vrouw gooit baby uit raam

http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/11239/baby-uit-raam-gegooid-in-sappemeer.html

:frowning: :frowning: :frowning:

Vreselijk, wie doet dat nou ?? :shock:

Maar wat me op valt als ik dat filmpje zie, wat een politie en meer dan de helft staat maar wat op zich heen te kijkenā€¦waar dat voor nodig is :think:

Dat mens spoort niet!!

'Baby uit raam gegooid'

SAPPEMEER - Op de Noorderstraat in Sappemeer is vrijdagmiddag een baby uit het raam van de eerste verdieping van een woning gevallen. De politie houdt er rekening mee dat het kind, een meisje van enkele weken oud, uit het raam is gegooid. De moeder werd in verwarde toestand aangetroffen en is gearresteerd als verdachte.

Het kind overleefde de val van ongeveer vier meter en is naar het ziekenhuis gebracht.

Getuigen zullen worden gehoord over hetgeen dat zich heeft afgespeeld in en rond de woning. Buurtbewoners ontdekten rond kwart over drie dat de baby voor het huis op straat lag en schakelden de hulpdiensten in, meldt Dagblad van het Noorden.

De moeder van het kind is in de woning aangehouden, maar is volgens de politie erg verward en niet aanspreekbaar. De politie heeft ook met de vader van het kind gesproken, maar tast nog in het duister over wat zich in de woning heeft afgespeeld.

Ik las het net, wat vreselijk zeg!

Ik hoop dat het kindje er niets aan overhoudtā€¦

Heel triest :frowning:

verschrikkelijk :cry:

:frowning:

krijg het er gewoon koud van :cry:

Je hoort veel te vaak van die gekke dingen de laatste tijd, wat bezielt deze mensen toch!

Het eerste waar ik aan denk is kraampsychose, wat je veel vaker hoort . Vooral het feit dat de politie de vrouw in verwarde toestand heeft aangetroffen, maakt dat ik niet meteen klaar sta met een oordeel. Wel vind ik het echt vreselijk dat dit gebeurd isā€¦

soleil dat ben ik met je eens, dat dacht ik dus ook,ā€¦dat in combinati misschien met een kindje dat veel huilt kan maken dat je helemaal de weg kwijtraakt, het is in ieder geval heel erg voor alle partijen,ā€¦wil er maar niet aan denken hoe t nu met die kleine is :frowning:

Ik kan me zo kwaad om makenā€¦ :evil:

Hoop dat die moeder nooit meer een baby in haar handen krijgt :thumbup:

@Mariiyelle wrote:

Ik hoop dat jij het nooit meemaakt vreselijk in de war te zijn. Ik hoop dat die moeder hulp krijgt. Er zijn zoveel gevallen waarbij het net goed is gegaan omdat mensen in de omgeving het op tijd mis zagen gaan. Hier helaas niet. Vind het erg dat er zo geoordeeld wordt, zonder dat je weet wat er is.

@Soleil wrote:

@Mariiyelle wrote:

Ik hoop dat jij het nooit meemaakt vreselijk in de war te zijn. Ik hoop dat die moeder hulp krijgt. Er zijn zoveel gevallen waarbij het net goed is gegaan omdat mensen in de omgeving het op tijd mis zagen gaan. Hier helaas niet. Vind het erg dat er zo geoordeeld wordt, zonder dat je weet wat er is.

Sorry hoor, In de war of niet, dan kan ze nog altijd de hand aan zichzelf slaan bij wijze van spreken!

Je gaat toch geen baby naar beneden gooien!! :wall:

Ja hoor, je denkt toch niet echt dat iemand denkt van nouā€¦ zal ik mezelf eens pijn doen of mijn kindā€¦?!

Ik vind het dieptriest en sluit me volledig aan bij Soleil.

Ik heb binnen de psychiatrie gewerkt en je hebt echt geen idee wat voor hel sommige mensen door moeten gaan. En watvoor hel het is als je je kind in zoā€™n periode iets hebt aangedaanā€¦ en dan met jezelf moet leven. En met de oordelen van allemaal mensen die zich geen voorstelling van kunnen maken en dus maar oordelen. Ik heb het helaas iets te vaak meegemaakt dat zowel moeders als vaders daar gewoon niet mee konden levenā€¦

soms gaan mensen wel heel erg ver in een depr. toestandā€¦ :shock:

@Soleil wrote:

En juist daarom omdat ze het niet in de hand heeft, heeft ze al bewezen dat ze het niet aankanā€¦

En als ik haar was geweest, had ik gelijk hulp via CB ingeschakeld voordat ze haar uit het raam gooide. En vergeet niet dat babyā€™s niet zomaar jankenā€¦ Dus wie weet had ze het kunnen voorkomen dat haar kind ging jankenā€¦ :thumbup:

:roll:

Zeker geen huilbaby gehad?

Er zijn wel degelijk babyā€™s die zomaar huilen, hele dagen lang :?

En misschien had ze er inderdaad wel iets aan kunnen doen, maar blijkbaar was ze daar niet toe in staat.

Het is geen keuze die je maakt. Het staat er zo lekker makkelijk ā€˜ik had wel hulp via cb ingeschakeldā€™. Heb je weleens iemand meegemaakt die psychotisch is? Vast nietā€¦ Zo iemand kan geen hulp meer vragen. Waan en werkelijkheid kun je niet meer uit elkaar houden. Zoiemand moet geholpen worden, door anderen, en als dat niet gebeurd is dat heel triest en kan dat dramatische gevolgen hebben.

Nu is het idd zo dat deze vrouw misschien niet psychotisch wasā€¦ maar ik vermoed van wel, zoals in zoveel van dit soort tragische zaken.

psychose heb je niet in de hand het kan zo in ene toeslaan

je voelt je van te voren misschien niet zo prettig in je velā€¦ maar je denkt ach je bent moe, korte nachten, overdag gaat het leven evengoed door

dus je houd het daar op en dat het vanzelf wel over zal gaan als je wat meer rust of als je het ritme er beetje in hebt

je wilt niet voor ieder wissewasje op de stoep staan van je huisarts of CB

wie heeft dit gevoel nooit gehad?

9 van de 10x is dit het idd en na mate je meer in het ritme komt voel je je beter

maar het kan zomaar in ene omslaan als donderslag bij heldere hemel

ik heb zelf pas meegemaakt op het gebied van een burn out

ik voelde me al een tijdje niet zo heel fijn maar ach ik heb het druk

school, werk, huishouden, zoonlief met een behoorlijke energie, vroeg opstaan 5 uur smorgens , manlief die lange dagen werkt door zijn beroep als vrachtwagen chauffeur

dus de meeste zorg kwam op mij neer

en in ene tijdens een les over zelf bewustwording en omgaan met stress

knapte er iets tijdens een oevening

ik kon alleen maar huilen en zag alles somber in

gelukkig ben ik toen heel goed opgevangen door school en heb mij meteen ziek gemeld bij mijn werkā€¦ iets wat ik echht als falen zag

maar gelukkig nam mijn manager het heel goed op en ben ik goed begeleid door een psycholoog en de huisarts

nu was ik op school en kon ik goed worden opgevangen

wat nou als ik thuis was geweest? hoe had ik dan gereageerd

ik kan me niet in denken dat ik tygo wat aan had gedaan

maar ja een kat in het nauw maakt rare sprongen

ja hersens kunnen op de raarste en meest onverwachte momenten kortsluiting krijgen en dan heb je jezelf niet meer in de hand

het is idd naar voor alle kanten

en ik denk dat moeder mits ze in therapie gaat goed voor haar kindje kan zorgen

maar dan moet ze wel eerst hulp krijgen

@Lune wrote:

:roll:

Zeker geen huilbaby gehad?

Er zijn wel degelijk babyā€™s die zomaar huilen, hele dagen lang :? .

Ja das een goed excuusā€¦ Kom laten we de baby uit raam gooien.

:roll: :wall:

En een burn-outā€¦ is toch niet te vergelijken met een psychose?

Ik heb zelf aan de afgrond gezeten met een burnout maarreā€¦ geen haar op mn kop dat ik dat op de kinderen uitwerkteā€¦

nee maar het heeft ermee te maken dat je hersenen niet goed meer werkenā€¦ je niet meer goed kan nadenken

je kan rare dingen gaan denken en soms lijken die gedachtes dan heel erg logisch als oplossing voor een probleem

ook al is dat voor de buitenwereld walgelijk

zo werk ik ook op psychiatrie en sommige mensen hebben hele rare kronkels hoor

een mevr. die dagelijks ā€œsmeltā€ :eh: ik heb wel eens proberen te achter halen waarom ze deze gedachte had ā€¦ maar was heel vaag

sommige mensen hebben zenders in hun hoofdā€¦ die dus opdrachten geven iets te doen en als ze dat niet doen dan gebeurt er iets naars de aanwezigheid is voor hun levens echt

het is heel tegenstrijdig want aan de ene kant worden ze er gillend gek van en aan de andere kant word de zender gemist als deze niet aanwezig isā€¦

zo hoorde ik van een collega dat er een mvr. ooit is geweest (inmiddels overleden) die om de zoveel tijd ā€œveranderdeā€ in een pop

en die was heel gemeen en werkte totaal niet meeā€¦ als gewoon persoon was het een hele vriendelijke vrouw maar als pop een verschrikkelijke persoonlijkheid.

dus ja ons brein is nog steeds een raar maar ook boeiend misterie

je weet nooit wat er precies kan gebeuren