Vreemde eetgewoontes bijgekregen?

Hebben jullie andere (vreemde) eetgewoontjes ontwikkelt sinds jullie zwangerschap?

Ik heb vooral zin in gezonde dingen, ik ben anders zo’n koekjesgek maar nu smacht ik naar gezond eten, dat had ik bij de andere jongens ook, wel handig! :wink:

En vreemde eetgewoontjes,… ik ben nu een boterham met mayonnaise erop aan het eten … :shifty: :mrgreen:



Ik ben benieuwd naar andere vreemde eetgewoontes! 8)

haha, ik eet veel meer :mrgreen: ( duh) maar ook vooral gezond; appels kiwie,s bananen, en Popcorn…hihi ben ik verslaaaafd aan, moet elke avond wel een beetje gelukkig is het geen chips ofzo :mrgreen:





( ik eet altijd een broodje kaas mayo en curry :oops: )

Geen vreemde gewoontes ik vreet gewoon alles, met de nadruk op vreet :oops: :mrgreen:

Ik heb gewoon constant honger van s’morgens tot sávonds. Niet dat ik de hele dag aan het eten ben hoor ik probeer het wel binnen de perken te houden.

Hhahaha ik ken dat; 's avonds lig ik in bed en heb ik bijv de gedachte: wat er ook gebeurt, morgen eet ik gekookte andijvie!!! Linksom of rechtsom…

5 weken geleden ging ik naar de supermarkt, want ik MOEST gewoon hutspot (uien en wortels) eten!!! Zegt die meneer van de AH; nou mevrouw, eind van de week hebben we pas hutspot in ons assortiment, u bent nog een beetje te vroeg, ik denk niet dat het hutspot wordt vanavond. Ik kijk hem aan en begin te lachen en zeg; Nou meneer, ik wil uw pret niet bederven maar ik ben zwanger en wel of niet in het assortiment maakt niet uit, maar vanavond eet ik hutspot !! Ik op naar de groentenboer en heb daar maar een kilo uien gehaald en winterpeen, ze hadden het ook daar nog niet kant en klaar maar dat interesseert me dan opeens niets meer… heb een uur zitten schillen thuis, maar goed… toen ik de dampende hutspot op mijn bord had, was ik pas tevreden… erg he??

Het rare is dat ik dit met allerlei gezonde dingen heb waaronder groenten waar ik normaliter nog niet eens zo gek op ben !! Blijkbaar geeft je lichaam toch aan waar het behoefte aan heeft.

vreemde eetgewoontes… :think: :think: :think: :think: :think: :think:

nee echt vreemd niet nee…

wel dingen die ik voorheen echt dagelijks kon eten wat ik niet meer lust…

@Neri wrote:

Zegt die meneer van de AH; nou mevrouw, eind van de week hebben we pas hutspot in ons assortiment, u bent nog een beetje te vroeg, ik denk niet dat het hutspot wordt vanavond. Ik kijk hem aan en begin te lachen en zeg; Nou meneer, ik wil uw pret niet bederven maar ik ben zwanger en wel of niet in het assortiment maakt niet uit, maar vanavond eet ik hutspot !! Ik op naar de groentenboer en heb daar maar een kilo uien gehaald en winterpeen, ze hadden het ook daar nog niet kant en klaar maar dat interesseert me dan opeens niets meer… heb een uur zitten schillen thuis, maar goed… toen ik de dampende hutspot op mijn bord had, was ik pas tevreden… erg he??


Geweldig verhaal :lol: :lol: :lol:
Ik ben -geloof ik- net een paar dagen van de misselijkheid af. Heb tot nu toe dus nog geen rare gewoontes waargenomen :D Wie weet de komende weken!

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik daar geen last van gehad…





maar nu…



Ben pas 7 weken, maar DROOM van bamiblokken :think: :eh: :mrgreen:



(gelukkig hebben wij niets van dat in de vriezer, want anders…dan kom ik dit keer nog meer aan dan die 22 kilo van de vorige keer :oops: )

Hahaha grappig allemaal! :lol:

Ja, ik denk ook wel dat je lichaam ergens aangeeft wat je nodig hebt, anders eet ik zélden fruit en nu smacht ik er naar, echt gek maar wel goed dat het zo kan, want gezond is het zéker!

En ja, als ik ergens mijn zinnen op heb gezet zal en moet ik het ook diezelfde dag nog eten, hahaha! :mrgreen: :wink:

Ik ga nu mijn potje yoghurt met aardbeiensmaak opeten, daar ben ik deze week nog express omgereden naar de winkel,… had er zó’n zin in! :roll: :wink:

wat grappig allemaal die andere eetgewoontes

Zelf heb ik alleen maar afkeer van dingen ineens.



Zoals boerenkool, rode bietjes, aardappels, banaan.

De lucht ervan ga ik al van kokhalzen.

's middags komt bij mij de misselijkheid weer terug waardoor

ik 's avonds absoluut geen behoefte heb aan warm eten.

Tot nu toe nog niks waar ik enorm behoefte aan heb, misschien

komt dat nog wel hahaha

hihi, boerenkool met slasaus erop!!! mjammie

Oessie :shock: jekkes :silenced:



maar als jij er nou blij van wordt :shifty:

Zoet zoet zoet zoet zoet

chocolade en lekkerde dingetjes jammie :drool:



maar tegelijkertijd ook stampotgek ineens.

oooh lekkere hutspot (hier gelukkig al wel tijden in het assortiment :mrgreen: )

boerenkool :drool:

ooooooh jammie :drool: :drool: :drool: :drool:



oja en ineens dingen die ik heerlijk vind maar gewoonlijk nooit lusste

van de week zat ik de smullen van de lucht van spruitjes :eh:

en gisteren appelgebak gehad en heeeeeeerlijk :drool:

(anders lust ik dus geen appelgebak maar nu keek ik al de hele week uit naar een stuk appelgebak :lol: )

Zwijg over hutsepot, je brengt me op ideeën en dat mag je nooooit doen met een zwangere vrouw! :naughty: :drool:

Wha Bieke als het nu ongezonde ideeen waren oke, maar lekkere hutspot met lekker stukje vlees.

Jammie :drool:

Dat zijn goede ideeen :wink: :mrgreen:

@joseetje wrote:

Wha Bieke als het nu ongezonde ideeen waren oke, maar lekkere hutspot met lekker stukje vlees.

Jammie :drool:


zucht … :eh: :snooty:

hahaha volgens mij reageer je nu alleen maar zo omdat je hele lijf nu schreeuwt om die hutpsot en de winkels al bijna dicht zijn en het anders ook te laat is omdat je al met eten bezig bent :mrgreen: :wink: :-*

@joseetje wrote:

hahaha volgens mij reageer je nu alleen maar zo omdat je hele lijf nu schreeuwt om die hutpsot en de winkels al bijna dicht zijn en het anders ook te laat is omdat je al met eten bezig bent :mrgreen: :wink: :-*


Ik verbied je nu te zwijgen! :evil:

Joseetje, wat eten jullie vanavond? :angel:



En zeg geen ‘hutsepot’ hé! :shock: :naughty:

Nee geen hutspot dat heb ik maandag al lekker gehad :drool: :lol:

ik laat mij verrassen door manlief die zou wat lekkers meenemen ik ben benieuwd :shifty:

Hmm, wij eten straks pizza maar door jou begin ik alvast met een tas pompoenensoep, want mijn maag voelt nu heel erg leeg aan en dan word ik misselijk! :naughty:

Soep staat nu op te warmen! :drool: