vreemd mailtje

Hallo,



Zijn er meer mensen die in hun PB-box en hun privemailbox dit mailtje hebben gekregen?

Ik vind het een beetje raar eigenlijk… :think:



Hallo daar!



Net als jullie ben ik ook lid van het ‘Kindje op Komst’ forum, vandaar dat ik jullie email heb gevonden.

Ik heb een verzoekje aan jullie!



Mijn jongste dochtertje, Angelina (03-02-2007), doet mee met de Baby van de Maand wedstrijd. Zouden jullie willen stemmen op haar? Het zijn namelijk de laatste 2 dagen en we proberen zo hoog mogelijk te scoren! :slight_smile:

Dit is de link: http://www.linkverwijderddoorbeheer.nl



Groetjes & alvast heel erg bedankt allemaal!

Heb een soortgelijk mailtje ontvangen van een andere afzender…



Tja een ieder probeert zijn eigen kind te promoten natuurlijk.



Het is aan jou of je daar aan meedoet.

nee niet gezien,maar idd wel vreemd zeg…en geen naam erbij dan?? :roll:

Sterker nog, ik heb hem per mail EN per pb gekregen…van een lid van het forum dus.



Ik heb Ruud ook al een pb gestuurd om hem te vertellen, dat ik daar niet van gediend ben.

Helaas is het een werving voor een ander forum, dus hij kan er ook niet zo heel veel mee doen.

Openlijke stemmenwerving is verboden, maar ik begreep van hem, dat het per pb dus wel mag.

Alleen vind ik het erg flauw.

Ik ben al zo tegen dit soort stemwinnerij… :snooty:



Dan is je kind niet de leukste, maar degene met de grootste kennissenkring.



En nu ga ik de persoon in kwestie een berichtje sturen :evil: :evil:

@annemarietje wrote:

nee niet gezien,maar idd wel vreemd zeg…en geen naam erbij dan?? :roll:




Jawel, met naam, maar ze is dus een lid van hier en ik vind het zelf dan weer niet eerlijk om haar naam te noemen :snooty:

ik kreeg hem ook idd… :think:

Die mail heb ik ook gehad en ik vind het spam.

Ik stem sowieso al nooit bij dat soort wedstrijdjes, maar het bevalt me niks dat iemand blijkbaar de adressen van kok op die manier kan gebruiken. Is het echt iemand van hier?

Hier ook de mail ontvangen, ik doe er niets mee.

Ik vind dit altijd zo jammer bij dit soort wedstrijden, vaak zie je dat de mensen met de grootste vriendenkring winnen, waardoor de echt goede foto’s geen kans maken.

Persoonlijk vind ik bij dit soort wedstrijden een onderverdeling in een jury prijs en een publieksprijs wel fijn, dan wordt echt fotografietalent toch nog eens beloond.

Ik heb een paar keer stemmen geworven voor een fotowedstrijd waar ik aan meedeed maar nooit via bulk mail op kok (of andere fora), daarnaast ben ik er snel weer vanaf gestapt.

Ik vind het een grotere eer om te winnen omdat ze de foto écht mooi vinden 8) …en mijn vriendengroep is niet zo groot :stuck_out_tongue:



(wil overigens wel zeggen dat het fijn is dat er al een voorselectie gemaakt wordt op KOK :thumbup: dat verkleind de kans dat een draak van een foto wint dankzij een grote vriendenclub :wink: )

Gezien en meteen weggegooid. (ook mailtje niet gelezen en link ook niet aangeklikt :naughty: )Ken hem/haar niet…

(zat trouwens in de spam map)

Kan het jullie dan wat schelen of dat soort wedstrijdjes ‘eerlijk’ gaat? Wil je echt weten welk kind nou ‘eerlijk’ de leukste is?

Ik vind het ook niet helemaal gepast om alle leden van een kokforum te pb-en om stemmen te werven. Ik zou dat in ieder geval nooit doen…

@lena3 wrote:

Kan het jullie dan wat schelen of dat soort wedstrijdjes ‘eerlijk’ gaat? Wil je echt weten welk kind nou ‘eerlijk’ de leukste is?




Voor mij gaat het om de mooiste foto, dan hoeft het helemaal geen leuk of mooi kind te zijn, de uitstraling van de foto doet het hem voor mij.

En ja, hoe je het ook wendt of keert, er trekt altijd iemand aan het kortste eind.

Ik vind het alleen niet eerlijk dat iemand die veel tijd besteedt aan het maken van prachtige foto’s, die kritisch is en de beste instuurt(en dus niet per definitie het mooiste of leukste kind heeft), verliest van iemand die een slordig kiekje instuurt maar veel mensen weet te werven om te stemmen :naughty:

@lena3 wrote:

Kan het jullie dan wat schelen of dat soort wedstrijdjes ‘eerlijk’ gaat? Wil je echt weten welk kind nou ‘eerlijk’ de leukste is?




Ik denk als moeder niet :lol: :lol:



Als moeder vind je jouw kind het leukste dus snap ik best dat ouders wat mensen optrommelen…



Echter is dit gewoon over the top…

Diegene verveelt zich zeker want het kost otch best een hoop tijd om iederene te pben,ik heb geen mailtjes pbtjes gehad ne ben er ook niet van gedient.

Ik wil niet veel zeggen, maar ook ik heb dat mailtje ontvangen en daar staat haar eigen naam en haar naam op kok staat er ook bij.



Ach ik heb 2 emailadressen. En dit adres is speciaal bestemd voor kok en op dit adres komt alle spam binnen :mrgreen: Heb er zelf niet zoveel moeite mee eigenlijk.

ik heb er ook 1 gekregen

Jups hier ook. Gewoon verwijderd :wink:

ik heb niets gehad, maar ik stem toch op wat ik leuk of mooi vindt :mrgreen:





gr mel :**:

Ik heb hem ook gehad en gelijk verwijderd. Ik hou niet zo van dit soort ‘wervingsacties’ :naughty:

Officieel mag het dus niet (wat mij betreft) alleen is er geen controle op te houden.



Soms krijgen wij via pb klachten over dit soort stemmen werving en dan stuur ik een vriendelijk doch dricngend berichtje richting de pb-er.



Mocht het om een verkiezing op KoK gaan dan is diskwalificatie het gevolg. Het is leuk dat iemand heel graag wil winnen maar ik vind dat de beste foto moet winnen en niet de beste “spam campagne”.