Vriendin heeft aanrijding gehad

Mijn beste vriendin heeft vanmorgen een aanrijding gehad. Ze belde me net en komt nu pas op haar werk aan. Nog helemaal trillend van de schrik.

Zelf heeft ze gelukkig niks, dat is het belangrijkste.



Het komt erop neer dat een vrachtwagenchauffeur haar er niet tussenliet en gas gaf in plaats van haar voorrang te verlenen. Echt schandalig.

Dus nu heeft ze schade aan de auto.

Die kerel ging tekeer tegen haar, geheel onterecht. :evil:

Het was een duitser en via de luidspeaker hoorde ze zijn baas nog zeggen dat hij moest zorgen dat het niet zijn fout was…ja tuuuuuuurlijk…

Nou heeft die kerel dus idd het zo op papier uitgetekend e.d. dat het HAAR fout was. M’n vriendin heeft de politie gebeld en die zei dat ze gewoon kon ondertekenen en dit later goed zou komen…ja duhuhhh :wall:

(dat is dan politie)

Ze heeft dus getekend…en dan zegt de verzekering natuuurlijk dat ze niks vergoeden…nee logisch…want ze heeft ook geen getuigen…

Ze wilde uiteindelijk weer verder rijden maar toen startte de auto niet, ANWB bellen…wat een gedoe.

En uiteindelijk gaat haar man ook nog tekeer tegen haar…



Ik vind het zo sneu voor m’n vriendin.



Ik denk niet dat ze alsnog de schade terugkrijgt van de verzekering of wel… :roll:

oooh sjit, wat een kl0te streek…snap dat ze in de schrik gewoon heeft getekend…maar dan nu dus die nasleep…hoop dat het toch nog een beetje goed komt voor haar

Oe Jewel wat rottig voor je vriendin… en heel vervelend dat het zo gegaan is.

Ben wel bang dat ze verzekeringstechnisch niets kan verwachten, ze heeft idd die handtekening gezet…

Is alles verder okee met haar?

Ze had niet moeten tekenen.

Nee idd niet tekenen…het is ook niks voor haar, ze is z’on slimme meid, maar ik denk dat ze door de schrik het toch heeft gedaan. Maar ik begrijp die politie ook niet…hoe kun je nu zeggen dat ze gewoon moet tekenen???



Met haar is het wel ok, maar ze was behoorlijk overstuur toen ze me belde. Het had ook anders kunnen aflopen he…

nee idd ze had niet moeten tekenen.



Maar je schrikt idd. Wij hebben voor 3 weken geleden een aanrijding gehad. Phff je hart staat dan even stil :shock:

Maar bij ons was het wel onze schuld dus echt een gedoe hebben we niet gehad.

Ik hoop dat de schrik snel weg is.



Snap alleen niet dat d’r man zo boos is. Hub zou mij eerst geruststellen en wel zeggen dat het oerstom van me was om een handtekening te zitten, maar zo boos worden, nee.



:hug: voor haar

en toch denk ik als ze een briefje erbij schrijft en uitlegt en foto’s maakt van de schade ze gaan kijken naar hoe de situatie was!!!

dan hoeft het niet verloren te zijn!!!

wel vreemd dat de politie niet langs wilde komen…is niet niks door een vrachtwagen aangereden te worden!!!

Ik ben blij dat zij verder niks heeft… Ze had inderdaad niks moeten tekenen maar ik kan me voorstellen dat als de schrik er zo bij je inzit dat je dan tekent…

Ik hoop dat alles inderdaad goed komt zoals die politie zegt…

@sophie wrote:

en toch denk ik als ze een briefje erbij schrijft en uitlagt en foto’s maakt van de schade ze gaan kijken naar hoe de situatie was!!!

dan hoeft het niet verloren te zijn!!!

wel vreemd dat de politie niet langs wilde komen…is niet niks door een vrachtwagen aangereden te worden!!!




ja dat vind ik ook raar. Bij ons zou de politie alleen komen als we het oneens waren geweest. Dat waren wij dan niet, maar deze vriendin dus wel. Dus ze hoorden te komen. Officieel.

Ik hoop dat het goed komt voor haar, maar ze had inderdaad nooit moeten tekenen.

Wij hadden van de week een idioot stom ongeluk, met mijn eigen man hier voor de deur.

Hij zat in de trekker en sloeg af, maar werd ingehaald.

Hij die man niet gezien omdat ie veel te hard reed,

die man zegt dat mijn man zijn richtingaanwijzer niet uit had.



Ze kwamen er dus niet samen uit. heb ik ook de politie gebeld…

Die vroegen ook tot 3 keer toe of ze er echt samen niet uit kwamen. nee duh! Anders bel ik toch niet!



Nou uiteindelijk politie erbij, en op het bureau, verklaringen en formulier ingevuld.



Ben benieuwd.



Maar denk dat jouw vriendin wel het zaadje is :frowning: Helaas.

o, wat balen joh. Sommige mensen zijn zo aso!!!



Gelukkig is er geen lichamelijk letsel.



De politie is niet verplicht te komen bij aanrijdingen waar alleen blikschade is, Als ze wel komen hebben ze op dat moment waarschijnlijk niks beter te doen.

Zo te lezen ben ik de enige, maar ik heb dus het idee zoals je het omschrijft dat ook idd je vriendin de schuldige is.



De info is te beperkt, maar ik ga ervan uit dat je het hebt over een invoeg situatie?

Dus zij voegt in, wil invoegen althans en links naast haar rijdt die vrachtwagen?



Tijdens rijles word uitgebreid ingegaan op anticiperend rijgedrag, van te voren inschatten waar plek is en zorgen dat je OF voor een langzamerrijdend voertuig uitkomt, OF wanneer de ruimte het eigelijk amper toelaat, inhouden en achteraan invoegen.



In de praktijk zie je echter nogal vaak dat mensen niet achter een vrachtwagen willen invoegen en proberen er nog net voor te komen, maar besef wel hoe enorm frustrerend het is voor een vrachtwagenchauffeur die echt wel even meer massa moet stilzetten EN in beweging moet krijgen als dit gebeurt.

Dan denk ik dus… wat heeft ze gedaan dan, haar auto gewoon tegen de vrachtwagen aangereden?

Ik bedoel… hoe krijg je dat voor elkaar, je kijkt toch over je schouder, je blijft kijken, merk je dat een vrachtwagen niet van plan is om je tussen te laten dan houd je in en ga je erachter, desnoods gebruik je de vluchtstrook in een enorm drukke situatie.



Mijn idee is dat dit gewoon een invoegfout is en ja… dan is zij fout want doorrijdend verkeer op de baan waar zij wil invoegen heeft in prencipe voorrang.

Bij onenigheid mag je altijd de politie bellen :slight_smile:

Poeh, schrikken zeg! :shock:

Blij dat er niks met je collega aan de hand is, behalve de schrik dan (en de auto schade) :hug: .

daar zit wel wat in Cell, maar die vrachtwagen had geen extra gas moeten geven toen hij zag dat ze in wilde voegen, want ja kan ook weer niet stil staan op de invoeg strook…

en dan nog moeten ze ruimte geven om in te laten voegen!!

Mits dat mogelijk is…



Als er bijvoorbeeld achter de vrachtwagen ook druk verkeer is, dan kan die vrachtwagen door te moeten remmen een enorme kettingbotsing veroorzaken.



Gas bij geven zie ik vrachtwagens wel eens doen in situaties waarin een auto duidelijk in wil voegen op een plekje waar dit eigelijk niet kan of nog gevaarlijkere situaties oplevert.

Dan is de vrachtwagenchauffeur verplicht om de algemene verkeersveiligheid voor te laten gaan op jou en je invoegmanouvre.



Het klinkt mij echt gewoon in de oren als een behoorlijk inschattingsfout want als ze zijschade heeft is ze dus gewoon de voorrang af gaan dwingen en dat is per definitie fout. Voorrang moet je “verleend” worden en dwing je niet af.

Jeetje dat is idd schrikken, gelukkig heeft je vriendin niks maar wat een eikel van een vrachtwagen chauffeur. En ze had nooit moeten tekenen en moeten wachten op de politie

Hier wil ik graag even op reageren: ten eerste ben ik blij dat je vriendin niks heeft! Behalve heel veel schrik idd. Ben ook bang dat ze niks uitgekeerd zal krijgen, mede doordat ze heeft ondertekend.



Ten tweede een reactie op de post van Cell: Ik vind wel dat vrachtwagens veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te dicht op hun voorganger rijden op de snelweg. En dat is niet sporadisch maar werkelijk waar altijd. En als je dan bijv. een hele korte invoegstrook hebt, is dat heel vervelend. Juist omdat ze meer massa hebben en dus langere remweg etc. zouden ze meer afstand moeten houden, maar waar voor auto’s de 2 sec. regel geldt, zitten vrachtwagens meestal maar op 0,5 sec. :wall:



Maar dit is misschien meer iets voor in het discussietopic. :wink:

@Claudia wrote:

Hier wil ik graag even op reageren: ten eerste ben ik blij dat je vriendin niks heeft! Behalve heel veel schrik idd. Ben ook bang dat ze niks uitgekeerd zal krijgen, mede doordat ze heeft ondertekend.



Ten tweede een reactie op de post van Cell: Ik vind wel dat vrachtwagens veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te dicht op hun voorganger rijden op de snelweg. En dat is niet sporadisch maar werkelijk waar altijd. En als je dan bijv. een hele korte invoegstrook hebt, is dat heel vervelend. Juist omdat ze meer massa hebben en dus langere remweg etc. zouden ze meer afstand moeten houden, maar waar voor auto’s de 2 sec. regel geldt, zitten vrachtwagens meestal maar op 0,5 sec. :wall:



Maar dit is misschien meer iets voor in het discussietopic. :wink:




Met je eens hoor, dat gebeurt ook stelselmatig… er zal ook heus wel wat fout zijn gegaan bij de vrachtwagenchauffeur.

Maar ik weet wel dat vrachtwagenchauffeur zijn ook niet makkelijk is.

Je kan niet harder dan 90 en dan heb je tig auto’s die steeds in en uitvoegen precies in jou stukje vrije weg tussen de wagen en je voorganger.

Automobilisten zien niet dat “hun gaatje” in werkelijk de afstand is die een vrachtwagen moet houden.

Door er voor te gaan zitten moet de vrachtwagen weer opnieuw die afstand creeeren, vaak door hun cruise control los te laten en af te remmen… erg frustrerend als dit keer op keer op keer gebeurt.



Wat dat betreft zou het goed zijn als er een baan is voor alleen vrachtwagens… en dan daarnaast nog 2 banen voor auto’s, dan zit je niet in elkaar vaarwater.