Vruchtbaar of niet

@ICL wrote:

@Marda wrote:
Ik heb op dag 6 een eisprong gehad, nog nooit gehad, maar zie mijn banner… dus ja het kan!




Op dag 6 een eisprong?? :think: Lijkt me wel heel erg vroeg voor een goed ei hoor…




Mij ook… maar mijn kindje is toch echt het bewijs van een goed ei.

Volgen mijn gyn is het mogelijk, ze had het vaker gezien, al vermoed ik dat de ongi vooraf misschien toch met een cyste ofzo te maken heeft gehad, dan echt ongi was :think: Maar dat zullen we nooit weten.

Ik ben even terug gaan rekenen maar het moet dag 7 geweest zijn.

@Marda wrote:

Ik ben even terug gaan rekenen maar het moet dag 7 geweest zijn.




Ook dag 7 is heel vroeg, maar dan zou je te maken kunnen hebben gehad met een snellere innesteling en zou je dus wel later je eisprong kunnen hebben gehad :wink: .



Je kan niet de dag van je eisprong berekenen nav een termijnecho. Het kan van zoveel factoren afhankelijk zijn hoe groot je kindje gemeten wordt door de echoscopist(e). En bovendien, snelle innesteling of late innesteling wordt al geen rekening mee gehouden. De enige manier om (redelijk) met zekerheid te kunnen zeggen wanneer je eisprong is geweest, is temperaturen icm ovulatietesten (maar ovulatietesten werken volgens mij al niet goed bij PCO :wink: )

@ICL wrote:

@Marda wrote:
Ik ben even terug gaan rekenen maar het moet dag 7 geweest zijn.




Ook dag 7 is heel vroeg, maar dan zou je te maken kunnen hebben gehad met een snellere innesteling en zou je dus wel later je eisprong kunnen hebben gehad :wink: .



Je kan niet de dag van je eisprong berekenen nav een termijnecho. Het kan van zoveel factoren afhankelijk zijn hoe groot je kindje gemeten wordt door de echoscopist(e). En bovendien, snelle innesteling of late innesteling wordt al geen rekening mee gehouden. De enige manier om (redelijk) met zekerheid te kunnen zeggen wanneer je eisprong is geweest, is temperaturen icm ovulatietesten (maar ovulatietesten werken volgens mij al niet goed bij PCO :wink: )




Ben het niet met je eens, een embryo ontwikkeld zich niet vanaf het moment van innesteling, maar vanaf het moment van bevruchting. Dus de tijd van innesteling heeft er niets mee te maken…



Maar goed, maakt ook niet uit, ik heb genoeg echo’s en gesprekken met gyn gehad en gerekend om te weten hoe het in mijn geval zit en dat is wat telt, alhoewel ik 5 maanden geleden had ik ook gedacht dat het niet kon en waarschijnlijk hetzelfde had gezegd als jij :wink:

Ik moet trouwens wel vermelden dat ik geen ‘normaal’ vruchtbaar patroon heb . Ik heb een hormonale afwijking (PCOS en LFI) waardoor ik nog nooit op normale manier zwanger ben geworden (of met medicijnen of spontaan, 1 x dus op dag 7 en een keer van een eisprong op dag 42), en altijd hele afwijkende cyclussen heb gehad. Dus in die zin kan ik mezelf ook niet vergelijken met vrouwen met ‘normale’ cyclussen. En ben ik misschien inderdaad de uitzondering op de regel.