vreemde beestjes achter de kattenbak?:S:|

@Fryskefaam wrote:

Nahja, leven van bloed he, net als vlooien en teken bijv. Dus als ik als zwnagere vrouw op dat moment lekker bloed heb en de katten niet in de buurt ben ben ik helaas het bokje!! :silenced:

Oh, oh, dan had ik dus toch gelijk. ik had tijdens mijn zwangerschap ook steeds rare rode bultjes op mijn benen. Rest van de familie niet. Maar het houdt dus nu wel in dat poes vanavond weer even lekker in bad mag in de anti vlooien shampoo. :doh:

@merel33 wrote:

mag ik een tippie geven?

stop een vlooiebandje in je stofzuiger…dat voorkomt dat de vlooien weer terug komen uit de stofzuiger…

godzijdank heb ik nooit last van vlooien gehad…

wat ik ook nog wou zeggen is…neem geen frontline pippetjes want katten en hondevlooien zijn er resistent tegen geworden dus ze helpen gewoon niets meer.

Goeie tip Merel, van dat vlooienbandje in de stofzuiger. Kan me nog een keer herinneren dat mijn schoonmoeder met een spuitbus wat spul in de stofzuigerzak had gespoten. Ze zette hem gelijk daarna aan. KNAL! Stofzuiger ontploft! :doh: :hand:

Oh, lees dus net dat je het beter niet kunt doen. Dan maar ouderwets, groot schaaltje op de grond zetten met wat water en zeep er in, waxinelichtje in het midden zetten. Komen ze op af schijnt. en verdrinken.

Je kunt zelf ook een vlo meenemen naar binnen knuffeldraakje in je kleding oid. Of via een ander huishouden. Dus het hoeft niet perse via de katten te komen. Ook de hond kan tijdens het wandelen wat oppikken. Via een keertje snuffelen aan een andere hond, maar ze zitten ws ook wel in de vrije natuur want neem eekhoorntjes oid die zitten ook vol met ‘ongedierte’. :shifty:

@Rhiannon wrote:

Het lijkt wel weer de ideale tijd voor die beestjes. Onze katten krijgen altijd preventief anti-vlo maar dat was voor het warme weer zelfs niet genoeg.

Dus nu krijgen ze er extra bovenop nog eens een bandje. Kan ze nl ook niet zomaar ineens binnen houden. Ellendige beestjes :wall: en hardnekkig. En tja hier ook zwanger dus ik kan niet ineens radicaal met allerlei middeltjes in huis gaan spuiten, gelukkig wel allemaal laminaat beneden.

Nou ik ben oko zwanger maar spuit dus wel radicaal met die middeltjes. Adem inhouden en spuiten en daarna alle ramen open en ik ben zelf op bed boven gaan liggen (daar neit gespoten, de katten komen daar niet)