Ja ja, ik ben dan eindelijk begonnen met het Sonja Bakker dieet, sinds vandaag. En ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu al veel moeite mee heb omdat ik mezelf de laatste paar weken nogal volgepropt heb :shifty:
Ik heb me nu natuurlijk aan alle hoeveelheden gehouden die ze voorschrijft in haar boek, maar op de één of andere manier zit ik niet vol en heb ik bijna een hongergevoel. Is dat normaal???
ik denk dat het heel normaal is en dat je lichaam er aan moet wennen … :think:
Je mag altijd een extra appel nemen.
En 2 liter water drinken.
Bij contact is een sonja clubje zei kunnen je goed helpen :thumbup:
de start is vaak ff het moeilijkst.
kop op meid…wete zeker dat je t kunt.
Nou als ik 40 kg kan afvallen (bijna dan)
lukt het jou ook…
Maar je moet alleen er wel 200 % bij achterstaan.
Je moet het ook echt willen.
Eerste paar dagen is het moeilijkste, daarna gaat het een stuk beter !
Succes ! :thumbup:
Ik vond de eerste twee weken het zwaarst. Je lichaam is er dan nog niet aan gewend. Doorzetten hoor! Succes.
@Femke, mama van Jelle wrote:
Nou als ik 40 kg kan afvallen (bijna dan)
lukt het jou ook…
Maar je moet alleen er wel 200 % bij achterstaan.
Je moet het ook echt willen.
Eerste paar dagen is het moeilijkste, daarna gaat het een stuk beter !
Succes ! :thumbup:
40kg :shock: Wat goed!! Ook met behulp van Sonja?
wat een hype is die sonja bakker.
er is bij ons geen c1000 knackerbrood meer te koop in de winkel omdat iedereen die sonjabakkerT het koopt op het moment. grr…
Ja en nee :mrgreen:
Ja, veel van haar geleerd en ook gevolgd.
Nee omdat ik af en toe ook ff een pauze nam en op eigen houtje verder ging en dan weer SB…
Maar moet zeggen, op een gegeven moment leer je er veel van, dat je ook zonder SB verder kan !
ja hongergevoel is normaal mn de 1e 2 weken mn de nachten zijn ( vondt ik ) moeilijk.
Als je goed in der boek leest zul je dat ook tegenkomen dat ze het schrijft.
Ik doe nu 6 week aan Sonja en ben 5 kilo afgevallen. Wel merk ik dat ik door de hormonen iets aamkwam.
Maar als goed is is dat er zo weer af.
Mijn zwager is nu 11 kilo kwijt en mijn kameraad is er 12 kwijt. Ze zijn tegelijkertijd begonnen .
En nu zitten zei in week 13 meen ik.
Zo’n hongergevoel vind ik bij lijnen juist altijd een teken dat ik op de goede weg ben! :mrgreen: Het went wel denk ik… net zoals je lichaam nu gewend is aan grotere hoeveelheden!
Succes!
@pino wrote:
Zo’n hongergevoel vind ik bij lijnen juist altijd een teken dat ik op de goede weg ben! :mrgreen:
Succes!
Ik dus niet. Juist op dat soort momenten gaat het bij mij mis. Dan pak ik toch weer iets wat ik niet zou moeten doen.
honger is niet goed… je lichaam leert dan namelijk om bij de eerst volgende misser alles op te slaan wat over is… je zet het dan stapje voor stapje op de “oorlogsstand”
Je moet juist genoeg eten dat je GEEN honger hebt en toch minder calorien inneemt dan je verbrand.
Eiwit geeft trouwens sneller een verzadigt gevoel, dus evt een klein portie yoghurt kan helpen tegen de honger.
Ik doe nu Balans, is in wezen een beetje sb achtig, maar je mag meer, veel meer variatie en niet van die verplichte menuutjes… Maar wel richtlijn menu’s zodat je toch een voorbeeld hebt.
Het ligt ook aan je startgewicht, een groot lichaam verbruikt zowieso al meer dan een slank lichaam. Je hart moet meer pompen om alles rond te krijgen enz.
Waar kan ik meer info vinden over Balans?
Sonja zegt juist wel dat het honger gevoel een goed teken is,je lichaam gaat op zo’n moment je reserves aanbreken.
Ik ben erg tevreden over het dieet,ben in 11 weken tijd 12 kg kwijt.
Hier ook regelmatig een hongergevoel.
Ben nu met de 2e week bezig en ik moet zeggen dat het wel iets minder is dan vorige week, maar nog steeds niet echt lekker.
Maar we blijven gewoon doorgaan.
Idd, je mag je hongergevoel stillen met veel water drinken en eventueel een appel.
Suc6!
@M@@ike wrote:
Sonja zegt juist wel dat het honger gevoel een goed teken is,je lichaam gaat op zo’n moment je reserves aanbreken.
Ik ben erg tevreden over het dieet,ben in 11 weken tijd 12 kg kwijt.
Het feit dat je nu afvalt is idd te wijten aan aanbreken van reserves… maar kindertjes in afrika vallen ook eerst af alvorens hun situatie erger word.
Iedereen klaagt altijd over het jojo gewicht en dat komt dus door te lijnen MET hongergevoel.
Je lichaam krijgt toch het seintje dat het reserves MOET aanbreken omdat er niet voldoende binnenkomt, de eerst volgende keer dat je 1 week normaal eet, zit er meteen weer van alles aan.
Ik ben in 2002 met Balans al 35 kilo kwijtgeraakt en daar is niet veel van bijgekomen hoor. Gewoon stabiel gebleven.
Al zou je maar 50 tot 100 calorien per dag minder eten dan je gewend was, dan val je al af.
Ik houd sonja echt niet vol hoor, ga s’middags temet van me graat en die appel… daar krijg ik dus enkel meer honger van.
Het is mooi als het je bevalt, maar ik ben er behoorlijk van teruggekomen. Mijn zwagertje viel met sonja 15 kilo af, was even druk met andere dingen en kwam zo weer 7 kilo aan. Toen begonnen met balans en dat beviel hem veel beter… het gaat nu gelijdelijker, maar wel veel meer zonder dat hij het idee heeft op dieet te zijn :thumbup:
Wat is dat Balans precies en waar kan ik meer info hierover vinden?
Ik stuur je wel een pb
De eerste kilo’s die je afvalt, is puur vocht dat is opgeslagen in je cellen, daarna wordt er pas een aanspraak gemaakt op je vetcellen en reserves…
Ik wil ook wel die pb… :mrgreen: