Bij elk plasje die wel op tijd op de wc wordt gedaan een sticker laten plakken. Na zoveel stickers een cadeautje.
Niet op tijd? Geen sticker en niet te veel woorden aan vuil maken.
@knollie1 wrote:
ik zou in geen geval weer een luier omdoen.
dat werkt averechts.
.
Ik begin nu ook te denken dat ik NOOOIT dat luiertje terug om had moeten doen… Het gaan nu nog slechter als als ooit. Gisteren vroeg ze zelf tot twee keer toe of ze de pamper weer om mocht. Te heeft contstant een natte broek! Maar ja, wat nu? Door gaan: met dit weer kan ze lekker in d’r blote kontje lopen en dan geeft ze wel zelf aan als ze moet plassen…(maarja, ik zie de kleine ongelukjes voor d’r plas dan ook niet!)
Of weer terug de luier aan en een maand of drie wachten…
Volgens de pedagoog zouden we het twee weken moeten aankijken maar het gaat zoooo slecht. En ik maak me zo’n zorgen dat we de zelfde kant op gaan als bij de oudste. (Ben gisteren met een gevoel naar bed gegaan van: phoe wat ben ik een slechte moeder , kan mijn twee kinderen nog niet eens droog krijgen …) Kan toch ook niet de bedoeling zijn!
En ja; ik WEET datik het "leuk"moet houden maar het is door al die jaren met de oudste zo’n beladen onderwerp geworden… HELLPPPPPP.
Ik weet het ECHT niet meer…
een overgevoelige mama Carmen
Vandaag toch weer een goede dag!!!
Echt mijn meisje is de hele dag droog gebleven :thumbup: :thumbup: helaas vanavond net voor ze naar bed ging tot twee keer toe een ongelukje .
Nu maar hopen dat het morgen weer net zo goed gaat als vandaag
Zou het toch het begin zijn nu???
wat goed!!!
haal er je energie uit voor de mindere dagen!
:dance:
Jeeehhhhhh!!! Ook vandaag weer een goede dag!
1 ongelukje en dat pas vanavond om 20.30u! Normaal ligt ze dan al uren op bed maar we hadden een feestje!
We zijn eigenlijk niet thuis geweest vanaf vanmorgen 11.30u en mijn meisje gaf of aan te moeten plassen of ging zelf!
We hadden een potje midden in de speelwei (bij het feetsje) geplaatst en daar zat ze dan :lol: . Echt super lief.
Ik ben helemaal trots… Zou bijna gaan durven hopen…
Morgen weer een dag!
:-* een al iets blijere mama Carmen
joepie!!! :dance: :dance: :dance:
Ik wist het wel!
Ik mag er niet over opscheppen want dan gaat het weer minder…
en jawel. Gister 2 ongelukjes en vanmorgen alweer 3… :thumbdown:
Nu is ze naar het kinderdagverblijf, ik mag zo gaan werken. ben benieuwd of ze daar droog houdt…
maar ach ze heeft wel laten zien dat zehet :dance: kan dus ik wil nu wel volhouden!!!
tot de volgende update…
inderdaad gewoon volhouden!! je weet dat ze het kan!!
hoe ging het vandaag??
Zo lala…
Ze heeft betere dagen gehad…
Had het er vandaag met een vriendin over en zei gaf ook aan dat ze haar zoontje er regelmatig aan hielp herinneren, dat hij uit zichzelf ook niet ging. Ik dacht dat ze het altijd zelf aan MOET geven , maar dat leren ze natuurlijk ook nog wel. Wat is er eigenlijk mis mee als ik haar er aan help herinneren… du morgen maar weer regelmatig sturen/ meenemen/ herinneren…En kijken hoe het dan gaat…
We zullen zien…Ooit gaat het lukken!!!
en… hoe gaat het inmiddels met jullie??
Nou weer ff een update,
het blijft zo twijfelachtig. Soms heetf ze dagen dat ik denk: wauw zou dan nu het dubbeltje gevallen zijn? en dan gaat het de dag erna weer nergens naar!!! Het is echt niet te geloven…
En op dagen dat het "goed"gaat , heeft ze een inlegkruisje in d’r onderbroekje… Daarmee worden dan die eerste druppeltjes opgevangen…Dat bespaard me een heleboel was en ergenis…Maarja droog is ze dan dus nog steeds niet helemaal…
Als het goed is belt zo de pedagoog, ook om te checken hoe het gaat! Ben benieuwd wat zij zal zeggen. Of volhouden of weer een luier om. En als het dat laatste is dan moet ze die echt wer drie maanden om voordat we weer een poging mogen ondernemen…
Nou, zojuist al gebeld, (snel he)
We gaan in kaart proberen te brengen op welke dagen het goed gaat en wanneer het minder gaat en wat er op die dagen gebeurt.
de ongelukjes en de succesjes!!!
Hoop er zelf ook wijzer van te worden! ook ga ik proberen om de ongelukjes niet meer te benoemen en de succesjes extra te benoemen!!!
Klinkt misschien raar maar ik heb altijd het idee de ongelukjes ook te benoemen; zo van: maar dat is niet de bedoeling!!!
Hoe gaan jullie hiermee om???
groetjes Carmen