vrijgezellenfeest

Mijn zus gaat in mei trouwen :inlove:

Erg leuk, maar ik zat vanmiddag inene te bedenken dat daar ook een vrijgezellenfeest bij hoort :mrgreen:

Ik heb d’r man gesmst voor de telnrs van haar vriendinnen. En net een lijstje terug gekregen.

We komen op 8 personen inclusief mijn zus en ik, een klein feestje dus.

Op zich niet erg, maar ik kan niks bedenken wat leuk is om te doen met zo’n klein clubje mensen.

Ik bedacht dat er hier zat meiden zijn die een vrijgezellenfeest hebben meegemaakt.

Dus graag lees ik jullie ervaringen en verdere tips en ideeën :smiley:

Ze hebben ons onderwets gezellig meegenomen voor een bowl-avondje en een etentje in een restaurant!

Wij moesten uiteraard verkleed.

We werden apart opgehaald, maar bij het restaurant kwamen we weer samen.

Erg leuk!

Met mijn zus en zwager zijn we wezen short-golfen.

Ook erg leuk.

Je hoeft het niet ingewikkeld en extreem te maken om een leuk feestje te hebben :slight_smile:

Ze hebben ons onderwets gezellig meegenomen voor een bowl-avondje en een etentje in een restaurant!

Wij moesten uiteraard verkleed.

We werden apart opgehaald, maar bij het restaurant kwamen we weer samen.

Erg leuk!

Met mijn zus en zwager zijn we wezen short-golfen.

Ook erg leuk.

Je hoeft het niet ingewikkeld en extreem te maken om een leuk feestje te hebben :slight_smile:

Als ik al die gedoetjes weleens lees omtrent vrijgezellen feestjes zou ik eerst iedereen bellen wat voor hun een respectabel budget is wat ze willen uitgeven.

Misschien hebben ze zelf ook nog ideeën over de dagbesteding.

voor 40 euro pp icl vrijgezel. Eten en workshop.we gaan een krans of dienblad opmaken met voorjaarsbloemen met allerhande materiAal. We zijn met zeven meiden, allen bijna gehuwd een enkele al kinderen, gezamelijk.vinden we.allen.iets crea wel leuk.

wij hadden boerengolf gedaan. erg leuk!

met mijn zus hadden we een fietstocht gedaan waar we ondertussen een moord moesten oplossen waar we aanwijzingen kregen bij diverse stops. erg leuk!

bij mij waren we daarna weesten wokken, bij mijn zus zijn we naar de mongool gegaan.

Bij beide daarna op stap…

ook eens gedaan was een geochoaching. Ook erg leuk en erg humor! was de mannen tegen de vrouwen, en dus ook een erg leuke competitiedrang :smiley:

wij waren voor een goede vriendin met z’n 6’en en hebben besloten met elkaar dat we het eigenlijk vooral erg leuk zouden vinden om vooral veel te kunnen kletsen en lachen… en zijn uiteindelijk uit eten geweest.

Vriendin was helemaal blij, want ze had het zelf niet durven zeggen, maar zij wilde het liefst ook geen activiteiten, maar gewoon een gezellige avond met haar vriendinnen.

We zijn uiteindelijk de tent nog net niet uitgezet, maar werden er wel ‘vriendelijk’ uitgekeken. Het was dus erg gezellig en waren nog lang niet uitgekletst :lol: .

Nog even wat met elkaar gedronken in de stad en we hebben allemaal incl. bruid een leuke avond gehad met elkaar :thumbup: .

Mijn liefhebbende vriendinnen hebben een solex tochtje georganiseerd, daarna lekker wezen uit eten…

Dat geocaching lijkt mij ook erg leuk…

Dank jullie wel voor jullie ideeën en ervaringen :thumbup:

uiteten gaan willen we sowieso, maar ik zoek nog iets om te doen. Zo’n workshop lijkt me leuk en zo’n fietstocht met moord. Ik zal eens peilen wat de andere meiden daar van vinden.

Meer ideeën zijn welkom hoor :mrgreen:

een keer een high tea en dansworkshop en borrelen in de stad

andere keer survivalen en pannenkoeken eten ofzo en borrelen

Make up workshop en uit eten

En laatste keer survival met lasergamen en uit eten

Altijd voor max 30 euro p.p. Omdat we met zijn drieen erg dicht op elkaar trouwen, en we allemaal nog net student of net student af waren, was dat maximaal. En onwijs leuk :smiley:

Ik zou het gaan overleggen met iedereen die mee gaat.

Dat is mijn grootste tip!! :-*

Wij hadden onlangs een sieraden workshop bij één van de vriendinnen thuis met een high tea (iedereen nam iets lekkers mee) en daarna uit eten…

Thuis iets doen en zelf lekkers maken scheelt enorm in de kosten. (soms hoor ik van die absurde bedragen voor vrijgezellenfeestjes echt shokking).

