Mijn man en ik kregen net een uitnodiging voor een vrijgezellenfeest van zijn broer. Een hele leuke dagbesteding met diner. Kosten € 150,= p.p excl. drank voor de avond.
Vroeger waren we dit in guldens nog niet eens kwijt ! Bovendien waren we ook nooit van 's morgens vroeg tot 's avonds laat op pad.
Als we alles bij elkaar optellen, zijn we 400 euro verder. Mijn man gunt zijn broer veel hoor maar we vinden dit toch wel te gek :o
We kunnen momenteel ook niks sparen namelijk.
De bruiloft is ook niet goedkoop. We moeten een onderkomen (hotel oid) zoeken omdat de trouwerij niet in de buurt is, we moeten allevier nieuwe kleding en we willen ook nog graag een leuk cadeau geven.
Al met al zal het ons zeker 1000 euro gaan kosten. Dit hebben we niet voorzien en eerlijk gezegd vinden we het een behoorlijke bak met geld.
Dus wat ons betreft mag het hele vrijgezellige gebeuren wel wat goedkoper.
Ik krijg echt het gevoel dat tegenwoordig alles zo in overdaad moet. Dan denk ik bijvoorbeeld ook aan traktaties van de kinderen. Je kunt niet meer volstaan met een stukje kaas en een mandarijntje op een prikker. Maar goed, dat is een andere discussie.
Wat zouden jullie willen besteden aan een vrijgezellenfeest ?
NB: De reden dat wij niet in de organisatie zitten is omdat zijn broer en vriendin,en dus ook vrienden,350 km verderop wonen en het voor hen makkelijker is om alles te regelen.
Pfff echt veel geld ja. Ik ben het absoluut met je eens. Alles moet maar duurder. Ik ben ook niet bij de vrijgezellenfeest van mn broer geweest. Ten eerste omdat het zo snel was. Kan er niet voor sparen. En die deden het ook de hele dag. Was ook veel geld. Wij hebben het niet gedaan. Hij begreep het heel goed. Kijk als het een jaar van te voren was kun je nog sparen. Maar twee weken van te voren. Nee te snel. Wij wilden mn broer ook nog een leuk geld bedrag geven voor hun mooiste dag. Dus wij deden er niet aan mee. Hij begreep het gelukkig heel goed.
wat een belachelijke prijzen!
wat gaan jullie dan wel niet doen?
ik zou dat er dus echt niet voor uitgeven hoor.
50€ zou ik echt een maximum vinden
Wat een hoop geld. Ik vind dat ook wel veel voor een vrijgezellenfeest.
Ik zou zelf denk ik dan niet met het vrijgezellenfeest meegaan. Of alleen je man gaat want het is zijn broer. Dat scheelt weer de helft.
En ik vraag me ook af… wat ga je dan allemaal doen voor dat geld??
Laatste vrijgezellen feestjes die ik had was ik net rond de 60 euro kwijt denk ik.
ik ben het met je eens
Hoe gekker, hoe beter lijkt wel tegenwoordig
Ik vind het ook erg veel geld.
De vrijgezellenfeesten die ik heb meegemaakt werd er eerst rondgevraagd via email hoeveel je te besteden had en daar werd dan een gemiddelde van genomen van alle deelnemers en dat werd dan het bedrag per persoon
lijkt me wel zo eerlijk… niet iedereen heeft evenveel te besteden, toch?
Kun je niet aangeven bij de organisator dat het best veel geld is, alles bij elkaar? Wellicht zijn er meerdere die er zo over denken
Persoonlijk zou ik ook max 50 euro doen.
Je bent tegenwoordig heel veel geld kwijt. Je bent zo bij dat bedrag. Ik denk van Karin is wel erg overdreven hoog ja.
Maar alles is ook duur geworden in de horeca.
excl. drank ook nog :shock:
Nou hoeveel ik ook van mijn broer zou houden…no f*cking way dat dit door zou gaan :oops: :naughty: :thumbdown:
Nee sorry,als jong gezin is dit ruim een daje uit met zijn alle,wat ik persoonlijk (en mijn man ook dat weet ik zeker) ook liever zou doen.
Ik zou het onwijs rot vinden maar vriendlijk bedanken en zelf iets leuks gaan doen een keer met mijn broer,helemaal als je bedenkt dat je idd dus kleding.kapsels en jullie dus een hotel al moeten regelen voor de bruiloft dan is dit toch onbegonnen werk? :shifty:
Wij hadden toen voor Sz en zwager met de vrijgezellenfeesten 50,- als inleg en evt. nbij tekort nog bijleggen,bij de vrouwen kreeg ik terug (ik moest het stappen laten schieten was 20 weken zwanger van R. en kon ook niet mee skieën maar heb wel lekker zitten kijken) en mijn man moest nog 20,- bijleggen,tja mannen en bier :roll:
Maar ik was de hele dag op pad en hij ook…
Dus je kan het zo gek maken als je wil maar 150,- echt noooooooooo way
ja jemig wat een geld. je komt er natuurlijk best snel aan (goed uit eten, overdag en leuke activiteit, 's avonds goed gaan stappen), maar het kan ook makkelijk voor veel minder. Ik vind 50 euro ook een mooi bedrag. Het leukste vrijgezellenfeestje dat ik had kostte 15 euro pp. geloof ik 8)
Zo 15 euro. Geen geld. En als je dan ook nog leuk hebt. Ik denk dat dat weinig voorkomt.
Ik vind 50 euro ook genoeg. Per persoon.
Ik betaal voor een komende hennenparty 120 euro kwijt, Mark gaat alleen met zijn beste vriend (die gaat trouwen) op pad een weekend en die rekent op 600-700- euro…
Ik reken nooit terug met guldens…Vind dat zo onzinnig om te doen. Je hebt alleen jezelf ermee…
Wij gaan: (voor als ze toevallig meeleest)Sieradenparty, hightea, salsaworkshop (door mijn vriendin, maar zij wil ook geld) en eten en show bij boom chicago)
Mark gaat met beste vriend met auto lukraak door benelux (west europa) rijden, hotel, cafe, lapdance what ever…
Pfiew, ik ben erg blij met jullie reacties. We wisten al niet wat we ervan moesten denken, laat staan hoe te reageren ! De meeste vrienden die mee gaan hebben nog geen kinderen, sommigen hebben geen partner en hebben misschien geld genoeg ?
Ik denk dat ik niet mee ga, simpel omdat we geen oppas hebben. Ik vind het niet leuk hoor, ik mag mijn schoonzus erg graag en zou dolgraag meegaan !! Maar het scheelt wel in de portemonnee. Maar dan nog vind ik het veel !
150 euro excl drankjes en nog de reis er naar toe !
De activiteiten zijn raften en quad rijden in Belgie. En nog lunchen en dineren en op stap.
Ja dat kost veel ja.
ja precies. Bij mijn broer zijn vrijgezellenfeest zijn ze ook allemaal vrijgezel en eentje heeft een zoontje. De rest allemaal geen kinderen, ja dan heb je echt meer te besteden.
Natuurlijk is het veel geld en ik kan niet in je portomonee kijken, maar ik lees wat de activiteiten zijn is het toch een mooi bedrag...(voor wat je er voor krijgt he)...
ik heb in juni vijgezellenfeestje van mijn schoonzusje, ben dan 30 weken zwanger, ben benieuwd wat we gaan doen, EN, hoeveel het allemaal gaat kosten… :think:
Ik vind het ook erg veel geld. Ik heb dat ook nog nooit betaald hoor voor een vrijgezellenparty. Mijn man wel…maar die betaalden elke maand een bedrag voor alle vrijgezellenfeesten. Iedereen heeft 'm gehad behalve hij…wij woonden te ver…nou ja, dat vind ik niet erg, maar wel sneu voor hem.
Ik vind ook zo’n 50 euro (dat is voor 2 toch ook alweer 100 euro) dus meer dan genoeg inclusief de rest van de kosten van kleding etc.
Ik wil je wel een leuke bruiloft toewensen.
@Madre wrote:
@Karin2 wrote:
De activiteiten zijn raften en quad rijden in Belgie. En nog lunchen en dineren en op stap. [/color][/size]
Natuurlijk is het veel geld en ik kan niet in je portomonee kijken, maar ik lees wat de activiteiten zijn is het toch een mooi bedrag…(voor wat je er voor krijgt he)…
Ja natuurlijk heb je er wat voor, je betaalt niet 150 euro voor iets onzinnigs. Maar alles bij elkaar is het een hoop geld. Het blijft niet alleen bij deze activiteiten. In theorie moeten we er nog heen (benzine) en moet er ook een oppas mee en moeten we ook nog weer ergens overnachten met de kinderen. Maar goed, hadden we maar niet zo ver weg moeten wonen

50 tot 75,- euro is bij het maximum… Wat een geld!! :shock:
Ik zou ook niet mee gaan, of regelen dat je alleen mee gaat eten, of zo…
Vrijgezellenfeest en de kosten daarvan… hou maar op !!
Wij hebben dit jaar 3 vrijgezellenfeesten :shock: en 4 bruiloften.
Ik wordt soms niet goed als ik denk aan al dat geld.
Ik vrees dat wij onze spaarrekening hiervoor moeten plunderen.
Kosten vrijgezellenfeest
Kleding bruiloft
Cadeautje voor het bruidspaar €30,- tot €50,-
Het kost mijn man 2x een vrije dag… en mij ook als ik ooit nog eens werk vind…
Ja echt duur allemaal… maar ik heb al besloten dat ik 's avonds niet meer mee ga stappen. Zeg dan wel dat ik moe ben of zo of eerlijk dat het al genoeg heeft gekost, maar dit is niet leuk voor de hoofdpersoon!
jeetje :shock: degene die het organiseren zijn zeker yuppen of dinken wat een bak met geld daar doe ik een maand boodschappen van :shock:
zou het gewoon uitleggen dat jullie dat niet allebei kunnen doen en zijn broer laten kiezen, wedden dat hij liever wil dat jullie naar de bruiloft komen.
Ik vind het ook veel hoor! Zou het er zelf in elk geval niet voor over hebben…
Maar het is natuurlijk wel sneu voor het aanstaande bruidspaar als er om die reden mensen afhaken, terwijl zij zelf daar ook niet veel aan kunnen doen.
Als ik de bruid was, zou ik liever een simpele gezellige bijeenkomst met al mijn vriendinnen hebben, dan een super-spectaculaire activiteit met alleen maar een paar mensen die dat kunnen/willen betalen (en dat zijn dan misschien niet eens de mensen die je er het liefste bij zou hebben).
Maar wel moeilijk hoor. Ligt het echt al helemaal vast, of valt er nog over te praten om misschien het programma wat aan te passen? Jullie zijn vast niet de enige genodigden die het te duur vinden?
Misschien toch maar even bespreken met de mensen die het organiseren?