Vtech Mobigo?

Ik denk dat de grootste voordelen van een tablet tegenover een mobigo is dat je niet zo beperkt bent, de mogelijkheden om het aan te passen aan de ontwikkelingsbehoefte van je kind, de aanschaf van veel spellen vrijwel gratis is en dat wat betaald is nog altijd stukken goedkoper is dan de specifieke spellen voor de mobigo. Daarmee de investering in een tablet dus beter besteed is dan een mobigo.

Dus ondanks dat ik denk dat een mobigo een hartstikke leuk ding is waar ze vast veel plezier aan zal hebben zou ik toch kost efficiënt kiezen voor een tablet.

@Selena wrote:

@knipoogje1983 wrote:
ik denk dat ik een beetje een ouderwetse gedachtegang heb misschien, maar ik vind het dus totaal niet nodig dat een kind van 4-5 al een ipad of tablet heeft…

en ja, ik zou dus eerder de vtech mobigo kopen. in mijn belevenis is dat wat meer voor kinderen bedoelt.

Nou hier nog 1 hoor :slight_smile: :shifty:

Ik zie ook om me heen dat kinderen om me heen steeds jonger van zulke luxe, dure spelcomputers krijgen. Valt me ook op dat er vaak gepraat wordt over dat het máár 100 euro kost voor een kind… Dan denk ik ook: eh, wat ? :angel: Ik vind dat echt een heel bedrag, verbaast me dat er zo makkelijk over gepraat wordt, alsof het de normaalste zaak van de wereld is om even zomaar een computerding van 100 euro voor je kind te kopen…

En daarom moest mijn meisje er zelf voor sparen als ze er persé eentje wilde hebben.

Ze heeft hem dus zelf gekocht…

Zo wil ze voor haar verjaardag een Space Scooter hebben en die kosten 125 euro. Heb tegen haar gezegd dat het mag als ze zelf maar meespaart en dan kopen we hem samen…zo leert ze de waarde van geld en dat niet alles zomaar gekocht kan worden.

Mijn oudste heeft ook voor de helft zijn eigen DS betaald.

En spelletjes betaald hij zelf,

verkoopt ze weer op MP, en haalt weer 2de hands spelletjes.

Of bij gama mania, waar je met punten kan sparen.

Nu heeft hij een eigen bank rekening, en staat toch al heel wat op,

hij wil nu sparen ook voor een tablet :thumbup:

De zoon van mijn vriendin heeft een mobigo. Hij doet er bijna niets mee. Mijn vriendin heeft nu kinderspellen gekocht voor de wii en die speelt hij wel graag.

Mijn nichtje van 4,5 heeft een storio en is daar helemaal wild van. Net als haar broertje van 3,5.

ik denk dat het er ook aan ligt of ouders een ipad hebben en of hun geïnteresseerd zijn in elektronica.

wij hebben zelf geen smartphone, geen ipad of iets dergelijks.

gewoon een laptop…

onze dames zullen niet gauw over een ipad/tablet beginnen…

en eerlijk… laat ze eerst maar eens met gewoon speelgoed spelen, rest komt later…

vorige jaar is er wel een storio bij ons gekomen en de oudste (van 5) vind dit dus erg leuk. en het is leerzaam.

ds is hier toevallig in huis, omdat mijn achternichtje m wegdeed, maar regel blijft… half uurtje (en op dit moment ligt hij al weer 2 wkn in de kast)

als wij naar een verjaardag gaan… dan kan ik me dus wel dood ergeren dat er gewoon van de 8 kinderen 6 zijn met een ds of iets dergelijks, en dan zat andere kinderen gewoon niet mee mogen kijken… (dit is wel een van de redenen waarom ze bij ons de ds wel al hebben gekregen.)

meestal neem ik liever wat ander speelgoed mee.

zolang het op deze manier kan… wil ik het graag zo houden…

@Pitje27 wrote:

ik denk dat het er ook aan ligt of ouders een ipad hebben en of hun geïnteresseerd zijn in elektronica.

wij hebben zelf geen smartphone, geen ipad of iets dergelijks.

gewoon een laptop…

onze dames zullen niet gauw over een ipad/tablet beginnen…

en eerlijk… laat ze eerst maar eens met gewoon speelgoed spelen, rest komt later…

.

Hier niet het geval…mijn meisje had haar tablet eerder dan dat ik er eentje had en ze was er zelf over begonnen dat ze er eentje wilde, Ik denk dat zij hem in augustus heeft gekocht en ik in oktober.