Vruchtbaar of niet

HoiIedereen,



Ik heb even een klein vraagje,

Ik had 2 april mijn laatste dag van mijn menstuatie en heb 3 april sex gehad was ik op dat moment vruchtbaar.



Groetjes Roos363

dat is wel vrij vroeg na je menstruatie denk ik, maar alles kan?

Dat ligt eraan hoelang je menstruatie duurde…Je moet rekenen vanaf de eerste dag van je menstruatie. En dan is de duur van je gemiddelde cyclus ook belangrijk. Bij een normale cyclus van 28 dagen ben je rond dag 14 vruchtbaar. Dus: wat was de eerste dag van je menstruatie?

Het hangt ervan af op welke cyclusdag je op 3 april zat. Hou er wel rekening mee dat zaadcellen gemiddeld 2-3 dagen leven, soms zelfs langer. Dus als je een paar dagen of een week voor je eisprong seks hebt gehad, dan heb je wel kans op een zwangerschap.

Mijn Menstruatie was op de 29 maart. Ik heb gisteren en vandaag 1 drupje bloed gehad en moet donderdag ongesteld worden. Kan dit de innestelingsbloeding zijn.

alles kan natuurlijk, gewoon ff afwachten of gaan testen!

dan was 3 april op dag 6, lijkt me wel erg vroeg. Maar je verwacht dus vandaag ongi te worden, op dag 24 als ik het goed heb? Dan heb je een korte cyclus en zou je eisprong rond 24-14= dag 10 zijn. Dag 6 lijkt me dan nog steeds aan de vroege kant, dus ik vermoed dat je ongi gaat worden eigenlijk…

Nou nog steeds niet ongi, wat voor mij heel nieuw is omdat ik nog nooit te laat ben geweest

Testen is in dit geval de enige ‘oplossing’ om te weten of je idd zwanger bent of niet.

Dus, ff een testje halen dan maar?

Zou je het willen of liever niet (zwanger zijn)? Dat lees ik niet terug. Ik pik eruit dat het niet gepland is iig.

Suc6!

Nog niet ongi dus, mmm…weet je zeker dat je een cyclus van 24 dagen hebt? Want 28 dagen dat is dan pas maandag…Maar anders gewoon even een testje kopen (kruidvat heeft goede, twee voor 5 euro)

@WoLa wrote:

dan was 3 april op dag 6, lijkt me wel erg vroeg. Maar je verwacht dus vandaag ongi te worden, op dag 24 als ik het goed heb? Dan heb je een korte cyclus en zou je eisprong rond 24-14= dag 10 zijn. Dag 6 lijkt me dan nog steeds aan de vroege kant, dus ik vermoed dat je ongi gaat worden eigenlijk…




Dit hoeft niet te kloppen hoor. De ideale situatie is een LF van 14 dagen, maar de LF kan ook korter zijn en ook langer. Ik heb normaliter een cyclus van 28 dagen, maar ik heb een LF van 12 dagen.



Een eitje heeft minimaal 8 dagen nodig om te rijpen, dus je zou op dag 8 van je cyclus al een eisprong kunnen hebben. Je LF dient voor een goede innesteling minimaal 10 dagen te zijn, maar ik heb ook wel eens gelezen dat dit minimaal 12 dagen moet zijn.



Gemiddeld nestelt een bevruchte eicel op DPO 6 in, maar ook dit kan iets eerder of (veel) later plaatsvinden. Vanaf ongeveer 4/5 dagen na innesteling, zou je mogelijk licht positief kunnen testen.



Sex op dag 6 van je cyclus kan theoretisch dus wel een zwangerschap betekenen. :slight_smile:

nou we willen heel graag zwanger zijn, maar weten echt niet wanneer ik vruchtbaar ben enz. Dus dit zou gewoon heel erg leuk zijn maar wel een grote verassing. Plus dat ik de ziekte van Crohn heb en heel veel medicijnen heb geslikt wat niet goed is voor je eierstokken enz. i.v.m verklevingen. Trouwens nog niet ongi

Nog niet ongesteld. Vind het echt super spannend. Heb sinds gisteren ook echt heel erg rommelige darmen maar dat is bij mij moeilijk een plaats te geven kan ook van mijn Crohn komen. Vanaf waneer kan je een test doen.

@ICL wrote:

@WoLa wrote:
dan was 3 april op dag 6, lijkt me wel erg vroeg. Maar je verwacht dus vandaag ongi te worden, op dag 24 als ik het goed heb? Dan heb je een korte cyclus en zou je eisprong rond 24-14= dag 10 zijn. Dag 6 lijkt me dan nog steeds aan de vroege kant, dus ik vermoed dat je ongi gaat worden eigenlijk…




Dit hoeft niet te kloppen hoor. De ideale situatie is een LF van 14 dagen, maar de LF kan ook korter zijn en ook langer. Ik heb normaliter een cyclus van 28 dagen, maar ik heb een LF van 12 dagen.



Een eitje heeft minimaal 8 dagen nodig om te rijpen, dus je zou op dag 8 van je cyclus al een eisprong kunnen hebben. Je LF dient voor een goede innesteling minimaal 10 dagen te zijn, maar ik heb ook wel eens gelezen dat dit minimaal 12 dagen moet zijn.



Gemiddeld nestelt een bevruchte eicel op DPO 6 in, maar ook dit kan iets eerder of (veel) later plaatsvinden. Vanaf ongeveer 4/5 dagen na innesteling, zou je mogelijk licht positief kunnen testen.



Sex op dag 6 van je cyclus kan theoretisch dus wel een zwangerschap betekenen. :slight_smile:




ah, jij weet meer dan ik :wink: Dus ts heeft volgens deze theorie wel kans op een zwangerschap. Spannend, ben je nog steeds niet ongi? Je zou nu wel moeten kunnen testen hoor!

@roos363 wrote:

Nog niet ongesteld. Vind het echt super spannend. Heb sinds gisteren ook echt heel erg rommelige darmen maar dat is bij mij moeilijk een plaats te geven kan ook van mijn Crohn komen. Vanaf waneer kan je een test doen.




Een test kan je altijd doen… Je bent overtijd, dus ik zou het er gewoon op wagen…

Spannend hoor!

Mijn duimen draaien voor je! :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Nou ONGI hoor.

Ah, jammer… :hug:

Ik hoop dat jullie kinderwens snel in vervulling mag gaan!

Ik heb op dag 6 een eisprong gehad, nog nooit gehad, maar zie mijn banner… dus ja het kan!

@Marda wrote:

Ik heb op dag 6 een eisprong gehad, nog nooit gehad, maar zie mijn banner… dus ja het kan!




Op dag 6 een eisprong?? :think: Lijkt me wel heel erg vroeg voor een goed ei hoor…