vriendinnen

@manuela wrote:

1 is mijn nichtje en we zijn 1 dag na elkaar geboren dus we kennen elkaar al bijna 30 jaar :shock: (esther28, heir van KOK!)

Ik heb ook maar een paar echte vriendinnen en daar hoort de schrijfster van het stukje hierboven ook bij!
wij kennen elkaar inderdaad al ons hele leven en ook al zien we elkaar niet elke week want dat lukt gewoon niet, het blijft goed tussen ons.

Maarruh, wanneer gaan we weer een bakkie doen meis??

:-* Es

Heeel gauw!!! Anders herken ik je niet meer (door je buik!) :-* :wink:

haha, ja je schrikt je denk ik rot hoor!!

ik heb al een flinke toeter, kijk maar eens op showforum, foto’s van de oktober mama’s 2007.

ik mail je wel effe over afspraak ok?

:-*

hihi, hier worden gewoon afspraakjes gemaakt :wink:

Ik heb een paar vriendinnen.

Heb een beste vriend, telt dat ook???

Heb nooit zoveel gehad met meisjes/vrouwen. Ze ‘zeuren’ zo snel; waarom heb je niet gebeld (dan denk ik, ik bel nu toch… je had zelf ook kunnen bellen… :roll: ), wanneer kom je weer eens langs, ik zie je nooit meer. (dan denk ik, je had ook al hierheen kunnen komen… of Bellen dat je langs zou komen :angel: )

Maar die vriend, die heb ik al 10 jaar en ik wil m niet meer missen. Hij’s mn getuige geweest en als eerste op bezoek gekomen bij mn meiden (na mn (schoon)ouders natuurlijk)

Hij zeurt nooit en luistert altijd! :thumbup: :thumbup:

ooooeh ja famke…DAT ja :naughty: :x

ik heb een paar keer zo-n verwijt naar mijn hoofd gehad …en dan ben ik echt meteen klaar met iemand :oops:

moet IK mij gaan verdedigen voor wederzijdse ¨schuld¨ :snooty: :naughty: dacht het niet. en zonder vragen naar redenen of oorzaak van het uitblijven van contact, en gelijk oordelen en wijzen met een opgeheven vingertje…nee bah

ik moet nu ik schrijf ook meteen eerlijk toegeven dat ik al menig (vriendschappelijk) contact verbroken heb. soms door verwateren, soms door harde woorden.

maar bijna altijd voelde het als een bevrijding :shifty:

ik heb zoveel mensen waar ik van hield verloren aan de dood dat ik geen tijd meer investeer in wat niet goed -meer- voelt :shifty:

vriendschap is voor mij niet te vangen in hoeveel of hoevaak contact. sommige spreek ik 1x per 6 maanden of nog veel minder vaak en toch…dat contact is beter/vertrouwder dan het dagelijkse praatje met de buurvrouw. en diegene zou ik dan ook nooit kwijt willen

:shifty:

ik heb 2 vriendinnen gewone vriendinnen al worden we nu wel wat closer.

we vertellen elkaar veel en zien elkaar ook wel veel zal wel weer wat minder worden als ik niet meer bij me ouders dan pas zal ik zien hoe close we zijn.

verder ben ik er iets makkelijker in geworden ik heb altijd voor veel vriendinnen klaar gestaan maar toen ik het moeilijk had as er niemand en heb ik iedereen laten vallen.

1 van de vriendinnen die k nu heb kan ik nu z’n jaar of 5 maar ze is niet zo van het op bezoek komen dus die zal ik ook weiniger zien straks. de ander kan ik nu pas 4 maanden maar daar wet ik van dat ik haar regelmatig zal zien blijven en daar ben ik ook iets closer mee.

ik maak niet makkelijk vriendinnen

Hallo,

Ook ik heb geen vriendinnen.

Ik had er wel op school.

Later leerde ik men vriend kennen en stapten we in het uitgaans milieu en daar hadden we een grote vriendenkring alleen waren het niet vrienden die je vrienden kon noemen.