Ik werd verrast met een workshop chocolade maken en 's avonds eten. Nouja eten, dat was ook niet helemaal gewoon. Geen idee meer hoe het heet. Niet mijn keus, maar grappig was het wel. (dat eten dan. dat chocolade maken viel natuurlijk wel erg in de smaak :drool: )

Bij een ander zijn we eens gaan klootschieten en daarna nog wezen bowlen :think: of hebben we alleen gegeten bij die bowlingbaan? Ik kan mij het bowlen niet meer zo goed herinneren :lol:

Maar bovenal is het belangrijk te kijken naar wat ieders budget is en wat iedereen leuk vind om te doen, al moet je daar weer rekening mee houden wat de vrijgezel ook erg leuk zou vinden :wink: :thumbup:

Succes met de organisatie.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Wij hebben bij de bruid thuis een hightea gedaan (zelf voor gezorgd) en een fotoshoot door professionele fotograaf.

Daarna een moorddiner in de stad, iedereen verkleed en ingeleefd in de rol.

Toen nog op stap voor degene die zin hadden.

Ik heb het georganiseerd voor mijn zus (samen met een vriendin van haar).

Eerst hebben we een speurtocht door de stad gedaan (tijdens de zaterdagdrukte, haha!) waarbij ze met een afgrijselijke bruidsjurk met pofmouwen op blikken (onder je voeten terwijl je een touw vasthoud) door de stad moest en vragen beantwoorden.

Daarna hebben we een cursus paaldansen gedaan.

Toen uit eten en daarna wezen stappen waarna de heren ook nog kwamen.

Vind samen afsluiten altijd erg leuk!

Voor mijn trouwen hadden mijn vriendinnen een middag servies schilderen geregeld. Daarna nog even in de theetuin bij ons in de buurt.

We hebben een taart serviesje gemaakt. 1 groot bord (die mocht ik doen) en verder kleine taartbordjes. Is erg leuk geworden. De boordjes vielen groot uit, dus we eten ook ontbijt ervan.

Ik mocht een thema en kleuren uitkiezen, waardoor alle bordjes bij elkaar passen. Ik heb gekozen voor vlinders. We kregen lijn tekeningen van vlinders die we konden overtrekken met speciaal carbon papier. DAt werd dan ingekleurd. Daardoor konden ook de mensen die niet zo crea zijn iets mooi maken. Op de onderkant van de bordjes heeft iedereen een wens voor mijn man en mij uitgesproken. Heel leuk!

Oh leuk dat je zus gaat trouwen en jij haar vrijgezellendag gaat organiseren!

Ik heb het vrijgezellen feestje van mijn zus georganiseerd. Ik had een sloepje gehuurd en we hebben met zijn 8-en gezellig een halve dag gevaren en zijn daarna lekker uit eten geweest.

Iedereen (behalve mijn zus) had wat te eten en drinken mee genomen voor in het bootje, dat maakte het extra knus. Haar vrijgezellendag was in juli en jammer genoeg regende het de hele dag, sloepje was overdekt maar was toch een klein beetje jammer. Mijn zus en wij eigenlijk allemaal hebben genoten van een heerlijke dag met elkaar.

Kostte al met al maar iets van € 38 pp in totaal, viel nog erg mee vonden wijzelf.

@meisje1974 wrote:

Voor mijn trouwen hadden mijn vriendinnen een middag servies schilderen geregeld. Daarna nog even in de theetuin bij ons in de buurt.

We hebben een taart serviesje gemaakt. 1 groot bord (die mocht ik doen) en verder kleine taartbordjes. Is erg leuk geworden. De boordjes vielen groot uit, dus we eten ook ontbijt ervan.

Ik mocht een thema en kleuren uitkiezen, waardoor alle bordjes bij elkaar passen. Ik heb gekozen voor vlinders. We kregen lijn tekeningen van vlinders die we konden overtrekken met speciaal carbon papier. DAt werd dan ingekleurd. Daardoor konden ook de mensen die niet zo crea zijn iets mooi maken. Op de onderkant van de bordjes heeft iedereen een wens voor mijn man en mij uitgesproken. Heel leuk!

Wat een leuk idee zeg! :thumbup:

Voor mijn eigen vrijgezellenfeest gingen we buikdansen en daarna uit eten. Het was feest in Groningen i.v.m. Groningsontzet, dus erg gezellig in de stad en heel veel vrijgezellenfeesten tegen gekomen :lol:

Met anderen:

tegeltjes en een schaaltje gemaakt van een speciaal soort klei en toen het gedroogd was beschilderd, daarna uit eten.

oud-Hollandse spelletjes (spijkerpoepen, zaklopen, enz. maar we hadden er ook nog andere spelletjes bij bedacht) bij de zus van de bruidegom (mannen en vrouwen samen) in de tuin en daarna bbq-en. Dit was echt het meest leuke vrijgezellenfeest kan ik wel zeggen, wat hebben we gelachen :lol: En het goedkoopst :wink:

Verder weet ik zo even niet meer wat we nog meer gedaan hebben op andere feesten.

Wat een leuke ideeën allemaal :thumbup:

de schaaltjes beschilderen vind ik zelf wel heel leuk, maar ik denk niet dat het iets is voor mijn zus :think:

Met mijn sz hebben we toen een cd ingezongen. Was ontzettend leuk om te doen. En ook heel leuk toen deze gedraaid werd op het trouwfeest :lol: Maar met z’n achten lijkt me dat niks.

Ik zal ook eens navragen wat de mannen gaan doen. Misschien kunnen we het idd wel samen doen, icm spelletjes, of elkaar tegenkomen bij het stappen.

Dank jullie wel voor alle ideeën :-*