Vrijgezellenfeest update Pag.3

Toen wij vorig jaar ons eigen vrijgezellenfeest hadden hebben we duidelijk aangegeven dat wie er ook wat zou organiseren ze er wel rekening mee moesten houden dat er een aantal mensen bijz aten die wat minder te besteden hadden.

Daar hebben ze toen rekening mee gehouden. We hebben toch een hele leuke dag gehad. Ik met salsaworkshop, priveworkshop tapas maken en uit eten. 's avonds zijn we niet eens meer wezen stappen omdat het zo ontzettend gezellig was waar we zaten en ik er ook helemaal geen zin in had (was net bevallen).

Mijn man is wezen golfen en wokken en daarna wezen stappen.

Dit heeft ook niet meer dan 60- 70 euro gekost.

Er is dus ook genoeg te verzinnen voor niet zulke onbenullige bedragen.

wij hebben een tijd geleden ook dat ‘probleem’ gehad.

Vrienden van ons trouwden, de vrijgezellenfeestjes van zowel man als vrouw waren op dezelfde dag. Ik was uitgenodigd op haar vrijgezellendag en mijn man op die van de bruidegom. Telkens ging het om een hele dag.

Bruidegom ging op survival en dan nog mountainbiken en eten in de ardennen. Bruid sauna, massage enzovoort…

De twee samen waren zo duur dat enkel mijn man mee is geweest overdag met de mannen en ik met de vrouwen savonds mee ben gaan eten. Waren we nog een hele hoop geld kwijt.

Dan nog eens het trouwcadeau, nieuwe kleren (ik was toen hoogzwanger dus moest wel iets nieuws kopen waar mijn buik in kon en nu kan ik het niet meer gebruiken)…

Het is ook mee en meer de mode om er een hele dag van te maken en het kost dan stukken van mensen.

Niet leuk :frowning: Wij hebben doordat het zo duur was niet alles kunnen meedoen en voor het bruidspaar ook niet leuk dat veel vrienden moesten afhaken omwille van de kostprijs en er is ook een hele heisa over geweest wat voor hen ook niet leuk was.

Ik ben met mijn vrijgezellenavond gaan eten, was supergezellig, betaalbaar en ik ben evengoed gelukkig getrouwd geraakt !

Ik vind het belachelijke prijzen…

Wij hebben ooit ook eens een vrijgezellenfeest over geslaan om die reden…en de bruid en bruidegom snapten het heel goed…

Zelf hebben wij geen feest gehad,zijn gewoon wezen stappen met alle vrienden…leuke avond gemaakt,verder niks bijzonders,heb er ook niet veel mee…

Maar ik zou als ik jullie was gewoon de situatie uit leggen,blijf eerlijk…als jullie dat geld daarvoor niet willen missen klaar toch??

Ja als je het gewoon eerlijk zegt begrijpen ze dat echt wel. Neem ik aan.

:shock: Mijn vriendin vertelde dat ze een vrijgezellenfeest had waarvoor ze 80 euro moest betalen excl drankjes. Dat vond ik al veel, maar 150 helemaal!!

Jeetje 150 Euro :shock: :shock: :shock: :shock:

vind het idd wel een heel bedrag…

ik zou dan ook niet gaan…

Je bent al genoeg geld kwijt aan kleding, cadeau overnachting enz…

IIG veel plezier bij de trouwerij

inderdaad vind ik het echt een sloot geld… als ze daar bij mij mee aan zouden komen zou ik dus mijn schoonzus bellen en uitleggen dat hoe lief ik haar ook vond, dat er eenvoudigweg niet in zat voor ons(expres de schoonzus zelf bellen en niet de organisator, althans die daarna pas). Dit lijkt me echt georganiseerd door iemand met zo;'n ontzettend dikke portemonnee… En waarom is het in hemelsnaam EN raften EN quad rijden EN lunchen EN dineren EN op stap?? Het kan toch ook of of??

Zit net te denken,kunnen jullie niet laat op de dag inspringen??

Wel diner en gezellig op stap ofzo??

Zou toch geen gek verzoek zijn als je dan wel iets mee kan doen en niet zo een bom duiten kwijt bent dan :shifty:

ik vind het nog veel ookal heb je geen kinderen

Ik had daar 2 jaar geleden ook een topic over geopend. Mijn zusje ging trouwen en hadden ook een vrijgezellendag. De dames gingen vliegen :shock: :shock: En de mannen gingen met verschillende voertuigen rijden :shock: Vliegen zou 175 euro kosten, mocht je zelf vliegen, maar gelukkig mocht je wel kiezen of je mee deed of niet. Ik niet dus (veels te duur), en Carlo was bij de mannen ook degene die niet meedeed. De kosten van dat autorijden was 85 euro, maar Carlo houd helemaal niet van autorijden e.d. dus die ging wel foto’s maken.

Daarna nog eten en flink op stap. Al met al waren wij toen ook 300 euro kwijt. Wat dus veel meer was geweest als we ook met de activiteiten hadden meegedaan!

Vind ik ook nergens meer over gaan :roll: :roll: :roll:

renzosmam wrote:
Zit net te denken,kunnen jullie niet laat op de dag inspringen??
Wel diner en gezellig op stap ofzo??
Zou toch geen gek verzoek zijn als je dan wel iets mee kan doen en niet zo een bom duiten kwijt bent dan :shifty:[/quote

Ja das wel een idee. Hebben wij volgens mij ook een keer gedaan bij vrienden van ons.

150 is veel geld, mee eens.

En het is je broer…

Ik denk dat wij het er voor over zouden hebben, maar het is wel erg veel hoor.

Je kunt idd vragen of je later kunt komen. Dan mis je wel een stuk van de dag, en de band die mensen op zo’n dag opbouwen, maar het is wel een stuk goedkoper.

Of je kunt je broer en schoonzus uitnodigen voor een vrij gezellig etentje met zijn viertjes :wink:

zouden niet meer mensen klagen?

want ik vind het een wel erg copieus (en vermoeiend :roll: ) dagprogramma :silenced:

ik zou gewoon eens bellen met je broer wat hij van zijn vrijgezellen dag verwacht…en dan eens bellen met de organistor…niet meteen over geld beginnen…maar eerst eens praten over het én én én…want eerlijk gezegd zou ik van het raften al zo moe zijn dat ik de quat niet meer op de weg zou kunnen houden, laat staan dat ik dan flink zou kunnen doorzakken tijdens het stappen…ik zou voor het toetje al met een volle buik onderuitgezakt aan tafel in slaap zijn gevallen :oops: :mrgreen:

Ik vind 150 euro ook veel te veel.

Ik zelf ben vorig jaar juni getrouwd en bij mijn feest waren de meiden ongeveer 35-40 euro kwijt. We hebben gewokt en gebowld. Ik had van te voren gezegd: ik wil niets geen rare dingen doen, ik vind ergens lekker uit eten al voldoende zodat iedereen mee kon. Was ook een zwangere bij. We hebben ontzettend veel lol gehad. Ik ben daarna met mijn beste vriendinnetje nog wezen stappen. Maar dat heb ik niet meegeteld met het bedrag.

Manlief zijn vrijgezellenfeest was wel wat duurder. Volgens mij 60 euro pp. Ze zijn wezen paintballen en daarna een BBQ en daarna wezen stappen. Alleen manlief en mijn broer waren na een uur stappen alweer terug en de rest was er nog :eh:

Wij hebben het zelf niet slecht maar 150 euries zou ik er echt niet voor over hebben…

Het moet tegenwoordig allemaal steeds groter en duurder…gezellig bowlen en lekker met zn allen eten is al erg gezellig…maar goed…

Wil je alvast wel een leuke bruiloft toewensen en ik hoop dat je er uit komt wat te doen…

wow mijn mond valt op mijn buro, wat een bedrag zeg.

Wij gaan zeer binnenkort ook trouwen, en weten dat er iets georganiseert word voor ons.

Ik hoop echt, uit het diepste van mijn hart, dat zulke bedragen bij ons niet aan de orde zijn. Tjee zeg… je wil je dierbare gasten toch niet zo op kosten jagen, pfff.

Ik moet zeggen dat ik als bijna rasechte bridzilla geen echte rekening met de kosten die de gasten maken gehouden heb, maar hier schrik ik echt enorm van.

Ik hoop dat de mensen bij ons niet zulke schrikbarende bedragen aan onze dag gaan besteden. Leuke kleren, prima, en dat ze iets willen geven (moeten ze zelf weten hoor), leuk maar totaal rond de 1000 euro, ajb niet.

150 euro voor een vrijgezellenfeest vind ik echt extreem hoor. Het maakt voor mij niet uit wat je daar voor krijgt. Al krijg je er een gouden bord bij, het is gewoon een groot bedrag.

@wwb wrote:

Wij gaan zeer binnenkort ook trouwen, en weten dat er iets georganiseert word voor ons.

Ik hoop echt, uit het diepste van mijn hart, dat zulke bedragen bij ons niet aan de orde zijn.

Voor jou een vraag…voor mij een weet! :wink:

Ik vind het ook een hoop geld… Ik heb vorig jaar een vrijgezellenfeest gehad wat gelukkig niet zo duur was, ik 40 euro en mn vriend 120 dus dat viel dan nog wel mee. Is dat ook niet overlegd van te voren? wat iedereen daar van vindt? Bedoel niet iedereen kan het missen…

:shock: Wat een bedrag! Ik schrik er gewoon van! :shock:

Wij hebben ook binnenkort een vrijgezellenfeest van mijn broer en schoonzus en voor de mannen zijn we ong. 60 euro kwijt en voor de vrouwen nog niet eens 50 heb ik begrepen. Ik vind ong. 75 euro wel een max. voor zoiets. Ons eigen vrijgezellenfeest heeft ook niet zo veel gekost omdat ik weet dat degene die het hebben georganiseerd het niet duurder dan 50 euro p.p. wilden hebben.

Ik zou het het bruidspaar ook uitleggen of de organisator bellen waarom je zo veel moet doen op een dag. Raften en quaten zijn vrij heftige en vermoeiende dingen en dan ook nog op één dag.

Er zijn meer reacties gekomen op het bedrag (gelukkig :shifty: ) en het programma is nu zodanig aangepast dat de hele dag en avond nu maximaal 100 euro gaat kosten. 75 euro voor alle activiteiten en eten en drinken en dan nog wat geld voor 's avonds.

Helemaal goed zo :thumbup: