hoi allemaal
ik vroeg me af wie er ervaring heeft met vroege echo’s en of je dan al een hartje zag kloppen ja of nee?
ik heb hem volgende week met 6.4 week, de vk zei dat de kans er ook was dat het hartje nog niet klopte maar dat het niet perse gelijk negatief hoef te zijn…
alvast bedankt : )
ik had op 5w3d een echo: een vormpje, maar nog geen hartje, een week later wel en het bewoog.
Teun je bent weer zwanger!! :dance: Wat spannend zeg. En ja vroege echo’s daar heb ik er een boel van gehad. Technisch gezien kan ik je vertellen dat 22 dagen na de bevruchting het hartje gaat kloppen. Let wel dat betekend dat er cellen zich gaan gedragen als hartje…hmmm daarbij loop je tegen de beperkingen aan van de techniek. In het ieniemienie embryootje moeten genoeg cellen zijn die zich als hartweefsel gaan gedragen (echt helemaal uitgevormd duurt flink langer en dan is het ook een orgaan geen losse cellen meer natuurlijk) voordat een echo apparaat dat oppikt.
Ergens tussen de 6 en 7,5 week zal een echo apparaat het je kunnen laten zien. En dat is een akelig lange tijd waarbij je dus veel dagen hebt waarbij het hartje zich al wel aan het vormen is maar dus nog niet te zien is. Ik heb echo’s gehad waarbij het met 6 weken en een paar dagen te zien is geweest maar het kan dus zeker langer duren. Hangt allemaal af van het apparaat (hoe nieuw hoe gevoelig en hoe je baarmoeder ligt, waar het emmietje in je baarmoeder zit etc) vandaar ook dat echoscopisten of dat nu een VK of gyn is zich nooit 100% zullen uitlaten over wanneer het te zien is. Houdt je eerst vast aan maten van het embryo, dat het op de ‘goeie plek’ zit en dat alles eruit ziet als een goed ontwikkelende zwangerschap. Zie je wel een hartje dan is dat een onwijze bonus. :-*
wat een geweldig en nuttig antwoord!
hier kan ik echt iets mee en ik voel me gelijk een stuk rustiger
kan er wel van huilen (moet haast wel echt zwanger zijn haha)
dankjewel rhiannon :-*
en jij ook vicky!
ja, met Jayden had ik met 6.2 een kloppend hartje. Deze keer met 5 weken echo gehad, was alleen een zwangerschapsring te zien. 3 weken later een mooi kindje met kloppend hartje :inlove:
ik zag bij deze met 6.3 of 6.4 dagen een kloppend hartje
Ik zag bij de twins met exact 6 weken twee mooie knipperlichtjes!! (wel inwendige echo, op de gewone alleen twee “zakken”.
spannend he Teun? (hier exact hetzelfde ).
Maken ze een uitwendige of inwendige echo? Ik ga naar de gyn in diezelfde week en vroeg me dat dus af (ook 6 weken en een beetje)…
Hier met 5+5 alleen de “ring” te zien. Met 7+5 de echo die mijn ava is… Met hartje :inlove:
Hier met 6w5d de eerste echo (inwendig) en een kloppend hartje.
de vorige x was het 7,5 week en toen deden ze een inwendige…
Dus ik reken er nu gewoon weer op eigenlijk…zie je toch ook veel meer!
Spannend he annelieske! Wanneer heb jij hem?
Bij mij met 5+1 alleen de zwangerschapsring, met 6+3 een knipperend hartje :inlove: (inwendige echo)
Ik wens je veel succes teun :-*
@teun wrote:
de vorige x was het 7,5 week en toen deden ze een inwendige…
Dus ik reken er nu gewoon weer op eigenlijk…zie je toch ook veel meer!
Spannend he annelieske! Wanneer heb jij hem?
woensdagmiddag, en jij?
Echt heel spannend idd, ik hoop zo dat het nu goed is…
5.3 zwangerschap en 6.3 kloppend hartje! Werd wel van te voren bijgezegd dat hij het nog niet perse hoefde te doen! Maar deed het wel dus!
hier dan ook maar eventjes mijn update, vanochtend vanuit het niets mega steken in mijn buik vanaf onderen, zo erg dat ik niet meer kon lopen of staan…
@teun wrote:
ok update:
geen slecht nieuws, geen goed nieuws.
gelukkig geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
uit de echo bleek dat het vruchtje gewoon op de juiste plek zat, het was qua formaat wel iets kleiner dan volgens mijn berekening zou moeten zijn, maar daar zat een marge in volgens haar…
wat ze dus wel zag is dat ik een bloeding in mijn baarmoeder had zitten, dit kon een oude of nieuwe zijn, daar is niets over te zeggen.
het is niet goed voor het vruchtje, maar het hoeft niet perce slecht nieuws te betekenen zei ze…
het kan dus zomaar zijn dat ik wel een mk krijg, maar het kan ook zijn dat het vruchtje wel gewoon door gaat groeien.
voor dat ik naar het ziekenhuis ging had ik thuis wel wat oud bloed verloren, echt bruin zeg maar… dus het kan zomaar zijn dat ik meer bloed ga verliezen…hopelijk blijft het oud bloed!
het enige wat we nu konden doen is afwachten op aankomende donderdagavond, dan krijg ik een al geplande echo. als daaruit blijkt dat het vruchtje gegroeid is dan is het positief… is het gelijk gebleven of kleiner dan is het natuurlijk slecht nieuws… afwachten geblazen dus…
heb iets minder pijn nu, maar het was echt niet normaal, het leek net op ik continu met een mes gestoken werd, ik was lijk bleek en ik kon geen stap meer zetten op mn werk… dokter nam het gelukkig gelijk serieus…
voel me nu redelijk, down to earth…afwachten tot donderdag en ik mag van me zelf nog wel wat hoop houden (die ik al verloren had voordat we de echo kregen)
ik doe mn banner maar even weg, ik wil gewoon niet teveel mee bezig zijn…en rustig aan afwachten!
oh nee toch!!! duim voor je!!! :-*
Argh dat maakt het afwachten ook niet makkelijker. Ik duim giga dat je bij de volgende echo een mooi gegroeit vruchtje mag zien!
oei Teun, wat akelig…herkenning bij mij: ik had dat met *Esli, toen dachten ze ook aan een bbm-zwangerschap en hebben ze ook met een week of 5 een echo gemaakt, met dezelfde uitspraken (behalve dat bloed in de baarmoeder). Het kan dus alle kanten op, ik hoop zo voor je dat het goed zal gaan!
Rustig aan dit weekend, zoek je ook wat afleiding? (doe ik ook )…
ik ga voor je duimen anelieske
laat je even weten hoe je echo was?
Hier geen bloed verloren sinds dat beetje oude bloed van vrijdag…
Die erge pijn is sinds vrijdag ook weg…alleen nog steeds een ‘vervelend’ gevoel in mn buik en heel gevoelig…minste vervelend als ik gewoon plat lig…
Heel dubbel allemaal…nog steeds misselijk nog steeds last van gevoelige boobs…maar aan de andere kant denk ik alleen maar…die pijn en die steken dat kan echt niet gezond zijn geweest…
Alleen maar duimen dat donderdag het vruchtje een hoop gegroeit is…
,aar besef me al te goed dat dit ook sterretje nr 2 kan worden…