vriendinnen

Heb niet veel vriendinnen.

Wel 1 hele goeie, die kan ik echt dag en nacht bellen. En zij mij ook… (het moet namelijk wel van 2 kanten komen)

Heb de behoefte ook niet. Vind het heel moeilijk om meerdere vriendschappen te onderhouden. Zo heb ik een periode veel contact met ‘vrienden’ en zo een stuk minder.

Gerard heeft geen vrienden, maar heeft daar geen moeite mee. Hij heeft genoeg aan ons en contact met z’n collega’s (sommige zien we ook buiten het werk)

Vroeger op school had ik wel veel vriendinnen, maar uiteindelijk was ik degene die gekwetst werd… dus ben ook heel voorzichtig geworden. Geef me niet zo snel bloot aan mensen. Oppervlakkig contact prima, maar als het te dicht bij komt vind ik het een stuk moeilijker.

:-*

Nanda

maar ik denk dat ook "wat noem ik een vriend" meetelt.

hier in brabant is al snel iemand een vriend, ook al hang je er alleen mee in de kroeg.
ik noem dat kennissen
terwijl anderen dat dus een grote vriendenkring noemen heb ik dan zoiets van want voor mij houdt dus het woord "vriend" iets anders in.

Klopt.. daarom in mijn stukje dus ook een "verschil"soort vrienden maar wel degelijk nétzo belangrijk.

Wat ik ook zeg ik heb meer mensen om me heen maar ééchte vrienden..

Daar sta je dag en nacht voor klaar.. ow ik hoef niet uit te leggen wat ik als échte vriend zie dat is weer voor ieder anders denk ik.

bij echte vrienden vind ik dat je een uur naast elkaar in de trein kunt zitten zonder wat tegen elkaar te zeggen.

en op een ander moment elkaar de oren van het hoofd kunt kletsen.

bij ‘vrienden’ wat meer kennissen zijn kan ik me nog wel eens opgelaten voelen als er een stilte valt… bij m’n vriendinnen heb ik dat niet.

Wij hebben wel vrienden, maar niet zo dat we ieder weekend ergens op bezoek gaan of dat we hier het huis vol hebben zitten.

Ik heb 3 vriendinnen, maar omdat ze alledrie niet hier om de hoek wonen zie ik ze niet zo vaak.

Mijn man heeft van zijn geboorte af al eigenlijk 1 vriend waar hij nu nog goede vrienden mee is.

Helaas is hij onlangs naar Den Haag verhuist dus die zien we ook minder,

maar hij heeft sinds een tijdje wel een leuke vriendin, dus das dan wel weer gezellie.

Verder ben ik blij met mijn 3 dinnetjes en (al doe ik het bijna nooit) weet ik dat ik met alles bij ze terecht kan. En dat is toch het belangrijkste denk ik.

Ja ik heb aantal hele goede vriendinnen!

Wel allemaal losse vriendinnen, hier geen grote groep!

Maar heb 5 vriendinnen die ik veel zie en waar ik altijd bij terecht kan (en andersom ook) Verder heb ik nog meer goede vriendinnen, maar die wonen allemaal wat verder. Soms spreek ik ze een tijdje niet, dan weer heel vaak, maar het is altijd goed, en altijd leuk, en zijn ook vriendinnen waar ik altijd terecht kan, en andersom ook weer. Dat zijn er ook een stuk of 5.

En dan heb ik nog veel vriendinnetjes die ik wekelijks zie, gewoon omdat het leuk en gezellig is!!! :mrgreen: Zijn er ook stuk of wat :mrgreen:

Pff, eigenlijk best veel vriendinnen hier!! :thumbup:

(Als ik alles zou optellen, wat ik echt vriendinnen noem, en wat ze ook zijn!! Want kan altijd bij ze terecht, op welk tijdstip of moment of voor welke reden dan ook. Dan kom ik op zo’n 20 vriendinnen :shifty: :mrgreen: :thumbup: :dance:

En dan nog de kameraden van mn broers, waar ik ook goed mee kan opschieten! En mensen die ik van het internet ken! :thumbup:

Ik heb 2 goede vriendinnen en dat zijn ook allebei mijn beste vriendinnen.

We verschillen wel alle3 erg van elkaar maar dat is volgens mij maar goed ook :wink:

haha Jannigje jij kan het zo mooi kort verwoorden hé? :inlove: :thumbup:

Hey Bianca

Jij bent helemaal top, en idd mensen moeten je nemen zoals je bent. :-*

Hier kende ik het echte vriendinnen ook niet. Ik heb altijd wel een vriendin gehad waar het heel gezellig mee is als we samen zijn. We kennen elkaar van jongs af aan. Maar echt alles met elkaar delen en bellen als de een het moeilijk heeft dat niet echt. Verder ook een hoop vriendinnen van school waarvan het contact snel verwaterde.

Nu hebben we een gezellig clubje onderling waarvan de mannen en vrouwen het alle goed met elkaar kunnen vinden. In het groepje zitten nu twee andere vrouwen, rest van de mannen hebben hebben wel eens een vriendin die er dan ook bij hoort maar niet het contact zoals met die andere twee. Die staan ook altijd voor je klaar en doen alles voor je. Maar echt hartsvriendinnen, zo zou ik het niet noemen.

Op het werk ook een gezellige club collega’s waar ik het goed mee kan vinden en gezellig heb.

En idd hier op kok zijn een aantal meiden waar het erg gezellig mee is. :smiley:

Maar toch met Bianca is het anders daar deel ik echt alles mee :smiley:

juudje :-*

ik heb ook niet veel vriendinnen … en die vriendinnen die ik heb wonen verders weg we spreken me kaar wel heel veel maar vanwege afstand is het vaak onmogelijk om ff een bakje te kunnen doen…

en de meeste heb ik overigens nu via het internet “gevonden” zeg maar … van mijn oude vriendinnen clubje is niks meer nodig … ik had er nog 1 waarmee ik bijna 16 jaar vrioendin mee was maar na het overlkijden van Ghislaine heb ik haar bijna niet meer gesproken of gezien wat ik heel jammer vind en der ook best lang verdrietig om ben geweest :cry: :frowning: … heb der in begin van alles nog aangedaan om het contact te behouden maar zij wilde het blijkbaar niet meer… en dna op een gegeven moment houd het gewoon op hier!!

liefs miranda :vlinder:

@Jannigje wrote:

Ik heb 2 goede vriendinnen en dat zijn ook allebei mijn beste vriendinnen.

We verschillen wel alle3 erg van elkaar maar dat is volgens mij maar goed ook :wink:

das bij ons eigenlijk ook zo :slight_smile:

wel grappig dat dat dan wel weer bij elkaar past.

qua shoppen ook wel makkelijk. we kopen nooit dezelfde kleren :slight_smile: maar weten wel wat de ander leuk staat :smiley:

geen échte vriendinnen

Maar ik mis het ook niet, sterker nog, ik vind mijn leven nu al zo vol dat ik het moeilijk vind tijd vrij te maken voor vriendschappen! Ik noem iedereen waarmee ik goed op kan schieten ‘kennis’, maar daar zijn geen vriendinnen bij waar ik alles mee deel. Eigenlijk deel ik alles alleen met Johan (écht alles), de gewone dagelijkse zaken deel ik hier. Het voordeel daarvan vind ik dat je heel veel mensen met verschillende ‘functies’ (wie noemde dat hier, vind ik een goede benaming!) kent: iemand die je een schop onder de kont kan geven, iemand die je goede raad geeft, iemand om leuk mee te geiten als je in een dip zit, iemand om wie je kunt lachen, iemand die je iets leert over jezelf… Ik vind het goed zo!

Ik heb één vriendin, die ik altijd beschouwd heb als mijn beste vriendin. We hebben elkaar leren kennen toen we 12 waren, we zijn nu 29. Ik heb twee jaar bij haar in de klas gezeten, daarna ben ik naar een andere school gegaan. Maar het contact is altijd gebleven en is ook alleen maar beter geworden. We hebben ook echt nooit ruzie. Alleen ben ik al 10,5 jaar samen met hubbie, waarvan 4 jaar getrouwd en we zijn ook alweer 4 jaar bezig met zwanger worden. Zij is de laatste 8 jaar single geweest en ze is pas vorige week uit huis gegaan. Al die tijd heeft ze nog bij haar ouders gewoond. Dus onze levens waren ontzettend verschillend. En ik merk wel dat ik wat betreft het zwanger worden niet mijn ei bij haar kwijt kan. Ze leeft wel ontzettend mee, toont ook wel interesse, maar je mist gewoon het gevoel dat ze je snapt. Zij is nog lang niet aan kinderen toe, dus zij benadert het allemaal heel verstandelijk. Dus dat overgrote deel van mijn leven kan ik niet met haar delen.

Verder ben ik via KOK ook een heeeele goeie vriendin tegengekomen. Die beschouw ik ook wel een beetje als beste vriendin. We kennen elkaar nu bijna drie jaar en er was vanaf het eerste moment een klik, ookal schelen we tien jaar in leeftijd. In het begin ging het alleen over zwanger worden, afvallen, enz. Maar inmiddels hebben we een veel persoonlijker contact opgebouwd: we bellen, msnen, mailen, hebben elkaar in het echt gezien, zijn bij elkaar thuis geweest en kennen elkaar’s hubbies. Maar soms mis ik het wel, dat ze mij nog maar drie jaar kent. En hoe persoonlijk ken je iemand als het meeste contact via de mail/telefoon gaat? Natuurlijk ken je elkaar best goed. Maar mijn andere vriendin ken ik 17 jaar, dus dan heb je veel meer met elkaar meegemaakt. Dan hoef je elkaar maar aan te kijken, zonder iets te zeggen, en je denkt beide hetzelfde. Dat is dan toch weer anders. Maar qua zwanger worden, kindjes, relaties, enz. begrijpt zij (KOK-vriendin) me weer veel beter. Dus ik heb twee beste vriendinnen, maar de vriendschap en band is wel verschillend. Bij de ene kan ik met dit terecht en bij de andere met dat.

Verder heb ik een aantal goede vriendinnen opgedaan via KOK en andere fora. Ik heb met de meiden van het topic “Meiden met een lange cyclus” een hele hechte band opgebouwd. Die meiden beschouw ik ook als goede vriendinnen! Met de een heb ik een persoonlijker contact dan met de ander, maar stuk voor stuk zijn het toppers! Ook via andere topic’s heb ik lieve meiden leren kennen, waar ik vaker contact mee heb.

Voor de rest heb ik nog wel contact met vriendinnen die ik nog van vroeger ken, van school bijvoorbeeld. Het contact is niet heel intensief, vaak alleen via de mail of via kaartjes. Iedereen heeft toch z’n eigen leven opgebouwd, druk met werken, partners, enz. Maar het contact is er nog steeds.

Hubbie heeft een beste vriend, die kent hij ook alweer zo’n 18 jaar! Daar hebben we ook een heel goed contact mee, en het is inmiddels ook een hele goede vriend van mij geworden.

Dus ik mag wel zeggen dat we een heel rijk leven hebben, ondanks het feit dat kinderen nog even op zich laten wachten. Ik ben me er ook degelijk van bewust dat ik me heel gelukkig mag prijzen op dat vlak. Ik zou ze ook niet meer kunnen missen, hoor!

Groetjes,

Jippie

Ik heb aardig wat vriendinnen. De meeste heb ik er ook al heel lang vanaf de MAVO.

Op dit moment heb ik 2 vriendinne waar ik nu veel mee optrek. Alleen die ene gaat over drie weken voor drie jaar naar curacao. :cry:

Dus ik ga haar heel erg missen. Maar we gaan gelukkig wel volgend jaar voor drie of vier weken naar curacao.

Mijn andere goeie vriendin op dit moment die heeft een dochtertje die drie dagen ouder is dan Tycho dus dat schept ook al weer een extra band. Het is zo leuk die twee kids bij elkaar. Gelukkig kunnen de mannen het ook goed met elkaar vinden dus doen we veel dingen samen.

Verder heb ik dan nog een groep vriendinnen van school. Die zie ik zo een keer in de drie weken (of tussendoor nog enkele afzonderlijk).

We hebben dan Ladies Night + Vin (onze homo vriend).

Altijd lekker bijkletsen, beetje roddelen of gezamelijke kennissen en de laaste stand van zaken doornemen over ons liefdesleven (of wat daar voor door moet gaan, hihi)

Merk wel dat nu ik die kleine heb ik toch wel meer optrek met mijn vrienden die ook kinderen hebben. Maar kom soms wel tijd te kort om echt goed contact te houden met iedereen.

ik heb 1 echte vriendin…de rest zijn eigenlijk allemaal goede kennisen en die zien we ook niet vaak…

op onze verjaardagen komt dan ook bijna niemand, alleen fam…ja en die 2 goede vrienden

Ik heb niet zoveel vriendinnen, en ze wonen door het hele land. Sinds ik verhuisd ben, gaan al mijn contacten via email en een via chat. Ondanks dat het contact dus niet zo vaak “life” is is het wel heel leuk. Het lijkt me best fijn om ook een vriendin in de buurt te hebben. Maar ja, je kan een vriendschap nou eenmaal niet forceren en ik ben al heel blij met de vriendinnen die ik heb, omdat ik mijn interesses (fantasy) met ze kan delen zonder dat ze me raar vinden. Ik ben wel blij dat ik geen “vriendinnengroepje” heb; ik voel me altijd erg opgelaten in groepen en kan dan echt niet mezelf zijn.

Er is 1 vriendin die ik op het moment het meeste vertrouw, omdat we elkaar iedere dag mailen al bijna 4 jaar lang. In het begin was dat niet zo en had ik dat “beste vriendin” gevoel meer bij een andere vriendin. Toen was ik nog niet verhuisd, dus ze woonde bij me in de buurt en we kennen elkaar al van toen we 12 waren ofzo. Maar door omstandigheden is zij niet altijd bereikbaar als ik haar nodig heb en daardoor ging ik op den duur toch meer naar die andere vriendin toetrekken. Soms heb je toch gewoon iemand nodig die er voor je is. En verder kan ik altijd bij mijn man terecht met alles natuurlijk!

Ik heb best veel vriendinnen en dat vind ik heerlijk.

Met de een bespreek je dit en met de ander dat.

Wel heb ik 1 vriendin waar ik echt alles mee deel (we kunnen elkaar dag en nacht bellen zeg maar). Wij kennen elkaar al van heel jongs af aan en zijn toevallig ook nog getrouwd met 2 broers dus inmiddels schoonzusjes geworden.

Wij delen dus echt alles!!!

Momenteel zit ze in een hele moeilijke fase in haar leven, omdat het vrijwel zeker is dat ze nooit kindjes zullen kunnen krijgen.

En dat is zo ontsettend ingrijpend, maar ik ben er gewoon voor haar.

In voor en tegenspoed zeggen we altijd.

Zij wist als enige dat ik bezig was met bevallen en dat soort dingen zeg maar.

We hebben zoveel raakvlakken en voelen elkaar gewoon aan. De band is zo sterk en ik zou haar voor geen goud willen missen.

Ook mijn nichtje die net zo oud is als mij daar heb ik al van kleins afaan een zeer goede band mee. Soms spreken we elkaar een tijdje niet zo veel, maar we blijven elkaar altijd opzoeken. Met haar kan ik ook lezen en schrijven en dat vind ik zo gaaf. Toevallig zitten zij in dezelfde fase als mijn schoonzusje en voor hun ziet het er ook zeer slecht uit wat betreft het krijgen van een kindje. Uren praat ik er met haar over, maar toch blijft ze altijd ook belangstellend naar mij toe en praten we ook gewoon over mijn kinderen. Ja het is ook echt een topwijf!

Ook heb ik een goede vriendin leren kennen via kok. Wonen in hetzelfde dorp en we spreken elkaar dagelijks over de huis/tuin/keuken dingen. Samen sporten en de kids kunnen goed met elkaar overweg. Echt een hele fijne meid!

Ik heb ook veel vriendinnen, zou ze niet willen missen…

Vind ze allemaal veel te lief (Jildau, Nyn, Rhi, Yo, Daan Ruud, six…) :inlove: :-*

en dan in het echte leven ook nog zulke lieverds :smiley:

dan ben je best gezegend vind ik…

ik ben gezegend met een rijk sociaal leven.

Ik had vroeger 1 goede vriendin (nou ja, dat dacht ik toen :roll: , 12 jaar lang of zo :wall: ), maar die heeft zo de boel besodermieterd en andere vriendinnen tegen mij uit gespeeld, dat ik het 2 jaar geleden helemaal gehad had met haar. De andere vriendinnen van mij waren er overigens ook helemaal klaar mee, toen ze achter haar praktijken kwamen.

Moet zeggen dat dat nu 2 jaar geleden is. Ik mis die griet voor geen meter, ze laat zich ook nooit meer hier in t dorp zien (zieluggg), terwijl ze er eerst hele dagen liep.

Ik heb nu een aantal schatten van vriendinnen, echt mijn meiden. En we hebben het zo leuk :inlove: en we maken zoveel plezier :inlove: . Echt super bijzonder

Ik heb er een paar, maar echt een beste vriendin kan ik niet noemen, die had ik een paar jaar geleden maar ze is verhuisd naar de andere kant van het land, we hebben nog steeds contact, maar we zijn toch uit elkaar gegroeid.

Verder heb ik 3 echt goede vriendinnen die allemaal de titel beste vriendin mag krijgen, ze zijn allemaal anders, bij de één vind ik dit en bij de ander dat, ze zijn me allemaal even lief vandar dat ik er geen één mijn beste vriendin noem.

Verder heb ik nog een stuk of 4 vriendinnen die ook allemaal schatten zijn maar waar ik niet de vertrouwens band mee heb als met de andere 3.