Vraagje voor de kippen dames...

Kippen komen in het voorjaar. Ik wil jonge kippen, en de herfst en winter zijn hier gewoon te nat en koud om met jonkies te beginnen. plus Si ziet het niet zo zitten om met dit weer buiten te staan bouwen. :roll: :lol:

Weet niet HOE jong je ze wilt, maar als je ze echt van kuiken af aan wilt, is eer een trucje (niet 100% betrouwbaar) waaraan je kunt zien of het een hen of een haan is…

Bij mij, ik heb het bij 6 kuikens toegepast, had ik het allemaal goed…

Als je een kuikentje in het nekvel oppakt en iets van je hand optilt en het trekt de pootjes op, tegen het buikje aan, dan is het (hogstwaarshijnlijk) een hen. Laat het kuiken de pootjes hAngen, maakt het zich groot, is het (hoogstwarschijnlijk) een hAan…



Ik moet helaas al wat grotere hennen nemen, omdat ik drie grote leghennen heb lopen…

Maar is ook leuk… weer lekker verse eitjes :drool:

Maar euhm, een kip kan 7-9 jaar worden.

Hij begint met leggen als ze een half jaar zijn, dus tot 2 jr leggen ze en daarna zit je 5-7 jaar met een kip zonder eieren? :think: Dat word slachten dan ben ik bang. :shifty:

Ik zat een poos te twijfelen tussen Orpingtons of een hybrid variant. Dus een kip voor zowel de leg als voor de tafel. Maar ik weet niet of Si en de kinderen dan nog kip willen eten. :shifty:

Ik denk kdat het gewoon leg kippen worden. We nemen ze tenslotte niet alleen voor de eitjes, maar ook omdat zowel Noah als Ava helemaal weg van kippen zijn. Hebben ze van mij! :inlove:

de vorige kippen die we hadden hebben bijna vier jaar aan een stuk gelegd. We hebben toen 2x een winter niet bijgelicht zodat ze wat konden bijkomen. Maar na die 4 jaar waren de kippen ook echt wel op eigenlijk :shifty: ze hebben hier buiten hun ren megaveel plek en liepen altijd los. Op een gegeven moment zaten ze niet meer zo netjes in hun veren enzo.

Toen heeft m’n vader (we delen ons erf met m’n ouders) die kippen ‘geholpen’ en nu hebben we nieuwe.

Zelf hoef ik die beesten niet te eten (eet geen vlees) maar de rest van de familie was erg blij met hun scharrelkippenvlees.

onze kippetjes stoppen met leggenin de winter…ga nu ff kijken of we nog wat hebben liggen

Ik heb vandaag nog eieren! En ik had er gister eentje met een dubbele dooier, het ei was ook duidelijk groter dan andere eieren.

ja zowaar nog 2 stuks. Vorige week ook nog maar 2. En dat van 2 kippen he…beduidend aan het afnemen dus. Kreng pikte me net ook nog, normaal komt ze altijd verhaal halen en dan krijgt ze een aai over d’r bol van me, vandaag was ze er dus niet mee eens…

ik heb ze overigens niet aan de legkorrel sinds een maand…zou ook invloed moeten hebben he