Morgen worden de verstandskiezen getrokken van mijn dochter.
Een trekken en een uitsnijden omdat ie scheef zit.
Maar wij hebben geen auto.
Kun je na zoiets gewoon fietsen?
En heeft iemand tips voor wat ik in huis moet hebben?
IJsjes, vla, rietjes paracetamol heb ik al.
Hoe oud is je dochter ??
Ik zelf heb een verstandskies eruit kregen gesneden toen ik 19 was. Kan me nog herinneren dat ik me echt niet lekker voelde, ik heb heel de dag in bed gelegen met een dik blauw gezicht.
Een icepak is ook wel handig om in huis te hebben. of iets anders wat goed koelt voor op de wang, tenminste daar was ik toen erg blij mee.
Eventueel kun je als je dochter oud genoeg is, ook ibrufen vragen als pijnstilling, als ze die nu nog op recept doen. Ik kreeg toen een recept mee voor ibrufen buis 600. En die had ik wel nodig daarna :oops:
Over t fietsen durf ik niks te zeggen, ik ben toen gebracht met de auto.
Maar geloof niet dat ik toen had willen fietsen.
krijgt zij een volledige narcose?
In dat geval, zou ik zeker en vast vervoer regelen hoor.
Zie haar echt niet fietsen nadien.
veel succes !!!
liefs
Gerda
soep… is ook lekker om te drinken!!
ehm… bij mij ging het niet, ze konden ze er niet uitkrijgen… heteruit snijden stond gelijk aan een kleine operatie! maar normaal gesproken lukt dat denk ik wel!
anders ff alvast een pijnstiller innemen in het ziekenhuis! dan weet je zeker dat je thuis komt!
mn dochter is bijna 19.
ijspack is wel een goeie, die ga ik regelen.
:thumbup:
Hoelang had je er last van?
IK heb een week lang pijn gehad, mijn wang was dik en blauw van buiten, waardoor ik van iedereen de vraag kreeg of manlief me een dreun had verkocht :shock: :roll:
Mijn mond heb ik twee weken lang niet verder open gekregen dan 2 a 3 cm, zo stijf was het en zo dik.
Ik hoop dat je dochter er niet zo veel last van heeft als ik toen.
EN idd de tip om van te voren een pijnstiller in te nemen is een goeie want dat was ik toen vergeten, terwijl t wel slim was geweest volgens hun.
k heb het in de zomervakantie gedaan, ivm me werk. Ik ben zeker drie weken onderzeil geweest! twee weken niks kunnen eten omdat ze me hele kaak uit elkaar hadden getrokken, flinke ontsteking erbij…
Maar hub hier, heeft hem eruit laten snijden en dezelfde dag nog weer aan het werk gegaan, en ook helemaal nergens last van gehad!
T is morgenochtend om acht uur al, ze hoeft niet nuchter te komen dus denk dat ze gewoon plaatselijke verdoving krijgt.
Ze moeten er alle 4 uit, maar er is er 1 van die dwars ligt, dus ik weet nu niet meer zeker of ze die gene die dwars ligt al doen, want ze doen er 2 per keer.
amai, ik moet volgende week (en over 1 maand nog eens) maar dit klinkt allemaal helemaal niet leuk…
alle vier tegelijk zullen ze wel niet doen denk ik. Omdat ze dan de tong ook geheel moeten verdoven, en dat mag niet.
Teminste, ik had er maar drie en ik kon, in overleg met de tandarts ze alle drie tegelijk doen… Omdat ik er twee boven had. Hij waarschuwde me wel dat het geeeeen pretje was. Omdat je hele gehemelte ed doof is.
ok, pijnstiller nemen gaat ook op het lijstje. :thumbup:
ibufren of paracetamol en hoeveel en hoelang van tevoren?
Tongpiercing, moet die er uit?
(ik ben nog zenuwachtiger als zij, ze zit heel relaxed tv te kijken)
Ze moet morgen eigenlijk beginnen met haar nieuwe baan, maar gelukkig op tijd afgebeld, maar ze bellen morgen eind van de middag wel om te vragen wanneer ze denkt te kunnen beginnen. :?
wij kregen zware pijnstilling mee van het ziekenhuis van die kleine roze pilletjes!
