vragen rondom kinderwagens, bakfietsen en maxi-cosi's

Over een week of 20 hopen we een beebje erbij te hebben. We hebben één auto en die gaat mee met ML.

Dus ik heb de fiets.



Ik ben dus hard aan het nadenken voor straks. Koop ik een Gazelle bakfiets of doe ik

de beeb in een baby mee?



Maarrrrr Olijf zit nog achterop. Durft nog niet te fietsen zonder zijwielen en sowieso de lange

stukken zijn te ver voor haar. Als de babymee achterop gaat, kan zij daar natuurlijk niet meer zitten…



Dus een bakfiets?

Lijkt me het einde hoor, maar duuuuuuurrrr.



En als ik dan de bakfiets koop dan moet ik ook een onderstel kopen voor de maxicosi, weet

nu al dat ik echt niet eeuwen met de cosi ga sjouwen.

Als onderstel had ik al de Quinny Zapp bedacht. Lekker klein op te vouwen, past

makkelijk in de bakfiets en rijdt soepel.

Door de weeks zal ik dus enkel de bakfiets gebruiken.



In het weekend kan ik natuurlijk ook met de auto…



Maar dan nog een vraagstuk: koop ik wel of geen kinderwagen?

Bij Olivia hebben we hem de eerste tijd wel gebruikt en deed ik de boodschappen lopend.

Maar als buggy vond ik het maar een onding. Groot en log. Ze zat al snel in een

kleinere buggy.



Als ik een bakfiets heb, ga ik dus echt niet meer lopend de boodschappen doen. Ik fiets

liever dan ik wandel. En als we in het weekend op bezoek bij iemand zouden

gaan met de auto, kun je altijd een alternatief meenemen om de beeb op neer

te leggen (zo’n rieten wiegje of ons campingbedje).



Ik wil ook graag een draagdoek uitproberen, zodat beeb daar ook lekker in kan slapen.



Dus; lang verhaal, maar zijn er mensen die het doen zonder kinderwagen? Of

zie ik iets heel (on)handigs over t hoofd?

Een fietskar kun je ook als “buggy” gebruiken!

Wij hebben bij de geboorte van Lara een bakfiets gekocht. Heerlijk makkelijk, maxi cosi erin, Sanne op het bankje en Bas zelf fietsen (met zijwieltjes). Wij nemen dan vaak de zapp mee en dan kun je alle kanten mee op.

De bakfiets hoeft niet enorm duur te zijn, als je goed rondkijkt op mp dan zie je er genoeg. Wij hebben heel bewust voor een babboe bakfiets gekozen, omdat deze best makkelijk trapt en goed bekend staat, maar er zijn ook goedkopere merken te verkrijgen.



Wij hebben wel een kinderwagen erbij, maar dat is alleen voor rondom huis, omdat wij graag wat km wandelen en dan zou de kleine te vaak te lang in de maxi cosi moeten blijven zitten. De zapp is erg gemakkelijk ook als buggy, vanaf de 7-8 maanden gemiddeld.



Wij hebben de fietskar niet genomen, omdat deze te klein was met maxi cosi, zapp en een kind van 2 jaar. Misschien zijn er ook grotere waar het wel bij kan, maar deze heb ik niet gezien.

Ik zou zeggen een fietskar is voor jou het meest handige.

Je kan hem achter je fiets en je kan hem als buggy/wandelwagen gebruiken!

Ik heb altijd een beetje een uhm tja gevoel bij een fietskar. Daarbij is onze poort 86 cm breed en

passen niet alle karren er doorheen. En jemig, als ik de prijzen zie van de fietskarren… :shock:

En de goedkopere versies zijn of breder of erg onhandig volgens mij in afkoppelen.

Of zie ik dat verkeerd?



Ik was vanmiddag ook hevig op zoek naar de breedte maat van de gazelle cabby, maar

kon het echt niet vinden. Iemand die het weet?

Hier dus wel een fietskar,



Ik kon niet overweg met een bakfiets, ik fiets graag, maar wel op tempo en heb dus best conditie. Maar ik werd op de bakfiets nog ingehaald door oude mevrouwtjes op de fiets die vooruit kruipen en ik vond het dus 3x niets.



Ik had de kidcar bike buggy city, die is 78 cm breed van wiel naar wiel en past dus ook door jou poort van 86 cm.

Een bijhorende babyschaal erin en er kan zelfs nog een kind naast.



We hebben hem verkocht vorig jaar omdat we dachten dat er geen kindjes meer kwamen, maar toen diende pruts zich aan. Hier een dochter van bijna 6 met motorische achterstand die ook nog niet zelf fietst en ze moeten in het nieuwe schooljaar naar een dislokatie van school en dus op de fiets. Ik heb dus weer een andere bike buggy city gevonden, een 2e hands exem van mp, 300 euro inclusief luxe babyschaal, bagagetas, extra koppeling zodat hij ook bij manlief achter de fiets kan en uv filter voor fietstochtjes op warme zomerdagen.

Koopje want ik heb de mijne daarvoor ook verkocht en daar zat een minder luxe babyschaal bij en geen uv filter en ook geen 2e koppeling.



Met de bandjes goed hard is alleen het optrekken wat zwaarder, maar verder fietst het als een trein en ben ik al eerder compleet beladen de hele stad doorgefietst.

Ging er ook mee naar de markt, fiets neerzetten, kar loskoppelen, stang eraf en in de kar en lopen maar… beeb hoeft er niet uit en lag lekker comfy. In de wintermaanden had ik een maxi cosi voetenzak in de babyschaal… heerlijk!

ik heb altijd gezegd: áls ik nog een nummer 2 krijg, dan heb ik eindelijk een goede reden voor een fietskar…

Maar inmiddels denk ik: als ik nu nog een nummer 2 krijg, dan komt die fietskar of bakfiets toch een beetje te laat, dus die komt er sowieso niet meer…



Ik zou voor het fiets-probleem voor het volgende gaan: baby in de baby-mee, en olivia erachteraan met eigen fietsje met de follow-me-tandem:







is ook niet gratis, maar stuk goedkoper dan een bakfiets oid, en nog heel lang heel handig (ook als olivia steeds meer gewoon wel zelf kan fietsen, maar nog niet hele stukken).





Ik zou zelf, juist met ook nog olivia erbij, niet zo snel kiezen voor helemaal geen kinderwagen…ow wacht, ik zie dat je dan wel een onderstel voor de cosi wilt kopen, dan zou kom je er denk ik ook wel zonder echte kinderwagen. Ik heb het buggy-gedeelte van de kinderwagen overigens ook echt maar heel kort gebruikt; vond daarna de veel kleinere, op de fiets meeneembaar, makkelijk optilbaar, smallere goedkope inklapbare buggy veeeeel fijner.

en jeetje, je bent al op de helft!!!

Echo al gehad??

Mijn vriendin zweert bij een Gazelle Cabby!



Misschien ook wat voor jou? Kan je ook de Maxi op klikken met speciale beugels :wink:



@fiep klophout wrote:

en jeetje, je bent al op de helft!!!

Echo al gehad??




morgen :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

ik heb altijd gezegd: áls ik nog een nummer 2 krijg, dan heb ik eindelijk een goede reden voor een fietskar…

Maar inmiddels denk ik: als ik nu nog een nummer 2 krijg, dan komt die fietskar of bakfiets toch een beetje te laat, dus die komt er sowieso niet meer…



Ik zou voor het fiets-probleem voor het volgende gaan: baby in de baby-mee, en olivia erachteraan met eigen fietsje met de follow-me-tandem:







is ook niet gratis, maar stuk goedkoper dan een bakfiets oid, en nog heel lang heel handig (ook als olivia steeds meer gewoon wel zelf kan fietsen, maar nog niet hele stukken).





Ik zou zelf, juist met ook nog olivia erbij, niet zo snel kiezen voor helemaal geen kinderwagen…ow wacht, ik zie dat je dan wel een onderstel voor de cosi wilt kopen, dan zou kom je er denk ik ook wel zonder echte kinderwagen. Ik heb het buggy-gedeelte van de kinderwagen overigens ook echt maar heel kort gebruikt; vond daarna de veel kleinere, op de fiets meeneembaar, makkelijk optilbaar, smallere goedkope inklapbare buggy veeeeel fijner.




Ie, ik ben geen held en vind dit er best eng uitzien! Maar ik sla het op en neem em mee, dank!

Ja, een handige buggy a la de zapp lijkt mij veel handiger op de fiets…

@Isabel Sofie wrote:

Mijn vriendin zweert bij een Gazelle Cabby!



Misschien ook wat voor jou? Kan je ook de Maxi op klikken met speciale beugels :wink:







:mrgreen: ik heb er vorige week op gereden, van een kennisje :thumbup:

Rijdt idd lekker, net als mijn moederfiets. Niet zo zwaar als een houten bakfiets en

met 7 versnellingen. Als er een bakfiets komt, is het de gazelle :thumbup:

@Cell wrote:

Hier dus wel een fietskar,



Ik kon niet overweg met een bakfiets, ik fiets graag, maar wel op tempo en heb dus best conditie. Maar ik werd op de bakfiets nog ingehaald door oude mevrouwtjes op de fiets die vooruit kruipen en ik vond het dus 3x niets.



Ik had de kidcar bike buggy city, die is 78 cm breed van wiel naar wiel en past dus ook door jou poort van 86 cm.

Een bijhorende babyschaal erin en er kan zelfs nog een kind naast.



We hebben hem verkocht vorig jaar omdat we dachten dat er geen kindjes meer kwamen, maar toen diende pruts zich aan. Hier een dochter van bijna 6 met motorische achterstand die ook nog niet zelf fietst en ze moeten in het nieuwe schooljaar naar een dislokatie van school en dus op de fiets. Ik heb dus weer een andere bike buggy city gevonden, een 2e hands exem van mp, 300 euro inclusief luxe babyschaal, bagagetas, extra koppeling zodat hij ook bij manlief achter de fiets kan en uv filter voor fietstochtjes op warme zomerdagen.

Koopje want ik heb de mijne daarvoor ook verkocht en daar zat een minder luxe babyschaal bij en geen uv filter en ook geen 2e koppeling.



Met de bandjes goed hard is alleen het optrekken wat zwaarder, maar verder fietst het als een trein en ben ik al eerder compleet beladen de hele stad doorgefietst.

Ging er ook mee naar de markt, fiets neerzetten, kar loskoppelen, stang eraf en in de kar en lopen maar… beeb hoeft er niet uit en lag lekker comfy. In de wintermaanden had ik een maxi cosi voetenzak in de babyschaal… heerlijk!




Dank voor je input, ik ga deze ook even noteren en bekijken!

De gazelle is wel wat anders dan de babboe :wink: , maar goed het is wel

een goedkopere oplossing.



Kan een maxicosi in de kar gezet worden?

Cell, moet je trouwens dat voorwiel afkoppelen en aankoppelen of is er een handig systeem?

@Kroes wrote:

@fiep klophout wrote:
en jeetje, je bent al op de helft!!!

Echo al gehad??




morgen :mrgreen:


cool! Ga voor je duimen!



En komende 20 weken netjes je best doen om echt op 10-10-10 te gaan bevallen he :angel:

dank, duim ook voor jou :wink:



datum is verzet geloof ik naar 12-10, maar hee 10-10 kan nog altijd :mrgreen:

@Kroes wrote:

Ik heb altijd een beetje een uhm tja gevoel bij een fietskar. Daarbij is onze poort 86 cm breed en

passen niet alle karren er doorheen. En jemig, als ik de prijzen zie van de fietskarren… :shock:

En de goedkopere versies zijn of breder of erg onhandig volgens mij in afkoppelen.

Of zie ik dat verkeerd?



Ik was vanmiddag ook hevig op zoek naar de breedte maat van de gazelle cabby, maar

kon het echt niet vinden. Iemand die het weet?




Hier de gazelle cabby, we zouden niet meer zonder kunnen.



Kan het morgen voor je opmeten

Ja graag Yona!!

Heb jij je ‘gewone’ fiets erbij gehouden?



Hebbie al gekeken toevallig? :slight_smile:

@Kroes wrote:

dank, duim ook voor jou :wink:



datum is verzet geloof ik naar 12-10, maar hee 10-10 kan nog altijd :mrgreen:


ja joh, want jij bent altijd heel snel met bevallen toch? :angel:

@Kroes wrote:

Cell, moet je trouwens dat voorwiel afkoppelen en aankoppelen of is er een handig systeem?




Een maxi cosi kan in de kidcar geplaatst worden, maar vond dat zelf allezins niet makkelijk en daarbij ligt de baby in een babyschaal veeeeeeeeeeeel platter dan in de maxi cosi. Wat ik met name op lange stukken fietsen wel prettiger vond. De babyschaal de luxe heeft ook draagriemen. Door het makkelijk loskoppelen en voorzien van wandelwagenwiel, hoeft er eigelijk ook geen losse buggy mee en met babyschaal zou zelfs Olivia nog mee kunnen rijden als je bijvoorbeeld naar t bos fietst om daar te gaan wandelen.



Ik vond het allemaal supermakkelijk, alles werkt met splitpennen.



aankomen, split pen omhoogtrekken, afkoppelen, splitpen uit de trekstang en hup achterin tussen de riemen, splitpen van t voorwiel eruit, deze eronder en splitpen weer vast en je kon wandelen. Al met al nog geen 3 minuten werk. Het opzetten van de zapp en opklikken van de maxi cosi kost mij meer tijd, hahaha.



Het voorwiel heeft ook een eigen houder, als je fietst hangt hij in zijn eigen houder onder de kar en als je wilt wandelen haal je hem daar zo weg om hem eronder te schuiven.



Daarbij stuurt dat ding dus echt mega licht, Ruud vond hem prettiger dan onze duowagen. Vandaar dat we nu ook gekozen hebben voor een kidcar weer, kan hem als duowagen gebruiken voor baby en mies, hij kan achter de fiets en hij kan ook door 2 splitpennen los te trekken en 2 beugels te draaien super simpel worden ingeklapt. De wielen zitten ook allemaal met splitpennen vast en zijn er ook zo af en dan past hij bij ons achter in de auto!

Dus voor ons is het ook echt een ideaal mee te nemen duokar :thumbup: