was net de kattenbakken aan het verschonen en zag dat er achter (ze staat tegen een verwarming aan dus een donkere koele ruimte erachter, waar ook helaas altijd weer verhaard haar ligt wat je elke 10 zou moeten gaan opvegen) en op de vensterbank ineens allemaal zwarte zandkorreltjes lagen leek wel. na beter kijken zaten er allemaal kriebelige vage beestjes tussen te krioelen :shock: :sick: heeft wel wat weg van zilvervisjes maar kleiner en minder glimmend zoals ik ze wel eens eerder heb gezien…
iemand een idee wat dat kan zijn? en of het schadelijk is voor mn katjes?
heb alles wel gelijk weggehaalt hoor, dus misschien dat ze ook allemaal wel weg zijn maar heb dus geen idee want die kleine dingen lijken me overal wel in en tussen te kruipen zo klein…
En het zijn geen vlooien en larven? :think:
vlooien zowiezo nie, ze hebben pas hun behandeling gehad, en de hond ook. hond heeft zowiezo niets. de katten wat ik kon zien nu ook niet ( zijn 2 zwarte katten 1 grijze, die zwarte is dat lastig te zien)
ik ga zometeen nog eens kijken. maar neem aan dat je dan de larven bedoelt? want die heb ik namelijk nog nooit gezien, wel vlooien zelf maar de larves ervan? geen idee hoe die eruit zien en of ze in 'zo grote aantallen bij elkaar gaan zitten kroelen…
Ja dat bedoelde ik. Ik heb gegoogled voor een foto zodat je kan vergelijken, maar kan geen geschikte vinden
ik denk dat je waarschijnlijk ook wel gelijk hebt heb ze nog geen maand gelden behandeld (toen hadden ze geen vlooien maar was uit preventie) maar nu zitten mn poezen er dus idd onder :shock: keek eerder even vluchtig omdat ik het niet verwachte, maar heb nu net eens goed gekeken onder de buik en bandjes enzo. maar inderdaad…
dat word nog wat want we hebben hier tapijt in de woonkamer en allemaal heeerlijke hoekjes en gaatjes :shock: :shock:
nou 1 ding is zeker: in het nieuwe huis gaat straks de krabpaal eruit, want daar krijg ik het nooit meer af, en die was toch al aan vervanging toe. over een dag of 2 moeten we weer geld binnenkrijgen en dan is het regelrecht eerst anti-vlooi halen en zon spuitbus erbij.
Dankje voor je snelle reactie! had het eigenlijk helemaal niet verwacht dat die beestjes met zooovelen kwamen, wist wel veel maar zoveel :shock:
Gisteren heb ik hier vlooienopruiming gehouden, samen met m’n moeder alles gestofzuigd, matjes en dergelijke in de was, omgevingsspray overal gesprayd, knock-down op de katten gedaan en antivlooienconceptie in hun mond gespoten. Nu maar hopen dat het werkt want iellllll… wat een pokkedingen!! Daarbij vreten ze me nu ik zwanger ben echt levend op! M’n benen zijn één dikke bultendingen!
Succes met ontvlooien!
:shock: :shock: maar die beesten eten toch neit van mensen? alleen soms een ‘proefbeet’ ??
Nahja, leven van bloed he, net als vlooien en teken bijv. Dus als ik als zwnagere vrouw op dat moment lekker bloed heb en de katten niet in de buurt ben ben ik helaas het bokje!! :silenced:
arme jij!!
ik hoop dat diew vlooien snel weg zijn en op de vlucht slaan van al die anti-middeltjes:)
knuffeldraakje , ik weet niet wat het is maar ik zie aan je banner dat je al ruim 2 weken overtijd bent.
doe je dan wel voorzichtig met die rotzooi spuiten, en mocht je zwanger zijn mag je ook de kattenbak niet verschonen he.
:-*
Het lijkt wel weer de ideale tijd voor die beestjes. Onze katten krijgen altijd preventief anti-vlo maar dat was voor het warme weer zelfs niet genoeg.
Dus nu krijgen ze er extra bovenop nog eens een bandje. Kan ze nl ook niet zomaar ineens binnen houden. Ellendige beestjes :wall: en hardnekkig. En tja hier ook zwanger dus ik kan niet ineens radicaal met allerlei middeltjes in huis gaan spuiten, gelukkig wel allemaal laminaat beneden.
@Rhiannon wrote:
Het lijkt wel weer de ideale tijd voor die beestjes. Onze katten krijgen altijd preventief anti-vlo maar dat was voor het warme weer zelfs niet genoeg.
Dus nu krijgen ze er extra bovenop nog eens een bandje. Kan ze nl ook niet zomaar ineens binnen houden. Ellendige beestjes :wall: en hardnekkig. En tja hier ook zwanger dus ik kan niet ineens radicaal met allerlei middeltjes in huis gaan spuiten, gelukkig wel allemaal laminaat beneden.
Hier komen ze zowiezo niet buiten. maar het raam is altijd open dat wel
mag ik een tippie geven?
stop een vlooiebandje in je stofzuiger…dat voorkomt dat de vlooien weer terug komen uit de stofzuiger…
godzijdank heb ik nooit last van vlooien gehad…
wat ik ook nog wou zeggen is…neem geen frontline pippetjes want katten en hondevlooien zijn er resistent tegen geworden dus ze helpen gewoon niets meer.
Thnx Diaan, ga ik zeker ook nog doen! Ik doe altijd al de reststukjes door de woonkamer verspreiden, onder kasten banken etc. Straks ga ik voor de logeerhond ook nog even een band halen want die is natuurlijk ook weer de pineut :silenced: en dan doe ik daar ook een stukje van in de stofzuiger. :thumbup:
Knuffeldraakje ik heb hier het idee dat ze ze vooral ook oppikken van de katten buiten. Dus stel ik zou ze thuis verdreven hebben, komen ze weer even buiten, hoppa begint de ellende weer opnieuw :wall:
Frontline begin ik ook niet aan, heb geloof ik de laatste keer beaphar gehaald. Ik wissel sowieso van merk telkens om dus resistentie te (hopen) voorkomen.
bij de da heb je nu een nieuw merk die de vlooien nog niet kenne…het is dezelfde prijs geloof ik als frontline.alleen deze werkt dus wel !!
ik heb zelf altijd stronghold maar die is verschrikkelijk duur…maar heb nooit last van vlooien…deze kan je ook alleen maar bij de dierenarts kopen
heb hier ook beaphar gebruikt. dat werkte in principe goed, maa rop de een of andere manier is het toch binnengekomen…
ik woon op de bovenverdienping van een duplex en ze komen dus niet buiten. via het balkon kunnen er geen andere katten bij in de buurt want das te hoog. en ze kunnen ook niet zelf via balkon naar beneden geweest zijn want dan kunnen ze dus niet meer boven komen, en er zit gaas voor. tis me nog steeds een raadsel. hoorde gister van iemand dat ze ook uit de kattenbak kunnen komen… maar geloof dat die beestjes echt van voorplanting moeten komen en niet uit het niets in de kattenbak verschijnen. wormen daarentegen kan dat wel. of heb ik iets gemist?
nee daar heb je helemaal gelijk aan…vlooien ontstaan alleen door vermeenvuldiging dus waar er 1 is zijn er altijd meerdere.en hoe warmer het is des te sneller planten ze zich voort.
vreemd…
renzo (de hond) had namelijk niets, tot gister (de katten liepen dus even los, toen wist ik niet dat et vlooien waren…)
naja… snap der nix van :? maarja, weet nu iig wat het is dat scheelt
@merel33 wrote:
mag ik een tippie geven?
stop een vlooiebandje in je stofzuiger…dat voorkomt dat de vlooien weer terug komen uit de stofzuiger…
Dat werd mij vorig jaar ten strengste AFGERADEN door een man van de vlooienbestrijding van de gemeente (heb vorig jaar een vlooienplaag gehad namelijk) en hij zei als je vlooienbandjes in de stofzuiger doet vergiftig je jezelf en je hele huis want die warme lucht wie de stofzuiger uitblaast is dan heel erg slecht die blaast de gifstoffen van het bandje je hele huis door en das erg slecht voor jezelf en je kids !!
Gewoon na elke stofzuigbeurt de zak weggooien was de enige (wel dure) oplossing :mrgreen:
NIET doen dus :thumbdown: :thumbdown:
dit is het eerste wat ik hoor,maar het zou best kunnen hoor,…zo leer ik ook nog eens iets :mrgreen:
vlooiebanden heb ik zowiezo niet in huis…ik vind ze maar kei gevaarlijk voor katten…je hoort zovaak dat katten door bandjes om de nek ergens aan blijven hangen.brrr moet er niet aan denken…