Nouja ze waren er wel maar dan enkel en alleen om uit te gaan en gewoon de weekends samen te verslijten.

Daar zijn we September 2005 uitgestapt hebben er nog een paar gezien bij de geboorte van Kitana en daar is het bij gestopt.

Ik heb nog wel een vriendin en oude buurvrouw waar ik eigenlijk nog juist msn contact mee heb.

Maar verder heb ik dus geen vriendinnen en doe ik dus ook alles alleen of met mijn moeder.

Mijn vriend en mijn moeder zijn mijn 2 vrienden.

Ik zou wel heel graag een beste vriendin willen iemand waar ik gezellig mee kan shoppen, lief en leed delen, een terrasje doen gewoon leuke dingen mee doen maar elkaar ook helpen.

Dit mis ik verschrikkelijk en mij doet het wel af en toe pijn.

Nu ja ik heb me er wel al bij neergelegt en ik heb mijn lieve dochtertje daar ben ik al heel content mee.

Ja maar toch blijft het pijnlijk lijkt me …

Hier mis ik bijv. nu iemand die NU niet op dit moment al bij mij aan de deur hangt, mij lekker zenuwachtig maakt voor de grote dag en zo … maar goed, ik kan ook niet alles hebben :wink:

Ik heb drie goede vriendinnen. Wat wel lastig is dat we eerst met elkaar omgingen. Maar twee ervan hebben ruzie met elkaar.

Ik ben van mening dat het beter is dat je weinig goede vriendinnen hebt.

Drie vind ik genoeg. De rest zijn gewoon vrienden of kennissen.

Ik vind trouwesn dat liedje van Het goede doel heel goed.: Vriendschap is een illusie.

Zo herkenbaar. Je hebt eigenlijk maar een paar goede vrienden.

@lizzy wrote:

@jacsansil wrote:
ik heb er 3 , lizzy natuurlijk , wij hebben elkaar alweer bijna 10 jaar geleden leren kennen als collegaatjes in de kledingwinkel.

dan heb ik nog mijn oude buurvrouwtje , heeel ander type (vrijgezel en een feestbeest :mrgreen: )

en nog de oppas van sil zijn grote liefde :mrgreen: en ook zij is weer heeeeeel anders maar we hebben gewoon een klik samen doordat zij heel veel dingen op de zelfde manier moet doorstaan als ik jaren geleden, en tja… dat geeft gespreksstof he :wink:

En ikke sanne :mrgreen:

ik ken haar ook 10 jaar :mrgreen: en hebben veel meegemaakt samen.

Sanne is degene die altijd achter mij heeft gestaan en getroost en gesteund wanneer het nodig was.

Zij kent ook al mijn geheimen ooeeehhhhh :smiley:

Het mooiste van deze vriendschap vind ik ook al spreken we elkaar een tijdje niet het gevoel is er en blijft.

Dus bij deze sanne je bent en blijft mijn beste vriendinnetje en ik vind je nog steeds lief :-

Als ik weer meer energie heb dan kom ik ff bakkie doen en dan zal ik ff je rugdrager en mijn te kleine zwangerschapsbroek brengen.

Verder heb ik kennissen waar ik mee omga en mee bel.

Af en toe daar een kopje koffie drinken en dan weer daar.

Nu ik senna heb heb ik wel meer contacten omdat we de kids met elkaar laat spelen en dat is wel leuk.

:- :-* :-* :-* je bent een poepie!

en ach nouja we zijn allebei zwanger en hebben allebei geen puf om naar de andere kant van de stad te fietsen , dat komt vanzelf wel weer!

Guusje,

ik ben ook zo’n relatieverbreker…

Heb dan niet veel vrienden/vriendinnen. Maar degene die ik heb, heb ik wel al heel lang. En idd, soms spreek ik ze maanden niet.

Ik mis t ook niet echt eigenlijk, zo’n uitgebreide vriendenclub. T wordt zo gauw een sociale verplichting :shifty: ipv dat het leuk en liefdevol blijft…

Ik heb één beste vriendin waarmee ik echt alles kan delen! Dat is echt heeel fijn!

