vrijgezellenfeest

Voor het vrijgezellenfeestje van mijn aanstaande schoonzus (vriendin van mijn zwager) gaan we eerst lunchen bij haar zus, daarna een make-up workshop met aansluitend fotoshoot en daarna hebben we ergens afgesproken met de mannen om te gaan eten en borrelen.

Ik heb binnenkort ook een vrijgezellenfeest.

En eigenlijk heb ik er geen zin meer in :oops:

Er werd ineens gemaild wat we allemaal gingen doen en wat het ging kosten.

Het begint dus om 11.00 uur eerst gaan we lunchen, daarna gaan we salsa dansen dan uiteten (bij de mac.) en daarna komt er een stripper.

Kosten € 75,- tot € 100,- :shock:

En ik vind dat dus eigenlijk veel te veel geld.

Een gezellig avondje met de meiden zou toch ook leuk zijn?!

Ik heb dus gemaild dat het voor mij niet haalbaar is i.v.m. buget, want dan komt er natuurlijk voor mijn man ook nog een budget bij.

Kreeg terug dat ik maar moest aangeven hoeveel ik wilde uitgeven en zij konden kijken waar ik kon instromen.

Maar ik ben bang dat ik het dan nog te duur ga vinden omdat je dan met het zelfde zit.

Als ik bijv. bij het avondeten kan instromen en dan € 50,- inleg.

Heb ik dus het avondeten en de stripper voor € 50,- en dat vind ik dus nog veel.

Dus ik ga maar eens goed bedenken wat ik doe.

Ik snap ook niet waarom er tegenwoordig altijd zoveel op 1 dag gepland moet worden :think:

Toen wij gingen trouwen (bijna 5 jaar geleden :inlove:) was het pas vanaf halvewege de middag. Daarvoor heb ik er ook een paar gehad die pas begonnen vanaf het avondeten tot laat in avond.

Het vrijgezellenfeest van mijn aanstaande schoonzus zou normaal tot in de late uurtjes duren (volgens mij zijn mijn man en ik de enige met jonge kids ) maar mijn ouders gaan oppassen en moeten daarna nog 1 uur naar huis rijden, dus ik ga sowieso rond 22.00 naar huis. Daarnaast zou ik ook niet de energie hebben om zo’n lange dag vol activiteiten te maken, thuis stort ik ook in als de kids op bed liggen…

Ik zou nog een mail krijgen over de de kosten e.d., ik hoop toch niet dat het 100 euro p.p. gaat kosten :shock:

Ik heb dus een telefoontje gekregen dat ze het nog eens allemaal nagekeken hebben en ze dus uitkomen op €85,- :shock:

Ik vind het gewoon echt te veel en heb gezegd dat ik terug zou bellen.

Aangezien dat het laat op de avond was toen ik het er met mijn man over gehad heb, heb ik dus maar een smsje gestuurd,

dat ik er toch maar helemaal vanaf zie. In het telefoongesprek werd gezegd dat ze alles rond hadden alleen dat ze 1 probleem hadden en dat was ik :hand:

Nou sorry hoor maar dan heb ik al geen zin meer.

Reageer ik nu echt overdreven??

85 Euro zou ik ook te duur vinden hoor… Dat zou voor mij ook een reden zijn om af te haken. De kosten voor je man komen er ook nog bij en dan is het helemaal bijna niet meer te betalen.

Waarom moet zo’n dag altijd zo duur worden, het kan ook gezellig zijn met simpelere dingen, die vaak nog leuker zijn dat heel dure activiteiten (is mijn ervaring).

@myrella wrote:

Mijn zus gaat in mei trouwen :inlove:

Erg leuk, maar ik zat vanmiddag inene te bedenken dat daar ook een vrijgezellenfeest bij hoort :mrgreen:

Ik heb d’r man gesmst voor de telnrs van haar vriendinnen. En net een lijstje terug gekregen.

We komen op 8 personen inclusief mijn zus en ik, een klein feestje dus.

Op zich niet erg, maar ik kan niks bedenken wat leuk is om te doen met zo’n klein clubje mensen.

Ik bedacht dat er hier zat meiden zijn die een vrijgezellenfeest hebben meegemaakt.

Dus graag lees ik jullie ervaringen en verdere tips en ideeën :smiley:

Je mag me PB-en als je wilt. Ik heb het vrijgezellenfeest van mijn zus georganiseerd. Er zaten een aantal meiden met wat minder geld bij, dus ik moest creatief zijn :wink:

Ik ben ook afgehaakt bij 2 feestjes. 1 was 125 euro, de ander 100 euro. Wel volle programma’s, maar ik heb heel duidelijk aangegeven dat gezien mijn situatie, ik niet veel kon missen. Geen probleem, bij de een ben ik alleen komen mee eten en de ander een borreltje om er toch bij te zijn (en achteraf blijjjjj dat ik de hele dag niet had meegedaan… beetje saaie mensen… sorry, en als je de rest allemaal niet kent, hoop geld)

ik heb nu eentje georganiseerd voor mijn dinnetje met dit in mijn achterhoofd.

we hebben iets voorgesteld waar zij en haar andere getuige langs liepen: cupcake taarten workshop in alkmaar.

Omdat we daar haar man waren tegengekomen, gingen we daar ook in het restaurant eten waar we die avond hadden gegeten.

Ik heb de meiden keuzes voorgelegd en de kosten en dat ze zelf ook nog ideetjes konden aandragen.

ik had alles in een excelsheet en kosten werden voor alles perfect doorberekend. (die avond kwamen we ook precies uit!) jeej.

verder keuzes waren ook nog mozaiken (tuintafeltje met als voorbeeld trouwkaart), servies schilderen. Je kunt dan nog extra een schaal er bij nemen en die als ‘receptieboek’ gebruiken (mensen die tijdens de bruiloft hun namen er op schrijven en dan achteraf bakken).

Verder allemaal kleine kadootjes tijdens de theepauze waaraan zij jou kon herkennen zeg maar. En lekker eten en borrelen naderhand.

maar bovenal was ik blij dat de meiden allemaal zo leuk reageerden, zeker hoe het met de vorige vrijgezellenfeestjes gingen.

Daar werd míj zelfs nog om een extra bijdrage gevraagd omdat 1 van de deelnemers ziek was geworden… ja doei! haar risico…

ik heb het ook heel duidelijk in de mail gezet: we hebben nu afspraken gemaakt met derden en dat betekent dat de kosten gedragen moeten worden. zoiets dan.

uiteindelijk zaten we met alles (drinken, eten, workshop) op 75,- en het was echt een leuke dag!!!

(oh, zal de foto’s eens doormailen, haha)

succes

Bedankt allemaal voor jullie reacties en ideeën :thumbup:

Wij gaan met z’n achten blokarten in wijk aan zee en daarna borrelen en eten in een strandtent. We hopen op mooi weer, maar ook bij minder weer gaan we er een leuke dag van maken

Ik heb er zin in :smiley: