vragen rondom kinderwagens, bakfietsen en maxi-cosi's

dank Cell. Het is sowieso goedkoper dan een bakfiets, dus ik ga er echt goed over denken…

Als we een fietskar nemen, moet t idd één zijn die makkelijk is.

@fiep klophout wrote:

@Kroes wrote:
dank, duim ook voor jou :wink:



datum is verzet geloof ik naar 12-10, maar hee 10-10 kan nog altijd :mrgreen:


ja joh, want jij bent altijd heel snel met bevallen toch? :angel:




haha ja, ik was er vlot bij :liar:

Nu met de echo bleek hij weer een paar dagen voor te liggen, dus dan komt 10-10 weer

in de buurt :wink:

ho ho ho, nu met de echo bleek hij een paar dagen voor te liggen? dus : je hebt de echo gehad? En hij was goed? en hij heeft een piemeltje???





:inlove:

@fiep klophout wrote:

ho ho ho, nu met de echo bleek hij een paar dagen voor te liggen? dus : je hebt de echo gehad? En hij was goed? en hij heeft een piemeltje???





:inlove:




Fiep is echt niet nieuwsgierig :liar: :wink:

@fiep klophout wrote:

ho ho ho, nu met de echo bleek hij een paar dagen voor te liggen? dus : je hebt de echo gehad? En hij was goed? en hij heeft een piemeltje???





:inlove:




toppie gezond :inlove:

en WAARSCHIJNLIJK een hij, want hij lag er niet zo goed voor, navelstreng e.d. :roll:

Hebben wij weer … willen we het weten, laat i zich niet goed zien :roll:

Met 30 weken krijgen we nog een echo …

(maar ik denk dat t voor 80 % zeker dat t een jochie is)

@Kroes wrote:

Ja graag Yona!!

Heb jij je ‘gewone’ fiets erbij gehouden?




Hebbie al gekeken toevallig? :slight_smile:

@Kroes wrote:

@Kroes wrote:
Ja graag Yona!!

Heb jij je ‘gewone’ fiets erbij gehouden?




Hebbie al gekeken toevallig? :slight_smile:






Ga het zo doen…dan haal ik hem weer uit schuur

Ja eindelijk de maten



255 cm lang en 66cm breed

aaaah dank!!



De 66 cm breed is met bak open toch? Valt reuze mee.

Heb jij je gewone fiets erbij gehouden of doe je nu alles op de bakfiets?

@Kroes wrote:

aaaah dank!!



De 66 cm breed is met bak open toch? Valt reuze mee.

Heb jij je gewone fiets erbij gehouden of doe je nu alles op de bakfiets?




De 66 cm is inderdaad open geklapt, past prima met 2 kindjes naast elkaar (ook met winterjassen aan)



Ik heb me eigen fiets behouden, straks als de kinderen zelf kunnen fietsen (behoorlijke stukken).

Dan gaat de bakfiets de deur uit.

Maar fiets nu eigenlijk alleen maar op de bakfiets of mijn man fiets op de bakfiets dan fietsen we met mijn fiets erbij.



Ideaal vond ik de maxi cosi dragers die je erbij kunt kopen.

Kindje veert mee maar zit stevig vast in de bak en kijkt naar je toe.

Charissa genoot zichtbaar van de ritjes al kijkend naar ons en haar broer.

Ook post de maxi cosi nog onder de regenkap omdat hij geleverd word met twee verschillende tussen stukken.

Dank :thumbup:

Ha, via google kom ik gewoon op mijn zelf geopende topic :slight_smile:

Met eigenlijk nog steeds dezelfde vragen, haha



Ruun is ruim 5 mnd (10-10-10 is natuurlijk niet gelukt)

We hebben fietskar croozer for one gekocht, fijne kar hoor, maar geloof niet dat t mijn ding is. Veeeeeeel handelingen. Ruun ligt wel heerlijk in n hangmatje :love:

Maar zodra hij goed kan zitten, kan hij voorop en hoef ik de kar niet mee te nemen.



Nu begint mijn moederfiets wat uit elkaar te vallen… nieuwe kopen of toch die gazelle cabby (die ik stiekem graag heb), of mijn fiets oplappen. En dan moet ik een voorstoeltje en buggydrager kopen.



In de bakfiets kan ik buggy meenemen, boodschappen ed. Op de moederfets alleen gaat dat moeilijker.



Ach, ik heb weer wat om na te denken

haha grappig, ik ben er ook weer mee bezig, met name omdat ik over een paar weken weer moet werken (blehg) en dan is met de fiets vervoeren toch wel echt een must. Intussen fietst n heel aardig zelf, die kan die afstanden die hij moet afleggen prima doen. dus de follow-me heb ik wat dat betreft voor niks gekocht…

blijft nog over hoe ik z ga vervoeren. Keuze is voor mij tussen de baby-mee en een fietskar. Ik heb afgelopen zomer een fietskarretje voor een habbekrats op marktplaats gekocht voor mijn fietsvakantie. IK ga eens kijken of ik daar een -oude- maxi cosi in kan monteren, dan wordt dat het denk ik…al lijkt het me niet altijd handig eigenlijk met zo’n hele kar…en mijn fiets trapt vreselijk door, grommmmm

:mrgreen:

Lekker stel zijn we



Baby-mee moet wel op een zeer degelijke fiets worden gemonteerd. Een fietskar lijkt mij dan beter. Mijn fiets trapt door in zn 3…



Weet je, ik wil (ik wil, ik wil) die bakfiets… wat mij tegenhoudt is de prijs en angst dat ik toch spijt ga krijgen vd bakfiets… weer geld weggegooid

fietst olivia zelf? maw: zoek je een manier om 1 kind te vervoeren of 2?



(en wat ben ik een schijnheilig mens zeg met mijn eerste reactie in dit topic, met mijn ‘als ik ooit nog toevallig een kindje krijg’,die toen al gewoon in mijn buik zat :angel: )



en bakfiets 2dehands, is dat nog een beetje betaalbaar?

olief fietst niet zelf, ze is niet zo sterk motorisch gezien…

ze wil wel, zei ze laatst.

Twee weken geleden ging ze mee op haar eigen fietst met zijwielen en halverwege zei ze; het is wel ver zeg. :mrgreen:



Maar goed, neem aan dat ze wel binnenkort zelf fietst. Maar een tripje naar het centrum (mijn tempo 20 min) denk ik niet dat ze snel zou kunnen.

Een boodschappen in de bak lijkt mij handiger dan aan de fiets. Maar goed,

aan t stuur kan natuurlijk ook.



2hands vind ik zonde; ze betalen gewoon 1000 euries of meer voor een fiets van 3-4 jaar oud. Dat vind ik echt getikt. Maar goed…

Nieuw kan ik natuurlijk ook mijn fietsplan gebruiken…



Dat toevallige kindje is gewoon heel toevallig al geboren 8)

Heb zelf totaal geen spijt gehad van de aankoop van de bakfiets.

Mijn oudste fietst inmiddels zelf sinds een paar weken.

Maar langere stukken is nog niet vol te houden op een 16 inch fiets.





Kinderen vinden het ook reuze gezellig, gaat er tussen de middag of na schooltijd een vriendje mee geen probleem klim er maar bij.

Altijd een heerlijk gepraat en zang in de bak.



Bij regen kinderen zitten heerlijk droog ook heeft het veel gure wind tegen gehouden in de winter.

Bij deze wil ik mijn ervaring met de gazelle cabby tot nu toe even kwijt (in bezit sinds december).



In 1 woord: GEWELDIG! Haha ik ben echt super enthousiast over de cabby. 7 versnellingen, ik vind hem wel iets zwaarder fietsen als een normale fiets maar dat valt echt reuze mee. Ik zie me niet gaan met 2 stoeltjes op een fiets en dan wat tassen aan het stuur!?!?



Mijn kids zijn nu 2,5 en 10 maanden (samen zo’n 25 kilo) en zitten samen naast elkaar op het bankje. Reuze gezellig, er wordt een arm om elkaar heen geslagen en lekker gekletst. Een grote tas boodschappen kan er ook nog bij en dan is de bagagedrager nog leeg… Veel bekijks ook met de cabby (Zuid-Limburg) veel mensen die nog nooit zo’n fiets gezien hebben en het wel handig vinden. Wij hebben als gezin 1 auto die momenteel alleen voor verdere stukken en de vakantie wordt gebruikt.



Voordat de kids eens zelfstandig kunnen fietsen, dat duurt wel even. En de tweedehands markt loopt ook goed voor bakfietsen. Dus tegen de tijd dat ik hem niet meer nodig heb zal ik hem met pijn in mijn hart weg moeten doen…



Alleen ben ik nog op zoek naar een makkelijke buggy. We hebben nu een chicco, maar die steekt uit de bak. En voorheen op mijn moederfiets de buggymee was helemaal vervelend! Iemand tips?

@anja_ke wrote:

Alleen ben ik nog op zoek naar een makkelijke buggy. We hebben nu een chicco, maar die steekt uit de bak. En voorheen op mijn moederfiets de buggymee was helemaal vervelend! Iemand tips?




quinny zapp :thumbup:

En dan de ‘gewone’ versie zonder slaapstand… die kan tenminste het kleinste/ platste.

Als je persé met slaapstand wil heb je de zapp xtra, maar ik weet niet hoe klein die opvouwt. Er zitten in elk geval geen lange uitstekende duwstangen op.

Wat ik me afvraag bij de cabby; hoe fietst hij in de winter?

Als het glad is, merk je dat dan ontzettend als je door bochten gaat?



En de bagagedrager, is die sterk genoeg voor een achterstoeltje?