Wat ik wel mis is (wat ik hier al meer gelezen heb) een gezellige vriendengroep. Gewoon lekker met een groep bij elkaar komen!

Dat hebben wij niet.

We hebben best veel vrienden, maar die vrienden zijn dan weer geen vrienden van elkaar!

Liefs,

Hoop

Ik heb kennisjes, vriendinnen, een aantal goede vriendinnen, maar geen beste vriendin. Wel weet ik dat ik bij mijn goede vriendinnen in geval van nood aan de bel kan trekken en dat vind ik het belangrijkste!

@gismolo wrote:

Ook heb ik een goede vriendin leren kennen via kok. Wonen in hetzelfde dorp en we spreken elkaar dagelijks over de huis/tuin/keuken dingen. Samen sporten en de kids kunnen goed met elkaar overweg. Echt een hele fijne meid!

Dank je liefie! Ik schaar jou ook onder de ‘goede vriendinnen’ zie mijn eerste post!

@mama van anne wrote:

Dusss, als iemand tips heeft: ik hoor het graag!

Tja, goede tips?!

Ik heb veel kennissen overgehouden van mn vroegere werkomgevingen. Een man is een goede vriend van ons geworden,samen met zn vrouw. (mn man en ik hebben over het algemeen alleen maar gezamelijke vrienden, maar dat is niet erg)

Ook door de kinderen doe ik veel kennissen op en een aantal daarvan worden dan toch vriendinnen…

Vaak moet het ook groeien, je hoeft niet meteen al vriendin te zijn, om het zo te zeggen.

Ik had in mijn pubertijd tot mijn 20-jaren een grote vriendenclub. Hier ben ik uitgestapt uiteindelijk omdat het niet echt meer om echt vriendschap ging maar meer uit samen stappen, samen zuipen etc… Dat is leuk voor een tijdje als je 17 bent. Nu niet meer…

Toen ik ging studeren ontstond er een hechte vriendschap met 6 meiden en 3 jongens. Ondertussen hebben we al heel wat bruiloften gehad en zijn we al regelmatig een weekendje weg geweest samen.

Nu gaat iedereen wat meer zijn eigen weg en spreken we elkaar via msn, hyves en reunie. Met 3 meiden heb ik intensiever contact.

Maar hiernaast heb ik nog 2 hele lieve vriendinnen, min beste vriendinnen waarvan eentje via KOK. Dat was gelijk raak, we zijn gewoon hetzelfde :-*

Ik heb nog 2 hele goede vrienden, ze wonen al 15 jaar samen maar gaan nu helaas uit elkaar en ik zit er een beetje tussen. Ik vind ze allebei even lief en ga niet kiezen, ik ben er voor hen allebei en zal er ook alles aan doen om dat contact te houden !

Ik heb veel contacten verbroken. Ik ben iemand die nogal hecht aan houden aan afspraken. Ik kan er heel slecht tegen als iemand voor de 3e keer een afspraak vergeet of mij 5 keer achter elkaar afbelt. Dan hoeft het voor mij niet. Het moet wel leuk blijven.

We hebben vrienden die we 2 keer per jaar zien maar het blijven goede vrienden. Ook als we iemand een hele poos niet hebben gesproken. Het maakt niet uit of je iemand nu iedere dag spreekt of een paar keer per jaar. Als het goed is is het goed.

ik heb een paar echt hele goede vrienden en vriendinnen… die kan ik rustig een jaar niet spreken en als we elkaar zien is het goed… ik houd van zulke vriendschappen… wanneer je elkaar nodig hebt ben je er voor elkaar en wanneer je iets te vertellen hebt dan is een telefoontje snel gepleegd…

een heerlijke vrije vriendschap zonder verplichtingen…

Ik heb een aantal vriendinnen en 1 beste vriendin die ik al heel lang ken. De rest schaar ik meer onder kennissen. Ik heb wel gemerkt dat vriendschappen veranderen in de loop van de tijd. Als je daar samen over kunt praten en samen een nieuwe weg in wil slaan kan een vriendschap voor het leven zijn.

Liefs Moirah