vraagje relacteren (update)

1,5 week geleden heb ik besloten om te stoppen , 9 maand mooi moment. Lynn bleef zoeken bij mij maar ik wilde niet toegeven. Toch bleef het knagen om toch maar weer 's ochtends te voeden :oops:



Ze hapt nog steeds maar krijgt er niet veel uit, met kolven kreeg ik er 30 cc uit en kolf nu om de 2 uur



Is het raar om toch maar weer te starten? Kan ik met om de 2 uur kolven de boel weer op gang krijgen?

Raar of niet, dat maakt niet uit toch :wink: Blijkbaar zijn jullie beide er toch nog niet aan toe om te stoppen dus ik zou het gewoon proberen, en met flink kolven zal je productie wel weer snel beter worden denk ik hoor :slight_smile:

Nee hoor, gewoon weer starten met borstvoeding als jullie dat graag willen. Dat heet relacteren, meer lezen: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/relactatie/relactatie.html



Het duurt een paar dagen tot enkele weken voordat je melkproductie weer op peil is. Om de 2 uur kolven lijkt me goed. Hopelijk gaat Lynn ook weer ‘happen’.

Nee natuurlijk is dat niet raar. Dit was gewoon nog niet het moment om te stoppen voor jullie! Volgens mij moet je binnen een paar dagen gerelacteerd kunnen zijn hoor! Succes!

Aanleggen… aanleggen… aanleggen… en wat beter dan een baby aan de borst om alles weer lekker op gang te krijgen… zeker kolven tussendoor… maar mijn ervaring, qua melk, is toch… die baby aan de boob… :thumbup:

raar? hoezo?

Omdat je meisje EN jij er eigenlijk nog niet aan toe waren?

Zou het dan eerder raar vinden om echt vol te houden met stoppen omdat je dat nou eenmaal gezegd had en volledig aan je eigen gevoel voorbij gaat.



Kijk zou 1 van jullie niet meer willen… dan is het klaar… maar jullie genieten allebei nog van die borstvoeding… kan eigenlijk geen betere reden vinden om door te gaan :thumbup: .



Je hebt 9 maand gevoed, dus op zich had je al een redelijk stabiele produktie, ik denk dat met een paar dagen flink aanleggen en eventueel tussendoor kolven je echt een heel eind weer moet komen hoor.



Succes en geniet ervan :smiley: .

Hoe gaat het nu? Productie al verbeterd?

he wat knap dat je het weer gaat opkrikken :thumbup:

sinds gisteren hier ook aan het afbouwen.

maar we blijven wel smorgens en savonds voeden en evt snachts, aangezien ons meisje niet ergens anders uit dtinkt dan uit de borst, ga echt snachts niet lepelen :hand:



hoe gaat het nu?

@marie30 wrote:

Hoe gaat het nu? Productie al verbeterd?




ik kolf uit mijn linkerborst alweer straaltjes :mrgreen: nog lang niet optimaal hoor

Gister om het uur en om de 2 uur gekolfd , vandaag 's ochtends gekolfd daarna moest ik hele dag werken dus vanavond wel vaak gekolfd.

Morgen iets meer tijd om te kolven en aanleggen.

Ben al wel heel blij dat ze zelf nog erg gretig hapt (Ivan wilde dat echt niet meer)



Het is wel erg vermoeiend en als je al moe bent is dat niet erg goed voor de productie maar alles voor een goed doel

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Super dat t weer op gang komt, petje af!

ze wil niet meer aanhappen :cry: :cry: duwt de borst heel boos weg , ik weet even niet wat ik nou moet ,

@Karin1981 wrote:

ze wil niet meer aanhappen :cry: :cry: duwt de borst heel boos weg , ik weet even niet wat ik nou moet ,






Kindjes voelen dat goed aan… als mama vermoeid is en ‘gefrustreerd’

Probeer het los te laten… veel huid op huid contact… lekker met de blote borsten in bed, beeb erbij… niet dwingen, wel gewoon blijven aanbieden… deze fases heb ik ook gehad, en na een paar dgn ging het toch altijd weer goed… :inlove:

@faizaa wrote:

@Karin1981 wrote:
ze wil niet meer aanhappen :cry: :cry: duwt de borst heel boos weg , ik weet even niet wat ik nou moet ,






Kindjes voelen dat goed aan… als mama vermoeid is en ‘gefrustreerd’

Probeer het los te laten… veel huid op huid contact… lekker met de blote borsten in bed, beeb erbij… niet dwingen, wel gewoon blijven aanbieden… deze fases heb ik ook gehad, en na een paar dgn ging het toch altijd weer goed… :inlove:




dankje wel Fai,



gister na dat ze geweigerd had even flink zitten janken :cry: :cry: :cry: vanochtend lactatie deskundige gebeld en die schat de kans dat ze weer gaat drinken bij mij nihil.

Zaterdag hapte ze nog en nu opeens niet meer , is het dan zo snel verleerd?

ze gaf nog wel tips, in bad proberen, 's avonds als ze slaapt aanleggen en wat jij ook al zei lekker op bed bloot op bloot.



Het kolven gaat wel steeds beter, kolf nog steeds om de 2 uur (behalve als ik werk) en 's nachts kolf ik.

kolf nu per sessie rond de 40 a 50 cc

ik geef dat aan Lynn via een spuitje

Nee joh zo snel verleer je dat niet… die zuigtechniek… of dat aanhappen…

Let wel op jouw eigen mama gevoel he… laat het je niet uitputten aan emoties… kijk, nogmaals ik kan jouw grens niet bepalen maar ik zou het nog een paar dgn aankijken… en vooral goed voor JOUZELF zorgen… vaak komt het nog goed… ik ken die ‘paniek’ wel… heb dat met mijn oudste ook gehad… in Marokko op vakantie, weet t nog als de dag van gisteren… heb gewoon mijn moeder gebeld in Nederland om steun… was ZOOOO verdrietig… en ‘Nenna’ was zo boos op mijn borst :roll: wilde niet zuigen… niet drinken… deed me zo’n pijn… na een paar dgn kwam ze gelukkig weer… :inlove:

Je bent een lieverd Fai



Zonet lekker bloot op bed gelegen , meisje erbij (die hardstikke hyper was ) 2 keer wou ze happen (1x beet ze au)

Ga morgen tepelhoedjes kopen intussen blijven kolven

(heb het gevoel dat ze me voor de gek houdt :roll: )

Luna is jonger maar die heeft dagen dat ze zodra ze bij mijn borst in de buurt kwam ging krijsen…oh wat was ik boos op mezelf! Wat deed ik fout. Elke keer loste het zich op.

Voor het zich oploste had ik zoiets " nou dan toch niet Luna " kreeg ze afgekolfde melk, maar elke voeding even proberen deed ik dan (nog steeds) en soms pakte ze hem even ,.

@Karin1981 wrote:

Je bent een lieverd Fai



Zonet lekker bloot op bed gelegen , meisje erbij (die hardstikke hyper was ) 2 keer wou ze happen (1x beet ze au)

Ga morgen tepelhoedjes kopen intussen blijven kolven

(heb het gevoel dat ze me voor de gek houdt :roll: )






Pff niet leuk he…





ik weet dat ik zelfs weleens heb gedacht, pff wat ondankbaar van je… :silenced: :silenced: :silenced: :silenced: :lol:





Blijf haar gewoon aanbieden… geen dwang… gewoon vragen… is het niet, dan niet… vaak komen ze daarna wel weer… kijk het even aan, en zorg daarbij altijd goed voor JOU he! :-*

2 dagen intensief kolven







vanavond mijn meisje weer volledige voeding mama melk