vraagje.....

Mijn dochtertje wordt deze maand 3. We zijn sinds enkele weken bezig met zindelijkheid. Het gaat redelijk… Ze lijkt in de gaten te hebben wat de bedoeling is, ze gaat vaak uit d’r zelf naar het potje of zelf naar het toilet, maar ze heeft nog bijna elke keer een natte plek in d’r onderbroekje. Eerder was ze hier nog echt vies van, nu lijkt het haar niet meer te deren. Als ze echt helemaal nat is dan wel, dit vindt ze echt heel erg vies!!!

Wat moet ik hiermee??? Stoppen dus weer een luier aan? (vandaag al geprobeerd; maar ze schreeuwt moord en brand want ze is een “ote meis” en ze wil een onderbroekje aan…)

Of doorzetten? Weet iemand of dit er ook bij kan horen?

heb helaas een erg moeilijke zindelijkheidsperiode met mijn oudste achter de rug (zit er soms nog midden in…). Schiet mij maar lek op het gebied van zindelijkheid…

Wie kan mij verder helpen???

ik zou in geen geval weer een luier omdoen.

dat werkt averechts.

ons zoontje heeft ook soms wel van die natte plekjes, is nu zon 2 mnd zindelijk.

Denk dat het vanzelf weer overgaat.

wij zijn eigenlijk helemaal niet met zindelijkheid bezig geweest.

We hebben net zolang gewacht tot hij het zelf ging aangeven.

hij zei dat hij geen luier meer om wou en vanaf die dag ging het goed, op een paar ongelukjes na.

alleen snachts nog een luier aan.

hij was overigens ruim 3 en een half.

Ben net bij H.A. geweest omdat ik elke keer het idee had dat er iets in d’r potje zweef als ze geplast had… (Ze gaat soms nog wel zelf plassen ondanks d’r luiertje)

Nou volgens het testje zat er een spoortje bloed in d’r urine… Het lijkt er sterk op dat we gewoon weer de zelfde kant op gaan als bij mijn oudste… en hier is na een hele lange weg niets lichamelijks uitgekomen…

Mijn oudste is nu op een enkel druppeltje na overdag droog.(sinds twee weken) Maar ja hij is nu 5 1/2 hoop toch niet weer 2 1/2 jaar verder te mogen tutten met mijn meisje… dat rek ik echt niet.

Oh muis, wat vervelend he!

Zijn die natte plekjes zo erg dat je haar steeds moet verschonen? Dan is het inderdaad wel lastig. Misschien gewoon een paar maandjes laten rusten nog?

anna heeft oom nog wel regelmatig een paar druppels hoor.

ze gaat echt op het allerlaaste moment pas palssen (of bedenkt zich als ze moet plassen opeens dat ze eerst nog een kletsverhaal op moet gaan hangen) en dan is ze dus net iets te laat.

ik hoop dat het mee valt en dat jullie er makkelijker vanaf komen dan bij jullie oudste!

Ik ook.

Ben alleen zo bang voor weer zo’n ronde!

Misschien is het bij ons meisje wel anders hoor. maar de angst dat het weer fout gaat zit er zooooo diep in.

heb gisterenok nog het CB gebeld en maandag kanik een afspraak maken voor de pedagoog…Misschien dat zij ons kan helpen op het trajekt

heb nu echt het idee het niet alleen te kunnen (durven…)

Nu heeft ze een luierbroekje aan en als ze wilt kan ze toch gaan plassen. Hoop maar dat ze dat toch doet, zo niet dan …tja.

Ze gaf vanmorgen trouwens wel weer zelf aan dat ze moets plassen, toen ze net wakker werd… Toch een teken dat ze het snapt en aanvoet… Toch?

en, hoe gaat het nu??

lukt het je om er een beetje ontspannen mee om te gaan??

Tja, hoe gaat het nu…

Nee, het lukt me niet om het los te laten, ik weet dat je niet moet vergelijken maar als ik dan hoor dat in mijn omgeving iedereen “zomaar” droog is…dan…ahhhhh!

Ons meisje doet het eigenlijk helemaal niet slecht… (mijn inzien dan, en de druppeltjes/plekjes niet mee gerekend). Gisteren ging ze met luierbroekje gewoon plassen, gaf het duidelijk aan als ze moest plassen en plaste dan op de wc. Ook vandaag gaf ze het aan.

1 x zag ik aan haar dat ze moest plassen (houding) maar we waren net aan het afrekenen n de winkel, dus ik kon geen kant op. En ik zag haar gewoon plassen. (houding en om haar heen kijken en direkt voelen aan haar broekje of ze nat was…) Wederom een teken dat ze het voelt. en zich ervan bewust is dat dat niet de “doeling” is…

Maar we gaan zo maar ff verder, hopend dat ik het nu niet “verpest” met een luierbroekje aan… iemand misschien daar ervaringen mee? luierbroekjes?

Hoor het graag…

persoonlijk zou ik op deze leeftijd (omdat ze het blijkbaar goed voelt aankomen)

geen luier of luierbroekjes meer gebruiken, dat maakt het voor haar (m.i.) te makkelijk om toch in haar broek te plassen als ze geen zin heeft of het even niet uitkomt.

Als ik je zo hoor lijkt ze er prima klaar voor, en is een tas met schone broeken en ondergoed meer dan genoeg om bij de hand te hebben voor de ongelukjes.

en ja, het welbekende stikkersysteem heeft hier prima geholpen.

eerst kreeg ze een stikker voor elke plas in de wc, en naar gelang het beter ging hebben we ook de “regels” verscherpt.

Hier ook vaak een klein nat plekje hoor, ik begrijp dat je je zorgen maakt maar als ze verder voldoende drinkt en regelmatig gaat probeer het dan van je af te zetten. Makkelijker gezegd dan gedaan wellicht maar ik hoor het van vriendinnen ook met kinderen tussen 5 en 8 dat dat zelfs bij hun kinderen regelmatig voorkomt. Ze spelen, vergeten te gaan, net als Fietje aangaf, ze houden nog een kletspraatje en ja dan is het alweer te laat.

Succes meid!

natas

hoe gaat het nu bij jullie???

Ik probeer er nu geen aandacht aan te besteden.

Ze heeft toch een luierbroekje aan en hiermee gaat ze 8 van de 10 keer zelf plassen. De andere plasjes komen dan in het broekje…

Na d’r verjaardag (volgende week zondag) ga ik het weer eenkeer proberen zonder luiertje. Maar nu met de evt. spanningen van de verjaardag heeft dat toch niet zoveel zin.

Ben nu wel zelf wat rustiger (ook belangrijk!! :stuck_out_tongue: )

goed zo, dat je zelf wat rustiger bent is zeker een goed begin :wink:

ik heb hier 3 mannen rondlopen en 2 daarvan zijn overdag redelijk snel zindelijk geworden maar pas tegen hun 4de aan…dan af en toe nog een ongelukje maar verder heel goed.

m’n derde kerel word in juli 3 maar heeft echt nog geen zin om op de wc te gaan, dus dat laat ik nog even zo.

's nachts zijn ze nog niet zindelijk…ook de oudste van 6,5 niet, ik kan hem op de wc zetten als ik ga slapen, hem geen drinken meer geven na het eten…maar dan nog is hij 9 van de 10 keer nat smorgens.

je hebt hier verder weinig aan, maar omdat je schreef dat het bij iedereen in je omgeving zomaar goed gaat…bij mij in ieder geval niet :mrgreen:

succes en rustig aan ermee :wink:

ohja misschien toch nog een tipje, bij de geboortewinkel via babybrabbel had ik trainings oderbroekje gekocht, is iets meer een onderbroek dan zo’n luierbroekje maar laat de “boodschapjes” er niet door.

misschien is dat een idee :smiley:

Hoi hoi…

Thanx voor je reactie… Natuurlijk hoop ik dat het ook bij jou snel heel goed gaat maar ergens ben ik blij er niet de enigste mee te zijn. Mijn oudste van 5,5 is ook 's nachts nog zo lek als een mandje :… Hij wil wel maar het lukt nog niet, hij slaapt gewoon veel te vast :zzz: . (Hier maak ik me overigs nog geen zorgen over hoor)

mijn jongste gaat nu met luiertje gewoon plassen, straks zei ze: “Enke hoeft niet te passen, enke net buiten epast…” Dus ze weet ook precies wanneer ze plast als ze in de d’r luiertje plast… Straksje na d’r verjaardag ga ik het weer een poging geven. Hopelijk is het dan ook goed weer en lukt het haar dan wel… Nu roept ze overigs elke morgen: “Enke passennnnnn…” :thumbup: en dat heeft mijn oudste Nooooiiiiit gedaan!

enne bedankt voor je tip, ikzal er zeker een s gaan neuzen…

Hoi muisje,

Hier gaat het ook niet perfect hoor.

Mijn zoontje van bijna 6 jaar is nog altijd niet helemaal zindelijk. Moet wel zeggen dat hij het wel een half jaar is geweest, maar vanaf dat hij naar school gaat is het dweilen met de kraan open… :frowning:

Ben soms ook echt radeloos.

's nachts is hij al helemaal niet zindelijk en ook daar is al alles aan gedaan. Hij heeft fysiotherapie gehad, onderzoeken in het ziekenhuis, maar daar komt allemaal niks uit. Dus we wachten maar gewoon af wanneer hij wel volledig zindelijk wil worden.

Het vervelende is dat het niet alleen urine is, maar ook ontlasting en na 2 jaar onderbroekjes uitwassen heb je het wel gehad. We kopen nu maar iedere keer nieuwe, maarja kost ook een hoop geld.

Onze meid van bijna 3 zijn we ook nog niet mee bezig, ze vind haar luier nog veel te leuk, maar we doen wel een onderbroekje over haar luier om te laten zien dat er ook nog iets anders overheen kan en dat vind ze zeker ook wel leuk en ze begint af en toe wat aan te geven, maar als ik haar op de wc zet, doet ze niks het is gewoon om op de grote C te zitten :inlove:

Je bent absoluut niet de enige hoor! :slight_smile:

Ik wil je in ieder geval veel succes en sterkte toewensen, want ik weet hoe zwaar het soms kan zijn.

@ Broekie,

Het is heel fijn om eens te horen dat het bij en ander ook nog niet loopt zoals het zou moeten… Niet voor die ander maar ik moet echt zeggen dat mijn man en ik samen jou eactie hebben gelezen en allebei zo iets hadden van; phoeeeeefffff, we zijn er niet alleen mee…

Hier heeft ons zoontje nu ook weer dagelijks natte plekken en de drogen nachten zijn op 1 hand te tellen. eigenlijk al op 2 vingers…

maar om die nachten maak ik me nog niet zo druk. Daar proberen we t.z.t. wel eens een wekkertje te gebriken. Bij ons is het gewoon overdag hopeloos. Tja en dan aan de tweede te beginnen…

we hebben afgelopen vrijdag een gesprek bij een pedagoog gehad en ook zij had ons niets nieuws meer te vertellen. Volgens haar zou renske i.d.d. alle tekens er van hebben om droog te kunnen blijven. Dus we moesten maar zo snel mogelijk de luier uit doen en dit minimaal twee weken volhouden… Dusse vandaag (mooi weer) maar weer eens begonnen… De score is nu al weer twee natte broekjes, wederom kleine plekjes… We zullen zien… :pray:

Nou drie dagen onderweg en ik heb alweer zin om het bijltje er bij neer te gooien… Phoehhhh, wat een opgave!

Het is natuurlijk ook de frustratie die we bij de oudste voelen waardoor we nu eerder gefrustreerd zijn, maar aaaaahhhhhhhh… :wall:

Vandaag al ontelbaar natte broekjes (onderbroekjes, bovenbroekjes zijn bijna allemaal droog, maar de onderbroekjes zijn te nat om haar in te laten doorlopen.) :frowning:

Het lijkt wel dat ze nu natter is en vaker nat is dan voordat we haar de luier terug omdeden. Ook bij de oudste is het nu weer terug bij af!

Hij heeft meerdere keren per dag weer (kleine) natte plekjes. Deze probeer ik te negeren maar dit lukt meestal niet. Dus frustratie alom.

Gelukkig heeft mijn man dadelijk een lang weekend vrij en sta ik er niet allen voor. Nu nog goed weer en elke dag een smeekgebedje :pray: aan iedereen daarboven die misschien tijd heeft om te helpen :smiley: en hopelijk heb ik de volgende keer beter nieuws dan nu…

Hoop dat ikde twee weken volhoud…

sterkte hoor!!!

Weer een dag om…

Vandaag niet zoveel ongelukjes als gisteren maar toch ook nog een hele berg… Vandaag in stad geweest een een hele berg (kleine ) cadeautjes gekocht maar ik weet nog niet precies hoe ik dit dan aan moet pakken…

Denk dat ze een hele dag gewoon nog niet droog kan blijven, dus dat zou dan weer heel veel negatieve aandacht betekenen…

Iemand hier ideeen over???