en sluit aan op het schoolsysteem. Ik zie ook wat dat betreft alleen maar voordelen.

En idd als je je kind toch een spelcomputer geeft dan kun je beter met de tijd mee gaan en iets voor de lange termijn geven denk ik. Hoe lang ze er achter zitten heb je toch zelf in de hand en dan is het een net zo goed of slecht als het ander :wink:

Wat is het verschil tussen een kindertablet en een gewone tablet? En waar kun je een kindertablet kopen?

Bij een speelgoed- of electronicazaak? Bepaalde merken die aan te bevelen zijn?

En wat kun je op een tablet, wat je niet op een laptop kan? We hebben een Wii waar ze soms mee speelt. Op de laptop kijkt ze wel eens filmpjes, maar ze is ook al aardig bedreven in het gebruik van de computer en filmpjes aanklikken op YouTube. Heeft een tablet een toegevoegde waarde als je al een laptop hebt?

Ik vind inderdaad ook dat een Mobigo wat meer weg heeft van speelgoed in tegenstelling tot een echte tablet. Maar wat me tegenstaat aan de Mobigo is dat het vrij duur in aanschaf is en dan heb je er nog niks bij. Als je online bij de verschillende speelgoedzaken kijkt, zijn er maar een paar spellen bij te krijgen en het is niet eens allemaal geschikt qua leeftijd. Dus je kunt het maar heel beperkt uitbreiden. Plus dat een spel al snel rond minimaal €25,- zit.

Ik snap heel goed dat sommigen het niet nodig vinden om een kleuter al achter de computer te zetten en te laten spelen met apps. Maar zo zit de wereld tegenwoordig in elkaar. Op school zijn ze al bezig met de computer, juf gebruikt een digitaal bord. Je wordt gewezen op apps en andere digitale leermethodes, die aansluiten op de lesstof. Dus het heeft zeker toegevoegde waarde. En dat geldt ook voor het spelen, vind ik. Het is nog altijd aan jou om te bepalen hoe vaak en hoe lang je kindje op de (spel)computer mag. Zolang je kindje er niet urenlang achter zit en de computer de plek inneemt van het gewone spelen, dan zie ik geen enkel probleem.

Mijn oudste heeft hem gekregen voor zijn vijfde verjaardag.

Ik vind en vond het nog niet nodig dat hij een DS heeft.

Hij heeft de spellen Toy Story, Cars en Mickey Mouse en speelt er regelmatig mee, al is er weinig uitdaging meer voor hem.

Had hem achteraf misschien dan ook op zijn vierde al willen geven. Mijn jongste zit er nu soms ook al op.

Ze mogen ook op onze tablet spelletjes, maar dat houd ik erg beperkt.

@Jippie wrote:

En wat kun je op een tablet, wat je niet op een laptop kan? We hebben een Wii waar ze soms mee speelt. Op de laptop kijkt ze wel eens filmpjes, maar ze is ook al aardig bedreven in het gebruik van de computer en filmpjes aanklikken op YouTube. Heeft een tablet een toegevoegde waarde als je al een laptop hebt?

Tis niet zo dat je met een tablet meer of minder kan dan met een laptop, maar een tablet is natuurlijk wat makkelijker mee te nemen in de auto of als je ergens op visite bent…

Het is ook makkelijker om even op de bank te zitten…

Dus de toegevoegde waarde is alleen maar dat het handzamer is in gebruik.

Als ik mocht kiezen zou ik ook voor een tablet gaan…en ik zou een gewone kopen en niet een kindertablet.

Toegevoegde waarde daarvan voor mij is weer dat als je kind ouder word ze er ook nog gewoon mee kan spelen, of eventueel andere dingen mee kan doen voor school projecten enz.

Als je een kindertablet hebt dan ligt die na 4 jaar ook weer in de kast omdat ze hem te kinderachtig vinden.

Mijn meisje heeft vorig jaar van haar eigen gespaarde geld een tablet bij de trekpleister gekocht voor 110 euro. Hartstikke goed ding en als ze er zuinig mee is dan kan ie nog heel lang mee.

Nouja, wij noemen het een kindertablet omdat voornamelijk de prijs lager ligt en de processor wat trager. Ruud vind die wat goedkopere tablets echt te traag voor hem. Maar de kids merken dat niet zo.

