vraagje wie herkent dit

hoi

ik heb een vraagje

ik heb een zoontje van 2 1/2 en hij

loopt achter in z’n ontwikkeling

met wat hij doet komt overeen met een kindje van 9 maanden

zijn er meer mensen die dit kennen

Kun je iets meer vertellen met wat hij achterloopt? Zijn spraak of motoriek of zo? Is het 1 ding waar hij mee achter loopt of meerdere? Wie zegt het? Het cb of een arts?



Gerben is ruim 3,5 en nog niet altijd te verstaan. Hij snapt alles en weet alles, alleen zijn spraak loopt achter, daarentegen was hij er heel snel bij met zijn fijne motoriek. Soms zijn ze heel druk bezig met het een en dan loop het andere “achter”

hoi

ja ben niet erg duidelijk geweest he haha

maar in z’n motorische ontwikkeling loopt hij achter

en ook in spraak

het enige wat hij zegt is papa

en hij begrijpt je ook niet

als je wat tegen hem zegt

bv. waar is papa terwijl hij naast hem staat

snapt hij niet wat je bedoelt

groetjes

Er zijn ook al een hoop onderzoeken gedaan toch? Die test op hersenactiviteit was goed, hij is op zijn stofwisseling onderzocht. Weet je nu al wanneer hij neurologisch onderzocht gaat worden? Ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen.

(even voor de duidelijkheid, we zijn zussen…:smiley: )

Thanx voor de tip :wink:

hahahaaa, nou ik herken in dat opzicht zonder meer info dat een zoontje van een vriendin van mij ook niets zei terwijll mijn dochter alles bij elkaar klepte, maar hij kon dan wel weer super goed klimmen en doen enzo…



mijn buurjongetje is ook geen vlotte, ik weet niet hoe dat verder gaat, maar als ik het berichtje van je zus lees dat er al allerlei onderzoeken gaande zijn dan denk ik dat je dat verder ook even af moet wachten en overleggen met de artsen, maar sommige kids zijn echte laatbloeiers…

wat kan hij wel en wat niet>

Mijn dochter zag ook geen blokjes liggen vlak voor haar, dan zei ik pak even dat blokje en dan zei ze waar waaar??? dat zegt niet altijd wat ( net als papa waar is papa?) soms denkt een kind dan ook.: zie je dat niet? hij staat naast me waarom moet je dat vragen? maar dan is ie te jong om dat te zeggen

Mijn zusje is vanmorgen met haar zoontje naar de kinderarts geweest, en jawel hoor, hij gaat de molen in. Hij krijgt binnenkort een spiertest, omdat zijn reflexen in zijn onderbenen niet aanwezig zijn. Ook mede door het verhaal van Ryan wordt er nu eindelijk eens vaart gezet achter de dingen. Hij krijgt ook nog neurologische onderzoeken. Zou blij zijn als ze eindelijk eens wat zekerheid kregen…nu weet je gewoon helemaal niks…

Lijkt me erg rot. En sneu voor het ventje zelf. Fijn dat ze eindelijk aktie ondernemen.

Jeetje, wat een onzekerheid. Ik hoop dat er uit de medische molen iets komt waarmee jullie aktie voor hem kunnen ondernemen.



Ik heb een kennisje met een gezonde dochter van 4 jaar die niet praatte (alleen mama), maar die kende wel alle woorden als je haar iets liet aanwijzen of pakken, dus dat is niet vergelijkbaar.



Sterkte en succes!

Hoe is zijn gehoortest geweest?

hoe is het nu verder? zijn er al wat meer onderzoeken geweest?

nou hij heeft dus nog nooit een gehoortest gehad

maandag moeten we naar grave

daar krijgt hij een uitgebreide ogentest

want het schijnt dus als een kind achter loopt in ontwikkeling

dat er dan ook iets met de ogen is

dus ben benieuwd

en woensdag word ik door de kinderarts gebeld

over wanneer hij bij de kinder nuroloog terrecht kan

dus ben benieuwd

mag nu wel eens tijd worden

mn kleine piem is bijna 3 en we weten nog niks

en vooral natuurlijk met de gedachte van de kleine van mn zus

dus we wachten maar weer af

jullie worden natuurlijk op de hoogte gehouden

nou delano heeft maandag een ogentest gehad

en die was goed :smiley:

en nou moet hij maandag naar het ziekenhuis

naar de kindernuroloog

daar krijgen we dan onderzoeken

duurde in iedergeval drie uur

dus ben benieuwd

Hoe komt het eigenlijk dat hij geen gehoortest heeft gehad?

Heb je ook via het consultatiebureau contacten lopen?

op het cb waren ze

te laat met gehoor test

omdat ze hem telkens vergaten

en toen ik bij de kinderarts kwam te lopen

zeiden ze nou dan word dat daar wel gedaan maar dus ook niet

maar dr is volgens mij niks mis met zn gehoor

hij reageert wel als je hem roept of als hij iets hoort kijkt hij wel op

En toch is het gehoor heel belangrijk, ook al denk je dat hij goed hoort



Ruben heeft ook nooit een gehoortest gehad. Hij was ook laat met praten en als hij wat zei, dan snapte je er niks van. Onverstaanbaar.



Ik deed een cursus audiometrie en leerde dus over het gehoor. Zo werd er verteld dat met name bij kinderen die veel verkouden waren, het gehoor max 60 dB (!!!) slechter kon zijn. Je hoort dus wel, maar niet het fijne ervan, of je door een bol watten praat.



Ik dus met hem naar de huisarts en daarna naar de kno. En jawel, vocht achter het trommelvlies, betekend, gehoorverlies. In het middenoor zit dan vocht en dan werkt de geleiding van geluid niet goed genoeg, de gehoorbeentjes kunnen ook hun werk niet optimaal doen.

Dit heeft hij dus blijkbaar heel lang gehad dan en het gaat niet zomaar weg. Afijn, hij heeft buisjes gekregen en is toen met grote sprongen vooruit gegaan!



Het is dus wel een belangrijk onderdeel van de ontwikkeling, heb je er al naar gevraagd bij de kinderarts? Ik neem aan dat hij wel in de oortjes heeft gekeken enzo.

nou er is door de kinderarts wel naar zn oren gekeken

en was alles goed

maar maandag zal dat nog eens aankaarten ja

hij word zowiezo nou helemaal binnenste buiten gekeerd

omdat ik nu echt alles wil uit sluiten

duurt allemaal veel te lang

Ja dat kan ik me voorstellen, het is ook niet niks.



Veel sterkte en houd je ons beetje op de hoogte? :-*

nou we zijn bij sensis geweest voor z’n ogen

nou dat was allemaal goed

en gisteren bij de kinder nuroloog

die heeft eigelijk nog niet veel gedaan

alleen hem nagekeken en ze zei dat hij toch

echt wel een flinke achterstand heeft

en nu moeten we wachten op een oproep

en dan word hij hopelijk in 2 dagen achter elkaar

helemaal binnestebuiten gekeerd(eindelijk)

dus maar weer afwachten

het scheelt wel dat het nu wel echt in werking word gezet

mag ook wel naar anderhalf jaar!!

hoi



als ik jou verhaal lees lijkt het net of je het over mijn zoon hebt.

hij loopt ook achter in zijn ontwikkeling lijkt ook een kind van 9mnd hij is nu 2jaar.

hij praat niet en hij begrijpt ook niet als ik zeg bijv: ga maar naar papa dan snapt hij dat niet.

hij liep pas met 21mnd.

mijn zoon van bijna 3mnd brabbelt nog meer als ethan.

als ik hem roep moet ik soms wel eens 5x zijn naam roepen wil hij op kijken en dan komt hij nog niet als ik zeg kom dan gaat hij gewoon weer verder waar hij mee bezig is en soms reageert hij helemaal niet pas als ik zijn arm pak kijkt hij op.

maar soms denk ik wel eens jij snapt meer dan dat je laat merken.

ik heb ook bij de kinderarts gelopen maar alles is goed.

hij is altijd heel makkelijk en ontzettend lief.

nu pas begint hij met uitdagen en vervelend doen.

maar voor die tijd had je geen kind aan hem.

nog een voorbeeld met een jaar kon ik pas fietsen en zat hij nog scheef in het zitje.

hij is ook niet te stimuleren dat werkt avarechts.

ach ja ik denk altijd maar als ze 12 zijn doen ze allemaal het zelfde.



groetjes monique