@fiep klophout wrote:
amai, ik moet volgende week (en over 1 maand nog eens) maar dit klinkt allemaal helemaal niet leuk…
Succes alvast

Ik zou de tips maar opschrijven, ik ben zelf veel te laat, moet morgenochtend nog snel wat dingen gaan halen voor haar. Zoals soep, dacht dat dat niet zo prettig zou zijn door zoutig eten in de wond.
Heb zelf nog nooit iets laten trekken, dus weet niet hoe ze zich gaat voelen.
Ik ga wel met haar mee, maar denk dat ik van mn stokje ga als ik het zie.
Zou ik er bij mogen, of moet ik in de wachtkamer blijven?
Als ik er bij mag, dan ga ik natuurlijk wel
Brrrr, nu ik t lees van de tong verdoven, valt dat me weer in, dat gedeelte had ik uit mijn geheugen verbannen…
Voorla om dat de meneer die mijn spuiten kwam zetten me niet meer zo aardig vond…
Ik zat in de gang van t ziekenhuis te wachten. En er liep al een paar keer een man langs groot en gespierd met behoorlijk dikke armen… Toen was het mevrouw H. Behandel kamer 10.
Ik loop daar naar binnen, ga in de stoel zitten, komt die spierbundel naar binnen, toen zei ik met mijn grote mond vol zenuwen, enne ben je wat vergeten op te ruimen :silenced: :doh: Als antwoord kreeg ik…
Nee ik kom jou spuiten zetten. Ik dacht echt ja hoor moest je je grote mond weer open trekken :wall:
Hij zette de spuiten dus en niet meer zo vriendelijk en toen kwam die prik onder mijn tong
Dat deed dus verrekte pijn :evil:
Wat ik er van geleerd heb… Niks meer te zeggen tegen ziekenhuis personeelals ik niet weet wat ze komen doen 8)
Gewone vla ( pudding ) is ook een optie om te eten, slikt zich wel zo makkelijk weg
haha, dat zou ook wel iets voor mn dochter zijn om te zeggen, die is ook zo’n flapuit, vooral als ze zenuwachtig word, dan gaat ze ratelen. :lol:
Die pudding komt ook op de boodschappenlijst. :thumbup:
Maarja, dat kan morgenmiddag ook nog wel, denk niet dat ze meteen wil eten, ik heb al gezegd dat ze morgenochtend flink moet ontbijten, omdat het de rest van de dag niet zal gaan.
Misschien ga ik toch maar een taxi bellen morgenochtend.
Ik heb het allebei gehad, 3 zijn er getrokken, eentje moest eruit gesneden worden.
Ik was alle keren met de auto, en dat was wel zo prettig ja ( heb wel gewoon zelf kunnen rijden hoor).
Bij het trekken heb ik eigenlijk niet veel last gehad.
Bij het snijden had ik alleen nog een tijdje moeite met mijn mond ver opendoen, dus dat was wel lastig met eten :roll:
Idd heel goed ( en best lang) koelen daarna, en pijnstiller erin als de verdoving uitwerkt.
En uitkijken dat je niet meteen lekker in de zon gaat zitten , dat zei de kaakchirurg toen ook nog.
Het was bij mij allemaal niet zo heel dramatisch!
het voordeel is wel als het in het ziekenhuis gebeurt dat ze de gaten meestal hechten, dus geen last van voedselresten in de gaten…
heb nog nooit moeten laten snijden dus daar geen ervaring mee, maar wel genoeg moeten laten trekken, en ik kon altijd meteen daarna weer fietsen/autorijden wat dan ook. Even vervelend, maar met een brufen 600 was het goed te doen. Vooraf ook een ibu 400 nemen voor d ekomende pijn!!
Ze zijn eruit.
We zijn toch maar met de taxi gegaan en dat was maar goed ook.
Ze kwam naar buiten met een grote ijszak op dr wang, die moest ze er een tijdje op laten.
Ze vond het heel erg meevallen, ze heeft er niets van gevoeld.
1 hebben ze getrokken en de ander moesten ze eerst breken en uitboren.
Ze heeft nu nog geen napijn, heeft net al gegeten.
noodels wilde ze wel. Dus dat had ik al in huis.
Ze heeft pijnstillers gekregen met codeine erin, dus denk dat die wat sterker zijn als paracetamol.
Die heeft ze meteen ingenomen toen ze thuis kwam en nu mag ze om de 4 uur zo’n pijnstiller.
Ze begint het gevoel nu terug te krijgen in haar wang en gezicht, maar voelt nog geen pijn.
Misschien valt het allemaal toch nog mee.