En ik kan op mijn laptop echt niet alle apps downloaden… vele zijn gemaakt voor touchscreen=tablet

Dus er is wel veschil.

Hier hebben wij idd ook maan-roos-vis… en andere educatieve spellen erop.

De DS was zo in onbruik geraakt dat de kids die beide hebben verkocht.

Momenteel is woordvlucht bij Mies helemaal geliefd… kan hij zelf wat goochelen met woordjes. Hartstikke leuk en nog eens leerzaam ook. :thumbup:

@Cell wrote:

Nouja, wij noemen het een kindertablet omdat voornamelijk de prijs lager ligt en de processor wat trager. Ruud vind die wat goedkopere tablets echt te traag voor hem. Maar de kids merken dat niet zo.

Ja dat zijn wel de normale zwarte enz, maar gewoon goedkoper en dus wat trager maar voor kinderen goed genoeg…maar je hebt ook al tablets speciaal voor kinderen in roze en blauwe kleuren, kan je vast bij de grotere kinderwinkels kopen.

Die zou ik persoonlijk dus niet aanschaffen omdat het op den duur als ze ouder worden gaan vervelen…vooral vanwege de kleur.
Het is ook makkelijker om even op de bank te zitten...

even niet om een discussie te maken.. :wink:

maar daar heb je toch ook ander speelgoed voor ?
Als ik lang op vistite ga, neem ik altijd een klein koffertje mee met speelgoed voor de kleine.

Maar ben er mee eens dat het wel makkelijker is.... :angel:

@Gab wrote:

Het is ook makkelijker om even op de bank te zitten…

even niet om een discussie te maken… :wink:

maar daar heb je toch ook ander speelgoed voor ?

Als ik lang op vistite ga, neem ik altijd een klein koffertje mee met speelgoed voor de kleine.

Maar ben er mee eens dat het wel makkelijker is… :angel:

Ja dat klopt helemaal hoor!! ik neem hem meestal ook nergens mee naartoe, soms naar mijn ouders.

Maar het is ook makkelijk als je op vakantie gaat en een aantal uurtjes in de auto moet zitten.

@knipoogje1983 wrote:

ik denk dat ik een beetje een ouderwetse gedachtegang heb misschien, maar ik vind het dus totaal niet nodig dat een kind van 4-5 al een ipad of tablet heeft…

en ja, ik zou dus eerder de vtech mobigo kopen. in mijn belevenis is dat wat meer voor kinderen bedoelt.

Nou hier nog 1 hoor :slight_smile: :shifty:

Ik zie ook om me heen dat kinderen om me heen steeds jonger van zulke luxe, dure spelcomputers krijgen. Valt me ook op dat er vaak gepraat wordt over dat het máár 100 euro kost voor een kind… Dan denk ik ook: eh, wat ? :angel: Ik vind dat echt een heel bedrag, verbaast me dat er zo makkelijk over gepraat wordt, alsof het de normaalste zaak van de wereld is om even zomaar een computerding van 100 euro voor je kind te kopen…

Het ziet er best leuk uit en ze zullen er best lol mee hebben maar als ik zie wat zo’n mobigo kost, en vooral wat de spellen kosten en wat je er dan mee kan…is het in mijn ogen duurkoop vergeleken met een simpele tablet van rond de 100 euro waar je gratis of voor een paar euro alle mogelijke apps op kunt zetten.

Ook hier een niet te dure tablet van de kruidvat, mocht die kapot kletteren dan doet dat toch iets minder pijn dan als het een samsung of ipad was geweest. Bovendien vind ik het gezien de leeftijd van de kinderen echt niet nodig om een duur supersnel ding te kopen, wij hebben beide een smartphone en goede laptop, tablet was echt voor erbij. Ding was voor leuk erbij (tsja je man is IT-er of hij is het niet) maar dochter van 3 is ermee aan de haal gegaan en als ik zie wat ze ermee kan en doet…Ze is begonnen met wat simpele spelletjes en kleurplaten maar inmiddels heeft ze besloten dat ze wil leren lezen en rommelt ze met maanroosvis en juf jannie (die laatste valt erg in de smaak btw).